Enkeli-Elisa kouluihin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Enkeli-Elisa kouluihin.


Vieras

#1

05.01.2012 13:47

..
koulukiusaajien uhri

#2

09.01.2012 20:18

"Saada nuorelle ymmärrys, että itsemurha on jotain niin turhaa, jolla jätetään vain tuskaisia ihmisiä tänne suremaan."

Vaikka te surette Elisaa, niin muistakaa itsekkyydessänne, että hänen ei tarvitse enää kärsiä sitä tuskaa mitä koulukiusaajat tuottivat.
V

#3

15.01.2012 19:17

Myös opettajat saattavat kiusata. Se onkin mielenkiintoista se.

Vieras

#4

17.01.2012 22:40

Ihan hirveää, että jotakin näin kauheaa voi tapahtua. Nyt se koulukiusaaminen saa luvan loppua! Siitä ei seuraa mitään hyvää!
kiusatun äiti !!

#5 kiitos

22.01.2012 12:33

Kiitos teille..teette hienosti,kun nostatte asiaa esille..hienoa !!!!!
kiusatun taisteleva äiti

#6

23.01.2012 23:52

tiedän että kiusatun elämä on rankka ja kun niin nuorena joutuu pelkäämään aamulla jopa heräämistä ja saati sitä tilannetta kun laittaa kengät jalkaan ja täytyy matkan suunnata kouluun... kyyneleet vierii ja pelko kasvaa ja nyt kaikki vanhemmat vaan suoraan kova kovaa vastaan ja taistellaan siitä että lapsemme saavat elää ihanaa ja iloista kouluaikaa pelkäämättä j että heillä olisi onnellinen ja iloinen tulevaisuus..
8 vuotta kiusausta takana

#7 Ei oikea tie...

02.02.2012 21:05

#2: koulukiusaajien uhri -

Mutta se koulukiusaamisen aiheuttama tuska pitäisi saada loppumaan kiusaamiseen puuttumalla niin, että kiusaus loppuu, eikä sillä, että nuoren täytyy sitä paetakseen tappaa itsessä.


Vieras

#8 Ehdottomasti kouluihin kertomaan tosielämän tarinasta

08.02.2012 19:16

Eilen juuri kerroin ystävälleni Elinan tarinan ja sanoin hänelle, että kouluihin pitäisi saada koulukiusaamisesta kertomaan sellainen henkilö, jolla on itse siitä kokemusta. Ehkä juuri tälläinen henkilö, kuin Elisan vanhemmat. Paremmin nuoret heräävät tajuamaan mitä tekevät, kun asiasta kerrotaan kuten se oikeasti on, vaikka sitten näinkin surullisella esimerkillä. Vaikutus on suurempi, kuin kertoa siitä vain "kirjoistaoppineena", mutta sitä mitenkään itse tai lähipiirissä kokeneena. Koulukiusaaminen on asia, johon on puututtava heti. Se on julmaa ja sydämetöntä touhua. Voimia Elisan vanhemmille, sekä kaikille joita asia koskettaa. Ja kaikille koulukiusaamisen kohteeksi joutuneille rohkeutta kertoa asiasta jollekkin.

Vieras

#9

08.02.2012 19:59

Kiusaamisen kohteeksi joutuminen on tuttua niin monelle, mutta kuinka moni meistä silti tietää siitä! Kuunnellaan omia lapsiamme jopa vieraita lapsia...sillä juuri sinä tai minä voidaan olla hänen viimeinen toivonsa!

Vieras

#10

08.02.2012 20:42

Kun lujasti uskoo maailma muuttuu päivä päivältä paremmaksi
Koulukiusattu

#11

08.02.2012 21:19

Siitä on jo 30 vuotta, mutta se ei unohdu... Minulla oli onneksi aivan mahtavat kaverit, jotka olivat minun tukena, eivätkä minua koskaan jättäneet <3 Ovat vieläkin tärkeä osa minun elämää. Kiusaaminen oli jatkuvaa kettuilua ja ilkkumista yhdeksän pitkää vuotta, mutta minä selvisin ja sain elämäni takaisin, kun ylä-aste loppui. Kaikilla kiusaajillani ei elämä ole mennyt hyvin, enkä voi olla siitä pahoillani....
Voimia kaikille jotka joutuvat asian kanssa elämään, koettakaa jaksaa ja kertokaa vanhemmillenne, minä en ikinä pystynyt.

Vieras

#12

08.02.2012 22:16

Jos lasta rakastaa ja kunnioittaa hän oppii rakastamaan ja kunnioittamaan.Miksi tälläisiä kiusaajia on niin paljon ja mikä saa heidät kiusaamaan?
21 ja vieläkin vaikuttaa...

#13 Se ei koskaan katoa

08.02.2012 22:36

Itseäni on kiusattu koulussa ja ongelmat näkyvät nyt nykypäivässä. Epäilen aina uusia ihmisiä ja jopa nykyisiä ystäviäni että onko heillä joku taka ajatus kun viettävät aikaa kanssani vain siitä syystä että minulla on jotain mitä eillä ei tai se kun en uskalla mennä ikinä asioita hoitaessani puhumaan miespuolisille henkilöille ja ujous on sietämätöntä, mutta se pelko kun miettii että kuitenkin nauretaan päin naamaa.

Vieras

#14

09.02.2012 01:11

Vakava asia, koulu- ja kaikenlainen kiusaaminen täytyy loppua! Jokainen itsemurha on turha ja olisi pitänyt pystyä estämään. Otan osaa Elisan puolesta.

