Vaadimme Poriin toimivaa eläinlääkärin päivystyspalvelua.

Asiakas vuodesta kivi ja miekka

#151

30.12.2015 22:05

 Meillä eläimet ovat saaneet ko. eläinlääkäriltä aina apua. 

Mutta ei käy kieltäminen, että ell:n käytös on todella hyökkäävää ja loukkaavaa välillä. kohtelee myös pieneläinhoitajiaan hyvin tökerösti ja ala-arvoisesti. 

25 vuoden aikana on kerran meinannut käydä niin että koiramme ei meinannut herätä nukutuksesta useiden herätyspiikkienkään avulla ( muistaakseni 3) vaikka koskaan aikaisemmin ei koiralla ollut vaikeuksia herätä nukutuksesta toisten lääkäreiden vastaanotoille. 

Jos joutuisimme jättämään koiramme sinne yksin nukutettuna, niin en jätä. Olen sen hänelle hyvin selkokielellä kertonut että tuli mitä tuli, minä olen paikalla ja piste. 

Olen silti sitä mieltä että ko. eläinlääkärin olisi aika siirtyä jo ansaitulle eläkkeelle ja antaa paikkansa nuoremmille joilla tehtävän hoitamiseen vaadittavat hyvät käytöstavat, motivaatio ja sisäinen into tehdä hyvää ja hyvin. 

Allekirjoitin siis. 


Vieras

#152 Pohdintaa

30.12.2015 23:05

Vaikuttaa siltä että tämä on vaihteeksi yksi päähänpistoista- "teenpäs adressin he heh". Itse olen aina saanut hyvää palvelua. Tosin, en olekaan tosikko. Aina halutessani olen päässyt päivystykseen (pienemmästäkin) kun olen ollut huolestunut. Monien vuosien ajan olen käynyt päivystyksessä koirieni kanssa. Klinikalle päästyäni olen saanut kuulla jos jonkinmoista, mutta mitä se on haitannut, ei mitään, sillä psykologiaa lukeneena näkee ja ymmärtää erilaisia ihmisiä. Olen itse huomannut päivystyskäynneistäni sen, että tosikkona sinne ei kannata mennä. Ei missään nimessä. 

Jos ette tosissanne tahdo käyttää kyseistä palvelua, niin älkää ottako sinne edes yhteyttä niin säästytte (teidän mielestänne) siltä surkealta paikalta te herkät ja tosikot ihmiset. Miettikää laajemmin. Jos ette soita ettekä käy- silloin porin ei ole järkevää ylläpitää päivystystä. Päivystys pois kokonaan Porin kaupungilta.

Olisitte mieluummin tehnyt adressin yksityisiä klinikoita vastaan, että miksi he eivät ole ottaneet päivystystä itsellensä lisäksi. Sitähän te haluaisitte. Se, mikä on valitettava totuus on, että mihin päätökseen tahansa päädytään, niin mikään ei IKINÄ ole hyvin. Joka asiasta ihmiset löytävät vikoja. 

Onkohan herkällä adressin tekijällä ollut kaikki elämässään ihan kunnossa tämän tehdessään? Toki päivystys on tärkeä, mutta kuka Porin lääkäreistä haluaisi päivystää... en usko että kukaan mielellään lähtisi sitä tekemään VAIKKA olisi innostusta eläimiä kohtaan. 

Ihmiset, miettikää ennen kuin toimitte. Jos tämä adressi menee lävitse ja nykyisen eläinlääkärin tilalle ei löydetä toista. Minne viette eläimenne? Auton alle jäänyt eläin ei selviä Tampereelle eikä välttämättä muualle. Entä sydänvikaiset? Vanhat koirat? Harkitkaa tekojanne pidemmän kaavan kautta.

Itselläni on tällä hetkellä viisi iloista hännänheiluttajaa, joita rakastan. Miettikääpäs, jos koiranne ei enään tulekaan vastaan ovella kun pääsette kotiin,vain sen takia, että päivystys on lakkautettu Porissa tämän päähänpistoadressin takia ja koiranne ei selvinnyt esimerkiksi Tampereelle saakka... 

Porin kansalaiset, kaikella kunnioituksella. Järki käteen ja eläinten hyvinvointi kaakkoon. Hyvää uutta vuotta! :)


Vieras

#153

30.12.2015 23:16

Koska olen KOIRAIHMINEN<3

Vieras

#154

31.12.2015 07:42

Olen aina pitänyt porilaisia erikoisena porukkana ja tämäkin adressin laatija vain vahvistaa sen... Lopettakaa se vähäinenkin päivystys ku sekään ei riitä....


