Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#451

09.09.2015 19:42

Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä, joten säästökohteet koskettavat henkilökohtaisesti. Epäsäännöllinen, raskas hoitotyö ja nyt vielä lomia, sunnuntailisiä ym. säästöjä aiotaan kiristää muutenkin niin matalapalkkaisesta työstä. EI MITÄÄN JÄRKEÄ.

Vieras

#452

09.09.2015 19:43

Haluan omalta osaltani olla vaikuttamassa asioiden kulkuun, NÄIN EI VOI TEHDÄ jo muutenkin alipalkatulla alalla ! Työssämme olemme vastuussa IHMISHENGISTÄ, mutta näillä teoilla hallituksemme kertoo, ettei se loppupelissä välitä piirun vertaa, kuinka lapsia, vammaisia, vanhuksia, sairaita hoidetaan. KUKA HOITAA NYKYISET PÄÄTTÄJÄT KUN HE APUA TARVITSEVAT ? Tulevat pakolaisetko ?
Tarkkaan harkittava

#453 Re:

09.09.2015 19:43

#330: -  

Kiitos metalliMiehelle, kaikkien hoitajien puolesta. Upeaa, että joku tajuaa arvostaa meitä. Vielä kun saisimme tällaiset päättäjät!

Olet hyvin oikeassa siinä, että sunnuntailisillä mennään. Niiden poistaminen tulee poistamaan ison määrän hoitajia tekemästä työtään enää lainkaan. Mitäs sitten?

 

Kassan täti

#454

09.09.2015 19:44

Kaupan alan vuorotyöläiset halutaan työllistää vielä kellon ympäri! Yksityiset omistajat käärivät vain suuremmat voitot ja optiot taskuunsa samalla kun työntekijöistä otetaan viimeisetkin rippeet irti!


Vieras

#455

09.09.2015 19:45

Muutoksia on tultava ja ne eivät ole tälläisiä mitä hallitus tekee

Vieras

#456

09.09.2015 19:45

Koska säästötoimet koskettavat pienipalkkaisia, sairaita ja vähäosaisia. Sunnuntaityötä tekevät sadat opiskelijat turvatakseen opiskelu mahdollisuutensa. Päättäjät voivat aloittaa säästötoimenpiteet omia palkkojaan leikkaamalla sekä edustuskuluista luopumalla. hallitus voisi vaihteeksi opetella elämään esimerkiksi sen kuukauden ilman ruokaa, kun henkilö sairastaa ja kelan omavastuu , pouoli kuukautta, jää tulona saamatta, vuokrakulujen, sähkömaksujen ja muiden kustannusten kerääntyvän senkin kuukauden aikana. Päättäjien olisi hyvä tutustua lainsäädännön pykäläviidakkoon ja huomata kuinka huonosti he osaavat asiat järjestää. Tällaiset päätökset lietsovat kapinaa, mielenosoituksia ja ulkomaalais vastaisuutta. Kansalaisten tulotason täytyisi riittää asumiseen , ruokaan ja terveydenhuoltoon. Päättäjät, herätkää!!!!Ruokajonot ovat huolestuttavan pitkiä ja niissä tapellaan jo ruoan riittämättömyyden vuoksi

Vieras

#457

09.09.2015 19:46

on tainnut sipilän päästä kadota se vähäisempikin järki tai sit sillä on noussut kusi päähän ja todella pahasti, onkohan sipilälle koskaan tehty mielentila tutkimuksia, tuskinpa ku noin järjettömän tyhmiä ehdotuksia tulee, kyl mä oon sitä mieltä että tätä suomen tilannetta Sipilä vois jollakin tavalla ruveta parantamaan eikä vetää tommosii älyttömyyksiä päästään..

Vieras

#458

09.09.2015 19:46

Koskee tekemääni työtä koska olen lähihoitaja.
Sietämätöntä

#459 "Monet ihmiset haluavat tehdä työnsä työajalla"

09.09.2015 19:48

Tämä ei ole tasa-arvoista politiikkaa - siinä vika. Kuten muutkin kommentoijat ovat todenneet ja yleiselläkin tasolla asia on noteerattu, nämä päätökset koskevat rankimmin säännöllistä vuorotyötä tekeviä, joilla jo muutenkin on pieni palkka ja raskas työ. Sipilälle huomautettiin haastattelussa aloista, joilla tehdään työtä 24/7 ja hän totesi: "Tämä on nyt meidän työtä tekevien panos talkoisiin". Silloin näin punaista. Tekeekö Sipilä varsinaista vuorotyötä vai miksi hän kuuluu 'meihin'? Työtätekeviin hän kyllä kuuluu, mutta että niihin, joita leikkaukset koskevat? Ei todellakaan.

