Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#17876 Tiesittekö muuten, että Tarzan oli aluksi homo

26.07.2013 21:33

tai ainakin rakasti apinoita, kunnes tapasi Janen jolloin hänestä tuli hetero. Täh?

Vieras

#17877 TosiTV

26.07.2013 21:48

Ranskan massiivinen maanvyöry ym.
- tapahtumia viikon varrelta

Signs of change the past week or so July 2013 part 3


Vieras

#17878 Tiesittekö muuten, että evoluutio loi ihmisen

26.07.2013 21:49

ja ihminen loi Jumalan, Allahin, Jahven, Zeuksen ym. Eivätpä ole järin häävejä luomuksia. Täh?

Vieras

#17879 Re: Tiesittekö muuten, että evoluutio loi ihmisen

26.07.2013 21:56

#17878: - Tiesittekö muuten, että evoluutio loi ihmisen

Ollaan me aikamoisessa oravanpyörässä, kun vielä otetaan huomioon, että Jumala loi evoluution, joka loi ihmisen, joka loi Jumalan ...  Summa summarum: Jumala loi välikäsien kautta itsensä. Mutta mikä loi logiikan?


Vieras

#17880 Re: Re: Kuka keksi avioliiton?

26.07.2013 21:57

#17875: - Re: Kuka keksi avioliiton?

 

Suomalainen jos ottaa silmäilyynsä sanan evoluutio,  johan siitä tulleeki hauskaa:
Metsäopisto + siivousvälinemuodostelma
E  V  O              Luutio

 


Vieras

#17881 Re: Re: Re: Kuka keksi avioliiton?

26.07.2013 22:01

#17880: - Re: Re: Kuka keksi avioliiton?

Metsäopiston luutijat eivä tuloksista päätellen olekaan ihan tyhjäpäitä.

Vieras

#17882 Päivän mietelause

26.07.2013 22:02

Psalmi 19:14

Varjele minut myös eksyttäjiltä, etten joutuisi heidän valtaansa.
Silloin olen viaton ja puhdas,
monesta synnistä vapaa.

Pleasing you - Maranatha Singers

Vieras

#17883 Re: Re: Tiesittekö muuten, että evoluutio loi ihmisen

26.07.2013 22:04

#17879: - Re: Tiesittekö muuten, että evoluutio loi ihmisen

Ollaan me aikamoisessa oravanpyörässä, kun vielä otetaan huomioon, että Jumala loi evoluution, joka loi ihmisen, joka loi Jumalan ...  Summa summarum: Jumala loi välikäsien kautta itsensä. Mutta mikä loi logiikan?

Logiikka on selvästi Paholaisen tekosia. Hän se sitten osaa hassuttaa ihmisiä harhateille.


Vieras

#17884 Re: Päivän mietelause

26.07.2013 22:11

#17882: Vieras - Päivän mietelause

Sielusi puhtauden takia on paras, että jätät nyt tämän kommenttipalstan, jottei silmäsi viekoittele sinua pahaan (ja jottei pahimmassa tapauksessa tarvitse operoida silmää pois).


Vieras

#17885 Parisuhde miehen ja naisen välillä on

26.07.2013 22:51

evoluution "tahto" (ei "Jumalan" eikä minkään muunkaan kummajaisen tahto). On ihan yksi lysti, miksi sitä nimitetään. Raamattua voi lukea tai olla lukematta, mutta sitä ei pidä sotkea tosiasioihin.


Vieras

#17886 Tiesittekö muuten

26.07.2013 23:01

että todennäköisyys kuoleman jälkeiseen elämään on vähemmän kuin lottovoitto kymmenen kertaa peräkkäin. En tiedä sitten toimiiko se mutta saahan sitä yrittää. Täh?
Vieras

#17887 Re: Re: Päivän mietelause

27.07.2013 03:54

#17884: - Re: Päivän mietelause

Take a cup of coffee and relax!

