Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle / Tiedotteet / ADRESSIN PERUSTAJAN APUJOUKOT / Kommentit

morte

#1 niinpä niin..

16.07.2015 10:41

Oli sitten keskusta,tai kokoomus,niin vastaus on yhtä pyöreä,ei mitään järkeä tässäkään.Eläkeläisetkin ovat olleet opiskelijoita,valmistuneet ja saaneet työtä,josta vero maksettiin,mm. tulevaa eläkettämme varten. Yhtä höpinää tuo vastaus,kuka lie sen hänelle sanellu,varmaaan vatuloinut piäministerin kaa ;)


Vieras

#2

16.07.2015 11:06

Eläkkeen saajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle. Meillä eläkeläisillä on jo tarpeeksi pieni eläke, miten päättäjät edes kehtaavat ehdottaa tollaista?. Itse olen sitä mieltä, että jäädytetään ministereden palkat kolmekse kuukaudeksi, ja annetaan heidän yrittää elää näillä eläkkeillä, niin jo tulisi hätä käteen. Miksi aina köyhiä rangaistaan? Ei eläkeensaajan asumistukea saa pienentää. Tuula Mäntykangas

Vieras

#3

16.07.2015 11:28

Ei saa laskea!

Vieras

#4

16.07.2015 11:29

Suuren suuri kiitos teille molemmille ja hyvää kesän jatkoa

t. A. Mattila-Eskelinen
Nitta

#5 Re: niinpä niin..

16.07.2015 11:29

#1: morte - niinpä niin.. 

 Eläkeläisten asuntotukea ei ssa laskea!


Vieras

#6

16.07.2015 12:00

Kiitos Leena ja Päivi,

Tunhtuu hyvältä kun hyvää asiaa viedään eteenpäin. Meitä on varmaan muitakin jotka olemme valmiita toimimaan apujoukkona jos on tarpeen. Vistittäkää miten voimme olla avuksi,

Jaksamista taisteluun.
Malyle1
Vieras

#7

16.07.2015 12:08

On hyvä, että apujoukko kasvaa. Omalta osaltani olen myös käyttänyt runsaasti aikaa, kuluttanut samalla hermojani, kirjoittaessani poliitikoille viestejä asiaan liittyen. Kirjoitan myös MTV:n nettisivuilla nimimerkillä Malyle1, otan jatkuvasti kantaa asiaan. Tänäänkin olen asiasta sinne kirjoitellut ja ollut kauhuissani kuinka nuivan vastaanoton eläkeläisten asia on saanut. Yksi itseään pieneläkeläiseksi väittävä puolusteli leikkauksia ja toinen oli sitä mieltä, että joiltakin on leikattava. Ainakin MTV :n sivuilla huomaan olevani ainoa, joka eläkeläisiä puolustaa, se on hämmentävää.

Olen tuonut esiin kuinka hallitus on hyökännyt eläkkeensaajien asumistuen kimppuun ja leikkausta puolustellaan "samalle viivalle tuomisena", mutta kukaan ei huomioi, että maahanmuuttajien asumiskulut korvataan 100% verovaroin. Esimerkiksi somalit ovat tulleet Suomeen vuonna 1995 ja siitä lähtien eläneet pääsääntöisesti sosiaalituilla, heidän asumiskustannuksensa ei hallitusta näytä häiritsevän. Lisäksi muslimit ovat moniavioisia, he sanovat noudattavansa täälläkin saria -lakia, ei Suomen lakia, saria -laki sallii moniavioisuuden. Yhdellä miehellä on monta perhettä, joista ns jalkavaimot ovat virallisesti yksinhuoltajia, joille yhteiskunta tarjoaa myös ilmaisen asumisen. Yhden miehen perheille kustannetaan siis useita asuntoja.

Hallitus ei leikkaa maahanmuuttajien runsaita sosiaalitukia, kuten Tanskan uusi hallitus nyt teki, siellä tuet putosivat 50%, Suomessa leikkaukset kohdistuvat oman maan vanhuksiin.