Soini totesi: "Tarkoitus on, että ihmiset pystyisivät tekemään nämä työt varsinaisella työajalla ja sitä kautta tapahtuisi tulonmuodostus. Kyllähän tämä sunnuntaikorvaus on merkittävä palkka monelle. Meillä on myös iso osa ihmisiä, joita sunnuntaityöt eivät koske. 87 prosenttia miehistä ja 88 prosenttia naisista ei tee sunnuntaitöitä. Tämä on nyt niitten (sunnuntaityötä tekevien) panos talkoisiin". Eli hän tunnustaa ihan suoraan, että kyllähän tuo sunnuntailisien pienennys on iso juttu, mutta ei se lähde kuin pieneltä osalta. Mitä tasa-arvoa tämä on? Pienen porukan pienistä palkkapusseissa kustannetaan Suomea nousuun vai? Hah. Sanoisin myös, että sairastumisen riski mm. hoitoalalla on huomattavasti suurempi kuin monilla muilla (toki esim. kaupankin asiakaspalvelijat tapaavat sairaita ihmisiä) ja siten tämä sairasloman palkkamuutoskin koskee eniten hoitoalalla työskenteleviä. Voin kyllä ihan suoraan sanoa, että jos oksennan/ripuloin/muuta ns. lievää - menen taatusti töihin. En ilkeyttäni, en ns. kostoksi, vaan ihan siksi, ettei ole varaa jäädä kotiin.

Soini toteaa myös: "Monet ihmiset haluavat tehdä työnsä työajalla". Miten noin korkeassa asemassa oleva mies voi päästää tuollaista suustaan? Laitetaan siis Suomi aukia periaatteella 8-16? Sairaaloiden ovet kiinni, mammat yksin vuoteisiins yöksi. Jos ja kun ihmisiä kuolee, niin sehän on vaan hyvä. Varsinkin vanhusten kohdalla, kun ei heistä ole mitään hyötyä enää valtiolle kuitenkaan.

Minä haluan, että Soini ja Sipilä menevät seuraavaksi jouluaatoksi tekemään vähän fyysistä työtä. Menevät poliisien mukana ratkomaan messevät perheriidat, hoitajien mukana siivoamaan p*skaa (suokaa anteeksi kärjistys) jne. Ja miettivät sitten, että mistä ne lisät lasketaan. Tässä koko jupakassa kun tuntuu unohtuneen mm. se, että ei se "sunnuntaityö" ole ainoastaan sitä varsinaisena sunnuntaina tapahtuvaa työskentelyä. Ja kuten joku niin viisaasti totesi, ei se sunnuntaikorvaus liity mihinkään kirkkoon, vaan menetettyyn laatuaikaan. Pääsiäinen, vappu, juhannus, joulu, uusivuosi... Muu Suomi kuuntelee joulurauhan julistuksen, minä olen töissä. Sitten pyhien jälkeen saan vapaani ja kaikki läheiseni ovat jo palanneet töihin ja kouluun ja muiden arkisten toimien pariin. Nyt on myös paljon puhuttu siitä, että ei kauppojen tarvitse olla sunnuntaina auki. Voi kun se olisikin niin yksinkertaista! On niin paljon paikkoja, joiden tosiaan tarvitsee olla aukia 24/7 ja silloin viikonloppujen ylimääräiset korvaukset korvaavat jälleen sitä, että työntekijän sosiaalinen elämä kärsii valtavasti.

Mitä me voimme tehdä? Kysyn tätä ennen kaikkea hoitajana. Me emme voi lakkoilla. Emme saa poistua työpaikalta edes ruokatunnin ajaksi ja siksi (ainakin kaikissa minun tähänastisissa työpaikoissani) ruokatuntikin kuuluu työaikaan. Pelkään, että tästä tulee taas vaan paljon puhetta, jokua ulosmarsseja, lakon uhkaa - ja se siitä.

Kysyn vielä: Mikä on kansanedustajien oma panos näissä talkoissa? Paljonko he antavat lomistaan? Paljonkon heidän palkkaansa alennetaan? Tulee väkisinkin mieleen Eläinten vallankumous. Valtaan noustaan suurilla lupauksilla ja sitten aletaankin voidella vaan omaa leipää. Ja kaverin.


