Harrasteajoneuvot kokonaan verovapaiksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Harrasteajoneuvot kokonaan verovapaiksi.

Esa Suokas
MÄNTSÄLÄ

#1

Ei ole mielestäni alkuunkaan realistinen adressi,20-vuotta vanha ei ole kaikille mikään harrasteajoneuvo,vaan jokapäiväinen käyttöajoneuvo.
Jesse Ruuskanen
Rauma

#2 Samaa mieltä

20 vuotta vanha on omastamielestäni kuin uusi, parempi oli vaikka 30v vanha kun se on kuitenkin museo-ajoneuvonkin ikäraja.
Serj Tankian
Vihti

#3 Ei

Nimen omaan näitä vanhoja hyödyttömiä kotteroita pitää verottaa rankemmin sillä ne saastuttavat noin 37000 kertaa nykyautoja enemmän...
Immanuel Grönlund
Seinäjoki

#4 Harrastaminen...

...ei ole kenellekään pakollista. Harrastaminen, johon tarvitaan (apu)välineitä maksaa. Jos ei jaksa maksaa, vaihtaa harrastusta.

Miksi muiden pitäisi kärsiä melusta ja saasteesta, joita nuo "harrasteajoneuvot" aiheuttavat? Tunnin moottorikelkka-ajelu rasittaa luontoa saman verran, kuin keskiverto suomalainen henkilöauto (ikää n. 10 vuotta) matkallaan Helsingistä Ouluun. Toisekseen harrastajat käyttävät ajoneuvojaan yleisen liikenteen seassa asenteella "liikennesäännöt eivät koske MINUA". Vai vielä verovapaaksi...
Peter Södergran
Esbo

#5

Jos se on vain HARRASTUS, ota pois kilvistä ja ajele suljetulla alueella HARRASTUKSEN vuoksi. Plus miinus nolla ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Jos ajaa, maksaa - yksinkertaista.
Mikko Kettunen
Adressin tekijä

#6 liikennesäännöt koskevat kaikkia.

Joten älä leimaa harrastajia aiheettomasti, Immanuel Grönlund.
Sonja Pakonen
Kemi

#7

Tuodaan suomeen sitten oikeen urakalla vanhoja autoja. Tämä jos sallitaan harrasteajoneuvoille tulisi rajojen takaa muutakin. Ymmärrän että autolla ajetaan vain vähän ja siksi olisi kohtuutonta maksaa, mutta näitäkin autoja koskee sama kuin muitakin autoja. Tekemällä liikennepoiston konttorilla, katkeaa niin vakuutukset kuin verotkin. Ei tarvitse enää kilpiä viedä pois.
Mikko Kettunen
Adressin tekijä

#10 Korjauskulut vanhoissa autoissa /ajettu km, ovat sitä luokkaa

Ettei todellakaan kannata tuoda vanhaa autoa ulkomailta, jos ei aio myös pitää siitä huolta.

Ja tuo liikennepoisto on siitä huono, että kun jonain kauniina kesäisenä sunnuntai aamuna katson taivaalle ja totean että nyt ois hieno sää lähteä chevyllä cruisailemaan, mutta eihän se passaa koska auto on liikennekäytöstä poistettu ja sen ilmoittaminen liikennekäyttöön voidaan tehdä vain arkipäivänä. Ja se on aina 10,20e kerta. Ei tunnu paljolta, mutta ota käyttöön ja pois vaikkapa kymmenenä päivänä kesässä, niin se on jo 204e. Plus tietty verot ja vakuutukset päälle.
liikenneotto

#11

Mikko Kettunen vilkaisepa trafin sivuja. Liikenteestäpoiston ja liikenteeseen oton voi tehdä siellä milloin vain. Maksaakin reilusti alle 10,20€
ultsi

#12 pois vaan

kaikki noi turhat verot pois kuormittamasta byrokratiaa ja jos kerta verotettava on nii vain ja ainoastaan polttoaineeseen jolloin jokainen voi itse päättää mitä kuluttaa.
esim harraste autoille sama kohtelu mitä museo vehkeille
jaska77

#13

kerrankin jotain ideaa.  joku 40v ku olis laittanut rajaks ni vois mennä läpikin.

#14

Muuten hyvä aihe, mutta ette koskaan saa läpi tätä jos ette korota tuota ikärajaa. Jos nyt lähdettäis siitä että ikärajaksi ENNEN vuotta -80 valmistetut ajoneuvot. Silloin voi olla jotain mahdollisuuksia! :) Ja se on ollut Trafi jo vuosia, eikä AKE. Huolellisuutta poijat, huolellisuutta! ;)
vieras

#15 Poltto aineen verotus Venäjän tasolle

Suomen on parasta liittyä Venäjään,saadaan halpaa polttoainetta
pensiinin verotus on karannut käsistä.
Autolla ajavien ryöstö on loputtava !

#16

elämäni ensimmäinen yhteiskunnallinen kannanotto.

#17

kyllä se on parempi noin mitä tussa luki ja itekkin harasetaan harraste autoja.
Löpölöö

#18 Höpönslöpöns

Ihan joutava atressi. Tuommoset autot uudenkarheita. Sitäpaitsi niin helppo tehä liikennekäytöstäpoisto ja takaisin käyttöönotto että muutenkin ihan turha. Ja maksaa vain 4 euroa. Verot ei tee mitään harrasteajoneuvoihin, muutaman satasen jos ajelee välillä. Harrastukset maksaa.

#19

Olisi jo korkea aika huomioida harraste-ajoneuvot verohelpotuksella jotta ajoneuvokulttuuria säästyisi jälkipolvienkin ihmeteltäväksi , näun on useimmissa EU-maissakin asia hoidettu.

#20

ihan oikei eiköhän niistä ole jo veroja maksettu.
Vieras

#22 Kaikki myös mukaan Adressiin;Vesistöjen Puolesta-Stop Talvivaara !

Suomen puhtaat vesistöt ,ollaan tuhoamassa ,Uraanilla sekä liotus kemikaaleilla
pienen rahanahneen ympäristö Terroristin toimesta !
Nyt on viimmeinen hetki puuttua kaikkien,tähän aikamme suurimpaan Ympäristö Rikkokseen Suomessa!
Nina I

#23 Re: Ei

#3: Serj Tankian - Ei

EI PIDÄ paikkaansa! Nykyajan vähän kuluttavat autot laskevat ilmaan enemmän päästöjä siis pienhiukkasia. Lue uudesta iltalehdestä.

meitsi

#24 Kesäauto

Se on kumma että pelkästään museoajoneuvoille on alennetut maksut. Kaikki vanhat harrasteautot EIVÄT ole museorekisteröityjä museoautoja! Vanhojen, pelkästään kesällä käytössäolevien autojen, verotusta pitäisi uudistaa pikkusen järkevämmäksi.

#25

toden totta. valtio yrittää tappaa suomessa harraste autoilun vaikka luulis olevan parempi tapa käyttää aikaa ku huumeiden käyttö tai mummojen potkiminen.

Kommentoi adressia