Hallitus ei ole ottanut lainkaan huomioon vanhuksiin aiemmin kohdistettuja leikkauksia. Indeksien jäädyttämiset ovat lisänneet ja syventäneet vanhusköyhyyttä. Vanhusten laitoshoitoon tehtiin juuri 300 miljoonan leikkaus, jonka seurauksena yhä heikkokuntoisemmat ja muistisairaat vanhukset asuvat kotonaan, eivätkä he tässä viidakossa enää selviä. Vanhustyön ammattilainen kuvasikin näiden vanhusten tilannetta sanomalla : sama kuin jättäisi 3 vuotiaan asumaan yksin. Laitoshoidon leikkauksia perusteltiin monisanaisesti sillä,  että on hyvä vanhusten saada asua kodeissaan,  mutta tämä hallitus näyttää ajavan vanhuksia ulos myös kodeistaan. 

Eniten hämmästelen yhteiskunnan koventuneita asenteita vanhuksiamne kohtaan, viikottaiset uutiset vanhusten ryöstöistä ja pahoinpitelyistä kaduilla kertovat omaa kieltään. Samoin hallitusten päätökset, jotka kuristavat vanhukset elämään epäinhimillessä köyhyydessä. Hallitus toimillaan tukee kovia asenteita vanhuksia kohtaan tehdessään eläkeläisistä toisen luokan kansalaisia.

Olen pitänyt äänestämistä kansalaisvelvollisuuteena, mutta olen päättänyt olla äänestämättä enää, luottamus hallinnon päätöksentekoon on mennyt. Suomessa ei enää vuosiin ole hoidettu suomalaisten asioita, on katsottu suomalaisten pään yli ja keskitytty muiden avustamiseen Kreikasta Afrikkaan asti ja kaikki siltä väliltä, köyhiä on maailma täynnä, mutta ei ole suomalaisten tehtävä hoitaa heidän asioitaan oman maan kansalaisten kustannuksella. Miksi siis äänestäisin taviksia jakamaan verovarojamne muiden maiden asioiden hoitamiseen.

Harden Marja 


Vieras

#8

16.07.2015 12:16

Tsempit sinne ja kiva että apujoukkoja tuli mukaan. Olen omalta osaltani vienyt asiaa seinälläni & muutoinkin eteenpäin mahdollisuuksien rajoissa. Ihmisiä tulee jäämään kodittomiksi jos laki menee läpi. Toinen mahdollisuus on köyhäintalojen uusi tuleminen.
Terkuin
Minna
Minna Ojanen
Porvoo

Vieras

#9

16.07.2015 12:41

Eläkeläisiä puolustaessa on oltava argumentit hallussa, on tunnettava hyvin aiemmin tehdyt leikkaukset ja niiden vaikutukset eläkeläisten elämään. Aina kun vastustaa leikkauksia saa vastaansa vasta argumentit, kuten ollaan jo todettu. Milloin puhutaan samalle viivalle siirtämisestä, joka ei kestä päivänvaloa, milloin vedotaan takuueläkkeen korottamiseen, mutta sekään ei kestä tarkastelua, sillä takuueläkkeeseen ei sisälly varallisuusehtoja, joten sen saa yhtä hyvin miljoonaperillinen kuin varakas eliittirouvakin.

Toivon vetäjille voimia ja tiukkoja perusteluja kun viette asiaa eteenpäin.

Tv Harden Marja

Vieras

#10 Re: niinpä niin..

16.07.2015 13:35

#1: morte - niinpä niin.. 

 ministerin vastaus ja KELA:n laskurit eroavat aika paljon ja nimenomaan alle 15 000€/kk tienaaville


Vieras

#11

16.07.2015 15:25

Hei!
Hieno juttu tytöt, olette varmasti ahkeroineet meidän kaikkien puolesta, joten suuri kiitos teille siitä!
Toivotaan että tavoite täyttyy pian ja pääsette luovuttamaan adressin!
T. Merja

Vieras

#12

16.07.2015 16:41

Hei, laitan tähän kopiona Heikkisen vastauksen minulle, kun kyselin laskelmaa sille asumistuelle ja moitiskelin hänen kielenkäyttöään eläkeläisiä kohtaan.
*liisa laukkanen 10. heinäkuuta (6 päivää sitten)
+Hei. Luin vastauksesi tuolta adresista ja ajattelin kysyä hlökohtaisesti yht...

