VR:N RAIDELIIKENTEEN SUPISTUKSET LAHTI-RIIHIMÄKI 27.3. ALKAEN


Vieras

#101

05.02.2016 07:29

Koululaisten ja työhön menijöiden matkat täytyy turvata vähintäänkin 8:ksi menijöille ja 16 jälkeen lähteville junille. Kokemukseni mukaan nämä vuorot ovat aina täynnä.

Keskellä päivää olevilla vuoroja toki voi vähentää koska silloin kulkevat lähinnä ne jotka voivat valita kulkuaikansa.
Kipinämikko

#102 Kannattavuusloikka?

05.02.2016 07:38

Asumme Järvelässä. Vaimo käy työssä Lahdessa. Minä Hämeenlinnassa. Siinä sitä on menty eestaas samalla Valtion junalla. Nyt sitten siirrytään näillä näkymin kahden auton käyttäjiksi. Yksin körötettään omissa kulkuneuvoissamme. Ja verotuksessa haetaan samalta Valtiolta työmatkamatkakorvausta km perusteisena kun muuta mahdollisuutta töihin pääsyyn ei ole. Vakuuttavaa asioiden hoitoa :(

 


Vieras

#103

05.02.2016 07:52

Asun Herralassa ja käytän aamujunaa 6.47 aamujunaa työmatkaan. Seuraavalla junalla en ajoissa töihin pääse

Vieras

#104

05.02.2016 09:04

Muutimme Lappilaan 4 vuotta sitten Helsingistä Helsingin korkeiden asuinhintojen ja juurikin junayhteyden takia. Käyn säännöllisessä vuorotyössä Helsingissä. Nykyinen työmatkani on ajallisesti ollut 4 h/ työvuoro, nyt leikkausten jälkeen se tulee pahimmillaan olemaan 6 h/ työvuoro. En omista autoa. Eikä bussiliikennettä Lappilasta Riihimäelle ole. Joudutko tämän leikkauksen vuoksi luopumaan työstä, jota olen tehnyt viimeiset 16 vuotta? Haluan jatkossakin tehdä työni, olla mukana rakentamassa työlläni kilpailukykyistä yhteiskuntaa ja maksaa veroni siitä! VR ei saa suunnitelmallaan estää minua ja muita radanvarrella asuvia kehittymästä ja rakentamasta osaltamme parempaa tulevaisuutta itsellemme ja Suomen valtiolle.

Vieras

#105

05.02.2016 09:16

Typerää rajoittaa työmatkaliikennettä!

Vieras

#106 Re:

05.02.2016 09:18

#99: -  

 Niinpä. Ei voi kuin ihmetellä, että kun leikkaukset perustellaan säästöillä, niin itse olen vuosia maksanut VR:lle n. 3000 € vuosittain tymatkoistani kotoa Helsinkiin. Kumma kun pitää kikkailla noilla tilastoilla niin ettei enää edes puhdas raha kelpaa firmalle. Tapetaan lypsävä lehmä, siinä,säästetään heinissä ( jota kasvaa jokapuolella)...


Vieras

#107

05.02.2016 09:33

Kaikki raideliikenteen supistukset vaikeuttavat työssäkäyntiä ja aiheuttavat siirtymistä enemän saastuttaviin liikennevälineisiin.

Vieras

#108

05.02.2016 09:50

Kohtuuton!

Vieras

#109

05.02.2016 10:11

Jonavuorojen supistaminen on typerää: tämä kasvattaa autoilun määrää, sekä kasvattaa pääkaupunkiseudun vuokra- että omistusasuntojen jo nyt kohtuutonta hintatasoa.

Vieras

#110

05.02.2016 10:22

Aivan järkyttävää!! Meijän perheen nuoret kulkevat koulu- ja opiskelumatkat junalla Lahteen, kun muuta julkista ei ole. Supistukset vaikuttavat hirvittävällä tavalla, olen huolissani!
-äiti

Vieras

#111

05.02.2016 11:11

Junavuorojen supistaminen vaikeuttaa työmatkaani ja lisää siihen kuluvaa aikaa. Työpaikkani on Pasilan aseman lähellä, joten juna on luontevin vaihtoehto. Ei ole montakaan vuotta siitä, kun kaikki junat alkoivat pysähtyä Hikiässä. Nyt sitten tämä! Minäkin joudun muuttamaan pois, valitettavasti.

Vieras

#112

05.02.2016 11:14

Työpaikka Oitissa. Aamujuna 8:15 jos jää pois niin en pääse töihin ajoissa.

Vieras

#113

05.02.2016 11:20

Siksi kun en tahdo että myös Kirkkonummella ajoittuu liikenne vähenee, auta kaveria mäessä :)

Vieras

#114

05.02.2016 11:49

Mitä järkeä on lopettaa ihan täydet vuorot? Eikö se kerro siitä että ne ovat aika monelle elin tärkeitä.

