Emme siirrä kelloja vuodesta 2013 alkaen!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Suomen kieli
Hieno kohta adressissa: "...kelloja saattaa olla varmaankin..".
Kesäaikaan
eletroniikka
Re:
Kannatetaan !
Kellojen siirtäminen alkoi tosiaan vasta v.1981 eikä sota-aikana.
Syynä oli edeltävä energiakriisi ja ajatuksena oli että ihmiset tekisivät työnsä valoisaan aikaan ja pimeällä nukuttaisiin eli syntyisi energiansäästöä. Ajatus nyt oli aivan hölmö eikä mitään säästöä ole tullut. Keski-Euroopassa tämä ehkä vielä hatarasti voisi toimiakin (suurella varauksella sielläkin), mutta meillä Pohjoisessa, jossa kesäaikaan on muutenkin valoa liiankin kanssa, pidennys on aivan turha. On todella vaikeata mennä nukkumaan kesällä kymmeneltä kun aurinko kollottaa vielä täysillä ja naapurin lapset potkii pihalla palloa yms. Talviaika on se normaaliaika ja kesäaika keinotekoinen.
Oikea kansalaisaloite
Aiheesta on tehty myös virallinen kansalaisaloite osoitteessa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3
Siellä voit antaa virallisen tukesi kesäaikakäytännöstä luopumiselle.
Just joo
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: SPAM
Re:
#3: - Itselläni on diabetesta sairastava lapsi ja nämä kellojen siirtelyt häiritsevät sairauden hoitoa!!! Ja aivan varmasti on muitakin sairauksia joissa kellojen siirtäminen aiheuttaa hankaluuksia!!!
Miten kummassa kesäaika vaikuttaa diabeteksen hoitoon? Aika huolestuttavan robottimaista, jos hoitosuunnitelma on noin kellonajasta kiinni. Itselläni hoito menee ihan verensokeritasapainon mukaan, ei kellonajan. Pystyn syömään vapaammin, kunhan muistan pitää välipalat mukana.
Re: Olen samaa mieltä. Itsellä menee se puoli vuotta tottua eri aikaan ja just aika vaihdetaan taas.
ei tullu pölvästeille mieleen että olisi ollut helpompi muuttaa näiden muutamien bisnesihmisten ja yritysten omaa päivittäistä työaikaa tunnilla suuntaan tai toiseen
Luovutaan kesäajasta - allekirjoita kansalaisaloite
Tässä virallisempi vetoomus, jossa on jo yli 10 000 virallista allekirjoittajaa:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3
Re: Luovutaan kesäajasta - allekirjoita kansalaisaloite
#73: Hannu P - Luovutaan kesäajasta - allekirjoita kansalaisaloite
Kansalaisaloitteeseen tarvitaan vähintään 50 000 nimeä, SIISPÄ KAIKKI MUKAAN!!! Itse oon jo allekirjoittanut!
Minulle sopii myös talviaika ja se on alun perin ollut normaaliaika
| This discussion has been closed. |