Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina.

Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina. / Tiedotteet / Muokkasin otsikkoa ja tekstiä / Kommentit


Vieras

#1

16.11.2016 07:31

Sekä Moottorikelkat

Vieras

#2

16.11.2016 09:16

facebookkin linkattuna ei näy vene tekstiä, se tarvis saada siihe osoterivillekkin näkyviin

Vieras

#3

16.11.2016 10:04

Minusta addressin sisällön muokkaaminen jälkikäteen erilaiseksi kuin alkuperäinen ei ole oikein eikä herätä luottamusta. Vaikka ne käsitellään kokonaisuutena parempi läpimenomahdollisuus kun siinä on vain yksi ajoneuvolaji.
Wiirivehka2

#4 Lainaa?

16.11.2016 12:21

Miksi lainatarjouksia ym on adressi sivulla? Aika törkeetä.


Vieras

#5

16.11.2016 16:41

En voi ymmärtää näin apilaspuolueen tukija tällaista poliitista sekasortoa.(piste)

Vieras

#6

18.11.2016 09:59

Kirjoittakaa sinne että myös kevyet mönkijät kuuluvat veron piiriin.

Vieras

#7

19.11.2016 19:34

Hei saila. Tee tämä sama "lakialoitteen" muotoon. Eli kansalaisaloitteeksi. Pelkkä adressi ei edellytä eduskunnalta mitään toimia mutta kansalaisaloite muodossa kun 50.000 nimeä on kasassa on se pakko ottaa käsittelyyn. Adressia voi käyttää vaikka huussi paperina. Iso peukku joka tapauksessa jo tälle. Lisäksi nimet pitää kerätä tietyn ajan kuluessa eikä aloitetta saa missään tapauksessa muokata enää sen jälkeen kun yksikin tukija on se allekirjoittanut. Eli aloitepäivämäärä näkyviin asap.


Vieras

#8

24.11.2016 07:02

Lisäisitkö tähän vielä mönkijät, niin tieliikenne-, traktori-, kuin mopomönkijät.
Rami Falck
Vieras

#9

24.11.2016 23:12

On se aivan järjetöntä et mulla tulee 500-1000 km vuodessa moottoripyörällä ajoa koska mä oon sen verta paljon täissä et mä en oikein kerkii ajaa mut senkin mä nautin kun kerkiin ajaa mut pitääkö mun tosiaan maksaa sama summa veroa ja käyttömaksua kun joku joka ajaa enemmin?? Ei ymmärrä mitä meidän päättäjät ajaa takaa eikös niitten päättäjien pitäis ajaa meidän oman kansan etua eikä työntää ongelmiin meitä kaiken maailman lisämaksuilla? Kun tässä maassa on jo ihan tarpeeksi luottohäiriöisiä ihmisiä niin viellä lisää taakkaa niskaan ja ei ihme että tässä maassa velloo viha päättäjien suuntaan ja samaan aikaan syysätään maahantuleville rahaa??.


Vieras

#10

25.11.2016 16:31

joo eikös mönkijät kuulu samaan?

Blune

#11 Valtio edellä, muut perässä.

04.12.2016 13:31

Olis se outoa, et harrastulsesta pitää vielä maksaa veroa, kun jo nyt maksetaan kaikesta veroa, kun hankkii (uuden) ajoneuvon, siihen on lätkästy kunnon vero ja vielä erittäin raju polttoaina vero, tämä on sitä kun mikään ei riitä, ahneudella ei ole rajoja. Nii vakuutuksesta puhumattakaan.


Vieras

#12

16.12.2016 20:07

On mulla sellanenkin. Vanha puuvene kaverin kanssa kimpassa missä volvo amazonin 60 luvun moottori. Oikein öky vene ja verolle sekin kun moottoriteho papereiden mukaan yli 38Kw. Mopo lähtee rekisteristä huhtikuun lopussa. En maksa harrastuksesta veroja.

Vieras

#13

18.12.2016 11:09

Poliitikoilla näyttään nyt olevan taktiikkana, että kun mp-veroesitys on jo tehty, on nyt aloitettu painostus veneveron poistamiseksi. sääliittävää toimintaa, mutta mitä nyt suomalaiselta poliitikolta muuta voi odottaa.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/jaskari_venevero-59087

Juhani Järvenpää

Vieras

#14

19.12.2016 19:26

Jätä moottorikelkat pois, Kepujen releet eivät ole menossa verolle.
Keijo

#15 Hesassako porvarit saa ääniiä

20.12.2016 19:46

Ainakaan Raumalla kaverini melkein kaiki väittävät ettei Povaripuolueita äänestä..Meikäläinenkin pienpalkkainen eläkeläis 68 vuotias veneilijä  ..Saa nähdä kunka käy .Joutuuko veneen myymään .venepaikka kesällä 350 e..Talvipaikka 340 e vakuutus + kaikki lähentelee joo 2000 tonnii jopa ylittyy  vuodessa  ..Eikös kaikki Suomalaiset huomaa ketkä prässää pienipalkkasia ..Ääänestäkää sellaisia puolueita jotka ajavat meidän pienituloisten asiaa ..Minä ainaskin olen äänestännyt 50 vuotta ..T:Keijo

 

viimeinentukipilarimeni

#16 Nyt vaihtaa 1 perussuomalaisten äänestäjä

29.12.2016 10:15

Miksi valmistelussa on unohdettu aivan mp rinnastettavia laitteita kuten mönkijät, vesiskootterit ja moottorikelkat??? Jos esitetään omistusveroa niin moiset laitteet voidaan verottaa ihan vastaavasti. Jos kerran liikennekäyttö/käyttö ei ole verotusperuste.

