Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#126

09.09.2015 14:22

Olen lähihoitaja ja en hyväksy hallituksen tekemisiä ja uhkailuja. Ei luovuta siitä mitä on tähän mennessä saavutettu. Luopukoot ensin isopalkkaiset omista eduistaan ja ylipitkästä lomistaan.

Vieras

#127

09.09.2015 14:24

Asioita sovitaan ei sanella politiikassa tai yleensä ihmiselämässä.

Vieras

#128

09.09.2015 14:25

Työskentelen lähihoitajana TK:n vuodeosastolla, työ on raskasta kolmivuorotyötä. Jonkun kommentti "liian monta osumaa" on juuri niin kuin itsekin ajattelen.


Vieras

#129

09.09.2015 14:26

Joku tolkku tähän työmiehen kurmuuttamiseen...prkl

Vieras

#130

09.09.2015 14:26

Sanon niinkuin Wärtsilän duunari aikoinaan: Herrat saavat sitten itse tulla hoitamaan sairaat ja vanhukset varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin!

Vieras

#131

09.09.2015 14:26

En hyväksy pienipalkkaisten etuuksien leikkauksia.

Vieras

#132

09.09.2015 14:27

Lähihoitaja, työkokemusta yli 25 v = BRUTTO 2279 €/kk.
En usko päättäjien ymmärtävän mistä summista ovat leikkaamassa.

Vieras

#133

09.09.2015 14:27

Ahneet kansanedustajat kuriin ja nekin kattomaan mitä normaali ihminen palkallaan saa ja miten sillä elättää perheensä..

Tällä tavalla ajattte ihmiset kattomaan piipun kivääriä ..hävetkää ahneet paskiaiset

Vieras

#134

09.09.2015 14:29

Pienipalkkaisia ihmisiä ei saa rangaista. Kansanedustajilta palkanalennus, kulukorvaukset pois. Olen tehnyt 30 v perushoitajan työtä sitoumuksella ja kunnioituksella työtä kohtaan tämäkö on palkka siitä.

Vieras

#135

09.09.2015 14:30

Hoitoalalla työskentelevänä ja vuorotyötä tekevänä en hyväksy tällaisia päätöksiä. Muutenkin palkkaus pieni, hoitoalalla työskentelevät tekevät arvokasta ja vastuullista työtä.

Vieras

#136

09.09.2015 14:30

Koska lähihoitajan työ on rankka työ, ja siitä pitää saada palkka ja lomat ja sairasloma-ajan palkat jotka kannustaa töihin jatkossakin, ja edesauttaa työssäjaksamista.

Vieras

#137

09.09.2015 14:31

Kys.säästöt koskevat minua henk.koht. Olen 60-v. lähihoitaja ja terveyteni ei enää aivan hyvä, joten sairaslomia on pakko pitää. Teen myös osa-aikatyötä, joten sunnuntaikorvaukset ovat olleet tarpeellisia pienen palkan lisiä.

Vieras

#138

09.09.2015 14:32

Niiden on helppoo puhuu niiden 8000 palkoilla
Ei missään nimessä
Vieras

#139

09.09.2015 14:32

En kykene perustelemaan itselleni suunniteltujen leikkausten toteutustavan oikeudenmukaisuutta tai hyödyllisyyttä millään tavalla. En käsitä, miksi maksajiksi päätyvät pienituloiset, joilla hädin tuskin on enää mitään otettavaa. En ymmärrä myöskään tätä ylhäältäpäin matalapalkkaiselle kansanosalle sanelun oikeutusta. Miksi se ei koske kaikkia?

Miksi ei hallitus tosiaan supistaisi omaa lomaansa 30:een päivään, esimerkiksi, jos se on noin vain keveästi tehtävissä? Tai olisiko Sipilä valmis työskentelemään ei ainoastaan sunnuntaisin, mutta silloin monen ihmisen edestä, vailla lisäpalkkaa?

Hoitoalalla ei ainakaan, sunnuntaikorvausta ansaita "tyhjästä". Sairaaloissa on työtä sunnuntaisin yhtä paljon kuin arkisin, ainoastaan vähempi hoitajamäärä sitä tekemässä. Jos sunnuntaikorvausta vähennetään, on lisättävä työvoimaa. Muuten ei mikään maailman motivaatio enää riitä, raatamaan monen ihmisen edestä, vaikka työstään kuinka tykkää, mutta on siitä kiitos jossain muodossa saatava, ja elinmahdollisuus itselle. Juurikin sunnuntailisät ovat ne, joilla matalapalkkaisilla aloilla tullaan toimeen. Niiden leikkaus isolta joukolta ihmisiä ei edistä ostovoimaa, vaan seisauttaa talouden entistä varmemmin paikoilleen ja kallistaa sitä miinuksen puolelle.

