Ei poikittaista tielinjausta etelä-tuusulaan maakuntakaavaan!

Ei poikittaista tielinjausta etelä-tuusulaan maakuntakaavaan! / Tiedotteet / Allekirjoitukset merkitsevät / Kommentit

Vieras

13.11.2018 21:56

Virkistyskäyttöäkin suurempi arvo on metsien tarjoamat ekosysteemipalvelut. Elämä maapallolla perustuu kasvien yhteyttämiseen, jossa aurinkoenergia ja hiilidioksidi muutetaan hapeksi ja sokereiksi. Rakentamista ei tule ohjata sinne, missä on luontoympäristöä vaan sinne, missä ihminen on jo köyhdyttänyt luontoa.

Tutkimusmetsien kolmas suoja on lähes satavuotiaat tutkimussarjat. Tutkimukset perustettiin alunperin lähinnä ulkomaisten puulajien menestymisen mittaamiseen. Muuttuneessa maailmassa niitä on voitu hyödyntää myös ilmansaasteiden ja ilmastonmuutoksen tutkimiseen. Nuorella ja köyhällä valtiolla oli vuosisata sitten varaa käynnistää tutkimukset. Nyky-Suomella on oltava järkeä jatkaa niitä. Onneksi metsät omistava Metsähallitus ja siellä tutkimustoimintaa jatkava Luonnonvarakeskus (entinen Metsäntutkimuslaitos on osa Lukea) eivät hevin luovu maistaan ja tutkimuksistaan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…