Vetoomus Päihdepalvelujen säilyttämisestä A-Klinikalla Kotkassa


Vieras

#26

02.03.2016 16:06

KOSKA TUNTUU ETTÄ WALTIOWALTA EI WÄLITÄ ENÄÄN SUOMALAISISTA JA ENTENKÄÄN KOTKALAISISTA!!

Vieras

#27

02.03.2016 18:02

Juha vie jokaiselta särkylääkkeitä syövältä pois nykyiset lääkkeet ja relaksantit! Todella outoa toimintaa kun Kotkassa ei ole ollut ainuttakaan kipulääkäriä sitten Eero Vuorisen. Juha on sitä mieltä että kipulääkkeitä/muita lääkkeitä Kotkalaiset ei tarvitse. Hän ohjaa tk-hon psykiatrin pakeille??? Kuinka psykiatri tk.ssa voi määrätä kipulääkkeitä tai kuinka paljon hänellä on kokemusta hermosärystä?
miä

#28 Loistavaa yhdessä vaikuttamista

02.03.2016 18:26

Hienoa että asiaan otetaan yhdessä kantaa. Kenelle tai minne adressin perustajat aikovat toimittaa allekirjoitetun version? Toivottavasti tarpeeksi korkealle taholle. Oiskohan kaupungin valtuusto kiinnostunut tästä?


Vieras

#29

02.03.2016 18:55

Ihmisen tulee saada lääkitys sairauteen, kuten esim. rauhattomuuteen tai unettomuuteen! Ajaako Terveyskeskus potilaat Alkoon apua hakemaan?

Vieras

#30

02.03.2016 23:04

tälläkin hetkellä nuoret käyttävät huumeita
Pelkää mitä tapahtuu

#31 Re: Re: #4

03.03.2016 11:05

#8: Kotka rules - Re:  

 Mitä sitten että on 10.v ollut k.hoidossa? Asiat on ollut vähän erilaisia silloin kun alkoi. Mutta tässä toinen joka on ollut 10.v ja sanon suoraan että olen nyt ihan itse vuosien mittaan tiputtanut annosta,ja olen nyt jo siinä pisteessä että voin olla tyytyväinen siihen mitä olen hoitoani suorittanut.minä en lähtenyt aikanaan hoitoon siksi että voisin saada lääkettä aina. Ei en haluaisi. Vaan ihan kuule lähdin itseäni hoitamaan.on sulla hyvä kuva meistä jota et edes tunne EI PIDÄ TUOMITA IHMISTÄ VAIN SIKSI ETTÄ SE ON A-KLINIKAN ASIAKAS!!! Tämä siis sinulle jika pidät meitä narkkareina.

Pelkää mitä tapahtuu

#32 Re:

03.03.2016 12:57

#10: -  

 Nyt puhut yhdestä osasta kotkaa.puhut torin tapahtumista!minä ainakin käyn ihan muualla ja kyllä mua ainakin käy pelottaa että kun meitä todellakin on ihmisiä jotka haluaa elämänsä kuntoon. Ja vaikka olen ollut 10.v k.hoidossa,niin en minä itse olisi voinnut sitä edes omasta tahdosta lopettaa niin nopeasti kuin voisi kuvitella.kosk lääkäri tietää miten tätä hoidetaan,niin nyt olen jo melkein loppusuoralla,joka kyllä vie vielä aikaa,että pääsee kaikesta. Ja lääkkeitä en haluaisi enempää,mutta minulta.meni hermo jalasta niin nyt tk lääkäri määrää lyrikaa ja väittää että lääke yhdistelmä on muka turvallinen... en missään nimessä haluaisi lyricaa,mutta ikäväkyllä tk lääkäri ei vaihda lääkettä vaan ehdottaa jopa nostaa niitä muita lääkkeitä....missä vaiheesaa tää on kääntyny siihen että diapam on vaarallinen.... ja lyrica muka hyvä lääke????? Eikö se jo kerro jotain teille että jos potilas ei halua syödä lisää lääkkeitä,niin kyllä meitä todellakin on jotka halutaan elämä kuntoon lopullisesti. Koska pelkää että nytkun olen melkein hoitoni lopousuorilla,niin että jos se viedään nyt pois niin silloin tämä lääkäri vei ihmiseltä mahdollisuuden normaaliin elämään ja pistää asiat aivan nurinkurin!!! :/ ei vaikuta hyvältä. Ilman näitä työntekijöitä ja lääkäri j.p:tä ei meillä kotkassa olisi näin hyvin toimivaa päihdehoitoa,ja nyt meinataan sitten jättää työttömäksi kaikki hyvät hoitajat,ja eikä kaupunki tajua palkata heitä tk:hon töihin.... ja voin sanoa että nyt kun näkee mitä täällä.tehdään yhden lääkärin taholta joka sanonut.suoraa että häntä ei me korvaushoitolaiset voisi kiinnostaa vit...??? Ni on mun mielestä väärällä alalla tämä lääkäri. Tuo kotkaan takasin kovat huumeet ja kohta meillä on taas huumekuolemia ja poliisille töitä entistä ennemmän... kukaan ei voi,tai voi,mutta jos järkeä on niin kaikki tajuaa.että ei KAIKKI a-klinikan asiakkaat ole kamalia narkkeja tai kamakauppiaita!!NYT PITÄÄ MUISTAA ETTÄ NYT LEIKITELLÄÄN IHMISHENGILLÄ! JA SE ON MINUSTA MENNYT JO LIIAN PITKÄLLE.... EI AUTA KUN TOIVOA PARASTA, JA ETTÄ YLIMMÄT PÄÄTTÄJÄT TAJUAISIVAT ETTÄ A-KLINIKAN ASIAKKAAT ON IHMISIÄ EIKÄ MITÄÄN HYLKIÖITÄ!!MITÄ JOS SINÄ.SATTUISIT TARVITSEMAAN APUA JA TUKEA ESIM. ALKOHOLI ONGELMAASI,NIIN MINNE JA KELLE SINÄ MIELUMMIN MENISIT ASIASTA PUHUMAAN? A-klinikalle vai tk:hon????