 

My peace - Maranatha Singers

 

 

fundis

#17888 Re: Re: Re: Re: Re:

27.07.2013 05:12

#17724: - Re: Re: Re: Re:

Ateeksi, että olen tässä vähän jälkijunassa vastailemassa kysymyksiin ja kommentteihin. Reaalielämän ihmiset saakoon myös osansa ja silloin aikaa kuluu...  :)

Luterilaisena ymmärrän tässä jumalankuvat enemmän symbolisesti, kuin konkreettisina kuvina. Ev.lut kirkon jumalankuvat eivät ole palveltavia kuvia vaan opetuskuvia. Temppeleitä ei mikään kirkko tarvitsisi, koska Pyhä Henki asuu meissä, ei kirkoissa. Yhteisiä kokouksia tarvitaan kyllä, jotta voisimme palvella toisiamme niillä lahjoilla, joita meille on suotu. Alkukirkon systeemeistä olemme aika kaukana, mutta ei sen sinällään tarvitse syntiä olla. Mutta kyllä se sitäkin voi olla.

Katolisten kohdalla tilanne onkin kinkkisempi, Paavin asema, pappien kutsuminen isäksi, heidän naimattomuus vaatimuksesna, neitsyt Marian asema, pyhimykset joita rukoillaan, ehtoollisen muuttuminen vereksi ja ruumiiksi... Esim nämä ovat asioita, joiden ajattelen olevan suoraan Raamatun opetusta vastaan.

Room 3:23, 24 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

Joh 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

 

 

fundis

#17889 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

27.07.2013 05:36

#17750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

En tarkoittanut tekstiäni näpäytykseksi, anteeksi pyydän Sinulta, kun sen niin koit.

Ymmärsin, että kysyit, miksi se kakkoskäsky sinne on lisätty ja siihen vastasin.

Siihen oman tekstini sisältöön on tullut ymmärrys siitä, että Jumala on ''kateuteen saakka mustasukkainen'' kaikelle sille, jonka me panemme Hänen Sanansa ja Hänen edelleen. Siihen liittyy se kirjo kaikenlaisista asioista, jotka meidän elämässämme estävät ajan ja rahan 'oikeaa' käyttöä. Meidän elämämme pitäisi olla niin Pyhän Hengen ohjaamaa, että kaikki mitä meillä on, on Hänen ohjauksessaan ja käytössään.

fundis

#17890 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 06:19

#17775: maatuska - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Jos tapaisit minut livenä arjessani, et koskaan voisi olla sitä mieltä, että hallitsen muita jollakin tavalla :)  Miellän tehtäväni elämässäni palveijana ja olen todella ymmälläni, että minut voi kokea noinkin. Omasta mielestäni täälläkin olen vain kirjoittanut niin Raamatun mukaista tekstiä, kuin sen ymmärrän. Livenä en tuputa Raamatun Sanaa kenellekään, koska sille yksinkertaisesti ei ole 'tilausta'... toistaiseksi. Täällä asiat melkein aina ovat sellaisia, että uskovaisena ihmisenä mielipiteitteni takana on Sana.

Ihan kaikkiin kysymyksiin en ole puuttunut, koska esim. Pyhän Hengen toiminta yksilöissä on erilaista, siihen ei ole kaavoja, eikä sitä Raamatun mukaan voi sellainen ymmärtää, eikä tunnistaa, joka ei ole samassa Hengessä. Jos tämä on se asia, johon olet loukkaantunut, ymmärrän kritiikkisi ja otan sen vastaan.

Minulle se, kuinka Pyhä Henki avaa Sanaansa on pyhä asia. -Heprean kielessä: Pyhä Henki=Most Holy Thing. Esimerkiksi Jeesus opettaa, että Häntä saa pilkata ja Jumalaakin saa pilkata menettämättä 'taivasoikeuttaan' mutta se joka pilkkaa Pyhää Henkeä ei kaikissa tapauksisa saa sitä koskaan anteeksi. Tämä viimeinen kohta ei koske 'uskomattomia' ihmisiä kuitenkaan, vaan nimenomaan uskiksia.

Olen monesti sanonut ja toistan edelleen, etten kirjoita ilman nimimerkkiä. Olen näin täysin jokaisesta sanasta vastuussa siitä teille muille, jotka luette niitä. En heittele keskusteluun mitään verhon takaa, vaan avoimesti saman nimimerkin kanssa.

Tekstisi viimeinen rivi on surullista luettavaa. Muistathan kuitenkin, että se on Sinun oma valintasi.

fundis

#17891 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 06:23


Vieras

#17892

27.07.2013 06:45

Päivän Sana

Heitä työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät.

