Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa.


Vieras

#201

09.09.2015 14:01

Epätasa arvoa. Ansiosidonnaista aiotaan leikata. Ei työtön ole syyllinen, vaan työnantaja valtio, kunnat. Sanktioita sinne!Oikeasti työnantajat pitäisi laittaa vastuuseen. Itse katkeamattomissa määräaikaisissa työsuhteissa "löysässä hirressä "8 vuotta ja virkaan valittiin epäpätevämpi. Valtion viroista ei voi valittaa. Työtilanne Jyväskylässä erittäin huono. Mieluiten sitä töitä tekisi. Mutta, kun tarpeeksi kauan olet työttömänä sitten kunnat ja valtio voivat taas työllistää työmarkkinatuella. Tätä käytetään härskisti hyväksi.
Päivikki

#202 Epätasa arvoa

09.09.2015 14:08

Epätasa arvoa. Ansiosidonnaista aiotaan leikata. Ei työtön ole syyllinen, vaan työnantaja valtio, kunnat. Sanktioita sinne!Oikeasti työnantajat pitäisi laittaa vastuuseen. Itse katkeamattomissa määräaikaisissa työsuhteissa "löysässä hirressä "8 vuotta ja virkaan valittiin epäpätevämpi. Valtion viroista ei voi valittaa. Työtilanne Jyväskylässä erittäin huono. Mieluiten sitä töitä tekisi. Mutta, kun tarpeeksi kauan olet työttömänä sitten kunnat ja valtio voivat taas työllistää työmarkkinatuella. Tätä käytetään härskisti hyväksi. Ja sama työ näin saadaan halvemmalla,  vaikka työntekijä on usein täysin pätevä.  Lisäksi mielestäni työnantajille sanktioita siitä, etteivät palkkaa työttömyysuhan alaista tai työtöntä, vaan usein palkkaavat nuoren, jolla on jo ennestään toimi tai virka. Sama pitäisi olla, kuin opiskelussa, ettei voi pitää montaa paikkaa, vaan jakaa tätä kehnoa kakkua tasapuolisesti. Puhutaan ikäsyrjinnästä ja se on totisinta totta terveydenhuollon alalla. Itse olen 57 ja mitä se merkitsee työtön ja eläkkeellä olet sitten leipäjonossa. 


Vieras

#203

09.09.2015 18:30

Ne jotka on ansiosidonnaisella päivärahalla, suuri osa tänä päivä on saanut potkut, niihin ei saa koskea, koska työttömyys niiden osalta ei johdu niistä duunareista itestään vaan työnantajasta!

Vieras

#204

10.09.2015 10:28

Tämä on ensimmäinen asia josta voidaan leikata. menkää kattoon sylkijät töihin sieltä urputtamasta. Keskituloinen palkansaaja maksaa nyt kalliisti, työtön ei kärsii penniäkään Hallituksen leikkauksista, koska saatte meidän verotuloillamme toimeentulotukena kaiken alijäämän!


Vieras

#205

11.09.2015 22:04

koska olen täysin samaa mieltä tämän adressin tekijän kanssa

Anonyymi

#206

12.09.2015 14:46

Nimenomaan SUOMALAISELLE työttömälle pitäitsi maksaa parempaa työttömyysturvaa. Olen ollut töissä jo yli 35 v. ja minulle sosiaalitoimi antaa armostaan 620€ /kk. Olen yli 50 v., joten en valitettavasti varmaankaan tule työllistymään, vaikka haluaisin ! Asuntovelkaa jaljellä n.80 000 €...

Vieras

#207

13.09.2015 11:01

On epäoikeudenmukaista, että alle 40 euron pvrahasta joutuu maksamaan 20 % veroa. Itse yli 30 vuotta työelämässä, yli 50-vuotiaana en saa korkeakoulutuksesta ja aktiivisesta työnhausta huolimatta. töitä. Olen pakkoeläkeputkessa 600 euron kuukausi(netto)tuloilla. Siis ns. hyvinvointiyhteiskunnan orja.

