Enkeli-Elisa kouluihin
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Enkeli-Elisa kouluihin.
Vieras |
#105.01.2012 13:47.. |
koulukiusaajien uhri |
#209.01.2012 20:18"Saada nuorelle ymmärrys, että itsemurha on jotain niin turhaa, jolla jätetään vain tuskaisia ihmisiä tänne suremaan." Vaikka te surette Elisaa, niin muistakaa itsekkyydessänne, että hänen ei tarvitse enää kärsiä sitä tuskaa mitä koulukiusaajat tuottivat. |
V |
#315.01.2012 19:17Myös opettajat saattavat kiusata. Se onkin mielenkiintoista se. |
Vieras |
#417.01.2012 22:40Ihan hirveää, että jotakin näin kauheaa voi tapahtua. Nyt se koulukiusaaminen saa luvan loppua! Siitä ei seuraa mitään hyvää! |
kiusatun äiti !! |
#5 kiitos22.01.2012 12:33Kiitos teille..teette hienosti,kun nostatte asiaa esille..hienoa !!!!! |
kiusatun taisteleva äiti |
#623.01.2012 23:52tiedän että kiusatun elämä on rankka ja kun niin nuorena joutuu pelkäämään aamulla jopa heräämistä ja saati sitä tilannetta kun laittaa kengät jalkaan ja täytyy matkan suunnata kouluun... kyyneleet vierii ja pelko kasvaa ja nyt kaikki vanhemmat vaan suoraan kova kovaa vastaan ja taistellaan siitä että lapsemme saavat elää ihanaa ja iloista kouluaikaa pelkäämättä j että heillä olisi onnellinen ja iloinen tulevaisuus.. |
8 vuotta kiusausta takana |
#7 Ei oikea tie...02.02.2012 21:05Mutta se koulukiusaamisen aiheuttama tuska pitäisi saada loppumaan kiusaamiseen puuttumalla niin, että kiusaus loppuu, eikä sillä, että nuoren täytyy sitä paetakseen tappaa itsessä. |
Vieras |
#8 Ehdottomasti kouluihin kertomaan tosielämän tarinasta08.02.2012 19:16Eilen juuri kerroin ystävälleni Elinan tarinan ja sanoin hänelle, että kouluihin pitäisi saada koulukiusaamisesta kertomaan sellainen henkilö, jolla on itse siitä kokemusta. Ehkä juuri tälläinen henkilö, kuin Elisan vanhemmat. Paremmin nuoret heräävät tajuamaan mitä tekevät, kun asiasta kerrotaan kuten se oikeasti on, vaikka sitten näinkin surullisella esimerkillä. Vaikutus on suurempi, kuin kertoa siitä vain "kirjoistaoppineena", mutta sitä mitenkään itse tai lähipiirissä kokeneena. Koulukiusaaminen on asia, johon on puututtava heti. Se on julmaa ja sydämetöntä touhua. Voimia Elisan vanhemmille, sekä kaikille joita asia koskettaa. Ja kaikille koulukiusaamisen kohteeksi joutuneille rohkeutta kertoa asiasta jollekkin. |
Vieras |
#908.02.2012 19:59Kiusaamisen kohteeksi joutuminen on tuttua niin monelle, mutta kuinka moni meistä silti tietää siitä! Kuunnellaan omia lapsiamme jopa vieraita lapsia...sillä juuri sinä tai minä voidaan olla hänen viimeinen toivonsa! |
Vieras |
#1008.02.2012 20:42Kun lujasti uskoo maailma muuttuu päivä päivältä paremmaksi |
Koulukiusattu |
#1108.02.2012 21:19Siitä on jo 30 vuotta, mutta se ei unohdu... Minulla oli onneksi aivan mahtavat kaverit, jotka olivat minun tukena, eivätkä minua koskaan jättäneet <3 Ovat vieläkin tärkeä osa minun elämää. Kiusaaminen oli jatkuvaa kettuilua ja ilkkumista yhdeksän pitkää vuotta, mutta minä selvisin ja sain elämäni takaisin, kun ylä-aste loppui. Kaikilla kiusaajillani ei elämä ole mennyt hyvin, enkä voi olla siitä pahoillani.... Voimia kaikille jotka joutuvat asian kanssa elämään, koettakaa jaksaa ja kertokaa vanhemmillenne, minä en ikinä pystynyt. |
Vieras |
#1208.02.2012 22:16Jos lasta rakastaa ja kunnioittaa hän oppii rakastamaan ja kunnioittamaan.Miksi tälläisiä kiusaajia on niin paljon ja mikä saa heidät kiusaamaan? |
