Maksuttoman joukkoliikenteen puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Maksuttoman joukkoliikenteen puolesta.

Piia Repola
Oulu

#1 ?

20.09.2007 14:03

pitää se joukkoliikenteenkin menovesi jollain maksaa ja myös kuljettajien palkat...
Aleksi Erola
Kalvola

#2 arvoisa Piia Repola

24.09.2007 14:44

Se kävisi oivasti verorahoista ottamalla. Valtion budjetti on ennätyksellisen ylijäämäinen, eikä olisi huono kohdennus julkisen liikenteen maksuttomaksi tekeminen.
Anu Vesteri
Kuopio

24.09.2007 16:16

Jos joukkoliikenne olis ilmainen, käyttäjiä tulis aika reippaasti lisää. Eli ympäristöäkin säästettäisiin.
Mutta en usko että tuo toimisi.
Pertti Sandberg
Nurmijärvi

#4 #4

26.09.2007 10:59

Jos vaikka käytettäisi niitä yksityisautoilijoiden maksamia veroja, jotka 60- ja 70-luvuilla "korvamerkittiin" tienpitoon, ja joista nykyään jää rahaa ylettömästi vaikka mihin toisarvoiseen (liikenteen kannalta) käyttöön. Nyt olisi hyvä sauma käyttää niitä vaikka julkisen liikenteen tukemiseen, joten voisin itsekin autoilla pakolliset ajoni puhtaalla omallatunnolla.
Mia Kemppi
Jyväskylä

#5 eikö siitä nyt vähän voisi maksaa?

03.10.2007 12:14

eikö se nyt riittäisi, että joukkoliikenteen käyttäminen olisi halvempaa? täällä jyväskylässä taitaa kertalippu bussiin maksaa 2,70 9km alueelle. eurokin olisi jo lähempänä kohtuuhintaa, ja matkakortit olisivat vielä hiukan halvempia. toki mikäs sen hauskempaa kuin ilmaiset bussikyydit, mutta ei se valtion kassakaan pohjaton ole. tulisi aika kalliiksi järjestää ilmainen joukkoliikenne. vielä kun suurimmalla osalla kansasta on todellakin varaa maksaa bussilippunsa.