Sananl. 16:3 (KR33/38)
fundis

#17893 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 07:08

#17814: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

En ole teologi. Teologiksi opiskelu ei ole oikein Raamatullistakaan. Jeesus on antanut seurakunnille virat ja Hän kutsuu tehtävään ja opettaa myös Pyhän Henkensä kautta, sekä antaa voiman suoriutua tehtävästä. Näin tapahtui opetuslapsille ja myös Paavalille.

Meille (puolisolleni ja minulle) on Pyhä Henki puhunut jo kolmisen vuotta palvelutehtävästä, jossa koulutuksessa päivittäin edelleen olemme. Emme tiedä vielä milloin se alkaa. ''Lepää ja nouse osaasi päivien lopulla'' on vahvistettu, samoin sanat ''vielä ei ole aika puhua'' sitä aikaa odotamme.

 

Lisää mytologiaa

#17894 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

27.07.2013 07:46

#17888: fundis - Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Tässä vaiheessa Jadekeisari antoi Sun Wukongin itsensä buddhan haltuun, joka vihdoin sai apinan asettumaan. Buddha löi Sun Wukongin kanssa vetoa, voitti vedon ja laittoi rangaistukseksi Sun Wukongin maahan makaamaan ja päälle painoksi vuoren. Tuossa pinteessä Sun Wukong pysytteli kokonaiset viisisataa vuotta, kunnes armeliaisuuden buddha, Guan Yin, vihdoin vapautti huomattavasti rauhoittuneen ja nöyrän apinan.

Guan Yin laittoi viisaasti Sun Wukongin lahjat ja toimintatarmon pyhyyden palvelukseen, ja asetti tämän apulaiseksi munkki Xuanzongille tämän lähtiessä pitkälle ja vaaralliselle matkalle Intiaan hakemaan pyhiä sutra-kääröjä. Pitääkseen apinan aisoissa työmatkan aikana Guanyin laittoi tämän päähän kultaisen pannan ja evästi Xuanzongin ns. ”päänsärky-sutralla”. Aina kun Sun Wukong oli tekemässä vallattomuuksia, munkin tarvitsi vai resitoida “päänsärky-sutraa” ja panta Sun Wukongin otsalla alkoi kiristää niin, että pahanteko jäi sikseen.

 

 


Vieras

#17895 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 08:20

#17893: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....Meille (puolisolleni ja minulle) on Pyhä Henki puhunut jo kolmisen vuotta palvelutehtävästä

 

 

 

 

Tuollainen äänien kuuleminen on merkki siitä, ettei mielenterveys ole kunnossa. Suosittelen hoitoon hakeutumista.

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#17896 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 08:26

#17893: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Mielenkiintoinen tuo näkökulma, että teologiaa ei ole sopivaa opiskella, vaan antaa pyhän hengen johtaa ymmärrystä. Miksi Jeesuksella kuitenkin oli nimenomaan opetuslapsia ja miksi Paavali sattui olemaan jo valmiiksi oppinut mies?

Vai onko opiskelussa se vaara, että fundislasit uhkaavat pudota silmiltä, kun oppii ymmärtämään asian laajemmat yhteydet?

Eikö ole olemassa vaara, että pyhän hengen johdatukseksi koettu sisäinen palo onkin ihan jotain muuta? Tällainen sisäisesti voimakas tunne on ajanut historian aikana lukemattomat lahkot tuhoon ja sekasortoon - Raamatun ehdotonta totuutta ja profetioita ja ilmoituksia koko ajan noudattaen.


Vieras

#17897 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 10:05

#17890: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää.... 

 

