Pelastakaa Kuurojen museo!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pelastakaa Kuurojen museo!.

Mikael Wallvik

#1 Suhteellisuuden tajua!

Minustä on käsittämätöntä, että yli 100 vuotta vanha museo suljetaan lyhytnäköisesti vain hetkellisen rahapulan takia. Paljon järkevää on etsiä laajempaa rahoituspohjaa museolle, ja tehdä sen toimintaa tunnetuksi. Toivon lisää aktiivisempaa yhteistyötä Helsingin kaupungin muiden museoiden, matkailualan ja kulttuuri-instituutioiden kanssa.
Ihan sydäntäsärkevää, jos minunkin sukuni historia hävitetään. Barrikaadeille!

#2 Oman historian kunnioittaminen

Yhtä hyvin voisi vaatia Suomen valtiota sulkemaan kansallismuseon ja kaikki kulttuuriperintökohteet säästäkseen rahaa. Kuurojen museo ei ole vain näyttelyä, vaan siellä on kaikenmaailman kulttuurihistoriallisesti arvokkaita esineitä & aineistoja, joille on käyttöä tuleville sukupolville ja tutkijoille, niin monta asiaa on edelleen tutkimatta. Omaan tutkimukseeni Kuurojen museon aineistot ja asiantuntemus olivat elintärkeitä. Tämä ehdotus pisti erittäin surulliseksi ja vihaiseksi.
piri

#3

Kuurojen museo ei hävitetä.

#4 piri

kuurojen museo tärkeä!!!

#5

mitä kuurojen museo lakkauttaa,,. ehdotan,että olisi liikaa 3 johtjaa. , erotakaa 2 johtajaa.Yksi riitää hyvin.. esim päivi,kaisa ja börje (liikaa)....
yks vaan

#6 Re:

#5: -

Kyllä, olen samaa mieltä. Liikaa johtajia KL:ssa. Ainakin tuo kehitysjohtaja vois jädä ihan kokonaan pois. Samoin Viittomakieliyksikön johtaja. Myös työasiamiestoiminta kannattaa oikeesti lakkauttaa. Me kuurot ja huonokuuloiset käymme oman kunnan työkkäreissä ja olen muuten saanut paljon apua yksityiseltä työvoimatoimistolta jonne oman kunnan työvoimatoimisto minut lähetti.

toinen vaan

#7 Re: Re:

#6: yks vaan - Re:

Kaikki nuo em. johtajat pois vaan.  Työasiamiestoimita kokonaan pois! emme tarvitse työasiamiestoimintaa ollenkaan. Kaikki me käydään oman kunnan TE:ssa. Viittomakielikeskuksen työntekijät kaikki pitää säilyttää paitsi johtaja voi jäädä pois. Johtajilla muuteskin on ihan turhan suuret palkat. Johtajien palkoista tulis kyllä isot säästöt. Kyllä Herra Jokinen siellä pärjää! Onhan hänellä lukuisia alaisia jotka auttavat häntä.

#8

ai,ai,ai,sattuu tuo aikomus lakkauttaa kuurojen museo.Se on sama asia heittää kuuroja hautaan.

#9 Hei!

Kuurojen museo on meidän historia, ei lakkauteta.

#10 Kuurojen kulttuuri tärkeä

Voi ei,

taas me menetämme kuurojen museon. Ensin menetimme kesäpaikan Malminharjun ja nyt menetämme kuurojen

oman museon. Kuinka uusi kuurojen nuori sukupolvi saa tietoja kuurojen kulttuurista tulevaisuudesta.

Kuurojen Liitto, ETSIKÄÄ pikaisesti uusi rahoitus jotta kuurojen museo säilyy. Muuten me olemme ns. 1970 luvulla eli kaikki kuurojen palveluja ei ole. Häpeä !

kolmannen polven kuuro

#11

Meidän kuurojen vanhempien kuurojen lasten(toiseksi viimeinen sukupolvi? Lapsemme nyt nuoria aikuisia) kulttuurihistorian perintö katoaa, jos kuurojen museo lakkautetaan? Mistä he sitten ammentavat kulttuurihistoria-tietoa kuurojen yhteisöstä, kuuroista, kun alkavat tutkia yhteisöjuuriaan?

#12 Kansainvälisyys tarpeen

On järkyttävää, että etujärjestö on alkuunpanija museon lakkauttamisessa.
Meidän tulisi päinvastoin olla hyvin ylpeitä uraauurtavasta ponnistelusta kuurojen hyväksi. ja historiahan sen työn merkityksen pystyy jälkipolville selkeästi osoittamaan, myös meille kuuleville.
Adressin allekirjoittajat, älkää luovuttako! Laitan itse viestiä eteenpäin mahdollisimman monelle.
Raimo Kantanen
Maailmanmatkaaja

#13

viittomakielen kultturin suoja museo
HÄPEÄ!!!!!