Vieras

#208 Re:

13.09.2015 11:04

#204: -  

 Mihin??? Kadulle, pimeisiin töihin, ilmaiseen pakkotyöhön. Tämä yhteiskunta tarvitsee työvoimareservinsä, ja te työssäolijat saatte tuntea ylemmyyttänne aivan rauhassa. Ehdota rakentava ratkaisu. Me 400 000 emme voi olla IT-yrittäjiä kaikki ja myydä SUPERCELLiä ulkomaille miljardeilla. Siis "urputus" on ihan kaikkien oikeus, jopa meidänkin. Sitäpaitsi ilmaista työtä tehdään, kattoon ei syljeskellä!

 


Vieras

#209

15.09.2015 15:41

Työtön jo 4 vuotta

Nim. Vähän kaleeriorjaa ylempänä pahoinvointivaltiossa nimeltä OY Suomi AB

#210 Re: EHDOTTOMASTI SUOMESSA KANTASUOMALAISTEN ASIAT KUNTOON

16.09.2015 23:21

#7: NOLLA PROSENTIN TYÖTTÖMYYS KAHDESSA VIIKOSSA - EHDOTTOMASTI SUOMESSA KANTASUOMALAISTEN ASIAT KUNTOON Antaa vaan piispa Huovisen lennellä vaikka huitsin nevadaan, jos hän vaikka menee kertomaan sinne eräästä henkilöstä, joka sanoi: "Ketuilla ja korpeillakin on luolansa mutta..............ei ole paikkaa mihin päänsä kallistaisi". Tosin taitaa olla aikoinaan piispan huoneessaan työpöydällään pääkalloa pitaneeltä piispalta jäänyt jotakin lukematta tai sitten on ollut luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia, mutta ei siinä mitään, se on yleistä noissa yliopistopiireissä.


Vieras

#211 Kuka korvaa?

17.09.2015 20:55

Minulle tehtiin usean pätkätyön ja niitä seuranneen työttömyyden jälkeen te-hallinnosta työtarjous. Kyseessä oli työ jota en olisi pystynyt terveydellisistä syistä johtuen tekemään ollenkaan. Kieltäydyin työstä ja olin jo aiemmin kertonut terveystilanteestani työvoimatoimistossa. Ei vaikutusta, sain ikikarenssin. Jälkeenpäin (!) minulle kerrottiin että minun olisi pitänyt mennä sinne töihin, joutua sairaslomalle, saada potkut ja tulla takaisin työttömäksi te-toimistoon. Toimitin myöhemmin kantaani puoltavan lääkärinlausunnon, ei vaikutusta, ei korvauksia, ei anteeksipyyntöä.

En edelleenkään päässyt mihinkään töihin. Pitkän kyselemisen jälkeen pääsin työharjoitteluun. Jouduin tekemään pätkissä 5 kuukautta (parhaimmillaan 40h/viikko!) 9€ harjoittelu-orjatyötä useassa paikassa (laina-autolla omaan piikkiin) jotta pääsin takaisin työttömyysturvan piiriin. Sosiaalitukea ei ollut mahdollista saada johtuen puolisoni (joka oli myös juuri irtisanottu) pienestä omistusasunnosta ja muutaman tuhannen euron säästöistä. Karenssista johtuva taloudellinen menetys työttömälle perheelleni: 5000 euroa.

Noniin te-keskus, miten meni niinkuin omasta mielestä? Idiootit!

 


Vieras

#212

19.09.2015 16:25

Viiden vuoden työttömyys on opettanut nöyrtymään.

Vieras

#213

25.09.2015 10:21

Asiapohjalla oleva javakava asia.Eihän se ole sen työttömän syytä jos on työttömäksi joutunut.

Vieras

#214 Re: Re: Pyh...