Heikkinen Hannakaisa
13. heinäkuuta (3 päivää sitten)

-> minä
Hei,

Kiitos palautteestasi. Olet aivan oikeassa siitä, että opiskelijoita ei voi verrata eläkeläisiin. Haluankin pyytää anteeksi epäonnistunutta vertausta ja pahoitella siitä aiheutunutta mielipahaa. On myös ikävää, että monet ovat kokeneet minun vähättelevän eläkeläisiä. Sitä en missään nimessä ole tarkoittanut. Arvostan eläkeläisiä suuresti ja ymmärrän ja tunnen tilanteenne hyvin. Olen tehnyt työurani vanhusten parissa eri vanhusten palvelukeskuksissa ja myötäelänyt monia elämänkohtaloita. Tämä hallituksen päätös ei siis todellakaan ole mieluinen.

On kuitenkin hyvä muistaa, että myöskään kaikki yleisen asumistuen saajat eivät ole terveitä, eivätkä pysty esimerkiksi sairauden vuoksi käymään töissä. Lisäksi varsinkaan nykyisessä taloustilanteessa kaikki eivät saa töitä, vaikka olisivatkin nuoria ja terveitä. Myöskään kaikkien vanhemmilla ei ole varaa auttaa lapsiaan rahallisesti. Yhtä lailla voisi pyytää, että aikuiset, työikäiset lapset auttaisivat iäkkäämpiä vanhempiaan taloudellisesti. Osa varmasti voisi näin tehdäkin, mutta kaikilla ei ole siihen varaa.

Yleisen asumistuen piirissä on paljon pienituloisia ihmisiä. Heistä osalla voi olla yhtä suuret lääkekulut kuin eläkeläisillä, tai sitten heillä saattaa olla pieniä lapsia. Jokaisen tilanne on yksilöllinen, emmekä voi yleistää, että kaikkien työikäisten tilanne automaattisesti olisi parempi kuin eläkeläisten.

Vastauksessani viittasin Kelan antamiin alustaviin laskelmiin. Niiden mukaan yli puolella alle 15 000 euron vuositulojen kotitalouksista tuki ei putoaisi. En myöskään vastauksessani sanonut, että kenelläkään pienituloisella tuki ei putoaisi. Vastasin sen tiedon mukaan, mikä minulle oli annettu. Mitään lopullisia laskelmia emme ole sieltä saaneet, eli ehkä he vielä laskevat ja tutkivat tätä asiaa. Lopullisia laskelmia kaipailisin itsekin, että meillä syksyllä sitten on oikeat tiedot, joiden perusteella voimme tehdä päätöksen.

Anteeksi, etten tämän enempää voinut olla avuksi!

Ystävällisin terveisin,
Hannakaisa Heikkinen

Vieras

#13

16.07.2015 17:11

Hei, taistelkaamme pontevasti tämän tärkeän asian eteen, tämä on todella merkittävä ja tärkeä asia, näin törkeästi ei saa menetellä,on aivan käsittämätön, että HEIKOIMASSA asemassa olevilta ollaan riistämässä toimeentuloa,joka on muutoinkin siinä ja siinä rajoilla.Jos tämän tekevät,se tarkoittaa käytännössä sitä,että leipä vähenee ja LÄÄKKEET jäävät apteekkiin. Kiitos Pälvi,että olet tullut auttamaan

Vieras

#14

17.07.2015 03:55

Asun lähellä vanhusten taloja joista voisin käydä hakemassa allekirjoituksia jos saisitte mulle sellaisen listan jotenkin mihin niitä hakisin. Täällä asuvilla vanhoilla ihmisillä ei ole tietokoneita eivätkä he ole edes tietoisia tällaisesta mahdollisuudesta vaikuttaa. Oliskohan joukossa muitakin jotka olisivat valmiita suorakeräilyyn näiden nimien suhteen. Osoitteeseen purjo12@luukku.com saa laittaa asiaan liittyviä vinkkejä mistä tulen hakemaan niitä listoja jne t. Pirjo Lund
Annuli

#15

17.07.2015 06:03

Hienoa,että asialle omistautuneita ihmisiä löytyy!Tsempataan loppuun asti!


