Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi / Tiedotteet / Tutustu yleiskaavaluonnokseen ja lausu mielipiteesi 27.2.2015 mennessä / Kommentit

Vieras

10.01.2015 09:23

Munkkivuoren - Talin urehilu- ja perhepuiston metsää ollaan hävittämässä. Alue on himoliikkujien, perheiden, urheilijoiden ja kävelijöiden keidas keskellä asutusta. Pieni pala luontoa kivikylän keskellä. Sitä ei saa hävittää eikä metsää kaataa. Jos on pakko rakentaa lisää alueelle, niin Talin golfkentällä on jo valmiiksi kaadettu ja turmeltu metsä, joka on harvojen käytössä ainoastaan keäsin. Siihen sitten!
Maltsussa since 1985

#2 Lähimetsät jätettävä rauhaan (Malminkartano)

19.01.2015 12:55

Alueen henkireikä, luonnontilailnen Kartanonmetsäkin kuuluu yleiskaavan piiriin. Siihen näyttää suunnitelman mukaan saavan todella "kivan" kerrostalometsikön, onhan pohja lujaa kalliota.Ei tarvitsisi kalliisti kuivattaa ja paaluttaa, kuten nyt rakenteilla oleva Honkasuo, joka oli lähistöllä sijainnut  vihervyöhyke Helsingin ja Vantaan rajoilla.Montakohan tuhatta ihmistä sinnekin on suunniteltu muuttavan. Samoin pieni Toiskanpuistikko on Kartanonmetsän vierestä kaavasuunnitelmassa jätetty massiivisen kerrostalon alle. Keitä näille viimeisille viheralueille lienee muuttamassa, kenelle nämä asunnot tarvitaan? Aivan ohikulkuteitten varteen? Nyt sekä Kartanonmetsä, Arentitien puoleinen metsä sekä pieni Toiskanpuistikko suojaavat edes vähän liikenteen melulta ja pölyltä. Vantaallakin rakennetaan kaikki Kaivokselan seudun pellot täyteen ja liikenne valuu Malminkartanontietä pitkin.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…