Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#776

10.09.2015 10:08

Henkisesti ja fyysisesti raskasta hoivatyötä tekevät matalapalkkaiset työntekijät ovat ansainneet nykyiset, vähäiset kannustimensa. Itselläni on työn kuormittavuudesta sekä vuorotyön vaikutuksesta vireystilaan, terveyteen ja sosiaaliseen elämään omakohtaista kokemusta. Olen nähnyt likeltä monen työntekijän väsymyksen ja ahdistuksen jo nykyisillä työehdoilla.

Vieras

#777

10.09.2015 10:08

Sitä päivää odotellessa, kun Sipilä kavereineen makaa sairaalavuoteella kakkavaipoissaan ja hoitaja tekee työnsä palkkaansa vastaavalla teholla :)

Vieras

#778

10.09.2015 10:12

Lastensuojeluyksikössä täysipäiväisesti kolmivuorotyössä työskentelevänä ja alle 2.200e/kk + vuorolisät (brutto) ansaitsevana on reiluhenkisen talkoofiiliksen ylläpitäminen hiukan haasteellista...

Vieras

#779

10.09.2015 10:12

Mielestäni kyseiset edut ovat aikoinaan "tapeltu" ja saatu jotakin myös meille tavallisille työssä käyville kansalaisille. Nyt heikennetään jälleen tavallista pienituloista palkansaajan elämisen turvaa ja lisätään köyhyyttä.

Vieras

#780

10.09.2015 10:15

mielestäni adressin kerääminen on hyvä asia ja se toivottavasti auttaa hallitusta tajuamaan mitä ovat tekemässä. Siitä että nimen näkyvyys adressissa olisi maksullista, en pidä. Kaikki sammalla viivalla yhteisen asian puolesta.

JR

#781 Uuvutaan lisää..

10.09.2015 10:16

 Itse työskentelen vuodeosastolla, joka muutenkin raskasta puuhaa fyysisesti ja psyykkisesti ja nytkin pieni palkka. Viikonloput tehdään vajaalla miehityksellä jo nyt.. Entä sitten kun palkka alenee? Yöt tehdään yhden hoitajan voimin (34 täysin autettavaa).. Montako hoitajaa haluaa yövuoroja tehdä tällä menolla jos palkkakin alenee ja vielä viikonloppuisin? Hoitajat jo nyt tekevät paljon työtä sairaana palkan, perheensä ja asukkaiden vuoksi ja sijaisia pyydetään eläkeläisistä koska nuoret eivät jaksa/halua pientä palkkaa raskaan työn vuoksi.. Tulkaa itse tekemään tätä työtä eduskunnasta hetkeksi niin tiedätte miten rankkaa tämä on monella tapaa palkkaan nähden! Ja lomat ovat tarpeeseen syystäkin.. Silloin saa edes hetken olla perheensä kanssa ja rentoutua.

Huhhuh

#782 Re:

10.09.2015 10:26

#1: -  

 38v työelämässä olen ollut. Kun valmistuin oli eläkeiän 58vuotta. Siinäkin on jo sulattelemista. Nyt entisen eläkeiän ohittaneena pystyn tekemään vain puolet normi työajasta. Ja vuorotyötä ikäni tehnyt. Tuntuu todellakin siltä että viedään tuhkat pesästä. Prkle! 


Vieras

#783

10.09.2015 10:39

Olen aikuisena opiskellut uuden ammatin. Valmistun pian. Haluanko vaativaan vuorotyöhön, johon ei enää lisät kuulu? Peruspäivätyön palkka jää niin pieneksi, että jaa... oikeastaan taidankin jäädä peruspäivärahan varaan kotiin köllöttelemään. Miksi vaivaantua? Miksi säästöjä ei kohdisteta sinne, missä on paljon otettavaa? Ei pienipalkkaisten lisiin!!!

Vieras

#784

10.09.2015 10:40

koska Sipilän hallituksen päätökset rokottaa eniten 24/7 vuorotyötä tekevien etuja ja tuloja niin monella tapaa ja varmaan haittaa jatkossa työn tekoa aivan liikaa jo nyt hoitoalalla olemme voimavarojen äärirajoilla

Vieras

#785

10.09.2015 10:44

Seuraavaksi varmaan hallitus voisi itse pyörittää eduskuntaa lisättömänä ympäri viikkoa. Ja jos kerta ketään ei pakoteta työskentelemään pyhinä, niin kuka hoitaa vanhukset, sairaat, vammaiset jms näinä "pyhinä" sitten? Ambulanssejakaan ei tarvita sunnuntaina? Tai poliiseja? Lääkäreitä? Rekkakuskitkin voivat olla rauhassa varmaan maanantaiaamuun kotona, kun ketään ei pakoteta sunnuntaina töihin...

Vieras

#786

10.09.2015 10:46

Ei palkansaajille voi näin tehdä, kansanedustajilat myös kaik lomapäivät pois ja palkka minimiin!!!!!

