Kouvolassa tulee säilyttää yhteispäivystys POKSissa


Vieras

#51

01.07.2016 02:56

Koska tuollaisen väkimäärän päivystys o välttämätön

Vieras

#52

01.07.2016 04:14

Koska olen huolissani läheisteni ja oman terveyteni puolesta jos Kouvolassa ei ole ympärivurokautista päivystystä.

Vieras

#53

01.07.2016 04:35

Asun Kouvolassa, olen eläkeläinen, mieheni sekä minä sairaita

Vieras

#54

01.07.2016 04:39

Olen huolissani terveydenhuollon tilanteesta Kouvolassa uudistusten voimaan tullessa.

Vieras

#55

01.07.2016 04:39

Omalta paikkakunnalta TÄYTYY LÖYTYÄ PÄIVYSTYS YMPÄRI VUOROKAUDEN.

Vieras

#56

01.07.2016 04:42

Tarvitsemme tämän päivystyksen


Vieras

#57

01.07.2016 04:43

Koska mielestäni pitää jokaisen päästä HETI lääkäriin jolloin sitä tarvitsee. Kokemusta 10-vuotta miehen omaishoitajana (ms-sairaus)
Mykkä kissa on mauton

#58 Re:

01.07.2016 04:55

#26: jep jep -  

 Komppaan tätä kommenttia, minulla on POKSista aivan samanlaisia kokemuksia ja asun myös POKSin ja KOKSin puolimatkassa. Mieluummin suuntaan KOKSiin. Jätin siis tämän adressin allekirjoittamatta.


Vieras

#59

01.07.2016 05:03

Erittäin tärkeä asia kouvolalaisille. Kouvolan elinkyvyn säilyttäminen tärkeä asia.

Vieras

#60

01.07.2016 05:20

Suuri kaupunki ja laaja taajama, jonka asukkaat tarvitsevat akuuttiin hätään nopeasti apua ja siksi asukkaille on turvattava ympärivuorokautinen päivystys.

Vieras

#61

01.07.2016 05:44

Kyllä tämän kokoisessa kaupungissa kuin Kouvola tulee säilyttää ympärivuorokautinen päivystys ehdottomasti. Miten sitä vanhuksetkaan voisivat lähteä Kotkaan esim. saattajan kanssakaan, ei sinne ole hyviä julkisia liikenneyhteyksiä päivälläkään. Alkaisiko yöllä jatkuva ambulanssiralli kapealla, paperirekkojen valtaamalla 15-tiellä, jolla on jatkuvia jonoja päivälläkin eikä ole edes ohituskaistoja. Ihmetyttää, että oman alueen kansaedustajat eivät hoida näitä asioita millään lailla julkisuudessa.

Anonyymi

#62

01.07.2016 05:51

Koska olen syntynyt ja kasvanut Kouvolassa ja vanhempani tarvitsevat lähelleen turvaa, Kotka on kaukana.

Vieras

#63

01.07.2016 05:52

Kaikkien Kouvolalaisten elämän puolesta.
80000 ihmisen kaupunki ei voi toimia ilman ympärivuorokautista
päivystystä. Suomen kymmenenneksi suurimman kaupungin
on oltava tasa-arvoinen muiden vastaavien kanssa.
Ihmishengillä ei vaan saa leikkiä!!!

Vieras

#64

01.07.2016 06:19

Hyvä ja toimiva päivystys lähellä säästää ihmishenkiä.

Vieras

#65

01.07.2016 06:22

ainut mahdollisuus selvitä hengissä, jos tulee akuutti terveysongelma...kotka 60km...lahti 60km...lappeenranta 80 km...mikkeli 100km...sote hoitaa hautaan...

Vieras

#66

01.07.2016 06:34

Kouvola TARVITSEE ehdottomasti ympärivuorokautisen sairaalapäivystyksen, liian pitkät matkat muualle vai yritetäänkö saada aikaan "luonnollista poistumaa".

Vieras

#67

01.07.2016 06:53

Aivan liian kaukana Kotka hätätapauksissa jo Kuusankoskelta puhumattakaan pohjoisemmista kylistä. Ihmishenki on arvokas vaikka päivystyksen siirto Kotkaan ei siltä näyttäisi.

Vieras

#68

01.07.2016 07:16

Ihmisillä pitää olla ihmisarvo! Kattava hoidon saanti inhimillisessä ajassa.
(Uusi sairaala kuuluisi rakentaa nykyisen POKSIN läheisyyteen , siellä on tilaa rakentaa niin sairaala kuin parkkialue/parkkihalli. Kuten on helikopterillekin tila laskeutua. Nykyinen sairaala voi olla varatilana/remontoitavissa lisäosaksi. Lyhyt matka siirtää niin potilaat kuin tavaratkin uusiin tiloihin ja psykiatrinenkin säilyisi.)

