Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.


Vieras

#201

27.01.2016 11:54

Asuin itse asunnossa jossa todettiin kosteusvaurio...

Vieras

#202

08.02.2016 18:41

Kylläpä tämä on nyt nähty..
Isompirangaistus

#203 Lisäys adressiin

13.02.2016 21:16

Kaikki, jotka myyvät epärehellisesti hometaloja eteenpäin, ja valehtevat niiden olevan kunnossa, tulisi laittaa vankilaan. Ovat ihmiskunnan pohjasakkaa. Hometalosta saatava hinnan alennus ja kaupanpurku on minusta liian pieni korvaus, jos toinen on menettänyt työkykynsä ja terveytensä. 


Vieras

#204

19.02.2016 21:26

Olen itse altistunut homeelle ja sairastunut!!! Edessä irtaimiston uusiminen ym... tällä hetkelläkin evakossa omasta kodista toistamiseen :(((((

Vieras

#205

10.03.2016 12:48

Asiaan ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota, on paljon
surullisia ihmiskohtaloita jotka ansaitsisivat enemmän
näkyvyyttä. Moni sairastunut on menettänyt kaiken,
ainoastaan velkaa on riittävästi.

Vieras

#206

13.03.2016 09:51

Olen itse joutunut pois työelämästä homealtistumisen vuoksi. Menettänyt terveyteni ja ihmisarvon.

Vieras

#207

13.03.2016 18:27

Olemme itse homeasunnon uhreja

Vieras

#208

14.03.2016 05:51

Olen sairastunut homeesta ja minusta on vain tehty hullu kaikkien keskuudessa. Lääkärit, ensiavun ihmiset... ei kukaan tiedä asiasta mitään. Lapsia kuolee homeen takia ja monet diagnoosit ovat vääriä. Me tarvitaan apua ja ymmärrystä!
peju

#209 Nyt ymmärrän, home on myrkky!

16.03.2016 18:29

Muutimme anopin taloon  v.2015 elokuussa, muutimme pois sieltä uuteen asuntoon  tässä kuussa. Nukuin yläkerrassa, katon sisäpuolella oli kosteutta tai märkää ullakolla nukuin seinän takana missä on kosteutta  ja ullakon ovi ei ollut tiivistetty pääsi homeilmaa huoneeseen.   Minulle tuli urtikariaa joulukuusta lähtien ja yskä tammikuusta lähtien vielä vaivaa mutta vähemmän päivä päivältä. Se on vanha puutalo, sen jälkeen laitettiin levyt ulkoseinään, liiankin hyvin että ilma ei päässyt vaihtumaan sisäkatolla. Kuukausi sitten tehtiin reikä talon kumpaakin päätyyn että ilmat vaihtuun. Olen varma siellä on  hometta, se haisee ja on kosteaa, katon sisäpilareissa näkyy tummunutta kohtia missä kosteutta näkyi. En mennyt katsomaan mikä tilanne siellä on nyt koska olen altistunut siihen. Minulle tuli kyllä kummallinen olo aina siellä käydessäni varsinkin kun olen muutaman yön yöpynyt mutta nyt en käy kuin korkeintaan kahvilla alakerrassa.


Vieras

#210

17.03.2016 14:10

Olen itse sairastunut vakavasti työpaikassa, josta löydettiin sädesieni. Tieto talon löydöksestä salattiin kaupungin taholta ja talo toimii edelleen ja uudet sairastuneet työntekijät ovat jo kierroksessa! Itse en enää salaile oireiluja, vaikka kaupunki kehoittaa salailuun. Minun osalta supattelu saa riittää!
Peju

#211 Re: Nyt ymmärrän, home on myrkky!

23.03.2016 08:32

Nyt minua ei vaivaa yskä ja ihottumaa enää käden selkämyksessä hyvin vähän.  Asun toisessa asunnossa missä on koneellinen ilmanvaihto.

Mamy Blue

#212 Muhiiko Suomen nykytaloissa katastrofi? ”Valtava kysymys”

06.04.2016 17:09

Arkkitehti pelkää, että suomalaiset maksavat rakennus­virheistä hintaa vielä vuosien päästä.

 

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000001149879.html

Oskari Olematon 0 Katu 0

#213 VVO

12.04.2016 10:47

VVO ei välitä pätkääkään mistään ennen kuin asukkaalle tulee esim. Astma homeen takia.

VVO ei välitä mistään mitään paitsi siitä, että vuokria voi nostella oli kohtuuvuokra tai ei.

VVO ei välitä onko vanhat ikkunat tai vuotaako ne.

VVO ei välitä kylpyhuoneen irronneesta lattiamuovista vasta kuin silloin kun naapuriin tulee vettä.

VVO ei halua saada energiakustannuksia kuriin esim. niin, että kerrostalojen ulkoseiniin laitetaan lisälämmön eristys.

VVO ei halua paneutua turvallisuuteen niin, että ulos asennettaisiin valvontakamerat, että esim. ulko-ovien hajottaminen loppuisi tai, että parkkialueen autoihin kohdistuva ilkivalta loppuisi.

Kyllä sitä kehua osataan antaa VVO:n puolelta, mutta kun jotain pitäisi korjata niin tehdään kun jaksetaan tai sitten vasta kun on todella iso ongelma.

Tv:ssä kyllä väitetään, että tulot VVO:lla on tyyliin + - nolla vaikkakin lehdet väittää muuta, mutta ongelmista VVO ei välitä kuin vasta sitten kun niitä on oikeen kunnolla ja paljon!


