Suojellaan Siuron arvokkaat metsät

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suojellaan Siuron arvokkaat metsät.


Vieras

#26

28.06.2016 15:45

Tällaisia kauniita, luonnonmukaisia metsiä tarvitaan, jotta luonnon monimuotoisuus säilyy.

Vieras

#27

28.06.2016 17:52

Siuron alueelta löytyvät metsät ovat vähintäänkin ainutlaatuisia sekä tieteellisesti katsottuna että paikallisen historian sekä tunnesiteiden takia. Valokuvaajat ja luontoa arvostavat ihmiset ympäri Suomen ovat jo ymmärtäneet niiden merkityksen ja työllään sekä ikuistaneet että suojelleet niitä nostaen näiden vanhojen metsien rahassa mittaamatonta arvoa lähemmäs sitä tasoa, joka se oikeasti on.
Kerran siurolainen=aina siurolainen

#28 Luonnosta woimaa!

30.06.2016 23:15

Olen löytänyt oman ja woimakkaan luontoyhteyteni Siuron metsiä ja rantoja vaeltaessani.

Siuron Luonto on aivan erityislaatuinen ja sen Henkeä saan kiittää todella monista ihmeellisistä ja ihanista kokemuksistani. 

Oliskohan nyt syytä kaapata virkamiehet ja kaupunginhallituksen jäsenet ja viedä heidät (vaikka väkisin) retkille Siuron ihmeelliseen ja woimalliseen Luontoon. 

On kummallista miten ihmiset nykyään ovat vieraantuneet Luonnosta eivätkä yksinään edes uskalla mennä metsään, keskellä päivää!

Kahdeksan vuotta asuin Siurossa enkä koskaan unohda siurolaisen Luonnon minulle antamia lahjoja. Toivon ja haluan muidenkin kokevan tämän ainutlaatuisuuden nyt ja aina!


Vieras

#29

04.07.2016 07:52

Etelä-Suomessa on aivan liian vähän suojeltuja metsiä.

Vieras

#30

04.07.2016 16:52

Allekirjoitan kaikki metsien suojelua koskevat adressit, koska asia on niin tärkeä. Suomen metsiä on jo tarpeeksi paljon tuhottu.

Vieras

#31

04.07.2016 20:23

Metsät ja varsinkin luonnontilaiset vanhat metsät ovat tärkeä osa Suomea. Niistä täytyy pitää huolta.

Vieras

#32

05.07.2016 06:44

Metsien puolesta aina ! Ne ovat tärkeitä eläinten, eliöstön, kasvien ja ennen kaikkea meidän ihmisten kannalta !

mies

#33 Kunnallispolitiikka, kääväkkäät ja luontoarvot

05.07.2016 10:20

Kunnallisessa päätöksenteossa pyritään usein kompromissiin, mikä suojeluasioissa on usein sama kuin ei mitään. Yllä kommenteissa on mainittu kehrääjä, joka kesäöinä surisi vielä 30 vuotta sitten Tampereen puolella, Tohlopin länsipuolisessa laaksossa, vaan eipä surise enää, vaikka sinne onkin jätetty vähän metsää ja pusikoitunutta peltoakin. Tila on liian pieni ja ihmisiä liian paljon.

En tiedä, minkälaisia paineita Nokialla on Siuron alueen asutuksen kasvamiseen ja kaavoittamiseen, mutta jos sellaisia käsityksiä on, niin varmasti aloitteen ehdottamat alueet tuntuvat suurilta.

Valitettavasti aloitteen luontokuvaukset eivät ole sellaisia, joita olisi helppo lukea, ymmärtää ja sisäistää. Toivottavasti aiheeseen liittyvissä lehtijutuissa (joita en ole vielä kaikkia lukenut) on osattu tiivistää asiaa. Käävät ja sienet eivät valitettavasti tavallisen kuntalaisen ja kunnallispoliitikon mielestä tunnu suojelun arvoisilta asioilta.

Suuri osa aloitteen alueista on aika kallioista ja siten asutukseen kelpaamatonta, ja soinen uoma liian märkää, mutta jos jotenkin saisi viestittyä, että "yhtenäisyys" tai "luontokäytävät" pitävät luonnon "kokonaisuuden" parempana, niin ehkä aloite voisi mennä läpi - vaikka monet poliitikot nimenomaan haluavatkin tehdä päätöksiä ja jättää sormenjälkensä sinne sun tänne...


Vieras

#34

06.07.2016 15:47

Olen "siurolainen!" Sävel "olen suomalainen!":-)
Komea Hakke -poika

#35 Siuron Ruutanan alue on minun pankkini.

21.07.2016 12:38

Harmistuin kuin kuulin, että jos suojelualueita lisätään ne aihettavat kirjaltajatoukkien armeejan, joka tuhoaa koko metsätalouden. Taitaa ne risuenergia hankeet risukasoinen tuottaa enemmän harmia ja kirjaltajatoukkia. Dieseliä palaa enemmän korjuussa ja kuljetuksissa kun saatu hyöty. Eri asia on tietenkin, jos puujäte tullee teollisuuden sivutuoteena poltoon kun siitä on jo kaikki muu tehty. Onneksi nykytekniikalla päästöt saadaan edes vähäisemmiksi.

Niin se metsä on minun ruokapankkini ja suojeltuna varmasti pysyy sellaisena. Sieltä saa korin sieniä ja mustikkaa ilmaiseksi toivoen aina. Ja mikä Hiilinielu. 


Vieras

#36

31.07.2016 19:20

Metsässä on vaan niin kiva kävellä.

Vieras

#37

03.08.2016 00:46

Luonto kuuluu Suomeen. Jättäkää metsät rauhaan.