21 ja vieläkin vaikuttaa... |
#13 Se ei koskaan katoa08.02.2012 22:36Itseäni on kiusattu koulussa ja ongelmat näkyvät nyt nykypäivässä. Epäilen aina uusia ihmisiä ja jopa nykyisiä ystäviäni että onko heillä joku taka ajatus kun viettävät aikaa kanssani vain siitä syystä että minulla on jotain mitä eillä ei tai se kun en uskalla mennä ikinä asioita hoitaessani puhumaan miespuolisille henkilöille ja ujous on sietämätöntä, mutta se pelko kun miettii että kuitenkin nauretaan päin naamaa. |
Vieras |
#1409.02.2012 01:11Vakava asia, koulu- ja kaikenlainen kiusaaminen täytyy loppua! Jokainen itsemurha on turha ja olisi pitänyt pystyä estämään. Otan osaa Elisan puolesta. |
Vieras |
#1509.02.2012 02:08Sanoista huokuu silmitön tuska ja epätietoisuus ja hämmennys. Ei sellaista tuskaa kenellekään halua syytää niskaan tai varsinkaan sitä epätoivoa mikä on ollut Elisalla kun on itseltään hengen riistänyt. |
Vieras |
#1609.02.2012 07:26Tämä on järkyttävää.....Kiusaamisen uhreja on niin paljon... :( |
Vieras |
#1709.02.2012 11:06Olin koulussa myös koulukiusattu 9v. ala-asteesta koulun loppumiseen. En voi ikinä antaa anteeksi luokkalaisilleni mitä he tekivät, ja MIKSI mun pitäisi? Vaikutukset ulottuvat vielä tähän päivään asti ja ne arvet eivät koskaan lähde pois :/ JOS tiedätte että lapsenne KIUSAA jota kuta ÄLKÄÄ taputelko päähän että "ei meijän liisa..." asenteella... :/ TÄMÄ on JUURI SE miksi tätä ei saada loppumaan! Lapsia paapotaan ja lällytetään, eikä uskalleta katsoa totuutta silmiin! |
Vieras |
#1809.02.2012 11:29Olit vain pienen hetken maan päällä, mutta jätit meille jotakin suurta, joka ei koskaan tule häviämään. <3 |
yksinainen |
#19 Hollantilainen09.02.2012 16:13
Minä olen Hollantilainen, kun minä olen nuori, olin myös kiusannut koulussa. 21 vuottaa sitten tulin asumaan Suomi, Sevettijärvessä. Minä sain työpaikka, ja siellä alkannut kiusata uudestaan, ei lapsia, mutta aikuisten, myös tämä ryhmä osavat kiusata. Sitten minä putoisin kovasti alles ja tulin sairas. Nyt menen paremmpi, ja minä olen nyt paras työpaikka, ei viellä palkatyö, mutta kuntouttava, ja kaikki menen hyvää. |
Vieras |
#2009.02.2012 20:38Tää maailma, ja me ihmiset voitaisiin niin paljon paremmin kun me vaan saataisiin niinkin pieni asia kuin koulukiusaaminen pois. Kiusaaminen ei paljoa vaadi, mutta kuinka pahan olon se toiselle saa on käsittämätön. |
Teini-ikäisen tytön äiti |
#21 Nuoren äiti10.02.2012 05:07Voi tätä raakaa maailmaa, miten osata selittää nuorelle niin että ne ymmärtäisivät mitkä seuraukset voi kiusaamisella olla? Yksikin itsemurha on liikaa(: |
Mirjaleena Isoaho |
#22 Re: Nuoren äiti10.02.2012 09:15#21: Teini-ikäisen tytön äiti - Nuoren äiti Noita itsemurhia on tehty paljon. Masennuksen vakavin oire on itsetuho, älkää nyt ihmeessä tietämättömät puhuko itsekkyydestä. Koulukiusaaminen johtaa useimmiten masennukseen ja pahimmillaan itsetuhoon tai kuten olette havainneet laajennettuun itsemurhaan. Kaikki se, mikä estää koulukiusaamisen on kiellettyä, kuten esimerkiksi kiusaajan siirtäminen toiseen kouluun. Se pitäisi olla automaatio ja jäädä kiusaajan vanhempien vastuulle. Kiusaajat voisivat viettää välituntinsa opettajan kanssa, mutta missä näin tapahtuu? Kiusatulla voisi olla kouluavustaja. Kiusattujen vanhemmat: sanokaa, nyt se on loppu. Älkää mahdollistako sitä. Neuvottelut pannaan. Se on ehdoton EI. Koulu on pakkolaitos ja jos sellaisessa kiusataan, se on ihmisoikeusrikkomus. |