27.09.2015 15:33

#29: - Re: Pyh... 

 Yksi kysymys on myöskin se, että kuka tai mikä ANTAA töitä? Vaikka kuinka olisi ahkera, tunnollinen ja nopeasti oppiva tekijä tarjolla, niin kappas vaan, kun ei ole alan tutkintoa ja/tai kokemusta, vaikkei itse työ tai lainsäädäntö edes vaatisi kumpaakaan. Joskus voi myös olla liian kokenut työntekijä, tarkoitan siis sitä, että kun ei voi maksaa harjoittelijan palkkaa alkuun, niin on liian kallis työnantajan näkökulmasta.

Benzzy

#215

06.10.2015 01:26

No perustulo poistaa ongelmat. Hyvä että tulee niin kaikki ovat samalla viivalla ilman pulinoita. 900€ on luultavasti aivan liikaa. Kannustavuus voi kärsiä jos raha on korkea.

Niin minäkin aikoinaan anoin..

#216 Re: Re: Pyh muistakoon

07.10.2015 11:39


Vieras

#217

07.10.2015 11:59

Olen itse työtön jo yli kolme vuotta. Lisäksi useita kroonisia sairauksia. Työmarkkinatuella 528,08 €/kk nettona, ei tule toimeen, ei rahat riitä kunnon ruokaan, lääkkeisiin ja itsestä huolenpitämiseen, johon kuuluu monipuolinen liikunta, lääkärikäynnit yms. Minulla selkärankareuma, astma, allergiat, perinnöllinen verenpaine tuovat omat ongelmansa. Toivottavasti tulee paljon allekirjoituksia, aihe on erittäin tärkeä.

Vieras

#218 Re: Re: Re: Re: Pyh muistakoon

15.10.2015 10:28

#10: Pyh. - Re: Re: Re: Pyh muistakoon 

 pyh kyllä me työttömätkin veroja maksetaan työmarkkinatuesta menee 20% veroo joka kuukausi paljonkos sun palkasta menee

 


Vieras

#219

25.10.2015 00:21

Koska nämä toimenpiteet koskevat myös nuorimpia lapsiamme.
niinpä niin

#220

01.11.2015 19:03

<olen itse ollut työttömänä 12 vuotta ja vuonnaa 2008 ja 2009 minulle "myönnettiin" 5 kuukauden työssäolo ehto eli saan työmarkkinatukea sitten kun kellot lyövät vuotta 2017,jos ei lisä karensseja ole tiedossa vatulointikorissa?Ennen karenssin saamista en todellakaan saanut työmarkkinatukea,silloin oli voimassa laki aviopuolison tuloista mikä esti työmarkkinatuen saannin,nykyisinhän sitä ei ole enää,ja karenssinkin saa vain 3 kuukaudeksi minulla karenssi on kestänyt jo  7 vuotta eikä sitä työpaikkaa ole löytynyt siltikään huolimatta.Nykyisin karenssiakaan ei saa jos ei saa työmarkkinatukea mutta silloin sai ja olen yksi onnekas jonka kohdalle se osui kun te:tsto liukuhinalta ikuisuuskarennisia jakoi.

 

 

 


Vieras

#221

01.11.2015 22:42

Työllistymisen keinot vähissä yli 50 vuotiailla jos ei  pysty lisäkouluttautumaan/päivittämään ammattiosaamista. Erilaiset krempat rajoittavat ja näistä muodostuu noidankehä. Työnantajat valtio ja kunnat voivat työllistää jos hyvää tahtoa löytyy eivätkä kranttuna harjoita ikäsyrjintää.


Vieras

#222

06.11.2015 02:34

Työttömän oikeuksien heikentäminen vaikuttaa eniten perheellisiin ihmiseen,joten lapset ovat niitä jotka kärsivät eniten!
Helena

#223 900€/kk tekemättä mitään?

