ERÄPYHÄN RETKEILYALUE SÄILYTETTÄVÄ JA SUOJELUALUE LAAJENNETTAVA

#1

Olen tehnyt monta mieleenjäännyttä retkeä Eräpyhän alueelle (ensimmäisen kerran kävin Nunnakivellä vuonna 1986) ja olen äärimmäisen surullinen, jos näin upea alue parturoidaan puista - se ei ole enää koskaan samanlainen!

#2

Suojelualueita tarvitaan lisää

#3

Vanhoja metsiä ei ole Suomessa liikaa, ja ne jäljellä olevat on syytä jättää kaatamatta.

#4

onko jo muualta puut loppuneet???

#5

Suojelualueen viereen ei ainakaan avohakkualue sovi ollenkaan, sillä toteutettuna se turmelee osan viereisen suojelualueen merkityksestä.
Äly ihan pihalla

#6 Normimeininkiä

Tyypillistä Oriveden toimintaa. Näköalatonta ja nurkkakuntaista. Ei ymmärretä lainkaan, mikä voisi olla Oriveden vahvuus. Kaupungin "kehittäminen" tarkoittaa vanhojen metsien kaatamista ja laatikkomarkettien rakentamista.

#7

Rauhan aikana epäisänmaallisinta toimintaa on suomalaisen luonnon suojelemisen vastustaminen. Isänmaallisena ihmisenä vastustan myös tuhometsätaloutta.

#8

Eräpyhä on valtavan kaunis paikka, käyn siellä usein ihailemassa maisemia ja rauhoittumassa.

#9

Pöyristyttävä suunnitelma.

#10

Noin iso alue kapealla niemellä raiskaa sen pahasti.

#11

Toivon,että Eräpyhän hieno retkeilyalue ja sen ihana luonto saisi säilyä hyvässä kunnossa.

#12

Vähiä luonnonvaraisia metsiä ei enempää saa hakata jo lajienkin säilymisen kannalta.

#13

Olen retkeillyt alueella ja tunnen sen luonnon kohtuullisen hyvin. Eräpyhän alue on maisemallisesti hyvin upea, alueen luonto korkeuseroista johtuen monipuolista ja edustavaa. Alueen linnustossa ja kasvistossa harvinaisia lajeja. Hieno kokonaisuus!
Mikko Tappura

#14

Yllättävää, että Oriveden kaupunki haluaa kajota tällaiseen alueeseen. Luontoarvoja sekä vanha pyhä kohde. Kaupungin alueen säästäminen on lisäksi suotavaa, koska suojelu ei kohdistu kehenkään ykstyishenkilöön ja hänen omaisuuteensa.  Uskoisin, että tämän alueen kehittäminen suojelun kautta voisi tulevaisuudessa tuoda enemmän tuloja mm. matkailun kautta.

#15

Suomessa on Vanhaa metsää jäljellä enää 2%. En ymmärrä miksi tällainen hieno ja historiallisesti arvokas luontoalue halutaan raiskata ja tuhota mm.valkoselkätikan elinalue. Ei ole varaa enää yhtään menettää näitä arvokkaita alueita.
Kullanarvoinen, jota raha ei korvaa

#16

Ei voi olla totta, että Oriveden kaunein paikka halutaan tuhota. Toivon, että päättäjät käyvät paikalla omin silmin toteamassa minkä virheen ovat tekemässä. Suojelkaa paikka, niin tulevatkin sukupolvet kiittävät teitä.

#17

Näin törkeästi toimitaan ja juuri ennen Oriveden rantakaavoitusta, joka on vielä kesken.

#18

Avohakkuiden aika meni jo!

#19

Joo, on se hirveää. Laillista toimintaa harjoitetaan suojellun alueen vieressä. Eiköhän sosialisoida vaikka 5 kilometrin säteellä maat suojelualueiden ympäriltä niin ei tule paha mieli kenellekään.

#20

valtavan hieno ja arvokas kohde!

#21

Kommentti Saariselta:
"Jos Eräpyhän ns vuoren metsäalue olisi yksityisen suuromistajan hallussa tai jonkin ns yhteismetsäfirman - olisi hakuusuunnitelma jotenkin ymmärrettävissä - rahan ahneus motiivina.
Mutta kun ko palstan omistaakin Kunta (Orivesi) - on täysin vierasta että ns "ahneus" menee järjenkäytön edelle.
Kunnassa ei saa osallistua, mielestäni, päätösprosessiin kukaan henkilö joka ei ole liikkunut ja retkeillyt Eräpyhän
upeassa metsässä ja maisemissa. Samoilkaa ja liikkukaa siellä ensin - sitten keskustelkaa hakkuista ja niiden minimaalisesta taloudellisesta hyödyn harhasta Oriveden Kunnalle.
Terv, saarinen

Vieras

#22 On jo yhteiskunnan omistama!

Ei kai Oriveden kaupungin omistamaa metsää voi enää sosialisoida, kun se on jo kunnan omistuksessa.

#23 Re:

#1: -

Eihän se nunnankivi ole se juttu vaan avaraNäkymä Längelmäveden kolmelle selälle. Se tekee paikasta "pyhän". Kivikasa on siksi juuri siellä eikä näkymä saa kasvaa umpeen .

#24

Kaunis Luonto on ihmiskunnan kallein aarre.

#25

Hyvän asian puolesta.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…