Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle / Tiedotteet / tänään sain Paavo Arhinmäeltä viestin / Kommentit


Vieras

#1

09.06.2015 10:07

Kokoonnumme vastustamaan leikkauksia Helsinkiin 22.8. ja avoin Suurprotestin valmistelukokous on Helsingissä 15.6. klo 18 Helsingin Työttömien tiloissa Nokiantie 2-4. Jos mitään suuria paperiadressin keräyksiä suunnitellaan kesäkuun ja elokuun mielenosoitukset kannatta käyttää täysimääräisesti.

JUHA KELTTI

Vieras

#2

09.06.2015 10:17

Hyvä Paavo...

Vieras

#3

09.06.2015 10:20

Hyvä Paavo. Suurissa kaupungeissa suomessa on asuntojen suhteen hätätila. Samoin on vanhusten tilanne ja eläkkeet huonossa jamassa. Ja on pöyristyttävää ettei hallitus lotkauta korvaansakaan ihmisten hädälle.

Vieras

#4

09.06.2015 10:22

Arhinmäki tosi oikeassa siinä, että leikkaukset ovat törkeitä tältä osin. SIIS TÖRKEITÄ!!!

Vieras

#5

09.06.2015 10:41

Soini lupauksillaan puolustaa vähätuloisia keräsi ääniä perussuomalaisille,kun sai ministerin salkun niin köyhät unohtuivat.Nyt naureksii sulfan jakamisella,
onkohan olevinaan hyväkin vitsi.Kokeilisi itse miten elää alle 1000€ tuloilla,saattaisi olla vitsit vähissä ja hymy hyytyä.Sama muillekkin päätöksen tekijöille.Nyt on saatava tämä eläkkeensaajien asumistuki muutos peruttua,jos läpi menee niin sitä ei saa enää muutettua se on ja pysyy.Näin on käynyt muillekkin päätöksille niillekin jotka ovat luvattu väliaikaiseksi.Ja eivätkö ymmärrä ettei sitä asumistukea saakkaan kuin pienituloiset,kaikkien tukien saamista on jatkuvasti kiristetty.

Vieras

#6

09.06.2015 10:49

Hienoa että siellä on siis joku tervejärkinen politiikko vielä olemassa joka on kansan puolella eikä vastaan.

Hyvä Leena nyt kun olet tuutin aukassut niin anna sitten palaa täysillä olen hengessä mukana ja rukoilen kädet kyynärpäitä myöten ristissä että meidän tukiimme ei puututa millään tavaala.
Tarja

#7 Paavo <3

09.06.2015 11:13

Ihana inhimillinen Paavo <3 <3


Vieras

#8

09.06.2015 11:23

Erosin itse perussuomalaisesta puolueesta juuri tämän leikkauksen vuoksi.
Kymenlaakson perussuomalaiset kansanedustajat naureskelevat myös asialle, ja "omien" keskuudessa minua pidetäänkin lähinnä luopiona, joka ei osaa erottaa "aatetta" lillukanvarsista.

Aion myös tehdä asiasta mielipidekirjoituksen paikallislehteen.

mummeli

#9 Re: Paavo <3

09.06.2015 12:19

#7: Tarja - Paavo <3 

 kiitos Paavo, sinä ainakin olet oikealla asialla!!!!!Mukavaa,että joku ottaa tosissaan pieneläkeläisten ison huolen.

Haleja 74 v. mummelilta Paavolle!


Vieras

#10

09.06.2015 12:36

Hyvä leena että edes Arhinmäki otti kantaa, ainoa edustaja joka näyttää puolustavan köyhiä.

Vieras

#11 Re:

09.06.2015 12:39

#5: -  

   Soini on niin törkeyden huippu kun olla voi,olen äänestänyt perussuomalaisia,enää en äänestä.


Vieras

#12

09.06.2015 14:18

No enpä laita Arhinmäen puheille paljon painoa. Samalla lailla oli leikkaamassa!!!
kulkurieki

#13

09.06.2015 14:28

Moi, kiva meili! Toivottavasti oppositio (kaikki Puolueet!) pitää tarpeeksi ääntä ko. asiasta. Luulen, ettei Sipilä arvannut vastustuksen olevan niin kovaa ja löysää vähän. Yhteiskuntasopimus kun ei ole juuri muuta kuin työmarkkinajärjestöjen yhteinen sopimus, eläkkeensaajat, kotiäidit ja - isät, opiskelijat, vammaiset jne. eivät sisälly koko sopimukseen.

 

Yt. Eki


Vieras

#14 Re:

09.06.2015 15:04

#12: -  

Arhinmäki ei ole todellakaan ollut leikkaamassa 2015 eläkettä. lähti hallituksesta kävelemään  2014 kun ei hyväksynyt  kokoomuksen leikkaus listoja.


Vieras

#15

09.06.2015 15:20

Soinikin on nyt Niiiiin porvari!Ratsasti  hallitukseen huonompi osaisten äänillä.Nyt  virnahtelee leveä hymy naamalla eduskunta keskustelussakin ei sanonut mitään järkevää .   Vaan Arhinmäki hoiti homman kotiin.iso kiitos siitä  Arhinmäelle. Soini vaan hömpötti vain 20 euron nostosta takuueläkkeeseen .Ei se paljon mieltä kohenna jos asumistuki putoaa minullakin 130 euroa.Osaan laskea ihan itse .Ei siinä  ps Terho ja Niikko olisi tarvittu  vääristelemään  matemaatikon oikeita lukuja.Kun Akaassa  emme kaikki asu .

