Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
Voisitko tarkentaa mitä 1tyypin diabeetikot saavat ilmaiseksi?
tasapuolisuus
Tasapuolinen kohtelu pitää olla,esim.kakkos tyypin Diabetes on monesti elintapojen mukana tullut, keliakia ei ole.
Tämä on järkyttävää. Tulee mieleen, kuka on ollut asiantuntija, kun tätä on suunniteltu vai ovatko nämä meidän "oppineet" johtajamme aivan itse keksineet tämän linjauksen. On kestämätöntä, että Suomessa voitaisiin tällä tavalla laittaa sairaat näin eriarvoiseen asemaan. Lääkehoitoon saa korvausta ja moneen muuhunkin sairauden hoitoon. Ja kuten täällä on mainittu, myös itse aiheutetut sairaudet hoidetaan. Sitä paitsi, olisiko tämä nyt todella niin suuri rahallinen säästö? Tulee mieleen, että taaskaan ei kyetä tekemään todellisia asioita, jotka veisivät tätä maata eteenpäin, vaan puututaan ensimmäiseksi sairaisiin, lapsiin, vanhuksiin, opiskelijoihin ja muihin tukea tarvitseviin, niihin joihin on "helppo" puuttua, he kun eivät pysty kaikki itseään puolustamaan.
Miten pärjää opiskelemaan lähtevä keliaakikkolapseni, kun opintotukea huononnetaan eikä leipää ole varaa syödä?
Hävetkää siellä hyväosaiset hallituksessa! Olen varma, että yksikään leikkauksenne ei "koske" teihin ja Stubbin "kyllä me yhdessä tästä selvitään" on irvokasta tekopyhyyttä, kun itse ei tarvitse tinkiä mistään.
Taidetaan teille siellä hallituksen kokouksissa tarjota sämpylät ja pullat valtion varoista, eli keliaakikkolapseni maksaa niitä verovaroistaan mutta jää itse ilman. Kummalla olisi paremmin varaa maksaa omat leipänsä, teillä vai hänellä?
Jouduimme pian toteamaan, että täysin gluteenittoman ruokavalion noudattaminen kävisi joko hirvittävän kalliiksi tai sitten epäterveellisen yksipuoliseksi. Ruuanlaitosta meni nautinto kerralla. Pieni, nimellinen korvaus, joka ei läheskään kata kustannuksia, on edes pieni lohtu, että näinkin vaikea tila otetaan huomioon. Nyt jos tämäkin jää, on se jotenkin kovin kylmää "köyhät kyykkyyn" politiikkaa samalla, kun joudumme toteamaan, että siinä missä vuokramme nousi kerralla lähes 30€/kk, eläkkeemme nousi kymmenesosan siitä.
Siis siitä asti, kun olen ollut eläkkeellä, on elintaso laskenut joka vuosi. Aivan vähän kerrallaan, mutta nyt jo satasia. Saamme molemmat niin pientä työeläkettä, että saamme sen lisäksi kansaneläkettä.
Suomen "velkakriisin" propagandointi on oikeistopopulismia joka ei ymmärrä kansantaloutta ja sitä, että Rogoff-Rheinhardt teorian vastaisesti ei ole olemassa sellaista maagista velan suhdetta kansantuotteeseen, joka itsessään aiheuttaisi kansantalouden laskusuhdanteen. Laskusuhdannetta kyllä voidaan leikkauksin syventää, koska pienituloisimmat käyttävät todennäköisimmin rahansa kulutukseen, ja niin euro, joka annetaan köyhimmille, kartuttaa 1.60 euroa kansantuotteeseen. Tämä on IMF:n ja kansantalouden tutkijoiden yhteistyössä saama luku. Euron leikkaus köyhimpien kulutuksesta vie 1.60€ kansantaloutta alaspäin.
Kun rikkaita verotetaan suhteellisesti jo vähemmän kuin köyhimpiä, tullaan todella nurinkuriseen tilanteeseen, jossa euron lisäys rikkaimpien tuloihin menee kulutuksen sijaan säästötilille tai ulkomaisiin investointeihin.
Nostakaa myös rikkaimpien maksamaa osuutta!! Olen pahoillani, etten pysynyt paremmin aiheessa.
Hyvää kesää kaikille!
t: Ritva
Re: 252
Tiedoksi 252:Lyle . Tyypin 1 diabeetikot eivat Saa Mitaan ilmaiseksi.insuliinit ovat ns. 100 % korvattavia eli maksavat 3 euroa . Se etu löytyy eipä paljon muuta. Ehkä pidetään sairaudet ominaan ja keskitytään siihen että keliakia saa arvoisensa arvostuksen, ruokavalio = lääkehoito. Näiden muoti-ilmiöiden takia sairaus on jäänyt jalkoihin ja unohdettu mistä oikein on kyse. Kaiken lisäksi nämä autoimmuunisairaudet valitettavasti menevät usein käsikädessä. Nimimerkki dm-1 35v, kilpirauhasen vajaatoiminta 10v, keliakia 9v ja ikää 36v. Vielä terveillä silmillä ja munuaisilla *kopkopkop*
ei oteta muilta pois, koska meiltä otetaan. Loppupeleissä kaikki vain kärsivät
| This discussion has been closed. |