#14 Kuurojen museon soturi

Hyvät ystävät! Jos ei ole menneisyyttä, niin ei ole tulevaisuuttakaan!!!
Kuurojen museon rahoittaja on opetus- ja kulttuuriministeriö vai RAY?
Onko mahdollista, että kuurojen museo irtaantuisi Kuurojen Liitosta ja
ryhtyy toimimaan ns.itsenäisenä instituutiona - jotta toiminnan rahoitus
olisi turvattu ja varmistettu pitkiksi ajoiksi? Anteeksiantamatonta, jos
kuurojen liitto ei ota tätä adressia ja yhteisön viestiä huomioon.
LOPETTAKAA HÖLMÖLÄISTEN HÄTIKÖIDYT PÄÄTÖKSENTEOT!!!

KUUROJEN MUSEON LAKKAUTTAMINEN ON KUIN KUUROJEN YHTEISÖN ITSEMURHA!
Riitta e, kyseisessä museossa useinkin käynyt
Vieras

#15 Re: Suhteellisuuden tajua!

#1: Mikael Wallvik - Suhteellisuuden tajua!

Suhteellisuuden tajua tarvitaan tosiaan tässä maassa. Kuurojen museo on juuri sellainen paikka, joka voisi hyvinkin muistuttaa meitä kaikkia siitä, mitä kansalaistoiminnalla voi saada aikaan. Sisukkailla ja aktiivisilla kuuroilla on ollut iso rooli kun on luotu tasa-arvoisempia palveluja tähän maahan tai tarjottu ainutlaatuista kulttuuria.  Älkää luovuttako nytkään.

Olisiko sittenkään niin, että  Kuuroejn Liitto haluaa museota lopettaa, museoita nyt vaan lopetetaan ympäri maata - säästötoimia! Mutta kuurojen museolla on ainutlaatuisena museona ihan eri rooli kuin monilla muilla pienillä paikallismuseoilla. Todella ihan kuin haluttaisiin vaieta kaikesta siitä, millainen asema kuuroilla on ollut menneisyydessä koulutuksen, tasa-arvoisen kohtelun ja viittomakielen tai viittomakielisen kulttuurin suhteen. Toivotan onnea, sydän särkee historianne puolesta. Nyt on juuri oikea aika kertoa menneisyyden muutosvoimista ja kansalaisten taistelusta oman ryhmänsä puolesta.

#16

Kannattaa säilyttää Kuurojen museo.. tärkeää tulevaisuudelle muistella entis aikoja...

#17

Viittomak. suojaa museoon.

#18

Mielestäni että ei kannata lakkauttaa museo, tärkeä historiamme ! Parempi vaihda Kuurojen liitto johtoryhmä ensin. Monta vuosia sama johtoryhmä ja tulos aina huonompaa, esim: tappio tulos, Malmiharju, yt neuvottelut, työntekijä lomautus. Monta kertaa uudelleen yt neuvottelua ei ole ratkaisu. Sama asia bisnes maailmassa: jos bisnes sujuu huono, usein vaihtaa pomon ja bisnes parempi.

#19

Siellä missä on viittomakieli, siellä on myös kulttuuri, jonka historiaa pitää vaalia!

#20

Toivon ettei lakkauteta.On arvokas jälkipolville ja muille.Ilman historiaa ei ole tulevaisuutta.

#21 Re:

#18: -

Olen sinun sama mieltä... Se on totta Johtaryhmä on  neljä henkilöä.. Se minusta on aivan turhaan.... Vaistoni mukaan Kuurojen Museso ei tulisi lakkauttaan, en uskoa....... Etsi uusi Toiminnanjohtaja ja Markku Jokinen itse ulos talosta. Tämä asia voi keskustellaan liittokokouksessa kesäkuussa.

Kuuleva Upseeri

#22 Omituinen ajoitus kulttuurin väheksymiseen

Tänä vuonna on Euroopan kulttuuripääkaupunki Suomessa (Turku). Mitä halutaan viestittää yli satavuotisen museon lakkauttamisella?

Vieras

#23 Johtajat palkka vähemmän tai toinen pois!

Minun mielestäni kuurojen liitossa on liikaa johtajat, palkat menevät aivain turhaa vaikka eivät paljon teetkää muuta kuin kuuorojen museo lakkauttaa,johtajat ehkä ovat rahat ahneita:(

#24

Ei lakkauteta kuurojen museota! Ilman historiaa ei ole tulevaisuutta.

#25

Ei missään tapauksessa lakkauteta kuurojen museota.

Kommentoi adressia