Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#901

10.09.2015 15:23

Raskasta hoitotyötä tehneenä tuntuu täysin siltä ettei hoitajan työtä arvosteta lainkaan,palkka on muutenkin pieni ei yhtään ole varaa vähentää palkkaa miltään osalta.Ei näiltä pienipalkkaaloilta saa ottaa yhtään pois,ihmiset eivät tule toimeen nytkään saati kun vielä nipistetään ja kunnolla.Ottakoon omista palkoistaan,eduistaan,lomistaan niissä on varaa,kansanedustajat eivät hiisku niistä mitään.

Vieras

#902

10.09.2015 15:23

Olen sairaseläkkeellä itsekkin ja pienituloinen, yhdyn täysin sydämmin tähän vetoomukseen, Sipilän hallitus yrittää ajaa hyvinvointi yhteiskuntaa täydelliseen maanpäälliseen helvettiin.

Vieras

#903 puttepossu

10.09.2015 15:27

Putte-Possu Soini kommentoi äsken, että heiltä otetaan yhden viikom palkka pois, tuntui sanovan sen olevan kolmen tonnin luokkaa.

Pois vain yhden kerran, härreguud!!!!

Tekis ieli laulaa:

'putte-soinin nimipäivää joskus vietettiin......

sipis ja herra-lego mukan kutsuttiin...

heillä kaikilla oli niin mukavaa..."

Vtun hyvä olla kotona


Vieras

#904

10.09.2015 15:32

Olen itse hoitaja. Me teemme psyykkisesti ja fyysisesti haastavaa työtä jo kovin pienellä palkalla.

Vieras

#905

10.09.2015 15:36

Toivoa vain sopii jos enää mitään on tehtävissä.Menee pohja työnteolta ja motivaatio lopuillaan.Minäkin 30 v hoitoalalla olleena mielelläni tekisin töitä vain ma-pe ja päivätyötä.Se ei vain ole valittavissa maaseudulla asuessani.Eikä ole mahdollisuutta selvitä jos palkka putoaa.Miksi maksan enää liiton maksuja jos näin käy.

Vieras

#906

10.09.2015 15:38

Miksi päättäjät eivät karsi omia etujaan. Helvetinmoisen palkan lisäksi on kulukorvausta kulukorvauksen perään, sopeuttamiseläkkeet ettei tulotaso vain tipu jos työt loppuvat. Missä muussa ammatissa on näin? Sama laki heillekin kuin normi duunarille.

Vieras

#907

10.09.2015 15:43

Olen itse 55-vuotias perushoitaja. Eläkeikäni on noussut vuosien varrella useita kertoja ja nyt vielä lomat lyhenisivät,su-korvaukset pienenisivät,sairausloma-ajan palkkaedut huononevat.Pelottaa mitä seuraavaksi?Meidät pienipalkkaiset hoitajat todellakin on laitettu maksajiksi.

Vieras

#908

10.09.2015 15:45

Liian yksipuolista sanelupolitiikkaa hallitukselta. Ylensä sopimukseen tarvitaan kaksi osapuolta.

Vieras

#909

10.09.2015 15:54

Koska tämä ei tunnu oikealta vaan huutavalta vääryydeltä

Vieras

#910

10.09.2015 15:56

Suututtaa Hallituksen teot meitä köyhiä tavallisia kansalaisia vastaan.. Herrat nostaa palkkaa ja meidän palkoista leikataan.. niin väärin että yököttää..

Vieras

#911

10.09.2015 16:00

Koska leikkaukset vaikuttaisivat merkittävästi työssä jaksamiseen

Vieras

#912

10.09.2015 16:03

Siksi en hyväksy Sipilän hallituksen touhua. Menaiset jotka teemme kolme vuorotyötä niin meidän pitäisi auttaa Sipilää.