Vieras

#115

05.02.2016 13:51

Työt ja harrastukset Hyvinkäällä, esikoisen koulu syksystä alkaen Oitissa. Alkaa olla tiukilla harrastaminen, jos koulumatka syö ison palan päivästä. :(
Oskar

#116

05.02.2016 14:09

Kuuntelin tuossa VR:n edustajan puhetta ei näytä mies olevan ajan tasalla on täysin ulkona logistiikan periaatteesta, ei siellä kirjoituspöydänääressä osata ottaa asioita konkreettisesti näyttää olevan mututuntumalla. Muistan hyvin kun oikorata valmistui, silloin sanottiin, ettei junavuoroja vähennetä, kun pitää hoitaa yhdysliikennettä pohjoiseen ja itään meneviin juniin. Ja puhuttiin silloin kuinka nämä junavuorot vähentää yksityisliikennettä ja vähentää pakokaasu päästöjä ja junat ovat ekovuoroja eivätkä saastu ilmakehää. Nyt VR tekee juuri päinvastoin vähentämällä junavuoroja tällä toimenpiteellä lisäävät yksityisautoilua ja ilman saastumista. En ymmärrä kun nämä Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen ja Uudenmaan kansanedustajat eivät ota mitään kantaa kyseiseen tilanteeseen.


Vieras

#117

05.02.2016 15:01

Meille entisillekin Hausjärveläisille tarvitaan raideyhteys, Etelä-Hämeeseen paikallisliikenne kolmioradalle Tikkurila-Riihimäki-Lahti-Tikkurila oli tarpeen häiritsemättä Helsingin herrojen ahdasta ratapihaa. Saatan muuttaa Nuppulinnasta kaupunkiin, kun asema häviää

Vieras

#118

05.02.2016 17:05

Olen aikuisopiskelija joka kulkee Lahteen työn ohella opiskelemaan, jos nuo vuorot menevät sekaisin, niin menee myös koulunkäynti pahasti kuralle!! Ei kyllä pysty kulkemaan niin että ehtii kouluun JA töihin aikatalun mukaan!

Vieras

#119

05.02.2016 18:03

Koska haluan että Kärkölän junia ei lakkauteta että ihmisten ei tarvi myöhästyä kouluista

Vieras

#120

05.02.2016 18:12

On suuri menetys matkustajia kohtaan, varsinkin idän (kaakkois-suomen) suunnasta tuleville matkustajille, sekä Lahti- Riihimäki välillä asuville ihmisille, työmatkalaiset ja koululaiset.Myös yhteydet Tampereen suuntaan huononee ja matka- ajat pitenevät!

Vieras

#121

05.02.2016 18:49

Meikäläinen käyttää tosi paljon junaa kun ei ole omaa autoa. Moni asia vaikeutuu, esim. luottamustoimien hoito, töihin pääseminen ym.

Olen todella kauhuissani jos vuorot vähenevät aamusta..............! APUVA!


Vieras

#122

05.02.2016 19:50

Tyttäreni kulkee tuota väliä Hyvinkäältä lähtien kaksi kertaa viikossa molempiin suuntiin.

Vieras

#123

06.02.2016 07:01

Ratayhteyden supistaminen vaikeuttaa merkittävästi opiskelijoiden ja työtätekevien elämää ja jopa estää asumisen näillä seuduilla.
Anna

#124

06.02.2016 08:57

Täällä Helsingin ulkopuolella asuu ihan oikeita ihmisiä, jotka yrittävät saada elantonsa ja koulutuksen! Eihän heidän tarvitse asua Helsingissä tätä varten?

Jos kaikki pakotetaan autoihin, lisää se jopa vaaratilanteita liikenteen kuormittuessa esim. Hollolassa. Haluamme käyttää julkista ja turvallista junaa. Miksi se mahdollisuus otetaan meiltä pois?


Vieras

#125

06.02.2016 09:12

Olen koko lapsuuteni asunut Hikiällä (Lahti-Riihimäki välillä) ja ainut keino jolla pääsin käymään kaupassa tai koulussa oli juna, JOKA ON TODELLA HYVÄ ETTÄ LÄHTEE TUNNIN VÄLEIN. Nyt mietin pikkusisaruksiani, sukulaisiani jotka kulkevat kouluun joka aamu 7:38 junalla, mutta nyt joutuvat lähtemään 6:19 junalla ja istua Riihimäen asemalla 2 tuntia ennenkuin koulut alkavat (esim. Pikkusiskollani klo. 8:30) . Minun mielestäni kaikista paras vaihtoehto olisi ollut, että niitä junia olisi vähennetty 10-14 välillä mieluummin.