Vieras

#155

31.12.2015 07:59

Epähuomiossa asiasta enempää tietämättä tuli allekirjoitus vahvistettua, ja en todellakaan tätä asiaa kannata. Jos joskus päivystyksessä olen joutunut asioimaan niin ei ole valittamista ollut. Kun minulle sanotaan että ei tuosta koiraa saa enää, niin siitä ei sitten saa koiraa. Ja niille jotka kitisevät päivystyksen toimintatavoista; koittakaapa itse päivystää eli olla koko ajan tavoitettavissa vaikkapa 20h päivässä ja tehdä omat työnne siinä samalla.

Vieras

#156

31.12.2015 08:09

Monella tuntuu olevan sellainen käsitys, että eläimen henki on pelastettu, kun se on leikattu. Varmasti joskus näin onkin ollut, mutta usein on myös eläin leikattu täysin turhaan ja väärin perustein. Turhaan leikattu eläin saattaa toki toipua, ja omistajalle uskotellaan sitten, että nimen omaan leikkauksen ansiosta se pelastui. Totta kai jokainen eläinlääkäri tekee välillä vääriä diagnooseja, mutta niitten mahdollisuus kasvaa aika paljon, kun eläinlääkärillä on niin ylimielinen ja piittaamaton asenne potilaitaan ja niiden omistajia kohtaan.


Vieras

#157 Re: Pohdintaa

31.12.2015 08:19

#152: - Pohdintaa 

 Kommentoit ilmeisesti lukematta koko adressia. Kysehän on siitä, että nykyisin päivystykseen eivät aina pääse sen enempää auton alle jääneet kuin sydänvikaisetkaan. Adressissa vaaditaan toimivaa päivystystä, eikä yhden ihmisen hoitama päivystys voikaan  olla toimiva. Ennen vanhaan, kun alueella oli päivystysrinki, eläinlääkäriin sai aina tarvittaessa yhteyden. Rahasta tässä on kyse, Porin kaupunki säästää eläinten kustannuksella ja hoitaa eläinlääkäripäivystyksen niin halvalla, että se ei tule kunnolla hoidettua. 


Vieras

#158

31.12.2015 10:42

Naulan kantaan ilmaistu kirjoitus #152 Pohdintaa!!!


Vieras

#159 Re:

31.12.2015 10:59

#155: -  

 Niin no, miksi on päivystävä eläinlääkäri jos siitä hommasta kärsii? Kukaan tuskin pakottaa ainakaan. Hyvä että edes jotkut ovat saaneet hyvää palvelua. Itseni ja monet tutut ovat saaneet huonoa. Menin sinne aikoinaan oman kissani kanssa, koska katti meni yllättäen hyvin huonoon kuntoon (oksensi, meni veltoksi, valitti) hätääntyneenä kun pääsin paikalle lääkäri ei kuunnellut mitään mitä sanoin, ei mitä aikoo tehdä ja hätisti pois. Seuraavana aamuna kun menin paikalle, kiilui miehen silmät ku viimeistä päivää. Oli keksinyt, että kissalta pitää poistaa munuainen ja se on vaivana. Leikkaus tulisi maksamaan vähintään 700e. Toinen vaihtoehto olisi piikki. Olin silloin nuori tyttö ja paniikkiani käytettiin selkeästi hyväksi, joten sanoin että leikkaus vaikkei ollut edes rahaa. Mietein että otan sitten vaikka pikavipin jos ei muuta. Onneksi silloinen poikaystäväni sanoi, että ei käy. Veimme kissan pois "ei siitä kissaa enää tule"- sanojen saattelemana, mutta heti samana päivänä kissa alkoi toipua. Vein lemmikkini seuraavana arkena vakituiselle eläinlääkärillemme ja hän ei käsittänyt miksi munuainen olisi pitänyt poistaa kun papereissakin (oli lääkärin kieltä mitä en itse tietenkään ymmärtänyt) luki, että kissalla oli ollut paha ummetus/suolitukos tms joka lähti sitten ittekseen liikkeelle.. Eli näitä tapauksia voi sitten kaikki miettii itekseen, että miksi haluaa uuden lääkärin porin alueelle. :)

doggiestyler

#160 vanha ja väsynyt

31.12.2015 11:07

Miksi päivystävänä eläinlääkärinä pidetään vanhaa ihmistä, joka ei enää jaksa hoitaa sarkaansa. Tilalle sellainen henkilö, joka on kykenevä yö- ja vkonloppu päivystyksen vaativiin työaikoihin. Ei tälläinen määrä huonoja, suorastaan ala-arvoisia kokemuksia, tyhjästä tule.