Vieras

#913

10.09.2015 16:04

Hallituksen toimet kohdistuvat liian voimallisesti meihin pienipalkkaisiin raskasta työtä tekeviin hoitajiin

Vieras

#914

10.09.2015 16:07

On väärin, että pienipalkkaisilta raskaan ja vaativan työn tekijöiltä
pienennetään ansioituloja. Joudumme tekemään vuorotyötä pienellä palkalla. Kuka tekee työmme hoitokodeissa jos kaikki vaadimme 5päiväisiä työpäiviä.

Vieras

#915

10.09.2015 16:07

siksi että sipilä plus mut joutuvat vanhoina lähihoitajien ja sairaanhoitajien hoidettavaksi, en hyväksy että sunnuntai työtä ei korvata kun toiset uhrautuvat menemään töihin viikonloppusin ja uhraavat oman aikansa. ja on hävytöntä että siitä ei saisi enää palkkaa... kuka hoitaa silloin kun he tarvitsevat.. hävytön hallitus. sanon minä.

Vieras

#916

10.09.2015 16:08

Suunnitellut säästöt koskevat kaikki meitä pienituloisia terveydenhuoltoalan työntekijöitä. Jos nämä säästöt toteutuvat, hoitajan palkasta vähenee vähintään 5-10%. Se on täysin kohtuutonta. Säästöt pitäisi kohdentaa myös niihin, joilla on rahaa niin ettei kökölle taivu!!! Miksi vain köyhiä kyykytetään?

Vieras

#917

10.09.2015 16:09

Miksi ulkomailla asuva, suomessa töissä kävijä saa nostettua lapsilisää ulkomailla asuville lapsilleen kun suomalaisilta sitä vähennetään?

Miksi ihmiselle kellä on pankkitilillä useita kymmeniä tuhansia rahaa, saa toimeentulotukea? kaikella kunnioituksella mutta hän tuskin tarvitsee ylimääräistä tukea vaikka kuukautiset tulot onkin pienet.

Miksi maahanmuuttajille annetaan niin suuria summia avustuksia, he olisivat iloisia vähemmästäkin, eikös?
Mielestäni puhelimet, televisiot, uudet kalusteet/vaatteet ovat ylilyöntejä.
Jos autetaan toista, niin käytetyt vaatteet, lämmin tila, jossa sänky ja suihku sekä ruoka pitäisi riittää.
Eivät he tarvitse suuria summia toimeentulotukea, jopa enemmän kuin työssäkäyvä suomalainen saa!

Tavallinen duunari tienaa oikeasti alle 2000€ ja siitä otetaan vielä verot pois.
Tältä duunarilta otetaan vielä oikeus tienata enemmän palkkaa, kun ylityökorvaukset puolitetaan.
Duunari joka yrittää tienata perheelle rahaa tekemällä ylitöitä, joka on pois muutenkin perheen yhteisestä ajasta. tämä ajaa perheet solmuun.. duunari joutuu nyt tekemään tuplasti enemmän ylitöitä saadakseen tarvitsemansa ylimääräisen rahan ja se tarkoittaa tuplasti enemmän aikaa pois perheestä.
Mihin tämä ajaa nykyiset perheet? perheväkivalta on muutenkin iso asia suomessa, suurin osa riidoista koskee rahatilannetta kun ei sitä ole. mies painaa töitä tauotta, raha ei silti riitä, perheen väliset suhteet kärsivät toisen ollessa yliväsynyt, turhaantunut ja taloudellisesti hukassa.
Sen lisäksi että ylitöitä pitää tehdä nyt tuplasti enemmän, terveys kärsii kun kroppa ei enää jaksa, eikä sairaslomaakaan huvita hakea enää. sydänkohtaukset ja kaikki muut vaivat tulevat esille.
Ja miten ylitöiden puolittaminen edes lisäävät työllisyyttä? ei kukaan ota uusia työntekijöitä yritykseen kun se on nyt halvempaa työnantajalle, en ymmärrä. ei niitä ylitöitä huvikseen tehdä, niitä tehdään kun on pakko saada enemmän rahaa perheelle.

