Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!.


Vieras

#201

07.11.2011 22:29

Jos ei tiedä, tai ei ymmärrä Israelin historia asioita, eikä taustaa,

niin ei kannattaisi lausuntoja täältä pienestä suomesta antaa!

Sinua siunata tahdon

#202 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille!

07.11.2011 22:30

#196: - Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille! 

Kun Israelille annetut lupaukset otetaan puheeksi, monet ihmiset huomauttavat, että etkö sinä tiedä, että Israelin kansassa on paljon syntiä, Messiaan hylkäämistä, maallistumista, ja kieltäytymistä uskoa Jumalaan? 

Pitää paikkansa, mutta olemmeko tällöin ottaneet huomioon, mitä Herra sanoo tästä asiasta esim. Hesekielin 36 luvun 22 ja 32 jakeissa:

” En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden”.

Hän toistaa tämän asian kahdesti korostaakseen heille ja meille, ettei se, mitä hän tekee Israelin puolustukseksi ja vapauttamiseksi vihollisten otteesta, perustu siihen kuinka hyvä Israel on, vaan Hänen omaan Pyhään Nimeensä.

Asian ymmärtämiseksi kannattaa lukea koko luku.

Paavali selventää saman asian Roomalaiskirjeen 11 luvun jakeissa 1, 2 ja 25:

1. Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

2. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa

25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut.

Hyvä on lukea myös Jeremian 31 luvun jakeet 31 - 37, joissa puhutaan Israelin ja Juudan heimon kanssa tehtävästä uudesta liitosta ja joka on erilainen kuin se liitto, jonka he ovat rikkoneet:   

31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:

36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.

37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Katso myös Hesekiel 37 luku, erityisesti jakeet 23 - 28.

Jumala on ilmoittanut edeltä käsin sen, miten hän toimii Israelin kohdalla tehdäkseen itsensä tunnetuksi sekä heille että meille muille kansoille. Hän on sanonut sen sanassaan selvästi ja pysyy lujana huolehtiessaan oman suunnitelmansa täytäntöönpanosta ja toteuttamisesta. Ottamalla vaarin Jumalan sanasta me ymmärrämme myös sen, että Hän haluaa pelastaa jokaisen. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.11.2011 22:37


Se on suvereeni Jumalan teko!

#204 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille!

07.11.2011 22:57

#202: Sinua siunata tahdon - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille! 

 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra:
Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä;
ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Israelin kansa ei pystynyt Jumalan lakia noudattamaan ja nyt Jumala saa lain noudattamisen
aikaiseksi itse omalla toiminnallaan kansansa kohdalla!

Se on suurinta armoa, josta minäkin haluan olla osallinen!

jumala ei koskaa omalta puoleltaan rikkonut liittoaan israelilaisia kohtaan, mutta israelilaiset ovat sen tehneet, mutta mitä tekee Jumala! Hän tekee israelilaiset itse kaltaisikseen, jotta he pystyvät noudattamaan Hänen lakiaan. Lakihan on hengellinen, mutta me olemme lihallisia.

Ei voi kuin ihmetellä ja ylistää Jumalan suurta armoa ja rakkautta!

Sitten tapahtuu se meidän kaikkien odottama ja kaipaama SHALOM - RAUHA!

JERUSALEMIN TEMPPELINVUORI KOROTETAAN JA TULEE RAUHANVALATKUNNAN KESKUKSEKSI.
HERRAN TUOMIONPÄIVÄ NÖYRYYTTÄÄ IHMISYLPEYDEN JA MASENTAA KAIKEN IHMISMAHDIN

Sana, jonka Jesaja, Aamoksen poika, näki Juudasta ja Jerusalemista. Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan. Jaakobin heimo, tulkaa, vaeltakaamme Herran valkeudessa.

JESAJA 2

Ottakaa nyt edes selvää, antit!

#205 Re: Re: Re:

07.11.2011 23:06

#175: - Re: Re:  

 Saman TV7:n Israel puhuu-sarjassa löytyy ensikäden tietoa Israelin oloista.

Kannattaa katsoa!

#206 TV7 Israel puhuu:

07.11.2011 23:15

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.11.2011 23:21



Vieras

#208 Re: Re: Re: Re:

07.11.2011 23:24

#205: Ottakaa nyt edes selvää, antit! - Re: Re: Re:  

   TV7:han on ainoa media jonka uskonnollinen ideologia takaa täysin puolueettoman tiedon Lähi-Idän tilanteesta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.11.2011 23:29


Juhani Starczewski
Adressin tekijä

#210 Hyvää yötä!

