Pro Ruotsinpyhtään Pappila

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pro Ruotsinpyhtään Pappila.


Vieras

#1

08.11.2011 22:28

Kaikkea ei pidä eikä saa mitata pelkästään rahassa. Rahaa löytyy, jos löytyy hyvää tahtoa ja välittämistä yhteisen asian puolesta.

Vieras

#2 Re: Olen aivan samaa mieltä!

09.11.2011 18:08

#1: -

Kiitos kommentistasi, se lämmittää seurakunnan paimenen mieltä kovasti. Iloa! terveisin Kirsi Oksanen, kirkkoherra

Lähimmäinen

#3 Mikä yhteinen asia?

14.11.2011 13:23

En allekirjoita!
Mielestäni rahaa ei tule sitoa seiniin, vaan seurakunnan toimintaan. Tässä tapauksessa lähinnä tuntuu olevan kirkkoherran oma takamus tärkein, ei seurakunnan hyvinvointi. Minun rahojani ei tule käyttää kirkkoherran asumisen hyväksi, ostakoot asunnon kuten muutkin. Jos pappilakultuurin vaaliminen on tärkeää, voihan kirkkoherra aina ostaa kyseisen tönön itse.
Kirkkoherra voisi lopettaa nämä yksityiset ristiretkensä ja keskittyä perustehtäväänsä.
Mikäli seurakunta ei varsin viisaasti luovu pappilasta, on ruotsinpyhtäällä yksi perhe vähemmän kirkon jäseniä. Emmekä varmasti ole ainoita lähtijöitä!
Atte Fellman

#4 Re: Mikä yhteinen asia?

14.11.2011 15:39

#3: Lähimmäinen - Mikä yhteinen asia?  ainakin mun mielestä yhteinen asia siksi, että seurakunnan palvelut löytyy nykyisin pappilasta ja pappilan joutuessa myyntiin häviää palvelutkin sen mukana, ja itseäni lähinnä vituttaa tälläiset kommentit(anonyymit) "keskittyä perustehtäväänsä" sillä nyt meillä on ensimmäistä kertaa historiamme aikana kirkkoherra JOKA TODELLAKIN ON KESKITTYNYT TYÖHÖNSÄ enemmän mitä siihen kuuluu ja on tavoitettavissa muulloinkin kun työ aikanaan ja muillekkin kun uskovaisille. ja epäilempä että enemmän on seurakunnasta lähtijöitä jos palvelut supistuvat pappilan poistumisen myötä. ja ennen kaikkea pappila on aikoinaan seurakuntalaisten maksama niin miksi se pitäisi sitten yhtymän hyväksi myydä?(joka on joutunut lähinnä rahantarpeeseen Loviisan kirkon ylihintaisen remontin takia!!! )ja pienen seurakunnan selkänahastako ne pitäisi riistää? ja itse peräisin "johdon" vastuuta pappilan pilaamisesta! missä on vastuu siitä, että vaurioista ON TIEDETTY ja mitään niille ei ole tehty vaan annettu "MADÄÄNTYÄ PYSTYYN" ja nyt virheiden peittämiseen paras ratkaisu olisi sitten myyminen ja vajaa kuntoisesta kiinteistöstä kun ei ole tupannut saamaan kuin suolarahoja. joten älä Kirsi välitä noista "ala-arvoisista" anonyymin kommenteista. sillä mitä virkaa on kommentilla jota ihminen ei itse edes omiin nimiin ota?(eikä edes tunnu tietävän asioiden oikeaa laitaa?)

 


Vieras

#5 Ystävä

14.11.2011 15:56

Aivan Kirsi, älä luovuta! Et todellakaan taistele tässä oman takalistosi puolesta, vaan olet jokaisen Ruotsinpyhtääläisen seurakunnan jäsenen asialla.

Vieras

#6 No johan pomppasi!