Vieras

#33

03.03.2016 16:58

A-Klinikka on niin tarpeellinen, ettei sitä voi korvata jollakin terveydenhoitajien lisätyöllä.

Vieras

#34

04.03.2016 07:45

huoli nuorista ammatti apu on kohdillaan

Vieras

#35

04.03.2016 08:29

A-klinikkaa tarvitaan muuten ihmiset jotka tarvitsevat nopeasti apu ovat hukassa jos apu viivästyy

Vieras

#36

04.03.2016 09:24

En halua että kotkassa tulee nuorille rikoskierre kun ei lääkkeitään saa ja apteekit ryöstetään.
JK

#37

04.03.2016 10:56

Ajatus, jota hän kannattaa J.K. N websivuilta.

'opiaattiriippuvuus on enemmän teeskenneltyä kuin todellinen sairaus. Opiaattikorvaushoito on sairauden hoidon teeskentelyä enemmän kuin todellisen sairauden hoitoa."

http://juhakemppinen.fi/index.php?id=yxgnci0xosuj61

Lähteenä edelliselle tekstille on mm. NA opas. Eli J.K. on NA-miehiä, eikä voi sietää A-klinikan hoitoideologiaa. Nyt hän on päässyt jollain konstila toteuttamaan ajatuksiaa toimivaan hoitojärjestelmään ja muuttaa sitä täysin oman mielensä mukaiseksi keskustelematta siitä minkään muun tahon kanssa. J.K. vihaa kaikkea muuta ideologiaa kuin omaansa.

Miten yhden ihmisen ajatusmaailman perusteella voidaan nykypäivänä keskustelematta tehdä näin suuria muutoksia Kotkan kokoisessa kaupungissa. Mitään muutakaan asiaa ei voida muuttaa täysin yhden ihmisen halujen mukaan. Kaupunkilaisilla on joitain oikeuksia? Heitä tulee kuulla tämän kokoisissa muutoksissa?

Täysin käsittämätöntä toimintaa sekä kaupungilta,että tältä "päihdelääkäriltä"

Läheinen

#38 Tk.ssa asiatonta ja asenteellista palvelua

05.03.2016 13:19

Päihdeongelmaisia kohdellaan täysin asiattomasti muualla paitsi klinikalla ja sinne heidän sitten tulisi mennä nyt hoitoon. Tk.n henkilökunta ensin asenne koulutukseen sekä saamaan myös oppia miten päihdeongelmaisia hoidetaan. Toivon, että jokainen tk. ja muun hoitoalan työntekijä miettisi sitä, että asiakas voisi olla hän itse tai hänen läheisensä (äiti, veli, puoliso, ystävä jne) ja miten toivoisi heitä kohdeltavan. Päihdeongelmaiset ovat ihmisiä isolla I.llä joillla valitettavan monella on niin traagisia kokemuksia ettei toiset osaa kuvitellakkaan. 

Klinikalla osaava ja inhimillinen henkilökunta kohtaa asiakkaan sekä läheiset arvostavasti ja kunnioittavasti. Palveluiden tulee pysyä jatkossakin siellä.


Vieras

#39 Re:

05.03.2016 17:03

#37: JK -  

 Suuria sanoja henkilöltä joka ei nyt ihan kaikkea taida tietää. Kotkan kaupungin päättäjät on vuosi sitten päättänyt että tarvitsee tehdä suuria muutoksia päihdehoitoon jossa ei ole kattavan tutkimuksen mukaan saavutettu riittäviä tuloksia. A klinikka on jo vuosien ajan toiminut loistavana opiaattikorvaushoidon ylläpitäjänä,korvaushoitopäivänä bentsojen ostajat odottavat torilla saataviaan! Ymmärrettävää on jos a klinikan asiakkaat ovat närkästyneitä,pieneneehän heidän rahavarat kun ei voi enää myydä kaupungin kustantamia lääkkeitä..että sillä lailla.

utelias

#40 Re: Re:

05.03.2016 17:14

#39: - Re:  

 Ja tämä kattava tutkimus löytyy mistä?