Leena P
Adressin tekijä

#16 Kirjoitin tänään Soinille henk. kohtasen sähköpostin

09.06.2015 16:07

#15: -  

 katotaan välittääkö siitä mitään. Häntä sentäs äänestin muutamana vuonna mutta enää en, pistin kaikki tunteet peliin totuudenmukaisesti . ja laitoin tän adressin linkin perään ...tulipa puhistettua ilmaa.

Vielä  sähköposteja laittamatta eduskuntaan , aikaa tällä on muutama kuukausi pitäs kai elokuussa päästä luovuttamaan adressi. Nimiä ois vaan hyvä tulla ainakin 5000.

Kumpa ne peruisi tän leikkauksen, mutta ainakin olla yritetty.


Vieras

#17 Re:

09.06.2015 16:09

#15: -  

 No kyllä niin suututtaa ettei itku ole kaukana,miten hölmöläisinä Soinikin eläkkeensaajia pitää,mitään hyötyä ei ole mitättömästä 20€ takuueläkkeen korotuksesta kun asumistukeen suunnitellaan näin isoa muutosta.On siinä ollut ässillä hauskaa että miten höynäytetään eläkeläisiä puhuen takuueläkkeen korotuksesta.En ole käynyt kun kansakoulun mutta silläkin laskuopilla osaan laskea että asumistukeni pienenee 115€/kk ja lähtö kodistani on edessä....Kyllä nyt pitäisi jättää eläkkeensaajien asumistuki ennalleen.

 


Vieras

#18 Re: Kirjoitin tänään Soinille henk. kohtasen sähköpostin

09.06.2015 16:11

#16: Leena P - Kirjoitin tänään Soinille henk. kohtasen sähköpostin 

 Hyvä Leena!!!Saa nähdä mitä Soini vastaa....


Vieras

#19 Re: Kirjoitin tänään Soinille henk. kohtasen sähköpostin

09.06.2015 16:35

#16: Leena P - Kirjoitin tänään Soinille henk. kohtasen sähköpostin 

 Onko tietoa miten paljon nimiä kerätään muuten kuin täällä netissä???


Vieras

#20

09.06.2015 17:40

Hei! Minä sain myös Paavo Arhinmäeltä inhimillisen ja ymmärtäväisen viestin. Se lämmitti mieltä :). Hän lupasi, että tekevät kaikkensa näiden törkeiden leikkausten suhteen. Soini puolestaan kirjoitti, että tulee joku 22e korotus ja aina voi hakea toimeentulotukea. Hän lupasi myös, että yrittävät kammeta näitä leikkauksia vastaan. Sitä kyllä on vaikea tällä hetkellä uskoa :(. Nämä porhot, Stubb ja Sipilä, eivät ole vaivautuneet vastaamaan viesteihini. Eikä heiltä sitä osaa odottaakaan!!!

Vieras

#21 Re:

09.06.2015 17:48

#15: -  

 Minä sain Paavo Arhinmäeltä inhimillisen ja ymmärtäväisen viestin. Hän aikoi tehdä kaikkensa, että nämä törkeät leikkaukset eivät menisi läpi. Soini kirjoitti minulle, että takuueläkkeeseen tulee 22e korotus ja aina voi hakea toimeentulotukea. Lupasi myös kammeta leikkauksia vastaan, jota on nyt kuitenkin vaikea uskoa. Porhot, Stubb ja Sipilä, eivät ole vaivautuneet vastaamaan ja mitäpä muuta heiltä voisi odottaakaan!!!


Vieras

#22 Re: Re:

09.06.2015 17:52

#17: - Re:  

 Nyt ovat yöunet  menneet ja pelko asunnon menettämisestä todella suuri. Tämä on aivan järkyttävää, miten meitä köyhiä kohdellaan. Asialle pitäisi tehdä jotakin vaan en tiedä mitä.


Vieras

#23 Re: Re:

09.06.2015 18:04

#21: - Re:  

 Eikö Soini tajua,ei 22€ korotus takuueläkkeeseen vaikuta eläkeläisen toimeentuloon mitenkään,kun asumistuesta viedään yli 100:kin €.Ja että voi ihan hakea toimeentulotukea...eläisikö Soini itse perusturvalla????Ja kenelle tukea myönnetään ja minkä verran,jatkuva huoli toimeentulosta.Milloin toimeentulotuki on muuttunut tilapäisestä toimeentulon tukemisesta,kymmeniä vuosia jatkuvaksi tueksi???Siihen sitä ei ole tarkoitettu...ei sillä pärjää pitempiä aikoja kun ei sillä voi hankkia kun ihan kaikista välttämättömimmän....Soiniin ei voi luottaa,nyt on saatava muita päättäjiä tukemaan ettei eläkkeensaajan asumistukeen saa tehdä muutosta tähän suuntaan.


Vieras

#24 Re: Re:

09.06.2015 18:30

#21: - Re:  

 Eikö tää asia kuuluisi sosiaali ja terveysministeri Mäntylälle ps ,miten sairaita vanhuksia voidaan kohdella näin.

pistetään kuolemaan toimeentulotuelle joo.Vanhus on noille porvareille pelkkä taakka kun pitää päästä nyt meistä nopeasti eroon. ihme kun palpattavat jo eutanan sallimisesta..Minä ainakin haluaisin jo sellaisen nopeasti ei toimeentulotuella eläminen hautaan asti ole muuta kuin hidasta kiduttamista.


Vieras

#25 Re: Re: Re:

09.06.2015 18:34

#22: - Re: Re:  

 Ja minähän en lähde mihinkään,tulkoot hakemaan minut vain kuolleen ruumiini yli.