Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vaasan musiikkiluokkien puolesta.


Vieras

#251 Re: Re: Re: Re:

14.04.2012 17:15

#201: - Re: Re: Re:

Niin siis MIKÄ käytös? Puhutaan vain käytöksestä, mutta ei yhtään täsmennetä. Puskista ammutaan. Tämä on todella surullista kaikin puolin.

Ihmettelevä

#252 Re: Re: Re: Re:

14.04.2012 20:01

#201: - Re: Re: Re:

Mistä asiasta on huomautettu? Millainen käytös on jatkunut? Miten kauan se on jatkunut? Miten siihen on puututtu, kun sitä on esiintynyt? Kerrohan - sen on täytynyt olla poikkeuksellisen kamalaa!


Vieras

#253 Re:

14.04.2012 22:24

Tietääkseni Juri ei ole koskaan laiminlyönyt tehtäviään ainakaan tahallaan,on ehkä enemmänkin kysymys siitä että tekee työnsä liiankin hyvin!!Siitäkin saadaan aikaan mitä kummallisimpia asioita kun oikein yhdessä keksitään!!!!!!!!!!!!!!!


Vieras

#254 Re: Re: Re: Re: Re:

15.04.2012 12:31

#252: Ihmettelevä - Re: Re: Re: Re: Käytös jatkunut? :o

Olisihan se ennen kuulumatonta jos joltakin loppuisi käytös kokonaan!
Siis koulussa oppilaillakin pitää olla joku käytös, mistä saa numeron.

Olisihan se kauheaa jos jonkun käyttäytyminen olisi saatu poistettua kokonaan.
Kauhiiaa jos aikuinen ei osaisi ollenkaan käyttäytyä!


Vieras

#255

15.04.2012 22:43

Suuri huoli, miten musaluokkien laadukas ja korkeatasoinen musiikkikasvatus voidaan toteuttaa kaiken tämän jälkeen mikäli koulun ainut vain musiikkia opettava henkilö irtisanotaan. Kenellä jäljelle jäävällä musiikkiin erikoistuneella luokanopettajalla on voimia jatkaa tätä arvokasta työtä kaiken muun opetustyön ohessa. Uuden henkilön palkkaaminen ei takaa yhtään mitään vrt. yläkoulu.

Vieras

#256 Re:

16.04.2012 07:33

#255: -

Todella huolestuttavaa miten aivopestyä porukkaa täältä Vaasasta löytyy. Kyllä musiikkia opetetaan laadukkaasti muuallakin Suomessa. Eivät kaikki musiikkilahjakkuudet tule Vaasasta, mistähän ne muut ovat oppinsa saaneet???? Kyllä lahjakkaita musiikinopettajia löytyy ja se yläkoulunkin musiikinopettaja on erittäin lahjakas, mutta ehkä ei syystä tai toisesta halua jatkaa opetusta saman kaavan mukaan yläasteella. Voin vaan kuvitella, miten vaikeaa olisi tuputtaa sitä samaa vastahakoisille murkuille. Olen varma, että hän saisi lapset mukaan, jos vaan "uskaltaisi" tehdä työtään niin kuin haluaa, mutta valitettavasti on ahdistettu nurkkaan. Toivottavasti hän saa vielä jostain voimia tehdä työtään antaumuksella ja olla valittämättä, ahdasmielisten kitinöistä.

epäuskoinen

#257 Vai niin..

16.04.2012 08:14

Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että muuallakin on suuria musiikkilahjakkuuksia. Mutta ilmeisesti sinun mielestä on sitten hyvä, että päivästä toiseen jännitetään kuka sijainen sieltä tällä kertaa tulee ja mikä dvd on seuraavana vuorossa. Taidat myös tuntea opettajan. Oletko kenties kysynyt asiaa häneltä? Näinkö hän on sanonut? On se kumma, että aikuisen ihmisen täytyy pelätä murrosikäisiä lapsia. Ehkäpä tämä henkilö on valinnut väärän alan tai opetuspaikan. Odotan myös itse innolla koska asiat yläkoulussa muuttuvat.. Epäilen ettei koskaan, mutta aina saa toivoa..
oppilas

#258 Kuka on ahdistelija?