07.11.2011 23:35

Huomenna varmaan tulee toinen tuhat - yhteeensä 2.000 - nimeä adressiin ja lähetettäväksi ulkoministeri Erkki Tuomiojalle! Eilen aamullahan hänelle meni ensimmäiset 1.000 nimeä!


Vieras

#211

08.11.2011 01:54

Erkki Tuomioja on suurin poliittinen ongelmamme ja hänen kannoillaan tulevat Seta-Tarja ja Alexander kantona kaskessa.
Tule mukaan Israelin Jumalan suunnitelmaan!

#212 Farao-Tuomioja!

08.11.2011 06:42

Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani; sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua.

Farao-Tuomioja, älä enää asetu Israelin Jumalan suunnitelmien tielle, kun Hän on palauttamassa oman kansansa Israelin maahan, jonka Hän on luvannut israelilaisille. Pyri auttamaan kaikin mahdollisin keinoin sitä prosessia, joka on käynnistynyt Jumalan esikoispojan palatessa karkotuksesta. Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei Herraa palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin. Hän sanoo: Tehkää, tehkää tie, tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kansani tieltä.

Jesaja
60:8 Keitä ovat nuo, jotka lentävät niinkuin pilvet ja niinkuin kyyhkyset lakkoihinsa?
60:9 Merensaaret odottavat minua, ja etumaisina tulevat Tarsiin-laivat tuodakseen sinun lapsesi kaukaa; hopeansa ja kultansa heillä on mukanansa Herran, sinun Jumalasi, nimelle, Israelin Pyhälle, sillä hän kirkastaa sinut.
60:10 Ja muukalaiset rakentavat sinun muurisi, ja heidän kuninkaansa palvelevat sinua; sillä vihassani minä löin sinua, mutta mielisuosiossani minä sinua armahdan.
60:11 Sinun porttisi pidetään aina auki, ei niitä suljeta päivällä eikä yöllä, että kansojen rikkaudet tuotaisiin ja heidän kuninkaansa saatettaisiin sinun tykösi.
60:12 Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei sinua palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin.
57:14 Hän sanoo: Tehkää, tehkää tie, tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kansani tieltä.

Jeremia:
12:15 Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
16:15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut.' Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
27:22 "Baabeliin ne viedään, ja sinne ne jäävät siihen päivään asti, jolloin minä katson niiden puoleen, sanoo Herra, ja annan tuoda ja palautan ne tähän paikkaan."
28:4 Ja Jekonjan, Joojakimin pojan, Juudan kuninkaan, ja kaikki Juudan pakkosiirtolaiset, jotka menivät Baabeliin, minä palautan tähän paikkaan, sanoo Herra; sillä minä särjen Baabelin kuninkaan ikeen."
29:10 Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan.
29:14 Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.
30:3 Sillä katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen."
32:37 Katso, minä kokoan heidät jälleen kaikista maista, joihin minä heidät vihassani, kiivastuksessani ja suuressa suuttumuksessani karkoitan, ja palautan heidät tähän paikkaan ja annan heidän asua turvassa.







Vieras

#213 Re: Hyvää yötä!

08.11.2011 06:50

#210: Juhani Starczewski - Hyvää yötä! 

 Adressin osoite pitäisi olla enemmän esillä jotta toinen tuhat täyttyisi.

Tule mukaan Israelin Jumalan suunnitelmaan!

#214 Re: Farao-Tuomioja!

08.11.2011 07:07

#212: Tule mukaan Israelin Jumalan suunnitelmaan! - Farao-Tuomioja! 

 On paljon puhuttu, että Suomella ja Israelilla on ns. kohtalon yhteys. Lippummekin ovat saman väriset.
Olemme pieniä kansakuntia, jotka ovat selvinneet suurten uhkien ja melskeiden keskellä!
Suomessa on ollut paljon ja on edelleen paljon Israel-ystävyyttä, joka tulee lisääntymään.