Vieras

#460

09.09.2015 19:49

Kuukaudessa hoitajalle verojen jälkeen käteen jää keskimäärin 700€ - vuokra.. Hoitaja elää pelkillä lisillä, jos lisiä pienennetään, tulevaisuudessa hoitaja tienaa yhtä vähän kuin opiskelija. Mitä se meinaa? Kutsumus ammatti ei elätä. Mitä käy vanhuksille, kehitysvammaisille, sairaille? Kukaan ei jää tähän ammattiin! On sairasta ajatella, että hoitajat kuitenkin tekevät työtänsä vaikka näin tapahtuu. Me olemme muutenkin palkkalistoilla verrattuna muihin aloihin hyväntekijöitä. Huonot vuorot, huonot lisät.. Ja nyt viedään kaikki. Minä rakastan työtäni, mutta meillä ei ole muuta vaihtoehtoa! Hyvästi kutsumus ammatti..

Vieras

#461

09.09.2015 19:49

Lähihoitaja kotihoidossa. Kolmessa viikossa yksi vapaa viikonloppu. Pyhälisät on meille korvaus siitä, että ollaan töissä kun taas muut arkena 8-16 työtä tekevät ovat vapaalla. Paljon mieluummin olisin esim. jouluaattona kotona perheen kanssa kuin töissä. Ylitöitä ei tehdä omasta tahdosta vaan yleensä seuraavasta vuorosta puuttuu hoitaja. Jonkun on pakko joustaa ja jäädä tekemään se vuoro.

 

En minä ainakaan tee sitten enää viikonloppu- tai pyhätöitä, en jää ylitöihin ja tulen kipeänä töihin tartuttamaan muut hoitajat ja asiakkaat. Tai sitten alanvaihto edessä. Näinkö hallitus sen haluaa menevän. Toivottavasti ette itse sairastu tai elä vanhoiksi, että tarvitsisitte hoitoa. Kuka teitä muka hoitaa?


Vieras

#462

09.09.2015 19:50

Koska taas kyykytetään köyhimpien lompakolta. Hävyttömät päättäjät ja takinkääntäjiä koko porukka. Hävetkää!

Vieras

#463

09.09.2015 19:55

tehdystä työstä täytyy saada oikea palkka.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

09.09.2015 19:56



Vieras

#465

09.09.2015 19:59

Elän jo nyt köyhyysrajalla..yh-äiti.maksan lainaa asunnosta..palkasta jää vajaa tonni asumiseen elämiseen auton kuluihin ja lapsen huoltoon..eipä jää huvituksiin harrastuksiin mitään..ei tarvii suunnitella työn ulkopuolisia menoja eikä muita kuin pakollisia ostoksia mitä lapsi tarvitsee..

Vieras

#466

09.09.2015 19:59

elämme suomessa,jossa tavallinen työntekijä on hintatasoon verraten todella matalapalkkainen...olemme kuitenkin veromme maksavia,yhteiskuntaa ylläpitäviä....onko kukaan laskenut paljonko verohävikkiä poistuvista lisistä muodostuu...kuka tekee työt,kun vähäkin vapaa minimoidaan ja voimamme uupuvat...vähentämällä loma-aikaa myös sairauslomien tarve lisääntyy...sitäkö hallitus päätöksellään hakee..."edullisesti sairastavaa"keskivertotyöläistä.

Vieras

#467

09.09.2015 20:01

On pöyristyttävää ettei kansanedustajien palkkoihin eikä lomaoikeuksiin kajota!!!

Vieras

#468

09.09.2015 20:01

Sanat ei enää riitä kertomaan kuin pettynyt mä olen Suomen maan hallitukseen!!!

Vieras

#469

09.09.2015 20:04

Teen jatkuvaa yötyötä 6 työyötä 2 vapaata , joten sunnuntaittyötä tulee säännöllisesti eikä voi valita. Jet lag päällä koko ajan
Aimonster

#470 Re:

09.09.2015 20:05

#1: -  

 Te taidatte sitten kaikki haluta menettää duuninne.


Vieras

#471

09.09.2015 20:07

Kätilö , yh ... Jokainen tietää kyllä
Miksi
-

#472

09.09.2015 20:07

Meidän perheessä kaksi hoitajaa, minä ja mies. Nämä toimenpiteet vaikuttaisivat talouteemme reilun 3000 euron verran. Lapsia meillä on viisi, joiden lapsilisiä juuri leikattiin. Nyt suunnitteilla nämä toimenpiteet sekä päivähoitomaksujen nosto. Nyt jo eletään kädestä suuhun,  kohta ei varmaan enää ollenkaan.

 


Vieras

#473

09.09.2015 20:08

Tämä on tärkein asia. Pidetään rivit yhtenäisinä!!

Vieras

#474

09.09.2015 20:08

Törkeetä touhua:(

Vieras

#475

09.09.2015 20:10

Kyse on sopimusoikeuden rajoittamisesta,jota ei pidä hyväksyä. Mieluummin verotuksen kautta.