Vieras

#214

21.04.2016 12:10

Elän itse homehelvettiä oltuani tyhmä asunnon ostossa.

Vieras

#215

15.05.2016 18:45

Olen asunut tietämättäni hometalossa vuosia. Siitä syystä olen sairastunut astmaan, monikemikaaliyliherkkyyteen ym.
Saan monenlaisia oireita kaupoissa, sairaaloissa ja kaikkialla missä käyn.

Vieras

#216

15.05.2016 19:12

Sukulaiseni pyynnöstä

Vieras

#217

18.05.2016 05:13

Olen altistunut homeille ja saanut kärsiä siitä monella tavoin. Kustannukset seuraamuksista ovat olleet suuret. Eikä Tämä lopu koskaan. Työterveyslaitoksella altistuminen todettiin ja koin saaneen synninpäästön. Olin oikeassa. Mutta korvauksia on turha odotella saavansa. Tämähän ei ole virallisesti mikään sairaus tai Ammattitauti. Tutuksi on tullut mykoplasma, hinkuyskä, keuhkoputken tulehdus, keuhkokuume. Puhumattakaan jatkuvasta lievästä flunssasta ja väsymyksestä. Tämä masentaa. Sairaana työttömänä loppuelämän ?

Vieras

#218

23.05.2016 05:27

Olen työssäni (luolassa) ja varhaisessa asumisessani (lukuisia remontteja) saanut erilaisia, outojakin oireita, myös astmalääkityksen juuri eläkkeellejäätyäni. Nyt eläkkeellä pärjään melko hyvin ilman lääkkeitäkin, kevätflunssia lukuunottamatta. Huomaan, että moni ikäihminen saa mm reumaattisia särkyjä ym niveloireita, joita ei ehkä osata päätellä homeista johtuvaksi. Mietityttää, että tehdäänkö nyt polvi-, lonkka-, ym leikkauksia sisäilmaongelmien vuoksi. Jos pystyttäisiin osoittamaan, että esim dementiatkin voisivat johtua sisäilmaongelmista. Oma epäilyni sukuhistoriasta on aika vahva. Katsotaan..... hintaa sairauksille kyllä kertyy valtavasti.
Taistelkaa

#219 Re: Re: Artikkeli homeen aiheuttamasta kroonisesta sairaudesta

17.08.2016 02:22

#2: Vieras - Re: Artikkeli homeen aiheuttamasta kroonisesta sairaudesta 

 Uskomatonta touhua,  jokapaikassa lööpit huutaa homeongelmista mutta tosielämässä ei lääkäreitä ym kiinnosta vähääkään!  Nyt ne kaikki miljoona tälläkin hetkellä altistuvaa ALLEKIRJOITTKAA ENNEN KUIN ON MYÖHÄISTÄ GOD DAM! 

terveen sisäilman puolesta

#220 Mielenosoitus 6.9.2016 klo 18.00

20.08.2016 09:15

Ryhmä nimeltä VIHAISET ÄIDIT järjestää mielenosoituksen Helsinkiin kansalaistorille 6.9.2016 klo 18.00 tämän aiheen tiimoilta.

http://vihaisetaidit.blogspot.fi/2016/08/mielenosoitus-terveen-sisailman-ja.html


Puheenvuoroja mielenosoituksessa käyttävät:

Annamari Karhu, Vihaiset äidit

Tiina Tuomela, Lastentautien erikoislääkäri, lääketieteen ja kirurgian tohtori

Ville Valtonen, Professori, sisätautien ja infektiosairauksien erikoislääkäri

Tamara Tuuminen, Kliinisen mikrobiologian erikoislääkäri, lääketieteen mikrobiologian dosentti

Silja Paavola, Puheenjohtaja Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

Olli Luukkainen, Puheenjohtaja OAJ

Mika-Erik Walls, KL, FM, lukion lehtori, työhyvinvoinnin ja oppimisympäristöjen tutkija, HOAY:n hallituksen jäsen



Tulkaa kaikki mukaan! :)


Vieras

#221

25.08.2016 20:07

Olen itse sairastunut työpaikan sisäilmasta ja pudonnut kaikkien turvaverkkojen läpi. Vailla mitään sosiaaliturvaa ja oikeuksia. Kukaan ei kanna vastuuta tästä. Meitä sisäilmasta sairastuneita syrjäytetään yhteiskunnasta ja se on täysin väärin.

Vieras

#222

26.08.2016 06:28

Lähipiirissä on altistuttu ja olen nähnyt mitä kaikkea se aiheuttaa.

Vieras

#223

26.08.2016 07:28

Meneillään taistelu rakennuttajan kanssa joka on ns. tehnyt täydellisen korjauksen. Ostimme rivitalo-osakkeen joka on rak1982 mutta tehty uuttavastaavaksi. Esitteessä ei mainittu talon olevan entinen homeasunto. Emme olisi ostanut osaketta sillä avovaimo on herkistynyt homeelle / sienikasvustolle. Oireet on ilmautuneet myös minulle.

Vieras

#224

26.08.2016 08:59

Yhteiskunta ei tunnista sisäilmasta sairastuneita, heitä ikään kuin ei ole. Terve rakentaminen ja korjausrakentaminen on keskeinen haaste ja niille tulisi luoda lainmukaiset standardit.

Vieras

#225

26.08.2016 11:32

Todella tärkeä -elintärkeä- asia kyseessä!