Perussuomalaiset ei ole "The Finns"

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Perussuomalaiset ei ole "The Finns".

Suomalainen - ei persulainen

#401 Re: Re: Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.

#400: - Re: Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.

Otsikko oli oikein, vaikka siihen se jäi.

Suomalaiset ajaa suomalaisten etua. Perussuomalaiset ajaa Soinin etua. Kaksi täysin eri asiaa.

Vieras

Olen itse finn, eli kuulun määritelmään the finns mutta en voisi kuuna päivänä kuvitella äänestäväni persuja.
/Pekka
E-PK

#403 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

#379: Jarmusch - Re: Re: Re: Re: Re:

"mutta käyttönimi kirjoitetaan pienellä, puhutaan sitten kokoomuksesta, keskustasta tai perussuomalaisista, joten Perussuomalaiset ei viittaa puolueeseen eikä sen kannattajiin."

Kieli köyhtyy ja muuttuu, mutta kyllä minulle on aina opetettu, että erisnimet kirjoitetaan isolla. Niitä ovat muiden muassa Perussuomalaiset, Kansallinen Kokoomus ja Suomen Keskusta. Vain käyttämällä isoa alkukirjainta lukija voi tietää, tarkoitetaanko puoluetta nimeltä Keskusta vai esimerkiksi kaupungin keskustaa. Puhuttaessa tätä eroa ei tietysti voi tehdä, mutta siinä tarvitaankin sitten parempaa ymmärrystä asiayhteydestä.

#404 Re: Pliis!

#67: nih - Pliis!

Itse asiassa ulkomailla on oltu varsin kiinnostuneita Perussuomalaisista. Uskon myös, että suurin osa adressin kirjoittajista on tavallisia työssä käyviä suomalaisia, jotka kokevat, ettei The Finns -nimeä voi omia yksikään puolue, koska nimi kuitenkin viittaa kaikkiin suomalaisiin yleensä.

Vieras

#405 The Finns Soini ja Jutta Urpilainen?

Uuutisethan taas kertoivat sitä kylmää ja karua totuutta, että Eurolainaosuuksista ei luovuta! Eihän se pienen suomen lama ole pois kuin ruuasta, työstä ja elintasosta? Lähtihän se Hitlerikin tavoittelemaan Suursaksaa ja taitaapa se The Finns/Urpilainenkin luoda omaa valtiotaan. Pää siinä tulee vetävän käteen ja lama on kova kokemus kohdata vanikan loppuessa. Tuskin meidän armeijjamme pystyy rakentamaa uutta The Finns/Urpilainen valtiota ja vieläpä kaatamaan EUN:n?
Duunari

#406 Eliittipuolue persut?

Tällä ainakin yksi tavallinen työssäkäyvä suomalainen, joka allekirjoitti tämän.

Seuraavan kerran kun tekee mieli itkeä sitä, miten muka "eliitti lihoo" niin koittakaa ensin arvuutella minkäs puolueen pomo se olikaan parhaassa lihassa ja miettikää sitten miten tyhmiltä te oikein kuulostatte. Soini välitä p*skaakaan tavallisesta kansasta, itseään hän ylentää.

Vieras

Voin kohtuullisesti englantia puhuvana suositella muutamia parempia nimiä. Simpletons, Simple-ones, ABC-finns, Finntards...
Kyösti Jooseppi Hallamansikka-aho

#408 Persut englanniksi

Voisi olla vaikkapa the arses.

#409 Suomen etu?

Ajetaan hei Suomen etua, jättäydytään oppositioon. Trololololol.

Vieras

The Finns tarkoittaa meitä kansana mielestäni ja koko kansa ei todellakaan ole perussuomalaisten takana.

Vieras

#411 Re: Re: Re: Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.

Suomalainen - ei persulainen

#412 Re: Re: Re: Re: Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.

#411: - Re: Re: Re: Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.

