Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Oma "ylisuuri" vuokra-asuntoni mahdollistaa minulle pyörötuolilla liikkumisen kun artroosini on vienyt loputkin niveleni.Ontumalla mennään...
Jos pieniin eläkkeisiin tulee leikauksia on minulla myös edessä se että ostanko ruokaa vai lääkeet. Kyllä lääkeet jää ostamatta kun eläke ei riitä!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Tämän adressin mukana, kun se sitten menee päättäjille, pitäisi mielestäni olla myös edes joitakin tähän adressiin allekirjoittaneiden karuja kommentointeja siitä, millä kaikella tavoin asumistuen pienentäminen aiheuttaisi elämään vaikeuksia. Jotta päättäjät todella tiedostaisivat tilanteen vakavuuden!
Meinaan tulostaa myös täältä karut kommentit
joo itkin minäkin muutaman yön
ja olen vain miettinyt miten selviän. eräs uskova sukulainen vielä vetelee raamatunlauseita"miten pitää oppia oloihinsa tyytymään" ja miten pitää siunata uskovaa soinia ja sipilää ovat sentäs uskovia jumalan miehiä. Että ei saa taistella heitä vastaan ja en saa mennä perusturvaan, koska se ei ole uskovalle sopivaa. Itketty on kun aina syyllistetään. elämä 350€ kk tuloilla leikkauksen jälkeen...mutta perusturvaankaan ei saisi mennä
Re:
Minä asun 40 neliöisessä asunnossa joka tuskin on kenestäkään ylisuuri? Talo on valtion tukemaa ARA-tuotantoa josta VVO ottaa kovan vuokran. Pitäisköhän valtion myös syynätä läpi VVOn toiminta ja vuokratasot jos vähävaraisille tarkoitetussa talossa on raha tiukassa jopa ennen asumistuen yhtenäistämistä?
593,lle
593 Kiitos tekstistäsi. Turku ryhmä? Olisiko tämä ryuhmä joka voisi aloittaa kansalaisaloitteen asiasta, Leena Perttu ei osaa, enkä itsekkään.
Ja tarvittaisiin osaamista, niin kielenmuotoilussa, kuin nimienkeruu lupien hakemisessa jne, jos ryhmänne voisi aloittaa hakemuksen/aloitteen, kerääjiä varmaan löytyy, ja kun alku materiaali olisi kunnossa, julisteet ja keräyslistat, paikkakunnittain varmaan löytyy sen verran varoja että ne pystyisi paikkakunnittain tilamaan, ei kuitenkaan ylihinnoiteltuina. Lopuksi jonkun pitäisi aloite myös luovuttaa eduskuntaan jne.
Edelleen itse ihmettelen eläkejärjestöjä jotka eivät tätä tee. Onko "kultaiset kädenpuristelut" arvokkaampia kuin tuhansien ja taas tuhansien eläkeläisten hyvinvointi?
Eläkkeensaajan asumistuen muutos laittaisi eläkeläiset eri arvoiseen asemaan.Jotka onnistuisivat saamaan sen "halvemman"asunnon,kun kaikillehan niitä ei varmasti ole.Heillä olisi kohtuullinen se asumistuki (jos näin on että halvempaan saa ok yleisen asumistuen??kun halvempaan muuttamisesta kirjoitetaan)mutta jotka joutuisivat asumaan vähänkin kalliimmassa asunnossaan joutuisivat maksamaan aivan kohtuuttomasti vuokraa.Nykyinen eläkkeensaajan asumistuki antaa Mielestäni kohtuullisen asumisen.
Yhdestä eläkeläisnaisesta kaikki lähti
Sairaseläkkeellä oleva Kainuussa elävä sairaseläkkeellä oleva nainen ja häntä kadehtiva väki sai tämän leikkauksen aikaan. Hitler meininkiä.Nainen on kehunut takuueläkettä ja sitä ettei enään tarvi mennä sosiaaliluukulle vahdittavaksi. Nyt joutuu hän ja lukuisat muutkin.
Sain Mika Niikolta viestiini takaisin, pienen lauseen: Pitää katsoa eduskunnassa jne.. Eli joo, toivotaan, rukoillaan, anotaan että joku järki voittaa. Asumistukia pieneläkeläisiltä EI SAA pienentää.
Re:
Hallitus suunnittelee säästävänsä eläkeläisten asumistukimenoista 123 miljoonaa euroa vuodessa. Tuon summan voisi aivan hyvin nipistää kehitysyhteistyövaroista (budjetti noin 1 miljardi). Oma piha pitää hoitaa ensin! Järkyttävää katsella miten eläkeläiset jonottavat leipäjonossa!
| This discussion has been closed. |