14.11.2011 16:14

Kuka kumma voi edes yrittää väittää, että meikäläinen täällä yrittää pelastaa vain itselleen asuntoa??? Voi hyvää päivää, jo on maailman kirjat sekaisin. En tiettävästi itse voi sille mitään, että minulla on virkani puolesta asumisvelvollisuus, joka on sidottu juuri tähän kyseiseen rakennukseen, joka sattuu olemaan Ruotsinpyhtään seurakunnan Pappila osoitteessa Kirkkoherrankuja 6. Ja kun asia on näin, on vuokranantaja pidettävä asunto asumiskelpoisena. Olen saanut aikaisemminkin eri asiaan liittyen aika lailla vihapostiksi luokiteltavaa viestiä joltakulta minulle tuntemattomalta ruotsinpyhtääläiseltä, eikä se minua haittaa, mutta kun tässä asiassa on liossa nimenomaan seurakunnan kirkkoherranvirasto, työntekijöiden työtilat ja seurakunnan tarjoamat palvelut, on varsin paksua alkaa väittää minun ajavan vain omaa asiaani. Mutta nimimerkkien takaahan on niin helppo heitellä. Tämä päivä, maanantai 14.11. on hyvä esimerkki siitä, että tämä virasto on tärkeä, koko päivän on porukkaa käynyt ja heitä palveltu. Näin sen kuuluukin olla.
Terveisin kummeksiva
Kirsi Oksanen
kirkkoherra
Ruotsinpyhtää seurakunta
Kim Arvela

#7 Re: No johan pomppasi!

14.11.2011 16:52

#6: - No johan pomppasi! 

 Atte Fellman on mielestäni aika pitkälti oikeassa. Kirsi Oksanen on varmastikin asumisoikeutensa pappilassa ansainnut. Ikävää, että entisajan talkoohenkeä ei tänäpäivänä enää tunnu löytyvän, joten kysymys on rahasta, niinkuin lähes joka asiassa nykypäivänä. Seurakuntahan voisi järjestää kansalaiskeräyksen pappilan kunnostamiseen esim. 100 euroa/ henk. Vaikka itse en ruotsinpyhtäällä asukkaan, voisin ilomielin moisen summan lahjoittaa. Seurakuntalaisten lukumäärää en ikävä kyllä tiedä mutta 1000 seurakuntalaisen panoksella, olisi jo 100000 euroa kasassa ja siihen vielä vähän talkootyötä ja hyvä tulee. Kysymyshän on loppujen lopuksi siitä mikä itsekullekkin on tärkeää ja mikä ei. Tsemppiä !!! 

 


Vieras

#8 Re: Re: No johan pomppasi!

14.11.2011 17:19

#7: Kim Arvela - Re: No johan pomppasi! Kiitos Kim, kannustuksesta!!! Terkuin Kirsi

 

Atte Fellman

#9 Re: Re: No johan pomppasi!

14.11.2011 18:21

#7: Kim Arvela - Re: No johan pomppasi! Moro Kim. eli kuten Kirsi kirjoitti niin kyseessä on ASUMIS VELVOLLISUUS(ei oikeus) mutta kannanotollani halusin tuoda esiin yhtymän johdon piittaamattomuudesta aiheutuneen kiinteistön TURMELEMISEN(joka käsittääkseni on jopa rangaistuksen alainen virhe kun kyseessä on yhteinen omaisuus?) joka pitää selvittää vaikka oikeus asteissa jos ei muuten. mutta sitä ihmettelen edelleenkin, että miksi kustannus arvio pappilan korjaamiseksi oli niin valheellinen?(300 000e) se ei nimittäin perustu todellisiin kustannuksiin. esim sähkö töihin laskettu 79 000e???? itse rakennus alalla toimineena toistakymmentävuotta(joista sielläkin yrittäjänä lähes 10,v) voisin ottaa kustannus arviosta puolet pois!!!! mutta "maallikkojen" suorittaman kustannuslaskelman ymmärrän juuri sitä valoa vasten valheelliseksi tehdyn juuri siksi, että ainoa vaihtoehto nähtäisiin nimenomaan MYYNTINÄ. ja piittaamattomat johtoportaan henkilöt pääsisivät kuin koirat veräjästä. niinkö yhteisestä omaisuudesta pitää seurakunta huolta? mutta lähempänä kustannuksia taitaa oikeasti olla 150 000e ja itse lupaan TÄSSÄ ja NYT rakentaa pappilaan UUDEN KATON jos yhtymä kustantaa vaadittavat tarvikkeet(sillä arvatenkin katolle he olivat laskeneet hinnaksi 150 000e)