Et tainut ihan ymmärtää lukemaasi (persu kun olet). Soini ajaa vain omaa etuaan ja se mikä on Soinille hyväksi ei ole Suomelle hyväksi.

Halpa-laho

#413 Olen Suomalainen

Olen Suomalainen,vaan en ole peräSSuolilainen

Vieras

Perussuomalaiset ovat "The Finns".Koirat haukkuu,mutta karavaani kulkee.Superjytky tulee syksyllä 2012,valmistautukaa henkisesti siihen.Jospa sen jälkeen saataisiin tuo Kalasatamakin vihdoin järjestykseen.

#415 Silmänlumetta koko jytky

Kalevi

#416 Re: Eliittipuolue persut?

#406: Duunari - Eliittipuolue persut?

Ihan oikein. Tavalliselle kaverille Soini edustaa sitä eliittiä ihan yhtä paljon kun muutkin puoluepamput. Tässä on luettu lehdistä että Soini lataa mökillä akkujaan, käy raveissä ja lentää irlantiin juomaan mämmiä. Meikäläisellä ei ole varaa ostaa mökkiä, pelata totoa tai lentää yhtään mihinkään vaikka teen kahta duunia. Eikä Soinin jytkyt ole mun tilipussia kasvattanu kun se vaan uhoaa eikä tee mitään. Ihan turha jätkä.

voi nyt vee

#417 Re: Silmänlumetta koko jytky

#415: -Kummallisen hiljaa Persut ovat esimerkiksi perustuslakimuutoksesta, jossa EU-jäsenyys kirjataan Suomen perustuslakiin. Eikä ole kiinnostanut myöskään se, että Lapin pohjavesiä on myyty kiinalaisille pilkkahintaan. Tekevät vaan tikusta asiaa ja usuttavat kansalaisia tosiaan vastaan, mutta eivät kommentoi isoja, oikeasti meitä kaikkia koskevia päätöksiä. Kannattajat tulevat vielä pettymään moneen kertaan, kun luulevat, että puolue ajaa oikeasti koko kansan etua.

Tämä on niin asiaa! Persut ei ikinä ole esillä mistään oikeasta asiasta mitä ne yrittäisivät konkreettisesti ajaa (suunsoiton sijaan). Tämmöisiä naurettavia tempauksia keksitään ja tosiaan usutetaan kansalaisia toisiaan vastaan. Koska sitähän tämäkin pohjimmiltaan oli, sisäpolitiikkaa. Niinkuin Hazard kirjoitti, kuka voi ulkomailla ottaa tosissaan jengin joka nimeää itsensä kuin Asterixissa. Ottaisitko itse tosissasi puolueen jonka nimi olisi vaikka The Germans? Täydellistä pellemeininkiä. Soini saa tällä naurettavalla tempullaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: suomalaiset tappelemaan keskenään ja ulkomailla persuille pellemaineen, niin ettei ketään kiinnosta kysyä niitä mihinkään mukaan, mikä tietäisi ikävää kannanottovelvollisuutta oikeisiin asioihin. Ja sitten ei kohta ropisisikaan persujen laariin.

#418 Re: Re: Silmänlumetta koko jytky

#417: voi nyt vee - Re: Silmänlumetta koko jytky

RE

#419 Re: Perussuomalaisten riveissä ...

#5: Mikko Laaksonen - Perussuomalaisten riveissä on neljä pesunkestävää fasistia

Joku tai jokin ei ole fasisti tai fasismia vaikka joku Helsingin yliopiston virkaatekevä kommunisti näin ounasteleekin. Sen sijaan tahtoisin, että ottaisitte selvää minkälaiseksi Benito Mussolini fasismin määritteli. Tämän määritelmän mukaan SDP ja Kok ovat puhtaita fasistipuolueita ja järjestys jossa elämme ja olemme eläneet vuosikymmeniä on fasismi. Edelleen, koska PS haluaa muuttaa eli lakkauttaa ko. järjestyksen, on se siis fasismin vastainen puoluje.