Vieras

#161

31.12.2015 11:17

Pidän eläimistä ja ne ansaitsevat arvoisensa kohtelun. Me ihmiset olemme eläinten yläpuolella ja meidät universumi arvioi sen mukaan miten kohtelemme heikommassa asemassa olevia. Jos en jaksa tehdä jotain asiaa kunnolla, minulla on kanttia luovuttaa asia sellaiselle, joka siihen kykenee.

Vieras

#162 Re: Re: Pohdintaa

31.12.2015 12:04

#157: - Re: Pohdintaa 

 Olen kyllä lukenut koko adressin lävitse. Elämää kauan eläneenä tiedän vielä senkin, että tahallaan ei asioita jätetä huomioimatta tai sen takia että ei jaksaisi. 

Mieti omalle kohdallesi tämä asia. Sinulla itselläsi on kauhea hätä, jos vaikka omaisesi on kuollut. Haluaisit kertoa jollekin asiasta. Yrität taukoamatta saada yhteyttä hyvään ja rakkaaseen tuttavaasi joka ei vastaa. Vihastut hänelle,koska hän ei vastaa ja näin ollen ajattelet että hän vihaa ja tekee sen tarkoituksella. Mutta miten on asian laita todellisuudessa? Ehkä tämä tuttava on juuri itse joutunut onnettomuuteen tai hänellä on ääretön kiire ja vauhti päällä auttamassa jossain tai jotakin vastaavaa.

Sama on tässäkin. Varmasti ne, jotka eivät ole päässeet klinikalle, luulevat että heidät hyljätään ja jätetään yksin kuolevan/hädässä olevan koiran kanssa. Mitä jos silloin jollakin muulla onkin hätä ja on vain yksi lääkäri joka ei kerkeä millään hoitamaan esimerkiksi kahta leikkausta samaan aikaan ja hoitajakaan ei pysty vastaamaan puhelimeen kun kiire. 

Asiat eivät aina ole niin yksiselitteisiä. Kaikki eivät aina voi antaa huomiota juuri tietylle eläimelle jos autettavana on juuri toinen hädässä oleva eläin.


Vieras

#163 Re: Re: Re: Pohdintaa

31.12.2015 12:15

#162: - Re: Re: Pohdintaa 

 Miten toi pätee siihen, että monet on kirjottanu, että on saanu kiinni mutta ei olla suostuttu ottamaan vastaan?


Vieras

#164 Re: Re: Re: Re: Pohdintaa

31.12.2015 12:40

#163: - Re: Re: Re: Pohdintaa 

 Siinä voi myös käyttää maalaisjärkeään. Lue ensimmäinen viestini. Olen itse päässyt pienemmästäkin, kun olen vaatinut sitä vaikka ohjeet olenkin saanut. Ja vaikka tiedänkin, että vain hätätapauksissa ja äärimmäisessä hädässä saisi soittaa, niin olen silti soittanut pienemmästä, vaikka selviäisikin yön yli.

Lollipop

#165 Re:

31.12.2015 16:41

#3: -  

 Kaupunki ei hyväksy lääkärin kokoaikaista oloa paikalla eikä hyväksy tämän paikallaoloa kuin paikalle tulevan asiakkaan vuoksi. Kaikki pitää raportoida, miksi oli paikalla ja minkä asiakkaan vuoksi. Pitäisikö väliajat istua läheisellä huoltiksella odottamassa, jos joku soittaa. Syyttäkää johtavaa eläinlääkäriä, joka on säännöt laatinut. Eikä tänne kukaan suostu tulemaan.

Skeptikko

#166 Ei oo paikalla ei

31.12.2015 17:06

Joku tuossa valitti ettei ollut paikalla kymmeneltä päivälläkään. Arkena virka-aikaan ei suostu päivystys tekemään mitään, käskee ottamaan yhteyttä kun iltapäivystys alkaa, eli samalle herralle, joka päivystää joka yö ja kaikki viikonloput. Eli aika vaikea päästä kenellekään muulle. Ja paikalle tulee vain potilasta varten. Puhelimeen vastaavat avustajat, joita välillä ei ole. kun ne eivät kestä olla siellä töissä. Kestämätön tilanne Porissa. Johtuukohan kuitenkin ylemmästä tahosta, joka haluaa asian näin olevan. Oletteko ajatelleet, että ehkä ei tänne saada ketään muuta. Ja mistä se sitten taas johtuu.....