Vieras

#787

10.09.2015 10:52

Olen 30 vuotta tehnyt äärimmäisen vaativaa ja niin fyysisesti kuin psyykkisestikin raskasta hoitotyötä, Ainut jaksamista tukeva asia on ollut pitkä loma, joka nyt ollaan viemässä, niiltä jotka sen ovat ansainneet, kitupalkalla ja aina olemalla työnantajan käytettävissä. Kiitos luottamuksesta hallituksen herrat !

Vieras

#788

10.09.2015 10:53

On jo potilas turvallisuus riski että hoitajat tulevat töihin sairaina,näin tulee käymään koska juuri meidän jo pienestä palkasta leikataan pois,näin ollen kynnys jäädä kotiin on todella suuri koska palkka pienenee entisestään. Pyhäkorvauksista koostuu meidän suuri osa palkasta! Valitettavasti emme ole sellaisella alalla joka pyörii vain tiettyyn kellon aikaan,me palvelemme kellon ympäri juhlapyhään katsomatta ja siitä jos jostain kuuluisi saada korvaus jotta saisimme jotain lisää siihen pieneen peruspalkkaamme! Ja lomat jotka olemme ansainneet tekemällä ansiokkaasti työtä monet vuodet kellon ympäri niin miten niistä voi leikata? Mikä on inhimillistä. Tämä ei ainakaan kannusta työntekijöitä palvelemaan työssään useita vuosia jos sinua lopulta rangaistaan siitä ottamalla lomapäiviä pois,8 päivän pois otto on järkyttävää. Esim yksityisellä puolella työehtosopimuksen mukaan jo viikossa kuluu 6 lomapäivää...eipä jää paljon sitä lomaa työntekijälle kun kaikesta leikataan.

Vieras

#789

10.09.2015 10:58

Olen kaupan alalla ja muutenkin palkka ei riitä elämiseen koska olemme osa-aikasia suurin osa. Ja sairaana töissä koska ei ole varaa ottaa sitä palkatonta sairauspäivää. Tulee kalliiksi yhteiskunnalle kun jälkitaudit pukkaa sitten päälle.

Vieras

#790

10.09.2015 11:19

On niin väärin ottaa niiltä, jotka toimivat elämää jatkavilla aloilla; sairaat, vanhukset, tulipalotilanteet, poliisia tarvitsevat, ym. pienpalkkaiset, jne.
Miten voi olla, että kansanedustajia ei koskisi samat kuin muita; 1. sairauspv maksuttomaksi?

Vieras

#791

10.09.2015 11:20

En ole tyytyväinen suunniteltuihin säästötoimiin.

Vieras

#792

10.09.2015 11:21

Hoitoalalla on jo nyt raskasta. Siksi ei tarvitse yhtään lisää rasitusta. Toivon hoidettaville hyvää ja inhimillistä hoitoa.

Vieras

#793

10.09.2015 11:30

Toivotaan, että edes joukkovoimalla saisimme asioita esille

Vieras

#794

10.09.2015 11:41

Koska Hallituksen ehdotukset koskettavat eniten naisvaltaista alaa ja pienituloisia. Tykkään ja arvostan ihmisläheistä työtäni. Hallitus ei arvosta hoitoalantyötä.

Vieras

#795

10.09.2015 11:41

Kasanedustajien talvi ja kesälomat myös tarkistettava, sama palkkaleikkuri kuin kansalaisille...

Vieras

#796

10.09.2015 11:47

Itse fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa hoitotyötä jo nyt kiristetyillä henkilökuntaresusseilla tekevänä olen ehdottomasti vastaan hallituksen toimia. Teemme raskasta työtä valmiiksi pienellä ja aliarvostetulla palkalla, jos tästä vielä leikataan, niin taloudellisesti ei hyvin käy. Nelihenkisen perheen äitinä huoli toimeentulosta on suuri. Hoitotyö on arvokasta työtä ja kiristystoimilla hoidon laatu kärsii.

Vieras

#797

10.09.2015 11:48

Sipilä ei tiedä mitä on tekemässä.

Vieras

#798

10.09.2015 11:48

Olen pienipalkkaisella alalla, nytkin tekee tiukkaa rahallisesti. Palkkani on riitettävä kaikkeen. Kaikki menee mitä tuleekin ja pitää tarkkaan miettiä miten tilin saa riittämään. Asunto ja auto lainaa maksellaan. Lääkkeet vie myös suuren osan. Ruoka on kallista.

Vieras

#799

10.09.2015 11:50

Miksi pienituloiset aina joutuu maksamaan. Mielestäni olemma jo joustaneet monta vuotta tehdyillä pienillä palkka korotuksilla.

Vieras

#800

10.09.2015 11:52

Työntekijöiltä on jo otettu maltillisina palkankorotuksina. Nyt on HYVÄOSAISTEN JA SUURITULOISTEN VUORO. Ei nämä sosiaalialalla olevat pikkupalkkaa saavat , lähinnä naiset ole syyllisiä Suomen velkataakkaan.