Vieras

#16

17.07.2015 06:38

Hieno homma, toivotaan että saadaan tämän avulla jotain järkeä tuohon leikkaussuunnitelmaan.
Hellevi

#17

17.07.2015 07:54

Upeaa!   Olen "hengessä" yhtä kanssanne.

Menestystä hankkeeseen!


Vieras

#18

17.07.2015 11:09

hyvä kun meidän pieneläkeläisten asioitakin joku jaksaa puolustaa...kiitos siitä teille molemmille

Vieras

#19 Kiitos ja kysymys.

17.07.2015 14:09

Kiitos todella kaikesta työstä jota olette tehneet ja teette.  Inhottaa olla kyselevä, mutta saako nimiä kerätä kuka vaan ilman lupaa? Ettei  mene sitten hukkaan.  Olettehan selvittäneet asian. Suomi on lupien maa...ja satte varmaan luvan jos sitä tarvitaan, soitto poliisilaitokselle luusi ehkä jopa riittävän.

Itsekkin heti jos kuulen tämän asian olevan kunnossa, aloitan nimien keruun.  Pariin kansalaisaloitteeseen olen aijemin nimiä kerännyt ja se on itseasiassa mielenkiintoistakin ja siten tavoittaa paljon ihmisiä jotka eivät addressit comista tiedä.

Eli onko luvat ok? Tarvittiinko tähän semmoisa?

Leena

#20 Re: Kiitos ja kysymys.

18.07.2015 15:20

#19: - Kiitos ja kysymys. 

 koska kyseessä ei ole rahankeruulista,niin allekirjoituksia saa kerätä,ilman lupia. Ystävällisin terkuin leena ja pälvi


Vieras

#21 Re: Re: Kiitos ja kysymys.

19.07.2015 06:40

#20: Leena - Re: Kiitos ja kysymys. 

 OK. hienoa.

Printtaan sitten nimilistaa ja alan kerätä nimiä:)

Sen verran vielä mihin ne sitten saa postittaa kun listat ovat täynnä. 

Ja eikös olisi hyvä pyytää että aina kun esim 50-100 nimeä on täynnä lähettää teille niin ovat ainakin teillä siinä vaihessa kun/ jos/ saatte addressin luovutukselle ajan.

Toivottavasti jo pian, sillä lakia kait aletaan heti syksyllä mukata jos kerran koe ns. kansalaispalkkaa aletaan syksyllä kokeilla.

 

Vielä vertauksena, luin eilen Daily Telegraph enlg sanomalehdestä kuinka EU on tilaamassa uutta "kahvi kalustoa", uusia kristalli laseja ja hopeisia ateriavälineitä.  Tämä maailma on täynnä kummallisuuksia, me täällä taistelemme jos saisimme vielä elää ns. sivistysvaltiossa, ja päättäjät haluavat aito kultareunaisia kuppeja!  Herra armahda.

tässä tuo juttu:  Olen "katkonut" linkkiä kun muuten sitä ei saa tänne laitettua, juttu oli siis eilisessä lehdessä.

Fit for an emperor, EU diplomats plan £2 million dinner service,  = 2 miljoonan PUNNAN eli noin 3 miljoonaa euroa!

http://www.telegraph.co.uk/   news/worldnews/  europe/eu/11747506   /eu-diplomats-plan-fine-   dining-service.html

 

 


Vieras

#22 Tietoa paremmin

21.07.2015 13:50

Erilaisille eläkeläisjärjestöille, jotka varmaan mielellään keräisivät nimiä listaan.

Mia
Vieras

#23

28.07.2015 12:02

Olen sähkoisesti allekirjoittanut pitääkö jotain muuta tehdä?ter. Mia Aaltonen