Vieras

#167

31.12.2015 17:40

Oma koirani sai kyseiseltä mieheltä silmänaarmuunsa antibiootin sijasta kortisoonivoidetta vahingossa ja seuraukset olivat järkyttävät, silmä lähes halkesi kokonaan. En osannut kyseenalaistaa lääkärin toimintaa alkuvaiheessa koska luotin satakunnan ainoaan silmäspesialistiin. Lääkäri syytti minua koiran omistajaa tahallisesti vahingoittaneen eläintäni vaikka itse oli vaurion taustasyynä. Koira sai pitkän hoidon muualla jolloin selvisi kaikkea epäasiallista tämän porin lääkärin hoidosta, ihme että koiralla on edelleen silmä päässä mutta se on tampereen klinikan ansiota kun siellä osattiin korjata tapahtunut "moka".

Vieras

#168

31.12.2015 17:47

Haluan saada tarvittaessa koirillemme kunnon palvelua, osaava ja ammattimaista. Maksan siitä, että eläinlääkäri tietää mitä tekee, en halua eläimen hoidon olevan arvailua. Nykyinen päivystävä eläinlääkäri ei ansaitse luottamusta eläinlääkärinä.

Vieras

#169

31.12.2015 19:19

Koska eläinlääkäreistä on aina pulaa.

Vieras

#170

31.12.2015 19:41

Tässä keskustelussa on tullut selväksi, että toiset ovat saaneet kyseiseltä lääkäriltä hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja toiset taas ala-arvoista. Kun en ole vielä menettänyt uskoani ihmisiin, olen vakaasti sitä mieltä, että kukaan ei näitä juttuja keksi (ei kehuvia eikä moittivia, miksi kukaan vaivautuisi?). Mutta osaako joku kertoa, mistä tällainen hoidon tason vaihtelevuus johtuu? Ja eikö pelkästään tämä tason vaihtelevuus ole peruste vaatia parempaa päivystyshoitoa Poriin? Kaikkien meidän tulisi olla samanarvoisia päivystysasiakkaita, ei voi olla esim. niin, että kyseisen lääkärin vanhat asiakkaat saavat hyvää palvelua ja muut eivät.


Vieras

#171

31.12.2015 19:55

"Kunnan on järjestettävä kiireellinen eläinlääkäriapu kaikille kotieläimille kaikkina vuorokaudenaikoina"

http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainlaakaripalvelut

Eikö tämä ole ihan yksiselitteistä? Jos (ja kun!) yksi lääkäri ei ehdi eikä jaksa, pitää hommata toinen.


Vieras

#172 Re: Re: Re: Re: Re: Pohdintaa

01.01.2016 00:04

#164: - Re: Re: Re: Re: Pohdintaa 

 Ukko saa aika oivallisen tilin (reilu 10 000/kk) nukkumalla, huonolla ammattitaidolla (tai ainakin välinpitämättömyydellä) ja töykeällä käytöksellä. Ei kaupan kassakaan voi noin käyttäytyä! Ei minun kuulu psykologian kursseja päässäni kerrata, jos hädässä menen eläinlääkärille. Voi hyvät hyssykät.Ja vaikka töykeyden ymmärtäisitkin, niin mitenhän se psykologia selittää sitten esimerkiksi eläimen lopettamisen suoraan tappavalla piikillä??? Niin huonokuntoista koiraa ei olekkaan, jota ei ensin rauhoiteta, nukuteta ja vasta sitten lopetetaan. Minun psykologiani kertoo tuollaisesta toiminnasta aika huolestuttavia asioita. Ja millä ihmeen psykologialla sinä mitätöit tänne kirjoitetut kauheat kokemukset? Vain siksi tyrmäät ne, että sinulla on asiat mennyt siellä suht bueno?

Kaupan kassa vertaus nyt ihan hatusta heitettynä esimerkkinä jostain muusta asiakaspalvelu ammatista.


Vieras

#173

01.01.2016 10:21

Tämä palvelu on eläinten perusoikeus.

Vieras

#174

01.01.2016 14:02

Kaikesta teidän negatiivisesta ja ikävästä kritiikistänne huolimatta jaksavat hoitajat ystävällisesti ottaa vastaan teidän puhelujanne ja kuunnella teidän huolianne ja välittää niitä lääkärille, joka joskus on käynyt jonkun kotonakin katsomassa sairasta eläintä. Miettikää vähän sanojanne!


Vieras

#175 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohdintaa

01.01.2016 14:46

#172: - Re: Re: Re: Re: Re: Pohdintaa 

 Puhut asiaa, juuri niin! Mikään ei selitä ja anna oikeutusta tuolle rauhoitusaineen säästelylle. Mutta jostainhan sitä täytyy eläinlääkärinkin katteensa saada, kun muuten on niin pienet tulot.