Kansojen kohtalon on ratkaissut se, miten ne ovat suhtautuneet juutalaisiin. Se, mitä tapahtuu juutalaisille, vaikuttaa koko maailman tilanteeseen. Onneksi Suomi ei suostunut Hitlerin vaatimuksiin luovuttaa Suomessa olevat juutalaiset Saksaan. Kun Hitler vaati Mannerheimin 75-vuotis päivillä luovuttamaan juutalaiset pakolaiset ja suomenjuutalaiset Saksaan, Mannerheim suoristi selkänsä ja sanoi: "Ainoastaan minun kuolleen ruumiini yli". Vähän ennen Hitlerin vierailua arkkipiispa Kaila oli lukenut Mannerheimille Obadjan kirjasta jakeet 11-15,"Sinä päivänä, jona sinäkin olit läsnä, päivänä, jona vieraat veivät pois Jerusalemin rikkaudet, kun muukalaiset tunkeutuivat sisään sen porteista ja heittivät siitä arpaa, sinäkin olit kuin yksi heistä. Älä katsele iloiten veljesi päivää, hänen onnettomuutensa aikaa. Älä ilku juutalaisia heidän turmionsa päivänä äläkä suullasi suurentele heidän ahdistuksensa aikana. Älä tunkeudu sisään minun kansani portista sen hätäpäivänä. Älä katsele iloiten, myös sinä, sen onnettomuutta sen hätäpäivänä. Älä ojenna silloin kättäsi sen rikkauteen. Älä seiso tienhaarassa hävittämässä sen pelastuneita. Älä luovuta sen pakoon päässeitä ahdistuksen päivänä. Herran päivähän on lähellä kaikkia kansoja: Kuten sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään. Rangaistus sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi". Viisaana miehenä Mannerheim otti tämän sanan huomioon. Hän oli myös tutkimusmatkoillaan saanut tietoonsa, miten kadonneet sukukunnat olivat siirtyneet Eurooppaan ja pohjoismaihin. Juutalaisten omissa tietosanakirjoissa on myös tästä aiheesta karttoja ja niissä on kuvattu, miten esim. Isaskarin heimoa siirtyi Suomeen.

Yksi häpeätahra on Suomella juutalaisten suhteen, sillä yhdeksän juutalaista luovutettiin Saksaan v. -43. Sisäministeri Toivo Horelli päätti luovuttaa kaikki juutalaiset pakolaiset Saksaan. Suomen hallitus yriti estää sen, mutta Horelli sanoi eroavansa hallituksesta, jos tähän ei suostuta. Koska pelättiin hallituskriisiä ja Suomen ja Saksan välien viilenemistä, suunnitelma hyväksyttiin pienemmässä mittakaavassa. Kun juutalaisia oltiin lastaamassa laivaan, Tanner sai tästä tiedon ja hän pysäytti Horellin touhut. Laivaan oli kuitenkin ehditty siirtää yhdeksän juutalaista, joista yksi matkalla hyppäsi mereen ja hukkui. Loput vietiin Auswitchin keskitysleiriin, seitsemän kuoli siellä ja yksi selvisi hengissä, George Koholman. Hän muutti Israeliin ja toimi siellä sairaalan johtajana.

Kun Fagerholm sai kuulla, mitä oli tapahtunut, hän suuttui ja uhkasi erota hallituksesta jos vielä yksikin juutalainen luovutetaan. Fagerholm oli elämänsä loppuun asti juutalaisten ystävä ja toimi Suomi-Israel -yhdistyksen puheenjohtajana. Hänen muistolleen on istutettu metsää lähelle Jerusalemia. Mannerheimille ja Tannerille on myös istutettu nimettömät puut Herzelin vuorelle.

Haluan uskoa, että ulkoministeri Erkki Tuomioja on ymmärtänyt viestin, jonka Yläkerta on Hänelle ystävällisesti lähettänyt!

 

Jokainen allekirjoittanut voi ilmoittaa asian samanmielisille!

#215 Re: Re: Kyllä se pien täyttyy!

08.11.2011 07:11

#213: - Re: Hyvää yötä! Adressin osoite pitäisi olla enemmän esillä jotta toinen tuhat täyttyisi.

 Jokainen voi sitä levittää tahoillaan!

Jokainen allekirjoittanut voi ilmoittaa asian samanmielisille!

#216 Re: Re: Kyllä se pian täyttyy!

08.11.2011 07:13

#213: - Re: Hyvää yötä! Adressin osoite pitäisi olla enemmän esillä jotta toinen tuhat täyttyisi.

