VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS

Vieras

Kielipalvelun turvaamiseksi. Akuuttitapausten nopea hoitoonpääsy.
Pakkoruotsitettu

#302 Pakkoruotsi turvaa palvelun!

Seinäjoella kaikki osaavat ruotsia, koska meillä kaikilla suomenkielisillä on ollut jo 50 vuoden ajan vuosikausia kestävät pakkoruotsiopinnot nimenomaan sitä varten, että ruotsinkieliset palvelut tulevat turvatuiksi. Vai eikö pakkoruotsi sitten turvaa niitä palveluja ? Jos pakkoruotsi ei nyt sitten kelpaakaan, silloinhan se on turhaa kiusantekoa ja se pitää lakkauttaa! Koittakaa nyt bättre Folk päättää! Pois pakkoruotsi ja teille oma sairaala..se sopis mulle..Mutta jos pakkoruotsi jatkuu, silloin Seinäjoki saa kelvata! Miten on ?

Vieras

Pikainen sairaala-apu tulee turvata kaikille.Väestöpohja on alueella suuri ja monikielinen,jotenka nykyisenkaltaisen päivystyksen tulee jatkua minkäänlaisia supistuksia tekemättä.

Vieras

voin itse tarvita pikaista päivystysapua. En halua, että kuolen ambulanssiin matkalla Seinäjoelle.

Vieras

Potilasturvallisuuden vuoksi Vaasassa täytyy säilyttää laaja päivystys.
Seinäjoella ei selviydy missään ruotsinkielellä. Hädän hetkellä potilaan on aina voitava/saatava puhua äidinkieltään. Vaasa on kaksikielinen pikkkakunta jota Seinäjoki ei ole,
göte

#306 Re: Pakkoruotsi turvaa palvelun!

#302: Pakkoruotsitettu - Pakkoruotsi turvaa palvelun!

Hm varför skriver du på finska om du har studerat svenska och kan ge service på svenska?

Bor i Vasa

Vieras

Svenska Österbotten behöver ha jourverksamhet och BB-verksamhet nära till hands, inte bara för svenska språket utan även för dess stora upptagningsområde.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

Vieras

Haluan, että päivysty säilyy Vaasassa ja potilasturvallisuus taataan. On verovarojen ja kaiken muun tuhlausta, koska sairaalavarustusta/ päivystyspoli on vasta avattu!
Latinopate

Alkaa pikku hiljaa ruotsinkielisten alueiden tehottomuus näkymään. Kaikkea pitää tehdä kahdella kielellä, niin ei voi olla kovin tehokasta.

Vieras

Mitä vanhemmaksi tulee sitä tärkeämmäksi asia tulee.Haluan että apu on lähellä kun sitä kipeimmin tarvitsee.Muutenkin aivan älyvapaata edes ajatella päivystyksen lopettamista

Vieras

Koska olemme tarvinneet useasti päivystysaikana käyntiä.

Vieras

Sairauteni johdosta saatan tarvita kiireellistä päivystys hoitoa.

Vieras

Vasa centralsjukhus måste bevaras som ett joursjukhus. Var skall annars svenskspråkiga få garanterad sjukvård på svenska på kvällar och veckoslut? Alla blir inte sjuka på dagtid.
Pakkoruotsitettu

#317 Re: Re: Pakkoruotsi turvaa palvelun!

#306: göte - Re: Pakkoruotsi turvaa palvelun!

Tämä ei ole mikään palvelutilanne, vaan adressin kommenttiosasto. Keskusta ja kokoomus äänestivät pakkoruotsin puolesta eduskunnassa viime keväänä juuri tällaisen tilanteen (Vaasa-Seinäjoki) varalta johtoajatuksena, että nimenomaan pakkoruotsi turvaa ruotsinkieliset palvelut- kaikkialla Suomessa. Nauttikaa siis ruotsinkielisestä palvelusta kaikkialla Suomessa, myös Seinäjoella.

Vieras

Ei saa heikentää terveyspalveluja.Akuuteissa tilanteissa pitää heti päästä päivystykseen.Soten tarkoitus oli jonojen lyhentäminen ja terveyspalveluiden parantami
nen ei heikentäminen.

#319 Re:

#70: -

No mitä hyötyä on Vaasalle kansainvälisyydestä, ei yhtään mitään. Kattokaa vähän mitä porukkaa siellä keskustassakin

liikku, ennemmin mene Sjoelle asioille, mutta sairaala saisi olla sekä Vaasassa että Seinäjoella.

Vieras

Itse siellä muutaman kerran sisällä olleena tiedän,että siellä saa hyvän hoidon.
spede

#321 Re: Re: Re: En allekirjoota

#77: Suomalainen - Re: Re: En allekirjoota

Ja jokaisen suomenkielisen on osattava ruotsia kun kerran ollaan kaksikielisessä maassa. Rasisti.

trollmor

På VCS får man bra vård och det får man både på finska ock svenska.

Vieras

Hei olen itse joutunut käymään VKS:än päivystyksessä kiireellisen asioiden vuoksi.Mihin sitten eikö ihmisten terveydestä piitata mitään..

Vieras

Tror inte jag skulle ha hunnit till Seinäjoki då jag behövde hjälp.
(Hjärtinfarkt)

Kurre

Vieras

Päivystys pitää säilyttää Vaasassa. Tänä vuonna olen ollut itsekin 2 kertaa potilaana, ensimmäinen leikkaus akuuttina yhteispäivystyksen kautta, ei olisi ehtinyt Seinäjoelle hengissä. Hoito ja jälkiseuranta kiitettävää. Itse sairaanhoitajana olen ehkä hankalakin potilas ( Välillä tieto lisää tuskaa ) Yhteensä 18 hoitopäivää, tuskin omaisilla olisi ollut mahdollisuutta käydä tapaamassa Seinäjoella. Omaisten ja ystävien tuki äärettömän tärkeää toipujalle. Kiitollinen avunsaaja