Vieras |
#2310.02.2012 09:46Ei se vahva ole, joka heikkoa sortaa, ei se viisas ole joka tyhmempäänsä loukkaa, ei se kaunis ole joka niin luulee. Eikä kiusaaja ole parempi kuin se jota kiusaa. Mutta se on rohkea, joka nousee vastustamaan öykkäreitä, se on kaunis, joka toisille hymyilee, se on viisas, joka heikkoa auttaa. Jokainen voi olla tyly toisilleen, mutta vain aidosti hyvä, on se joka huonommassa osassa olevaa auttelee. |
Kiusattu ja kiusatun ystävä |
#24 Kiusatun ystävä10.02.2012 19:03Minä olen 14 vuotias, ja joudun jo nyt päivittäin puolustamaan yhtä ystävääni, koska häntä kiusataan koulussa; katseet, kuiskaukset, kommentit ja sitä rataa. Tätä on jatkunut jo aivan liian kauan ja pahinta on, että minua ja 2 muuta tyttöä kiusataan siksi että puolustamme ystäväämme. Keskusteluja on käyty mutta ei nuo loppupeleissä auttanut. Aina välillä minä saan ahdistuskohtauksia siitä kun, olo on sellainen,että tiiän liian vähän. Haluisin sen loppuvan, mutta eipä minulla tai ystävilläni ole rohkeutta kertoa kellekkään, varsinkaan opettajille, kun eivät he asiaan kuitenkaan puutu. He ovat sokeita, kun eivät näe. |
kiusaus kuriin! |
#25 Re: Kiusatun ystävä10.02.2012 23:36#24: Kiusattu ja kiusatun ystävä - Kiusatun ystävä Kerro ihmeessä opettajille tai vanhemmille, jos kaverisi ei itse kerro! Kenenkään ei tarvitse tulla kiusatuksi! Kertomalla autat ystävääsi! Voimia sinne! |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Klaukkalan terveyskeskuksen palvelujen säilyttämisen puolesta
3001 Luotu: 27.04.2025
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
696 Luotu: 01.05.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
1649 Luotu: 22.03.2025
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
1436 Luotu: 10.12.2024
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20318 Luotu: 20.03.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
94 Luotu: 19.04.2025
Pirkkalan virkistysmetsät säilytettävä
751 Luotu: 10.03.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
254 Luotu: 17.03.2025
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
2480 Luotu: 15.07.2023
Pelastetaan Pitkäjärvi ja Ilkon upeat kalliot
3381 Luotu: 10.09.2021
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
1237 Luotu: 19.01.2025
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11295 Luotu: 03.02.2025
Välenojan matalan kynnyksen kuntouttavan työtoiminnan (A1) säilyttäminen Hyvinkäällä Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
159 Luotu: 03.04.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
502 Luotu: 01.04.2025
Ehdotus käytännön potilastentin järjestämisen parantamiseksi ja lääkärin laillistamisprosessin nopeuttamiseksi Suomessa, EU-/ETA-alueen ulkopuolella koulutettujen lääkärien kohdalla
253 Luotu: 13.04.2025
Ehdotuksia EU- tai ETA-valtioiden ulkopuolella koulutettujen lääkärien laillistamisprosessin parantamiseksi Suomessa
240 Luotu: 13.04.2025
Pakkoruotsin poistaminen Suomen koulutusjärjestelmästä
27 Luotu: 25.04.2025
Ehdotus kielivaatimusten tasa-arvoistamiseksi – yhtäläiset vaatimukset EU- ja EU:n ulkopuolella koulutetuille lääkäreille
224 Luotu: 13.04.2025
Säilytetään Santalan aarniometsä Hausjärvellä
11 Luotu: 29.04.2025
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
644 Luotu: 13.03.2025