16.04.2012 09:04

Kukahan on ahdistaut nurkkaan? Yläkouluhan on toiminut täysin omaan tyyliinsä koko ajan.

Opetus on ollut koko ajan täysin erilaista kuin alakoulussa. Tulokset on nähtävissä, ja aikaa näyttöihin on ollut vuosikausia.

Vieras

#259

16.04.2012 13:25

Opettajalla oltava työrauha ja oikeus harjoittaa ammattiaan, ilman että oppilaat ja
häirkkökäyttäytymisellään ja vanhempiensa tuella häiritsevät luokan opetusta!
Ko.koulusta on jo naisopettaja eronnut yksi nuori naisopettaja eikä rehtori puuttunutminusta tarpeeksi asiaan!

Vieras

#260

16.04.2012 14:18

On kurjaa jos hyväksi osoittautunut toiminta lopetetaan.
Musiikin opetus vaikuttaa pitkälle tulevaisuuteen ja on muusikoille tärkeä pohja työuralle. Olisipa musiikkiluokkia ollut 1960-luvulla!

Vieras

#261

16.04.2012 14:32

Vanhemmat, jotka puuttuvat koulun
opetusmetodeihin lasten kantelun takia, antavat näin tehdessään kuvan, että koulussa saa tehdä mitä vain, joutumatta teoistaan millään lailla vastuuseen! Kuria kehiin, ei se nurkassa seisottaminen kenellekkään mitään traumoja tee!

Vieras

#262 Re:

16.04.2012 17:42

#261: - Se nyt vaan sattuu olemaan laitonta... se nurkassa seisottaminen...

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.04.2012 19:00



Vieras

#264

16.04.2012 19:02

Välillä tuntui että juri oli kiva, välil se oli paha.
Me lapset tiedämme VAIN ja ainoastaan mitä oikein tunneilla tapahtuu! Juri on kovaääninen ja usein valittaa turhasta. Välillä siirtää luokan ulkopuolelle ilman syytä!!!!!!!!!!!
nurkkaan vaan..

#265 Re:

16.04.2012 19:38

#264: -

Miten teidät on oikein kasvatettu!? Tekstistäsi huomaa ettet osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, noudattaa käytöstapoja tai ymmärtää tekojesi seurauksia. Jos heti pienimmästäkin huomautuksesta mennään itkemään äidille, täytyy kasvatuksessa olla vikaa. Kyllä kotona pitäisi opettaa kunnioittamaan opettajia. Itse ainakin muistan, että kun Juri tai kuka tahansa opettaja käski tehdä jotain niin sitten myös toteltiin! Ilman syytä ei ketään poisteta luokasta, nykyajan lapset eivät vain enää osaa erottaa oikeaa väärästä!! Tunnilla häiritsemisestä huomauttaminen ei ole "turhasta valittamista".

opettakaa lapsenne tavoille!
Vieras

#266 Re:

16.04.2012 19:48

#261: -

Aivan, ei siitä mitään traumoja tule. Ihmeellistä, ettei lapselle saa nykyään kertoa milloin hän on toiminut väärin! Jaa miksikö? No "se nyt vaan sattuu olemaan laitonta.." !! Oppisivathan olemaan kunnolla.. Eihän tällainen peli vetele, että annetaan polvenkorkuisten laatia pelisäännöt! Mistähän sen vanhempien kadonneen auktoriteetin saisi takaisin ?


Vieras

#267 Re: Re:

16.04.2012 20:13

#266: opettakaa lapsenne tavoille! - Re:

Miten ne muut opettajat pärjää ilman huutamista ja nurkassa seisottamisia, jos lapset ei enää osaa käyttäytyä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...olisko se siinä... En ole ollut kyseisen koulun oppilas, mutta olen kuullut lukemattomia juttuja parin opettajan käyttäymisestä. Aikuisillekin ne kuulostavat aikamoisilta. Monessa asiassa on menty yksityisyyden puolelle. Jos julkinen nöyryytys on ainut tapa kasvattaa, niin taitaa olla kasvatuspuolen opinnot jääneet vähän vähemmälle lukemiselle.