 

Kim Arvela

#10 Re: Re: Re: No johan pomppasi!

14.11.2011 19:35

#9: Atte Fellman - Re: Re: No johan pomppasi! 

 Pakko myöntää, että oon noissa rakennushommissa täysin kädetön, jotenka mahdollisssa talkoissa voisin toimia ainakin ruoka,-ja juoma sponsorina. Ruokaa osaan jonkun verran laittaa ja suhteet on kunnossa noihin alko-puolen " agentteihin "

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.11.2011 19:58


Eija Auvinen

#12 No johan pomppasi!

14.11.2011 20:00

Juu kyllä täältäkin apua tulee niin paljon kun omilta töiltään pystyy... :)
Pappila on Ruotsinpyhtään Seurakunnan ja sen myymisellä ei kiustanneta Loviisan kirkon remonttia!
Voimia Kirsille ja koko perheelle :)
Ei anneta noiden nimimerkin takana kirjoittelevien lannistaa!

Vieras

#13

14.11.2011 20:31

Onkos Kouvostoliittolainen selvitysmies Matti Perälä (vihr.) jo ottanut kantaa asiaan, vai onkos tämä pappilan myynti peräti hänen "kuningasajatuksiaan"?

t. Kimmo Nykänen, Loviisa


Vieras

#14 Moi vaan kaikille kommentoijille!

14.11.2011 21:36

Kun nyt itse olen niin sanotusti pyörremyrskyn ytimessä, voin hiukan valaista tilannetta. Mitään myyntipäätöstä ei ole tehty. Asia on ollut muutamaan kertaan esityslistalla, mutta valmistelut eivät ole olleet ihan kohdillaan, joten molemmilla kerroilla asian on yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja vetänyt pois. Atte, ihana tarjous ja Kim, aina vaan paranee :) Olette ihan parhaita. Nykyisin, kun Ruotsinpyhtään seurakunta kuuluu Loviisanseudun seurakuntayhtymään, Pappilan valitettavasti omistaa yhtymä, ei siis enää seurakunta. Mitään ongelmaa ei varmaan olisikaan, jos omistaja olisi edelleen seurakunta. Arvoisa Matti Perälä ei ole tämän myynti-idean takana, ei missään nimessä. Hän selvittää hiukan toisenlaisia juttuja. Loviisanseudun seurakuntayhtymässä on virkamies, joka hoitelee näitä kiinteistöasioita ja hänella on ns. asiantuntija-apuna erikseen nimetty kiinteistötoimikunta, jolta tuo korjauskustannussumma ja idea myyntiin on tullut. Virkamies toimii kyseisen systeemin puheenjohtajana. Ja jos nimiä joku kaipaa, ne löytyy Yhtymän tiedoista. Jos on kysyttävää, niin mie voi vastata sen mitä osaan. Ja todellakaan en aja omaa asuntoani tässä asiassa, kuten ei seurakuntaneuvostokaan. Totta on kuitenkin se, että asunto minulle on luvattu ja jos sitä ei sitten jostain syystä olekaan, pitää asioita pohtia ihan toisella viisiin. Kun noita myytäviä taloja ei täällä Ruotsinpyhtäällä ihan pilvin pimein ole :( Ja kun tämä virkani nyt on sidottu tähän taloon.
yst. Kirkkis
Todellinen lähimmäinen

