Pikku Huopalahden Posti pitää säilyttää

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pikku Huopalahden Posti pitää säilyttää.

#1

Ruskeasuolla, Pikku-Huopalahdessa ja Meilahdessa asuu tuhansia ihmisiä. Joukossamme on paljon ikä-ihmisiä.
Kuinka aiotte palvella veronmaksajia aivan jokapäiväisissä asioissa, jos postikin alueelta häipyy?

#2 Re:

#1: -

Haaga, Munkkivuori ja Töölö ei ole hyvien yhteyksien päässä. Munkkivuori on lähin, mutta esim nykyiseltä postilta hyvin vaikeasti tavoitettava.

#3

Ruskeasuolta kaikki muut on huomattavan kaukana.

#4 HS:n uutinen 7.10.

Lakkauttamisesta on uutisoitu Helsingin Sanomissa perjantaina 7.10. sivulla A14.

#5

Päättäjät eivät näköjään edes ajattele että alueen vanhustentalojen ja muiden hoitolaitosten asukkaat joutuvat todella ongelmien eteen jos posti Pikku Huopalahdesta poistetaan.

#6

Alueella asuu paljon vanhuksia, joiden on vaikea lähteä kauas postiin.

#7

Ei ole hyvä tämä postin touhu.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

Pekka Hakkarainen

#9

Vanhuksia paljon, Wilhelmiina, Folkhälsan..., rollaattarillako ajellaan Munkkiniemeen?? Herätkää Itellan pomot!

#10

Alueella on aiakin kolme suurta vanhustentaloa ja useita senioritaloja. Kauempana olevat postipalvelut aiheuttaisivat tosi paljon liikkumisongelmia meille huonosti kulkeville ja "huonotasapainotaitoisille" henkilöille.

#11

Se on erittäin tarpeellinen toimipiste, jatkuvasti täynnä eli asiakkaita riittää. EI SAA LOPETTAA MISSÄÄN NIMESSÄ!
LillaMyy

#12

Postin siirroissa olisi järkevää huomioida kulkuyhteydet nykyisistä sijainneista uusiin. Pikku-Huopalahden kuten Pakilankin siirroissa tämä on unohdettu.

#13

Suurimmasta osasta Pikku Huopalahtea ei ole suoria julkisia yhteyksiä esimerkiksi Munkkivuoreen eikä täällä ole edes R-kioskia, joka monessa paikassa korvaa postin toimipistettä. - Posti on nyt hyvällä paikalla. Alueella asuu paljon ikäihmisiä (mm. Folkhälsan, Wilhelmiina, Tilkka) ja lapsiperheitä, joiden on hankala lähteä muualle. Todella suuri vahinko, jos hyvin palveleva postimme menetetään!

#14

Aina kun olen käynyt on saanut jonottaa tiskille eli asiakkaita tuntuu riittävän. Sijainti on nyt todella hyvä, vilkaan ruokakaupan vieressä. Laajalle joukolle asukkaita kävelymatkan päässä. Minne saakka Itella haluaa kävelyttää asiakkaitaan? Mikä on Itellan mielestä sopiva etäisyys? Kesäkelillä kävelyretki painavan paketin kanssa voisi hyväkuntoiselle olla jopa "ok", mutta kun räntää tulee vaakatasossa lähipalvelut ovat kaiken a ja o. Kaikilla ei ole autoa ja tuntuisi hyvin oudolta lähteä bussilla postiin.

#15

vp

#16 posti

#17 Re: posti

#16: vp - posti

#18

Lähellä olevat postipalvelut ovat minulle yrittäjänä ensiarvoisen tärkeät. Toiminnassani käytän postin palveluita runsaasti. Postissa asioidessani siellä on useimmiten jonoa, joten on vaikea uskoa, että asiakasmäärä olisi kovin vähäinen. Lisäksi Pikku Huopalahden postissa on poikkeuksellisen avuliasta ja ystävällistä henkilökuntaa - olisi sääli joutua luopumaan heidän palveluistaan.

#19

Posti on aivan ehdottoman tärkeä osa Pikku Huopalahden ja Ruskeasuon pitämistä elävänä alueena eikä nukkumalähiönä.
Kohtaamisia kotikulmilla -hanke

#20 Lähde keräämään nimiä vetoomukseen

Nyt (ma klo 16:59) vetoomukseen on kerätty 474 allekirjoitusta näille sivuille ja yli 800 nimeä kauppojen edustalta ihmisten kanssa jutellen. Koossa on siis 1300 nimeä tähän mennessä! Tavoitteena on aktivoida yli 2000 allekirjoittajaa. LÄHDETKÖ MUKAAN kertomaan asiasta ja keräämään allekirjoituksia apteekin edustalle, ratikkapysäkille, kauppojen läheisyyteen? Ota yhteyttä Kohtaamisia kotikulmilla -hankkeen projektikoordinaattoriin: teija.saarinen(at)miinasillanpaa.fi.
PS. kokonaistilanteen päivitys löytyy hankkeen fb-sivuilta aina muutaman päivän välein (https://www.facebook.com/pages/Kohtaamisia-kotikulmilla/288346307861105).

#21

Pikku-Huopalahden alueella on monien täällä asuvien ja asioivien mielestä yksi parhaista postitoimipaikoista koko kaupungissa. Monipuolinen, ystävällinen ja heikommillakin kantimilla saatuvilla oleva paikka. Mitä ihmeessä Itellassa ajatellaan? Onko niin, että kaikilla pitäisi olla auto ja vahvat ranteet, jumalattomasti aikaa ja mahdollisuuksia koukkailla postiasioissaan, äänestämässä, ostamassa postissa olevia tuotteita ja viemässä postitettavia paketteja ja kirjeitä kilometrien taakse.
Täällä lähistöllä asuu tavallista enemmän lapsiperheitä, vanhuksia, vammaisia, maahanmuuttajia...Ylipäätään sitä joukkoa, jolle posti on tärkeä paikka asioinnin ja yhteyksien kannalta.
Kaikkia asioita ei voi hoitaa netin kautta - ainakaan täällä.
Juurihan täältä vietiin mm. R-kioskit, Kelan toimisto ja talven tullen tuntuu,että lumiauratkin on jossain muualla.
ÄLkää viitsikö kiusata kansalaisia! Postin palveluja tarvitaan täällä oikeasti!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

#23 Munkkiniemelle tämä tapahtui jo pari vuotta sitten

Myös meillä Munkan postissa oli aina asiakkaita ja heistä iso osa alueen vanhusväestöä. Oma matkani postiin oli aiemmin alle kilometrin, joka oli hyvin käveltävissä. Nyt matka on yli kaksinkertainen, joten kävellen sitä ei enää taiteta. Kaupunginosalinja, jolla kodistani pääsisi Munkkivuoren ostoskeskukseen nykyiseen postiimme, liikennöi vain päivisin. Ainoa vaihtoehto on kulkea postiin omalla autolla. Kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta.

Toivon, että saatte pitää postinne. Ihan senkin vuoksi, että Munkkivuoren posti on jo nykyisellään ruuhkainen ja jonottamaan joutuu lähes aina.
Jukkis

#24

Kaikkiko nyt ovat oikeasti huolissaan ikäihmisistä? :) Ettei vaan olisi myös oma etu mielessä... Helsingissä on kyllä miljoona muutakin postia verrattuna moneen pienempään kylään. Jos matka postiin nyt pitenee kilometrillä, niin voi itku ja hampaiden kiristys :)

#25 Mahtavaa...

Ilmeisesti meilahti on sellaista periferia, jossa auton omistaminen on oletusarvoista.

Kommentoi adressia