Nyt pikkuisen järkeä ja kohtuutta näihin suunnitelmiin! Otetaan sieltä mistä on, eikä rangaista niitä, jotka ovat jo lopen uupuneita ja taistelevat toimeentulemisen ja jaksamisen rajoilla. Olenpa kuullut, että on sellaisiakin palkkoja, jotka ylittävät esimerkiksi 4000e / kk. Eiköhän siitä voisi jo napsaista tuntuvan osan, ilman, että palkansaaja siitä vielä kärsisi. Mikään työ täällä ei ole toistaan niin paljon arvokkaampi, sen käsittää jo maalaisjärjellä.

Kyllä se pitää jo käsittää myös päättäjien, jos haluavat minkäänlaista työn tekemisen halukkuutta tässä maassa enää säilyttää. Niillä toimilla alkaa olla kiire, motivaatiot alkaa köyhillä olla jo tosi alhaiset, kerätä enää mitään lisää toisten taskuihin, sillävälin kun itse kärsivät. 

Lisään vielä, että ajatus ensimmäisen sairaslomapäivän palkattomaksi tekemisestä on älytön. Se lisää sairaana töihintuloa, mikä tulee jatkossa kalliiksi kaikille, entistä laajemman ja pitkäaikaistuvan sairastamisen muodossa. Hoitotyössä se lisäksi vaarantaa potilasturvallisuuden, mikä ei ole pikkujuttu. 


Vieras

#140

09.09.2015 14:33

Pienipalkkainen työ, missä suuri vastuu potilasturvallisuudesta. Kolmivuorotyö mikä kuormittaa työntekijöidenkin terveyttä.

Vieras

#141

09.09.2015 14:34

Lisät on 1/4 palkastani. 6henkisen perheen äitinä, hoitoalalle juuri valmistuneena ja työllistyneenä en aio palkastani luopua! 1800€ kulukorvaukset ja yli 6000€ kuukausi palkka/per kansanedustaja! säästäkää sieltä, Ei minun ja muiden hoitajien alle 2500€ bruttopalkasta!

Vieras

#142

09.09.2015 14:35

hela torstai voi olla joillekkin palkaton vapaa, mutta osa joutuu väkisinkin olemaan silloin töissä. en usko että hoitajia tai poliiseja tällä lisää saadaan. ja miks ne hallituksen, eduskunna apinat ei ollu valmiita omista lomistaa nipistämää ku ne muuteki super pitkiä

Vieras

#143

09.09.2015 14:35

Koska ole juuri valmistumassa lähihoitajaksi, mutta tehnyt kymmeniä vuosia töitä, kyllä työstä pitää kunnon palkka maksaa, ja pyhätöistä kunnon korvaus, onhan lähihoitaja vastuussa hyvin isoista asioista työyhteisössä, ihmisten hyvinvoinnista, terveydestä, ja onhan se fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä.

Vieras

#144

09.09.2015 14:36

Hoitajan työ fyysisestikkin rankkaa, pidemmät lomat iän karttuessa tarpeen. Työtä jouluna ja juhannuksena muiden juhliessa, viikonloppuja viettäessä, öitä nukkuessa. Palkka ei päätä huimaa nytkään. Jotain houkuttimia pitää tällä alalla olla, että jatkossakin saadaan työntekijöitä hoitotyöhön.

Vieras

#145

09.09.2015 14:36

25 v vuorotyötä tehneenä palkkaani ei saa laskea, koska vuorotyö muutenkin raskasta ja päivätyössä olevat eivät ymmärrä vuorotyön vaikutusta elämän joka osa-alueelle. Kaikki eivät mielellään tee vuorotyötä kuin nimenomaan vain vuorolisien vuoksi, jotta palkka olisi isompi huonosti palkatulla hoitotyössä.

Vieras

#146

09.09.2015 14:37

Kaikki vaalilupaukset petetään ja revitään lopullisesti alas hyvinvointiyhteiskunta. Ei kaikkeen voi suostua!

Vieras

#147

09.09.2015 14:37

Sillä olen huolissani miten tässä enää elää kun kaikki viedään ja ilman lomaa ihminen ei jaksa .miten meidän vanhusten käy jos minä hoitajana lopetan työni jota niin rakastan

Vieras

#148 Tasa-arvoako?

09.09.2015 14:38

Jospa johtohenkilötkin ja nämä viisaat päättäjät alkaisivat tehdä vuorotyötä, palkat koostuisivat osittain lisistä ja lomat maks.30pv... Puhumattakaan, että palkka olisi siellä parin tonnin tietämillä. Olisiko leikkauslista samanlainen?


Vieras

#149

09.09.2015 14:38

Lisiin ei kosketa! 


Vieras

#150

09.09.2015 14:38

Pienipalkkaisena yksinhuoltaja äitinä minulla ei ole varaa luopua sentistäkään tulojani. Leivästä tässä on kysymys!
Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta, sisaret ja veljet!