Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina.

Maksamiseen väsynyt

18.11.2016 19:52

Käytön verottamisen voisi edes jotenkin sulattaa, mutta ei omistamisen verottamista. Mikä peruste on verottaa ajoneuvoa, joka on esim. käytöstä poistettu toistaiseksi. Ei se siellä tallissa mitään saastuta.

Mikä järki on tuhota kokonainen toimiala, kurittaa ihmisiä ja hävitä miljoonia verotuotoissa.

Pahaa tekee, kun aletaan romuttamaan hyvää ja harvinaista kalustoa turhan takia.

Kokeilisivat vaihteeksi päinvastaista eli uusista ajoneuvoista verot minimiin ja jos pakko on verottaa niin maltillinen käyttövero. Voisi verokertymien suuruus yllättää, kun lähtisikin talouden rattaat pyörimään.

Mutta mielummin ilmeisesti jatketaan hiljaisen hiipumisen tiellä. Kiristetään ruuvia milloin milläkin verukkeella ja ihmetellään, kun muualla pyyhkii paremmin.

18.11.2016 20:29

Eipä kai muissa harrastuksissa joudu harrastusvälineistä maksamaan veroa. Ja jos niihin tulee omistukseen pohjautuva vero niin joillekin tulee melkoisesti veroa maksuun jos omistaa muutaman moottoripyörän ekä niitä enään juuri myytyä saa niin aina on pakko vero edessä jos ei laita välineitä paaliin.

18.11.2016 20:39

Moottoripyörän omistajana vastustan verotusta.

18.11.2016 20:39

Meillä suomessa on niin vähän aikaa ajaa moottoripyörällä. Koska kesä on niin lyhyt ja sateinen. Bensiini kallista kesällä vakuutukset ympärivuoden ajoaika lyhyt. Siksi en kannata verotusta moottoripyöriin.

18.11.2016 20:58

Moottoripyörien verottamisesta aiheutuvat kulut vaikuttavat kaikkiin harrastajiin ja etenkin rakentelijoihin, jotka pahimmassa tapauksessa joutuvat luopumaan siitä kokonaan, kun useiden pyörien pitämisestä aiheutuu liikaa kustannuksia.

18.11.2016 21:17

Mitäs jos laittaisitte vaikka "voittoa tavoittelemattomat ammatti-yhdistykset" verolle. Saattais vaikka jokunen ropo päätyä oikeasta osoitteesta. Prätkät kun on huonomminkin tienaavien rakkaus... Ja ahneutta ei veroteta vielä lainkaan!

18.11.2016 23:24

Eihän tässä verossa ole mitään järkeä!! Ihmisten kiusaamista!!