#15 Lähimmäiselle

15.11.2011 09:20

Jos Pappilaa ei myydä lupaan, liittyä kirkkoon takaisin.
Jouni Nurmi

#16 Rahaa palaa Loviisassa

15.11.2011 09:35

Tämän päivän Loviisan Sanomissa julkaistussa jutussa naureskeltiin juuri maalatun kirkon penkkien jättäneen pyllynjälkiä sekä penkkeihin että konserttivieraiden takapuoliin. Sinänsä koomisessa uutisessa on kuitenkin toinenkin puoli. Jos asiat näin hoidetaan, ei ole ihme, että sitten ei riitä rahaa jonkun pienen sivulla olevan seurakunnan pappilan korjaamiseen. Kuinka paljon Loviisan kirkon korjaus on tähän mennessä maksanut seurakuntien veromaksajille? Jostain kummasta syystä näyttää vahvasti siltä, että Loviisan Sanomat on myös aika lailla kantaloviisalainen. Mitä välii, joku pieni seurakunta, jossain ei missään?
Ei pakana

#17 Seurakuntalainen

19.11.2011 11:52

Milloinkohan atte felmannia on alkanut seurakunnan asiat kiinnostamaan. Taitaa olla niin että felmannilla on mennyt vellit ja puurot sekaisin. Puurosta nyt puhumattakaan, olisko oma lehmä puoliksi ojassa.
kristitty

#18

19.11.2011 12:22

mistä asti pakana voi päättää seurakunnan etujen ajamisesta,pitäisit suusi kiinni kun et kuulu edes kirkkoon.
Atte Fellman

#19 Re: Seurakuntalainen

19.11.2011 21:27

#17: Ei pakana - Seurakuntalainen

Kiitos kysymästä "ei pakana" ihan siitä lähtien kun tuli sellainen kirkkoherra joka pärjää ihan normaali ihmistenkin kanssa.(ei vain itsensä ylentäneiden kanssa kuten ne jotka täällä ovat ennestään huseeranneet) ja mitä velleihin ja puuroihin tulee niin minulla ne on kuulunutkin olla sekaisin. ;) ja arvoisasa surkea anonyymi, määrittele miten minulla voisi olla lehmäni edes puoliksi ojassa? taitaisi olla rehellisempää kirjoitella omiin nimiin ja lopettaa sonnan heitto anonymiteetin takaa.

Atte Fellman

#20 Re:

19.11.2011 21:41

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.11.2011 23:33



Vieras

#22 Hei kaverit!

19.11.2011 23:53

Jos nyt vain pidetään asia asiana, eikä aleta huutelemaan vieraisiin pöytiin, eikä varsinkaan nimittelemään täällä ketään eikä miksikään. Asioista voidaan olla montaa mieltä, joillekin Pappila voi olla aivan samantekevä, mutta tiedän ettei asianlaita ole näin suurimmalle osalle ruotsinpyhtääläisiä. Minua voi vapaasti murrittaa, mutta ei seurakuntalaisiani.

Kauniita unia itse kullekin,
Kirsi Oksanen
Kirkkoherra
Ruotsinpyhtään seurakunta
huolissaan

#23 Tsemppiä Kirsi !

20.11.2011 00:01

Älä välitä muiden mielipiteistä, vaan aja itsellesi, ja monille muillekin, tärkeää asiaa pää pystyssä !!

Vieras

#24 Re: Hei kaverit!

20.11.2011 07:07

# 22:-Hei kaverit!

hyvän asian puolesta!!!!!!

Siellä ennen huseerannut

#25

20.11.2011 13:11

Mielenkiintoista seurata tällaista keskustelua kun on itsekin asunnut siellä pappilassa 16 vuotta. Nyt siis seurakunnalla on ensi kertaa sellainen kirkkoherra, joka "pärjää ihan normaali ihmistenkin kanssa." Onneksi olkoon! Mulla meni kyllä kahvit väärään kurkkuun, sen verran on vellit ja puurot sekaisin. Viisautta ja voimia Kirsille!