Lentävänniemen kiekkokaukalon laidat säilytettävä!

Ritva Asula-Myllynen

#26 Kiitos allekirjoittaneille!!

10.11.2012 08:58

Tappara ja Ilves tulivat hätiin ja homma saadaan pelaamaan. Tukenne oli korvaamaton, kiitos siitä. Adressi toimitetaan seuroille ja kaupungille vielä. Tässä uutinen http://yle.fi/uutiset/lasten_mielenosoitus_tehosi_-_tamperelaisseuroilta_rahaa_jaakiekkokaukaloihin/6370945
Sami Torsti

#27 Perse edellä puuhun

10.11.2012 17:22

Tässä nykymaailmassa oman empiirisen havainnoinnin perusteella sanoisin, että lasten ja nuorten liikunta on laskeva trendi, eikä sitä tulisi enää entisestään pyrkiä vähentämään, vieläpä varsin mitättömillä säästökohteilla.

Tulisi tutkia asioiden vaikuttavuutta pidemmällä aikavälillä.
Lapsena ja nuorena hankittu fyysisen rasituksen tiedetään vahvistavan tuki- ja liikuntaelimistöä, sekä kehittävän sydän-, verenkierto- ja hengityselimistöä. Näillä nuorena hankituilla reserveillä on pitkälle vanhuuteen kantavat seuraukset.

Lienee sanomattakin selvää, että terveen elämän osuus elämästä vähenee. Yllämainittujen elimistön osien aikaisemmasta heikosta kunnosta johtuen myös sairaudet tulevat varhaisemmalla iällä, eli huonolaatuisemman elämän osuus kasvaa. Tämä lisää luonnollisesti sairaanhoitokustannuksia.

Jääkiekon harrastajana, sekä kahden harrastavan pojan isänä olen pannut myös merkille, että jääkiekko on yhä useamman halukkaan tavoittamattomissa, lajin siirryttyä täysin jäähalleihin. Junioreilla ei ole enää lainkaan tapahtumia ulkojäillä.

Kuvitelkaapa, miten yhä köyhtyvän keskiluokan vesa ei saisi siten edes sitä lyhyen talvikauden muutamaa hyvää höntsyä ihan oikeassa kaukalossa.

Toki kaukaloiden säilyttäminen yksin ei lisää kenenkään terveyttä, halusinkin vain ilmaista huoleni tästä lisääntyvästä ilmiöstä, lyhytnäköisestä säästämisestä.

Lyhytnäköisestä säästämisestä tulikin mieleeni: Käykääpä allekirjoittamassa adressi Välittömästä lähtövalmiudesta koko Pirkanmaalla.

Ja jos asialle haluatte julkisuutta, ja lisää nimiä, muistakaa myös kertoa adressista muille, JAKAKAA!
Ritva A-M

#28 Aamulehti 11.11.

11.11.2012 12:13

Aamulehti julkaisi mielipiteeni tästä kaukaloasiasta tänään. Ensi viikolla jatkamme tapahtumien suunnittelua.

Sami Torsti kirjoitti tuossa edellä osuvasti siitä, miten kaikki kiekkoilu on siirtymässä halleihin. Eli ei kaikki lapset ole seuratoiminnassa ja kentillä on kiva ulkoilla talvisäässä raikkaassa ilmassa. Ulkojäät kuuluvat suomalaiseen talviharrastukseen. Tarvitaan vain aikuisia, jotka panostavat kaikkeen liikuntaan ja meidän nuoriin.
Ritva A-M

#29 Kiitos Tampere!

14.11.2012 18:21

Nyt saimme kaupungin pyörtämään päätöksen, kiitos edelleen, tämä oli hieno erävoitto! Uutinen löytyy täältä http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194777700191/artikkeli/tampereen+kaukalokapina+auttoi+kaikki+jaakiekkokaukalot+pystytetaan+tanakin+talvena+.html

Vieras

16.11.2012 13:31

Kyllä vaan.Nyt kunnon taklauksen jälkeen vastustaja voi lentää jopa kymmenien metrien matkan..jopa läheiselle maantielle.