08.11.2015 00:31

Pyh. Monet työntekijät saavat vaan 900€ vaikka tekevät töitä ahkerasti. Monet saavat ale 9€/t - vero - ay maksu - eläkemaksu. Get a life. When you can't find a job, try to create ones. Olla yrittäjäksi on parempi kuin olla kerjäksi!!! Häpeä!!!

Väsyttävää kuvitelmaa toisten ihmisten asioista

#224 Re: 900€/kk tekemättä mitään?

17.11.2015 11:03

#223: Helena - 900€/kk tekemättä mitään? 

Kyllä kai Helena on tietoinen siitä, että jos haluaa ryhtyä yrittäjäksi, pitää olla itsellä ensin alkupääoma. Jos Helena keksii miten voi ryhtyä yrittäjäksi vailla rahaa, hän sen täällä meille muille valaiskoon. Tai kertokoon, miten 900e /kk on liikaa tuloa tai edes tarpeeksi, kun maksaa asumisestaan 800e/kk? Eikö tule melko mahdotonta elämisestä näillä ehdoilla? Millaisen yrityksen Helena perustaisi satasella kuussa, ja mitä hän sillä aikaa söisi? Tietääkö Helena, että työtön ei voi saada lainaa kuten "tavallinen" ihminen?

Osa työttömistä on ajettu myös nimikkeen "työtön" alle sen vuoksi, että eläkeyhtiöt eivät myönnä enää sairaseläkkeitä. Niinpä moni todellisuudessa työkykyä vailla oleva on olevinaan "työtön", vailla omaa halua siihen. Pitkäaikaissairaana ei ole mahdollista ryhtyä yrittäjäksi, vaikka rahaa olisikin. Nyt pitäisi näiden Helenojen ajatella hieman omaa nenäänsä pidemmälle ja ymmärtää, että muunkinlaisia elämäntilanteita on olemassa, kuin se missä itse on.

Kun on joutunut olemaan pitkään minimaallisilla tuloilla, elämä ja mahdollisuudet kaventuvat auttamatta. Sana "muuttaminen" (mitä Helenat usein ehdottavat. käsittämättä siihen liittyvää realiteettia varattomalla ihmisellä) alkaa kuulostaa aivan heprealta, kun tietää, että halvempia asuntoja ei niin vain ole, ei ole rahaa ostaa muuttolaatikoita tai voimia sairaana mennä hakemaan käsiin hajoavia banaanilaatikoitakaan, ei varaa vuokrata muuttoautoa kuljettajineen ja omaakaan ei ole ollut enää vuosiin, kun ei ole ollut varaa maksaa vakuutuksia, ylläpitomaksuja, ostella bensaa, ja uuteen asuntoon ei olisi varaa maksaa takuuvuokraa, yms. Loputon lista mahdottomuuksia, joista tietää vain se, joka on ne kohdannut.

Voisihan siitä tietää myös se, jolla on kykyä nähdä itsensä ulkopuolelle ja tajuta, että muunkinlaista elämää on kuin hänen omansa. Että on jopa varattomuutta, joka pahimmillaan johtaa pitkäaikaiseen kärsimykseen ja supistaa ihmisen omatoimisuuden ja kyvyn hoitaa enää mitään asiaansa tai itse omilla toimilla kohentaa elämäänsä.

Tämä addressi on paikallaan, jotta kaikille saataisi ihmisarvoiset mahdollisuudet - myöskin siis toimia, siitäkin tässä on kysymys! Ei siis vain "olla työttömänä". Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että rahattomuus todella tekee kaikinpuolisen toimimisen mahdottomaksi. Ei tervekään ihminen voi mennä töihin, ellei siihen ole rahaa. Totuus on niin yksinkertainen.


Vieras

#225

01.12.2015 10:05

Työtön on myös ihminen jolla on ihmisarvoa, sitä ei työttömällä enää ole Sipilän Suomessa!