Kolmissa vaaleissa olen ollut PS riveissä. Nyt tuli niin paha kolhu, että vaihtuu äänen kohde. Kuntavaaleissa ja eduskuntavaaleissa. Ei mene kyllä valeturvapaikanhakijoiden sdp-vihreät-hyysääjillekään ja jos ei sopivaa löydy niin uhraan vaalipäivänkin vaikka roskien polttoon.

Pyörät menee monilla halvalla myyntiin. Minä säästän pyörän ja ajelen pikkuajot pihoissa ja omalla tiellä.

eduskunnan duunari

#17 Re: Jaskarin puolustukseksi

29.12.2016 10:21

#13: -  

 Hei! Jaskari arvostelee kyllä juuri tätä samaa veroa meidän kanssamme. Onhan Jaskari yksi niistä harvoista motoristi-kansanedustajista. Toimittaja on vaan kirjoittanut ulos jutun veneveron nimissä. Usko pois, olen talossa duunissa ja tiedän J:n henkilökohtaisen mielipiteen prätkäverosta.

HD

#18

02.01.2017 09:46

Nyt on jo kiire sen KANSALAISALOITTEEN kanssa, jos meinaa tälle vuodelle saada muutoksen. Sehän jo tiedetään miten hullu/laiton/epäoikeudenmukainen tämä veron on, siitä on turha enää puhua. Laittakaa nyt joku tämä 50 000 nimen KANSALAISALOITE pyörimään !!      P.s jos joku ihmettelee et miksen itse, niin olen vähän ulkona näistä atk jutuista ☺


Vieras

#19

04.01.2017 19:13

Kaikki joilla on nahka- ja/tai pelastusliivit, ne päälle ja osoittamaan vastalause kauppatorille, johon voi tulla paikalle jopa veneelläkin 30.4.2017 klo. 18:00

Siitä lenkki kylteillä ja vihaisella ilmeellä kansalaistorille Pohj. Espa, Mansku, ja Aleksin kautta takaisin.

Meille tuleva venevero olisi viime kesien koko kesän polttoainebudjetin suuruinen summa, josta kiitos löpökiellon on jo suurin osa VEROA.

Lisäveron myötä ajot loppuisi, kunnes rekisteröimme veneemme Viroon tai Britteihin koko EU:n ulkopuolelle turvaan.

Vieras

#20

05.01.2017 09:56

Jos moottoripyörät veneet moottorikelkat menee verolle. Niin se laskee moottoripyörien ja veneiden myyntiä. Moottoripyörissä on muutenkin kauheen kalliit vakuutukset. Ja vero päälle. Ja taas koitetaan viedä tällä köyhältä viimenenkin ilo. Jos moottoripyörät menee verolle! Niin sitten se riemu taas repee näille joilla on veneit moottoripyörii moottorikelkkoja. KUn veroo aina vaa nostetaan ja nostetaan. Ja mihin verottaminen päättyy???? Ei missään nimessä moottoripyörii veneitä moottorikelkkoja verolle. Saaristossa tarvitaan veneitä. Lapissa poromiehet tarvitsee moottorikelkkoja porotalouden hoitoon. Moottori kelkka on korvaamaton peli porojen hoitamiseen ja ruokkimiseen. Moottoripyörä on kulkuneuvvo kuin autokin. ja moni kulkee moottoripyörällä työmatkat ja kaikkialle muuallekkin. Upeaa harrastus. 

40v jo kaks pyöräsellä

#21 mopot ensin

07.01.2017 20:21

pyörät täytyy pitää veron ulkopuolella,piru tämähän on vain kesä harraste,ei mikään veropelinappula


Vieras

#22

10.01.2017 17:17

Hieno homma, esim minulla sekä pyörä, että vene - on allekirjoitettu ja jakelussa.

Vieras

#23

13.01.2017 20:03

Ottakaa asuntovaunut myös mukaan

Vieras

#24 Re: Nyt on jo yli 30.000 nimeä täs paperissa ,lisää nimiä motoristit vaan adressiin ! TV: YAMAHA

14.01.2017 17:31

#7: -  

 


Anonyymi

#25

15.02.2017 09:48

Hei kaikki allekirjoittaneet! Suuri kiitos teille, poistan addressin tässä pikimiten, mutta en ihan vielä