Vieras

#69

01.07.2016 07:33

Vanhojen ihmisten matkustaminen sairaana ympäri kyliä on mielestäni aivan liikaa vaadittu. Tuskin eläkeläisillä on varaa ajella takseilla Kotkaan vähän väliä. Ellei kunta kustanna taksimatkat tulevaisuudessa. Törkeää toimintaa päättäjiltä. Hävetkää!

Vieras

#70

01.07.2016 07:37

Päivystys on säilytettävä POKSissa!! Älkää viekö sitä pois. Me Kouvolan kunnan alueella asuvat tarvitsemme sitä.


Vieras

#71 Re:

01.07.2016 07:41

#63: -  

 Olen samaa mieltä!


Vieras

#72

01.07.2016 07:50

Ikää sen verran että yöpäivystys luo turvaa ja itse ambulanssia kymmeniä vuosia ajaneena tiedän minkälaista on huonolla kelillä Kotkan väliä roudata.

Vieras

#73

01.07.2016 08:49

Koska haluan todellakin, että Kouvolassa säilyy päivystys, Kotka jo liian kaukana!

Vieras

#74

01.07.2016 08:50

Hyvä, että joku tällaisen mahdollisuuden kuntalisten mielipiteen julkituomiseen on tarjonnut!

syntyperäinen Voikkaalainen ja mie oon kuusaalt

#75

01.07.2016 09:10

Täysin järjetön päätös lopettaa yhteispäivystys! Päätöstä tehtäessä on lyhytnäköisesti katsottu pelkkiä numeroita ja säästöjä.   Näyttää siltä, ettei päättäjillä ole moniin vuosiin enää ollut kykyä nähdä niitä kerrannaisvaikutuksia mitä päätöksistä seuraa. Nähdään vain se sen hetkinen tilanne ja ratkaisu siihen, eikä katsota tulevaisuuteen, silmät kiinni painetaan nappia ja toivotaan parasta.

 

Tässä on unohdettu se että nämä säästöt tulevat maksamaan tulevaisuudessa monikertaisesti hoidon viivästyessä ja siksi kenties ihmisiä vammautuu ja heidän elämänlaatunsa laskee ja tulevat kenties koko loppuelämänsä tarvitsemaan apua päivittäin.

Ei tarvitse olla poliitikko tai muu "asiantuntija" koska tämän tajuaa ihan tavallinen kansalainen maalaisjärjellään!

Puhumattakaan tärkeimmästä, niistä inhimillisistä kärsimyksistä joita tämä päätös aiheuttaa, niitä ei rahalla pystytä mittaamaan mutta näitäkin pitää ehkäistä, koska kyllä niistäkin tulee kerrannaisvaikutuksia esim. vanhempien työstä poissaolo lapsen sairauden vaikeutuessa.

Samaistun pienten lasten vanhempiin, jotka tarvitsevat lapsilleen pikaisesti apua kun henkeä ahdistaa tai he kouristelevat.

Tiedän mistä puhun, jokainen lapseni on hoidettu hyvin ja saivat apua silloisessa KAS,ssa kun he akuutisti sairastuivat ja tarvittiin pikaisesti hoitoa jota tk,ssa ei ollut mahdollista antaa.

Ikuisesti olen kiitollinen siitä miten huolellisesti yhden lapseni erittäin vakavan, henkeä uhkaavan sairauden alkuhoito toteutui viivyttelemättä silloisella lastenosastolla (joka sekin on lopetettu) ja viivyttelemättä siirrettiin pääkaupunkiseudulle erikoissairaanhoitoon, hän olisi menehtynyt ilman asiantuntevaa alkuhoitoa KAS,ssa. Emme olisi ehtineet Kotkaan sen paremmin kun Helsinkiinkään ja tk,ssa olisi todenäköisesti laitettu kotiin antibioottikuurin kanssa ja kehoituksella, että katsotaan nyt muutama päivä.

Jos tämä järjetön ja huono päätös kaikesta huolimatta toteutetaan on terveyskeskusten profiilinnosto, osaamistaso ja valmiudet ehdottomasti nostettava sille tasolle, että osataan havainnoida ja hoitaa akuutisti vakavasti sairastuneita.

Olen asunut vuosia muualla, opiskellut ja ollut työssä terveyskeskuksessa vuosia, tiedän myös sen mitä se on ja se on ollut paras työpaikkani ikinä. Nyt olen työssä erikoissairaanhoidossa ja suppealla erikoisalalla, eli näköalaa tähän aiheeseen on eikä tämä näytä ollenkaan hyvältä. Toimivaa systeemiä ei pidä purkaa.

Syntymä- ja kotipaikkakunta on sydäntä lähellä, ihmiset ja heidän hyvinvointi.