Myös tavalliset perheenäidit ovat niitä ketkä ovat sunnuntaisin töissä, eivät he mielellään töitä tee sunnuntaina, heillä ei ole vaihtoehtoja. sunnuntailisä on ainoa lohtu miksi niitä tehdään.
Ja joillekin sunnuntai on pakko olla töissä. ei ole kivaa painua töihin sunnuntaina kun muu perhe jää kotiin nauttimaan yhdessä olosta.

Ja jos haluatte pyhät palkattomiksi, miksi ette poista koko pyhiä? jos teidän mielestä pyhät on niin turha asia, miksi siis viettää koko pyhää? turhaan niitä palkattomiksi muuttaa kun ne voidaan poistaa kokonaan. tällä idealla tavallinen perheenäiti joutuu lauantaiksi töihin ja mihin lapsi laitetaan hoitoon?

Oletteko oikeasti tutkinut miten ja mihin toimeentulotukea saava suomalainen ne käyttää?
Esim. sairaseläkkeellä oleva yksinasuva 50-vuotias mies. ei töitä, ei harrastuksia, ei tekemistä.
Kaikki ylimääräinen raha menee viinaan. oikeasti, jos halutaan auttaa tukea tarvitsevia, on olemassa muitakin keinoja kuin laittaa rahaa tilille: ruokatili kauppaan jota ei voi väärinkäyttää kaljaan tai tupakkaan, annetaan viikkorahaa esim. 20€ omiin henkilökohtaisiin menoihin, asuntomenot maksetaan tuesta suoraan…

Ensin hallitus ottaa rahaa lapsiperheiltä, sitten haluttiin ottaa eläkeläisiltä, nyt otetaan duunareilta jotka ovat ainoita ketkä tekevät suomessa niin kuin yhteiskunnan pitäisi tehdä. tekevät töitä niin paljon kuin pystyvät, maksavat veronsa eivätkä pyydä sossun luukulta rahaa.
Miettikää nyt vähän!!

Jos halutaan auttaa hätää kärsiviä, niin autetaan. mutta ei heille tarvitse kultamaata rakentaa, pakolaiskeskukset saavat helposti ruokaakin läheisistä kaupoista kun laitetaan hävikkiruoka liikkeelle. ihmiset ovat valmiita tekemään lahjoituksia: vaatteita, vanhoja huonekaluja jne.
Tämä jo kertoo sen, ei ilmaista rahaa pakolaisille!