matti

#420 Totanoin

eiks Persujen englanninkielinen nimi ole True Finns.
Vähän nihkee adressi teillä tässä
vieras

#421 Re: Re: Re: Silmänlumetta koko jytky

#Ei ne voi lähteä oikeasti ajamaan mitän konkreettista asia koska puoluen kannattajien keskuudessa on niin ristiriitaiset odotukset jota ne odottaa että Soini korjaa. Esim. välillä haastatellaan maanviljeilijä/maanomista joka odottaa että Soini parantaa heidän toimintaedellytyksiä ja seuraavan kerran voi hastatelussa olla kannattaja joka odottaa että Soini alkaa "karsimaan näitä turhia maataloustukia rikkailta maanviljelijöiltä". Ja tämä oli vaan yksi esimerkki, muitakin on. Lähde siinä sitten ajamaan jotain konkreetista asia.y

No sen siitä sitten saa kun lupaa kaikille kaikkea. Vaalien jälkeen kannattaa siinä tapauksessa varoa visusti joutumasta hallitusvastuuseen vaikka muut pyytäsivät ja rukoilisivat. Ja sen jälkeen kannattaa kiinnittää huomio a) muihin haukkumalla muitten tekemisiä ilman mitään realistisia omia parempia ideoita ja b) järjettömiin tempauksiin, joilla kansa saadaan käännettyä toisiaan vastaan ja ajatukset pois asiallisista asioista.

Röyhkeyttähän tämä tämmöinen vaatii, että kehdataan ottaa kohteeksi ne, joille ei ole kauhalla annettu, ja pyöritellään niitä sitten 6-0. Menkää vaikka huviksenne wikipediaan ja katsokaa sieltä populismin määritelmä. Siinä on teille Soinin aapinen.

Musta lintu

#422 Populismilla hajotetaan ja hallitaan

Niin, minusta on äärimmäisen tuomittavaa luvata äänestäjille maat ja taivaat ilman aikomustakaan toteuttaa lupauksia. Tämä on tosin kaikkien puolueiden tyyli nykyään, enemmän ja vähemmän, mutta Persut ovat vieneet tyylin äärimmäisyyteen. Soini on aikanaan tutkinut populismia pro gradussaankin: kyllä hän tietää, mitä tekee. Mutta pointti on siinä, että populismilla ei tehdä vastuullista politiikkaa.

Hajota ja hallitse, ollaanko me suomalaiset oikeasti niin tyhmiä, että mennään tähän lankaan? Onko se hyvä, että aikuiset ihmiset käyvät toistensa kimppuun ja haukkuvat toisiaan alatyylisesti? Mitä sillä saavutetaan? Parantuvatko vähäosaisten olot? Syntyykö työpaikkoja? Muuttuuko Suomi pienyrittäjäystävällisemmäksi? Miettikääpä tätä tarkasti!

#423 Re: Re: Re: Re: Silmänlumetta koko jytky

#421: vieras - Re: Re: Re: Silmänlumetta koko jytky

Niinpä, populismi toimi oppositiossa mutta ei hallitusvastuussa. Kritisoidaan ja haukkutaan muita, ollaan olevinaan niin viisaita kun sanotaan "Tämä ei toimi" tai "Tähän täytyy saada muutosta" mutta jätetään visusti kertomatta mitkä ne konkreetiset toimenpiteet olisivat. Tällä tavalla saadan iso kansanryhmä uskomaan että ne halua korjata nämä "epäkohdan" juuri sillä tavalla kun "MINÄ" haluan. Luodan mielikuva joka on mahdoton toteutaa.

Jytkyyn väsynyt

#424 Puskista huutelu persujen anti

Voisiko joku hommaforumin trollaajista kertoa yhdenkin konkreettisen asian, mitä Soinin persiittäjät ovat Suomen kansan hyväksi saaneet aikaan?

Vieras

Turhanpäiväinen addressi.. On tärkeämpiäkin asioita maailmassa.

Kommentoi adressia