 Laitetaan ns. viidakkorumpu soimaan!

SANA

#217 TÄLLE PÄIVÄLLE

08.11.2011 07:35

------------------------------------------------------------------------
SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Tiistai 08.11.2011
------------------------------------------------------------------------

Jos kirnuat kermaa, tulee voita,
jos väännät nenää, tulee verta,
jos lietsot vihaa, tulee sota.

Sananl. 30:33

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

08.11.2011 09:53


Onnellinen uskossa

#219 Re: Re:

08.11.2011 10:46

#129: - Re:

<<<<Tuomiojan mielipide on uskonnollisista ideologioista vapaa. Voitko sanoa samaa itsestäsi?>>>>

 

Täyttä pötyä - ateismi on myös oma uskontonsa ja se vasta uskoa vaatiikin!!!

Siinähän pitää nimittäin uskoa, ettei Jumalaa ole olemassakaan ja se jos mikä, vaatii jo aikamoista uskoa!!!

 

 

 

Kuka vihaa ja ketä?

#220 Re: Re: Re: Vihan syy!

08.11.2011 10:52

#219: Onnellinen uskossa - Re: Re:  

#129: - Re: <<<<Tuomiojan mielipide on uskonnollisista ideologioista vapaa. Voitko sanoa samaa itsestäsi?>>>>
Täyttä pötyä - ateismi on myös oma uskontonsa ja se vasta uskoa vaatiikin!!!Siinähän pitää nimittäin uskoa, ettei Jumalaa ole olemassakaan ja se jos mikä, vaatii jo aikamoista uskoa!!!

Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Room.1.html

Psalmit:
14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä:
"Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
53:2 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa.
" Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Ps.html
Eretz Yisrael

#221 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille!

08.11.2011 11:28

 

 

#207: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sano nämä sanat israelilaisille!

RE 204: <<<<<<mutta mitä tekee Jumala! Hän tekee israelilaiset itse kaltaisikseen, <<<<<

 

<<<<Israelissa asuu myös paljon Muslimi-Arabeja. Joten saamme ilmeisesti tuota pikaa myös Muslimeja, jotka ovat Jumalan kaltaisia.>>>>

 

Kun Jumala puhuu israelilaisista, hän ei KOSKAAN tarkoita sillä muita kansoja kun juutalaisia, sillä Israel on Jumalan maa, jonne hän on ottanut vain juutalaiset vuokralaisiksi, sanoo Raamattu.

Jumala sanoo muslimikansoja Israelin viholliskansoiksi ja pakanakansoiksi ja he eivät kuulu Israeliin, sanoo Herra.

 

 

 

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

08.11.2011 11:37



Vieras

#223

08.11.2011 11:47

Kuinka Suomi uskaltaa näin räikeästi syyttää Israelia? Olisi hyvä Tuomiojan paikan päällä tutustua Israelin demokratiaan ja ihmisarvon kunnioitukseen. Se on vertaansa vailla! Näin ei ole yhdessäkään sen uhkaavasti käyttäytyvissä naapuri maissa, jotka julkisesti uhkaavat Juutalaisen kansan hävitystä alueelta ja valhein uudelleen kirjoittavat maan juutalaista historiaa. Tästä voimme joutua karvaasti maksamaan! Ei ole kaukana suomalaisten perheiden itkut heidän jätettyä Karjala tai Hanko ja Porkkala.

Vieras

#224 Re:

08.11.2011 11:48


Vieras

#225 Re:

08.11.2011 11:57

#223: -  Kuinka Suomi uskaltaa näin räikeästi syyttää Israelia? Olisi hyvä Tuomiojan paikan päällä tutustua Israelin demokratiaan ja ihmisarvon kunnioitukseen. Se on vertaansa vailla! Näin ei ole yhdessäkään sen uhkaavasti käyttäytyvissä naapuri maissa, jotka julkisesti uhkaavat Juutalaisen kansan hävitystä alueelta ja valhein uudelleen kirjoittavat maan juutalaista historiaa. Tästä voimme joutua karvaasti maksamaan! Ei ole kaukana suomalaisten perheiden itkut heidän jätettyä Karjala tai Hanko ja Porkkala.

Joo, vaarallisilla vesillä ollaan, kun tämä linja jatkuu, on jatkunut jo liian kauan ja joudutaan siitäkin maksamaan!

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…