Kunnioitus pitää ansaita ja ihan muilla tavoilla kuin uhkauksilla ja rangaistuksilla.

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.04.2012 20:38



Vieras

#269 Re: Re: Re:

16.04.2012 20:41

#267: - Re: Re:

Niin kyllä minäkin olen kuullut kaverin-kaverin tutun kautta että ties missä koulussa on aivan hirveitä opettajia....

Faktat kuntoon, jos et ole koulun entinen oppilas miten voit edes tietää mistä puhut?


Vieras

#270 Re: Re: Re:

16.04.2012 20:47

#267: - Re: Re:

Kuka vanhempi tai opettaja voi oikeasti käsi sydämellä sanoa, että ei ole koskaan korottanut ääntänsä tai vaikka uhkaillut, että asiat menee perille?! Jos täällä näiden asioiden perusteella ruvetaan antamaan potkuja jollekin, niin sitten saisivat antaa potkut koko Onkilahden koulun henkilökunnalle rehtoria myöden!!!


Vieras

#271 Jurin kunnioituksesta

16.04.2012 21:11

#267: - Re: Re:

Aika paljon mainetta ja kunniaa tuntuu Kadar keränneen omilla menetelmilläänkin, kun vilkaisee allekirjoittaneiden määrää. Yritän itse miettiä, mutta ei tule ainuttakaan tilannetta mieleen, että muistaisin Jurin korottaneen ääntään komentaessaan. Jos näin on käynyt ei siitä ainakaan suurempia traumoja ole jäänyt. Kuten ei luokasta poistamisestakaan. Se oli ansaittua ja kiitän Juria hyvästä kasvatuksesta, hauskuudesta ja ennen kaikkea pätevästä opetuksesta.

Vieras

#272 Jaa-ah

16.04.2012 21:39

Jos lasta nöyryyttää tai rankaisee olemattomin perustein, ja lapsi kertoo siitä vanhemmilleen, hän ei osaa vain kunnioittaa aikuista, ei ymmärrä omaa parastaan ja varmaan vielä valehteleekin, syyhän on tietenkin aina lapsen. Vai onko?

Vieras

#273 Re: Jaa-ah

16.04.2012 21:49

#272: Vieras - Jaa-ah

Eihän tuo oikein ole, mutta kerrotko vielä, miten tämä kommentti liittyy tähän ryhmään?

oivoi..

#274

17.04.2012 15:46

Hahah me lapset kyllä varmaan tiedämme milloin häiriköimme ja milloin ei..? monesti olen itse joutunut oven taakse vaikken tiedä edes itse syytä ? sairasta touhua sanon minä, mutta harmi että asiat meni näin.
Ope Vaasasta

#275 Huh huh

17.04.2012 16:06

Oli pakko lukea viestit läpi ja huomasi, että täällä ei suurin osa edes tiedä, mistä puhutaan. Esim. Käräjämäki ei ole vuoteen ollut Onkkarissa opettajana jne. Käsittämätöntä, miten aktiivisesti jengi kirjoittaa asioista, joista ei tiedä juurikaan mittän. Pitää olla jonkinlainen faktapohja, jos meinaa asioista puhua.

Aina on sanottu, että kukaan ei ole korvaamaton - miksi juuri tekee tässä poikkeuksen? En ole ollut hänen opetuksessa, mutta sitä on yhtälailla kehuttu ja haukuttu. Opettajakunnassa vain ei voi loputtomiin sooloilla, siksi Juri on saanut vuosi sitten varoituksen. Ja onhan se niin, että yksi mätä omena pilaa koko sadon...

Herrat tehköön viisaita ja oikeita päätöksiä. Onneksi itse ei tarvi olla asiaa ratkomassa.