"Tekstisi viimeinen rivi on surullista luettavaa. Muistathan kuitenkin, että se on Sinun oma valintasi." Mikä saa sinut kommentoimaan noin? Ymmärrän että sinulla on oma uskosi, mutta tällä aliarvioit sitä jolla on erilainen usko. Pääuskontojakin on useita eikä niitä voi kumota sillä perusteella ettei se jostakin syystä mene jonkun nahan alle. Uskollasi ei ole tilausta livenä, miten ajattelet että sillä olisi tilausta tällä palstalla? Kerro minulle ymmärtämättömälle miten pyhä henki vahvistaa jonkun asian. Itse näen sen sisäisenä keskusteluna enkä näe siinä eroa on usko mikä tahansa. Olet kertonut että olet puolisosi kanssa tullut vasta uskoon. Ymmärrän että sen innon kautta, ym pienillä lauseilla tulee aliarvioitua muita ajatellen että on ainoan oikean uskon sanansaattaja. Olen tutkinut uskontoja ja uskoja läpi elämäni joten peilauspintani on melko pitkä. En lokeroisi itseäni uskottomaksi, en homoksi vaan ihmiseksi muitten kanssa jonka päämäärä on herätä tästä unesta. Sydämeni kertoo valon tiestä, arvostan kaikkien profeettojen sanomaa. En kuitenkaan koe olevani ainoan uskon sanansaattaja enkä koe että oma uskoni olisi sellaisenaan muille sillä jokaisella on oma tiensä ja sitä tietä noudattakoon jokainen sillä se totuus on oikea juuri kullekin kulkijalle. Elävä usko ei ole jonkun kirjoittaman jakeitten toistamista ja tulkintaa sillä monta kuin on ihmistä on ymmärrystä. Kaikki on suhteessa kokemuksiin. Ymmärrän että kipeää saanut uskova saa lohtua jostakin mutta siitä voi muotoutua helposti negatiivinen asia jos sitä alkaa totuutena muille lausua lausumisen perään. On mukavaa jos saatte tarvitsevan pelastettua. Monesti yritätte kuitenkin pelastaa sellaiset jotka ei teidän apuanne ole pyytänyt. Homofobiakin on suhteessa oman kokemuksen ja tulkinnan aikaansaannoksia, vain pieni liru maailmankaikkeudessa. Paras rukous on mielestäni kiitos, myös ikävistä asioista sillä se laajentaa ymmärrystä ja vie kohti unesta heräämistä. Näette homostelun jotenkin yksioikoisesti rietasteluna. Aikuisena ihmisenä ymmärrät varmasti ettei elämä pyöri päivät pitkät seksin ympärillä. Elämä on paljon muutakin. Rakastaminen on sieluntasolla ja ehkä jo valmiiksi sovittua suurempaa rakkautta. Tiedäthän kun katsot jotakin ihmistä syvälle silmiin niin sen vain tietää että kyseessä on jotakin suurta. Se jos mikä on suurempaa luojan suunnitelmaa. Sen peittäminen on itsensä huijaamista ja ympäristön paineitten alle hautautumista. Jakeita tolkuttamalla sydän ei elä, se antaa vain syyn unohtaa jotakin joka on alitajunnassa ja alitajunta herää aina, aina.

Vieras

#17898 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 11:21

#17895: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Mielenterveys on sosiaalinen konstruktio. Sen järkkyminen tarkoittaa mm. sitä, että ihmisen toimintakyky ympäristössään heikkenee ja/tai asia aiheuttaa ahdistusta tai vahingoittaa vaikkapa harhaisuudessaan itseä tai muita.

Uskonto on sillä lailla erikoisessa asemassa, että näitä sivuefektejä tulee suhteellisen, jos elää riittävän paljon samalla tavoin ajattelevien kanssa. Joku muu yhtä radikaali niksaus päässä voisi aiheuttaa kuvaamiani ongelmia saman tien. Toki tiukka uskonto aiheuttaa vahinkoa ympäristölle, mutta sen luonne on pääasiassa sosiaalinen, siis ei aina vain yhden ihmisen mielenterveysongelmiin suoraan liittyvää.

Ja jos tästä joku yrittää nyt vetää paralleelia vaikka homoihin, niin voin todeta, että homoseksuaalisuuteen liittyvät mielenterveysongelmat eivät liity suoraan homouteen, vaan sen aiheuttamaan sosiaaliseen paineeseen suvaitsemattomassa ympäristössä.

 

fundis

#17899 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 11:24

#17895: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

En ole tainnut sanoa, että kuulen ääniä :)

Pyhä Hengen puhe ei ainakaan meillä ole korvin kuultavaa.


Vieras

#17900 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 11:29

#17897: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Kovin on tuttua tekstiä!!!

Eihän vapaamuurari itse vai hänen oppinsa imenyt eksyttäjä?!

Surullista luettavaa joka tapauksessa!