Vieras

#41 Re: Re: Re:

05.03.2016 19:09

#40: utelias - Re: Re:  

 Sun tarvinnee ottaa yhteyttä Kotkan kaupungin johtokuntaan..sieltä se pyyntö on lähtenyt, päihdelääkäri Juha Kemppinen tekee nyt työtä jota Kotkan kaupunki on häneltä pyytänyt. Kotkalaiset taitanee tässä olla kovin lyhytnäköistä porukkaa..ja siks toisekseen Kotkaan on paljon muuttanut päihteiden käyttäjiä kun sieltä on NIIN helppoa saada klinikalta lääkkeitä.


Vieras

#42 Re:

05.03.2016 19:10

#27: -  

 Tk:ssa ei ole psykiatreja


Vieras

#43 Re: Loistavaa yhdessä vaikuttamista

05.03.2016 19:11

#28: miä - Loistavaa yhdessä vaikuttamista 

 Sieltähän se just on tullutkin!


Vieras

#44 Re:

05.03.2016 19:26

#2: -  

 Entäs sitten se oma motivaatio päästä päihteestä eroon? Eikös Kotkassa ole jo tarpeeksi a klinikalla Yritetty auttaa ihmisiä pääsemään eroon niistä tuloksella loistavaa päihteiden ylläpitohoitoa!! Esimerkkinä vaikka henkilö joka on käyttänyt amfetamiinia ja haluaa päästä siitä eroon..no, aklinikalta on tullut apua jonka lisänä myös bentsoriippuvuus!! Hienoa hoitoa.

The seim

#45 Re: Re: Re: Re:

05.03.2016 22:34

#41: - Re: Re: Re:  

 Poliisin ja muidenkin ammattilaisten mukaan katukaupassa liikkuvasta subutexista ja muista korvaushoidossa käytettävistä lääkkeistä vain murto-osa on peräisin a-klinikoilta. Todellakin siis vain muutama prosentti. JK tekee siis muutoksia palveluihin varsin kyseenalaisilla ja puutteellisilla tiedoilla.

Mäk

#46 Käypä-hoito suosittaa

07.03.2016 13:09

Miten Kotkassa jatkossa toteutuvat esimerkiksi nämä seuraavta suositukset?

Miten tämä?

Mites tämä?

Onkohan tuollakaan ajatuksella mitään painoarvoa Kotkassa?

????

 

 

 

 

avun a-klinikalta saanut

#47 Re: Loistavaa yhdessä vaikuttamista

07.03.2016 21:59

#28: miä - Loistavaa yhdessä vaikuttamista 

 Kyllä adressi viedään sinne missä nämä päätökset tehdään.

Äiti vm.54

#48 Re: Re: Re: #4

08.03.2016 22:27

#31: Pelkää mitä tapahtuu - Re: Re: #4 

 Törkeää tuomita hoidossa olevat ihmiset!! Sen Kemppisen vois lähettää kiireesti pois Kotkasta  pikapostina ennenkuin sotkee kaken täällä :( 

Äiti vm.54

#49 Re: Re:

08.03.2016 22:31

#39: - Re:  

 Nyt  puhut liian suurella suulla .Korvaushoito on todella tärkeä hoitaa ihmisiä jotka siihen koukkuun on saatu. Sie voit  mennä Kemppisen kanssa samassa junassa kohti Siperiaa!!

mamma

#50 pelottaa tulevaisuus!

09.03.2016 14:11

Kotkan alue ollut aina hyvin mustaa aluetta, mitä tulee päihdeongelmiin. Asiaa ei kyllä auta A-klinikan palveluiden alasajo ja lopettaminen. Tällä hetkellä kuntalaisten vaikea saada tk palveluja, mitä tapahtuu kun tk:ssa pyörii kaikki A-klinikan asiakkaat? ?

Säästöt paperilla ja kuntalaiset maksavat kuitenkin laskun jossakin muussa. Rikollisuus kasvaa, Erikoissairaanhoidon kulut tulee räjähtämään käsiin jne... PELOTTAVAA!!!

Jos pitää säästää, niin onko pakko näin radikaaleja päätöksiä tehtävä miettimättä nenäänsä pidemmälle.

Mallia kokeiltu muissakin kaupungeissa ja onko sieltä kysytty miten omasta mielestä meni??? Ei ole kysytty, koska ei ole hyvin mennyt.

 

Hienoa että ihmiset ottavat kantaa ja toivon lisää kannanottoja ja allekirjoituksia!