Vieras

#15

09.02.2012 02:08

Sanoista huokuu silmitön tuska ja epätietoisuus ja hämmennys. Ei sellaista tuskaa kenellekään halua syytää niskaan tai varsinkaan sitä epätoivoa mikä on ollut Elisalla kun on itseltään hengen riistänyt.

Vieras

#16

09.02.2012 07:26

Tämä on järkyttävää.....Kiusaamisen uhreja on niin paljon... :(

Vieras

#17

09.02.2012 11:06

Olin koulussa myös koulukiusattu 9v. ala-asteesta koulun loppumiseen. En voi ikinä antaa anteeksi luokkalaisilleni mitä he tekivät, ja MIKSI mun pitäisi? Vaikutukset ulottuvat vielä tähän päivään asti ja ne arvet eivät koskaan lähde pois :/ JOS tiedätte että lapsenne KIUSAA jota kuta ÄLKÄÄ taputelko päähän että "ei meijän liisa..." asenteella... :/ TÄMÄ on JUURI SE miksi tätä ei saada loppumaan! Lapsia paapotaan ja lällytetään, eikä uskalleta katsoa totuutta silmiin!

Vieras

#18

09.02.2012 11:29

Olit vain pienen hetken maan päällä, mutta jätit meille jotakin suurta, joka ei koskaan tule häviämään. <3
yksinainen

#19 Hollantilainen

09.02.2012 16:13

 

 Minä olen Hollantilainen, kun minä olen nuori, olin myös kiusannut koulussa.

21 vuottaa sitten tulin asumaan Suomi, Sevettijärvessä. Minä sain työpaikka, ja siellä alkannut kiusata uudestaan, ei lapsia, mutta aikuisten, myös tämä ryhmä osavat kiusata. Sitten minä putoisin kovasti alles ja tulin sairas.

Nyt menen paremmpi, ja minä olen nyt paras työpaikka, ei viellä palkatyö, mutta kuntouttava, ja kaikki menen hyvää.


Vieras

#20

09.02.2012 20:38

Tää maailma, ja me ihmiset voitaisiin niin paljon paremmin kun me vaan saataisiin niinkin pieni asia kuin koulukiusaaminen pois. Kiusaaminen ei paljoa vaadi, mutta kuinka pahan olon se toiselle saa on käsittämätön.
Teini-ikäisen tytön äiti

#21 Nuoren äiti

10.02.2012 05:07

Voi tätä raakaa maailmaa, miten osata selittää nuorelle niin että ne ymmärtäisivät mitkä seuraukset voi kiusaamisella olla? Yksikin itsemurha on liikaa(:
Mirjaleena Isoaho

#22 Re: Nuoren äiti

10.02.2012 09:15

#21: Teini-ikäisen tytön äiti - Nuoren äiti

Noita itsemurhia on tehty paljon. Masennuksen vakavin oire on itsetuho, älkää nyt ihmeessä tietämättömät puhuko itsekkyydestä. Koulukiusaaminen johtaa useimmiten masennukseen ja pahimmillaan itsetuhoon tai kuten olette havainneet laajennettuun itsemurhaan.

Kaikki se, mikä estää koulukiusaamisen on kiellettyä, kuten esimerkiksi kiusaajan siirtäminen toiseen kouluun. Se pitäisi olla automaatio ja jäädä kiusaajan vanhempien vastuulle. Kiusaajat voisivat viettää välituntinsa opettajan kanssa, mutta missä näin tapahtuu? Kiusatulla voisi olla kouluavustaja.

Kiusattujen vanhemmat: sanokaa, nyt se on loppu. Älkää mahdollistako sitä. Neuvottelut pannaan. Se on ehdoton EI. Koulu on pakkolaitos ja jos sellaisessa kiusataan, se on ihmisoikeusrikkomus.


Vieras

#23

10.02.2012 09:46

Ei se vahva ole, joka heikkoa sortaa, ei se viisas ole joka tyhmempäänsä loukkaa, ei se kaunis ole joka niin luulee. Eikä kiusaaja ole parempi kuin se jota kiusaa. Mutta se on rohkea, joka nousee vastustamaan öykkäreitä, se on kaunis, joka toisille hymyilee, se on viisas, joka heikkoa auttaa. Jokainen voi olla tyly toisilleen, mutta vain aidosti hyvä, on se joka huonommassa osassa olevaa auttelee.
Kiusattu ja kiusatun ystävä

#24 Kiusatun ystävä

10.02.2012 19:03

Minä olen 14 vuotias, ja joudun jo nyt päivittäin puolustamaan yhtä ystävääni, koska häntä kiusataan koulussa; katseet, kuiskaukset, kommentit ja sitä rataa. Tätä on jatkunut jo aivan liian kauan ja pahinta on, että minua ja 2 muuta tyttöä kiusataan siksi että puolustamme ystäväämme.

Keskusteluja on käyty mutta ei nuo loppupeleissä auttanut. Aina välillä minä saan ahdistuskohtauksia siitä kun, olo on sellainen,että tiiän liian vähän. Haluisin sen loppuvan, mutta eipä minulla tai ystävilläni ole rohkeutta kertoa kellekkään, varsinkaan opettajille, kun eivät he asiaan kuitenkaan puutu. He ovat sokeita, kun eivät näe.
kiusaus kuriin!

#25 Re: Kiusatun ystävä

10.02.2012 23:36

#24: Kiusattu ja kiusatun ystävä - Kiusatun ystävä

Kerro ihmeessä opettajille tai vanhemmille, jos kaverisi ei itse kerro! Kenenkään ei tarvitse tulla kiusatuksi! Kertomalla autat ystävääsi! Voimia sinne!