VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS.

Vieras

Vaasa tarvitsee päivistys. Seinäjoelle on liian pitka matka

Vieras

En halua kuolla ambulansissa matkalla jonnekin kauas Vaasasta!
Yxvaan

#203 Re: En allekirjoota

#17: Rosehill - En allekirjoota

Onko sillä nyt väliä millä kielellä saa avun kunhan vain saa avun lähimmästä sairaalasta. Jos tuodaan tajuttomana henkihieverissä ei varmaankaan tiedä puhuiko auttaja mandariinikiinaa tai arabiaa. Saattaa Seinäjoen ja Vaasan välisestä tiestä tulla uusi suomalaisten uusi Raatteentie negatiivisessa mielessä. Monta kertaa elämä voi olla minuuteista kiinni. Naurettavaa tämä kieli/valtapolitiikka leikitään ihmishengillä!

Vieras

Järjetön ajatus liittää vaasan päivystys sjoelle, toisinpäin onnistuu kyllä. Kieliongelma ollut jo vuosia esim ruotsinkielisillä korva-nenäpotilailla, kun joutuneet lähtemäään sjoelle vkl-päivystysvuoron ollessa siellä

#205 Re:

#3: -

Vieras

Svenskspråkiga skall få samma vård som finskspråkiga. Seinäjoki och Vasa sjukhus har ungefär lika stor befolkningsunderlag. Vasa växer snabbare ekonomiskt och i befolkning än Seinäjoki!.Skall det satsas bara i inre och östra Finland typ Joensuu. 5 st,Finlandssvenska sjukhus längs med kusten skall nedklassas. Varför?

Vieras

Vaasassa täytyy säilyä hyvä päivystystaso! Päivystyksessä on jatkuvasti riittänyt ihmisiä ja jonoja on syntynyt. Kaikki Vaasan ja ympäristökuntien ihmiset Seinäjoelle jonottamaan, mitä siitä syntyisi??

Vieras

Jag vill att våra följande barnbarn ska få födas i trygghet iVasa

Vieras

Viktigt att få använda sitt modersmål svenska vid en vårdsituation. 24 h jour vid VCS. Upplevde det positivt att bli bemött på svenska på VCS höftoperation 28.10 .15.Stängs någon avdelning måste transporten ersättas med helikopter. och vården ska garantera att bli bemött på svenska. Ingen patient ska behöva åka ambulans 4-5h på dåliga vägar med vinterföre till sjukhus .Att vara svårt sjuk räcker bra till !.Vi svenskspråkiga är en maktfaktor tänk bara på vår historia .Anna-Maria von Schantz

Vieras

Därför att jag vill diskutera mina problem på mitt eget modersmål. Jag vill att motparten förstår vad jag säger, inte bara ja och nej...det tar tid att lära sej ett nytt språk!

Vieras

Sen takia allekirjoitin adressin, koska haluan puhua omaa äidinkieltä, ruotsia, kun äkkiä joudun hakeutumaan vastaanotolle. Haluan että vastapuoli ymmärtää ja etenkin pystyy selvittämään vaikeampiakin asioita, ei ainoastaan ja tai nej.Mustsaaressa ja Vaasassa on valtavasti ihmisiä, varsinkin vanhempia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä suomea.

Vieras

Asioissa pitää mennä eteenpäin eikä taaksepäin. Ymmärrän että säästöjä tehdään mutta mielummin että korotetaan hieman kuukausi/vuosimaksua kuin että suljetaan kokonaan pois. Luulisi että yli 50.000 asukkaan kaupungissa päivystys olisi välttämätön juttu.

#213 Re:

#189: -

miksi - miksi ainoastaan vaasalaisille?

Vieras

Vård på modersmålet är en grundlagsenlig rätt som inte får beskäras! En allsidig jour 24/7 är av yttersta vikt då stora delar av Österbotten är ett område som ej täcks av nuvarande helikopterservic.

Vieras

No sehän selvä että Vaasassa pitää olla pätevää toimintaa. Miksi rakennetaan uusia sairaalatiloja, jos kaikki toiminta viedään muualle? Meillä on ammattitaitoista työvoimaa sairaalassamme. Onko tarkoitus että mahdollisimman moni kuolee matkalla muualle? Säästöjä ???!

On tärkeä asia!

Haluan säilyttää VKS 24/7 päivystävänä sairaalan

Vieras

Yksi ehkä järjettömistä säästöYrityksistä ikinä!

Anonyymi

vill att vcs skall få ha juoren kvar. Svenskan är viktig när man är sjuk

Vieras

Pidän tärkeänä sairaalan hyvän palvelutason säilyttämisen.

Vieras

Det är mycket viktigt för mej som vasabo att få ha ett sjukhus nära som dejourerar dygnet runt på mitt modersmål!
Skattebetalande patient

#222 Bevara jouren på VCS!

Hjälpbehövande patienter ska inte vara tvungna att åka taxi till Åbo mitt i natten bara för att det inte finns expertis på VCS dygnet runt.

Vieras

En oerhört viktig sak för vår region och för de svenskspråkigas rättigheter.
Karl den IX

Onhan se nyt sitten ihan käsittämätöntä että joutkut(lue:poliitikot) yli päänsä saavat sellaisen älyväläyksen että Vaasasta otettaisiin päiv.pois! Kielelläkään ei ole merkitystä. Vaikka Vaasassa asuisi 100%:sesti vain suomenkielisiä niin ajatus päiv.lopettamisesta on täysin absurdi ajatus.

pitäisi laissa kieltää "maratooni" neuvottelut ainakin koskien asioita jotka koskevat kansalaisten terveyttä ja hyvinvointia. Viime viikon neuvottelut ovat hyvä esim. siitä kuinka käy kun väsyneet poliitikot yrittävät saada aikaan parannusta tässä maassa. Eivät edes ulos tullessaan tiedä mitä sovittu ja ei!

Pitkä valvominenhan antaa saman vaikutuksen kuin alkoholi.

Toiv. ei valtion viinoja tarjottu neuvottelujen aikana!

Pitäähän nyt Vaasas päivystys olla

Kommentoi adressia