Suomi säästäisi myös paljon, kun mietitään uudestaan toimeentulotukea tarvitsevia ihmisiä. ja tämä ei tarkoita taas niitä oikeasti tarvitsevia. esim. pitkäaikaistyöttömät, sairaseläkkeet ym. sääli on sairaus tässä kohtaan, jos jokaisella on lämmin koti, perustarvikkeet elämiseen ja ruokaa niin ei muuta tarvita. yhteiskunta toimii mielestäni niin että käydään koulut, mennään töihin, perustetaan perhe, otetaan vakuutukset ja säästetään.
Jos ihminen itse sössii elämänsä, ei käy töissä, ei ota vakuutusta, ei säästä, turha on valittaa enää siinä vaiheessa jos ei jää rahaa vaatekauppaan.
Olen itse 32 vuotias nainen, töissä ruokakaupassa ja 4kk vauvan yksinhuoltaja.
Isäni kuoli alkoholismiin, ennen kuolemaa hänellä oli kunnallinen edunvalvoja, joka hoiti hänen raha asiansa. hän oli sairaseläkkeellä masennuksen takia, hän sai erilaisia tukia sossusta, hänellä oli ruokatili kaupassa joka oikeutti ruoan ostoon 200€ kk, hän sai viikkorahaa 20€ viikossa. hän pärjäsi hyvin, kun edunvalvoja poistui, hän kuoli puoli vuotta myöhemmin alkoholin aiheuttamana.
Kun tutkin hänen tilitietojaan, kävi ilmi että ihminen kuka sai ties mitä tukia nostettua sossusta, oli hänellä suuret summat säästöjä tilillä. en voi ymmärtää tällaista tukien antamista, hän ei tarvinnut niitä, ja ne menivät hänellä kurkusta alas. tällaistako haluamme tukea?
Itse tienaan n. 2000€ kk kun olin töissä, maksan omaa asuntolainaa yksin, tällä hetkellä olen äitiyslomalla, tulen juuri ja juuri toimeen äitiysrahalla.
Vaatekauppaan ei minulla ole asiaa, rahaa ei ole ylimääräistä. autoa en omista, kun ei ole varaa ylläpitoon. mutta en valita. minulla on koti, ruokaa ja kaikki tarvittava elämiseen. minulla olisi oikeus tällä hetkellä hakea sossusta toimeentulotukea, mutta en aio hakea, koska pärjään näinkin. äitiysloman jälkeen minun on pakko mennä töihin koska vanhempainraha on mitätöntä, en saisi maksettu sillä edes asuntomenoja, saati edes ruokaa.
En silti valita. minulla on työ, koti ja perustarvikkeet. en tarvitse uusia, kalliita vaatteita, en uutta televisiota tai hienoa iphonea. jos haluan, teen enemmän töitä ja säästän.
Ennen äidiksi tulemista, tein välillä jopa 50h kuukaudessa ylitöitä, jotta tienasin edes muutaman satasen ylimääräistä. olin tosi väsynyt, enkä jaksanut kotiin tullessani kuin tehdä ruoan ja nukkumaan, vapaapäivät käytin siivoamiseen ja perheen sekä tuttavien luona käymiseen.

Nyt hallitus hyvä, haluatko tulla ottamaan minulta rahaa?

Vieras

#918

10.09.2015 16:11

Teen kolmivuorotyötä perushoitajana vanhusten hoivakodissa dementia osastolla, työni on raskasta fyysisesti sekä henkisesti. Pyhä töitä tulee vaikka aina ei itse haluaisikaan miettikää,ministerit itse , haluaisitteko itse olla kaikki joulut ja juhannukset töissä huonolla palkalla.

Vieras

#919

10.09.2015 16:13

Lähihoitajan työmotivaatio vähenee

Vieras

#920

10.09.2015 16:13

Itse työskentelin hoitoalalla 20v joten tiedän mitä palkkojen pienentäminen saa aikaan hoitajissa. jokainen heistä tekee arvokasta työtä Vanhukset ovat raivanneet meille tien jota on turvallista mennä eteenpäin, annetaan hoitajille arvostusta he tekevät työtä nurisematta

Vieras

#921

10.09.2015 16:13

Me olemme ansainneet lomat ja miksi typerä kolmikko ottaa ne pois todella törketä ja hoitoalala ei ole tulijoita ei nuoret jaksa tehdä ja sunnuntai lisiin emme mekään tee ylitöitä enään mistä luulet ,että vanhukset pärjäää ???ym sairaat toivottavasti koette sen itse vielä,,
Tupu

#922 Re:

10.09.2015 16:15


Vieras

#923

10.09.2015 16:17

Tulee niin iso lasku maksettavaksi omalle osalle. Lomalyhennys, suntikset, sairaspäivän poisto (vaikka nytkin vuorotyöläisenä ei sairasloma ala ennen kuin työpäivältä - vaikka kolmen päivän päästä). Vielä kannattaa ottaa matkakorvauksistaki... Joo ja yölisistä ja kai hengittäminenkin jonkin arvoista on - kai siitä voisi verottaa!!!

Vieras

#924

10.09.2015 16:32

Koska on ehdottomasti tärkeää saada hallitus ymmärtämään ettei tuollaisia leikkauksia voida hyväksyä. Luopukoon he puolesta palkastaan

Vieras

#925

10.09.2015 16:32

Kaavailtuja säästötoimia ei voi millään hyväksyä,eikä sitä keihin se kohdistuu