Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#25951

14.12.2013 13:58


Vieras

#25952 Re: Re: Re: Re: Re: Roskaa

14.12.2013 14:00

#25950: Sivusta sivusta seurannutta seurannut - Re: Re: Re: Re: Roskaa

 

Elä sinä ihminen hermostu,  ihmettele vaan!  P.


Jumala ei riipu meidän ajatuksistamme

#25953 Re: Re: Re: Re: Re: Roskaa

14.12.2013 15:21

#25950: Sivusta sivusta seurannutta seurannut - Re: Re: Re: Re: Roskaa

En ole mielisairas, vaikka niin haluat/yrität väittää. Sinä itse et tunne Pyhää Henkeä, mutta voin vakuuttaa (vaikka se turhalta tuntuukin sinun tapauksessasi) että Jumalan Henki on todellinen. Jos sinä et tunne Pyhää Henkeä, niin ei se tarkoita ettei joku toinen voisi Häntä tuntea. Kysy vaikka miljoonilta uskovilta, yhtä hyvin Suomessa, Kiinassa, Venäjällä, Brasiliassa, missä tahansa, saat saman vastauksen : Pyhä Henki on Elävä Persoona.

 

 

 

 


Vieras

#25954 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

14.12.2013 16:14


Vieras

#25955

14.12.2013 16:16

Olkaa valppaat ja karttakaa kaikenlaista ahneutta, sillä ihmisen elämä ei riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä olisi ylen määrin. Luuk.12:15

Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa. Luuk.12:15

Vieras

#25956

14.12.2013 16:24



"PYHÄN HENGEN TULO, JEESUKSEN KIRKASTAMINEN, Raamattu; Jeesus:

Lk 24:49. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.

Joh 7:37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.

Joh.14:16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

15:26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


Vieras

#25957 Raamatun aputeos

14.12.2013 17:23

Minkälaisia kokemuksia on porukalla seuraavasta kirjasta: ELÄVÄ UUTINEN UUSI TESTAMENTTI VAPAASTI KERROTTUNA. Kristillinen Kirja- ja Musiikkikustannus KKJMK OY, Juva 2013. (Living Bible International) (Julkaistu aikaisemmin Karas-Sana Oy:n toimesta useina painoksina.)

Siteeraan kohdan LUKIJALLE 'Viime vuosina on Raamattu yllättäen kohonnut kirjakauppojen myyntitilastojen kärkeen monissa maissa. Miten se on mahdollista - eikö jokaisessa kodissa jo ole Raamattu?
Uusi mielenkiinto Raamattuun johtuu osaksi siitä, että Raamatun kieliasu on saatu nykyihmiselle helpommin ymmärrettävään muotoon. On ilmestynyt uusia raamatunkäännöksiä ja selventäviä mukaelmia. Englantia puhuvissa maissa on jopa julkaistu erikseen juhla- ja arkikielisiä raamatunkäännöksiä.

"Elävä uutinen" ei ole uusi raamatunkäännös, vaan siinä on Uuden testamentin sisältö esitetty vapaasti, toisin sanoin. Se on siis PARAFRAASI - selventävä mukaelma - samoin kuin sen kansainvälinen esikuva Living- Uusi testamentti. Se pyrkii niin tarkasti kuin mahdollista ilmaisemaan Uuden testamentin ajatuksen - mutta sanoin, jotka ovat aikamme ihmiselle tuttuja. Ovathan monet Uuden testamentin sanonnat meille niin vieraita, että joskus tarvitaan kokonainen nykykielen virke selittämään yhtä ainoaa Raamatun sanaa.

"Elävä uutinen" on tarkoitettu RAAMATTUUN OHJAAVAKSI kirjaksi. Tärkeintä on, että mahdollisimman moni aikamme ihminen saa kuulla Jumalan elävän uutisen Jeesuksesta, joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja. Kustantaja' Lainaus päättyy.

Oma kommenttini: Kuten lukijalle-kohdasta tarkemmin käy ilmi: Elävä uutinen on Raamatun aputeos, parafraasi, selventävä mukaelma, se ei ole uusi raamatunkäännös.

Olen omistanut kirjan runsaat puoli vuotta mutta se on jäänyt käyttämättömäksi, vain kerran katsoin erästä kohtaa. Näin ollen en osaa muodostaa mielipidettä kirjasta. Varsinaista Raamattuahan se ei korvaa eikä ole tarkoitettukaan korvaamaan ja kustantajankin mukaan on tarkoitettu Raamattuun ohjaavaksi kirjaksi. Onko siis kellä kokemusta tästä Raamatun aputeoksesta.




Vieras

#25958 Re: Re: Re: Re: Re: Ei enää roskaa vaan jopa asiaa.

14.12.2013 18:30

#25950: Sivusta sivusta seurannutta seurannut - Re: Re: Re: Re: Roskaa

Heippa vaan sinullekin! Ennen uskoontuloa on myös nykyisellä uskovalla (kuten nyt esimerkiksi minulla) ollut ajatukset juuri samanlaiset kuin sinullakin. Tuttua puuhaa. Uskovia pidin minäkin täysin erehtyneinä tapauksina. Kyllä tuo #25953 kirjoittaa täyttä asiaa. Jumala on kuitenkin niin diplomaattinen meitä kohtaan, että Hän ei pakota meitä uskomaan, enkä pakota minäkään. Tuo on aivan sinun oma asiasi. Ystävällisesti vain valaisen asiaa. Tuota Pyhän Hengen työtä on hankala selittää ihmiselle, joka ei halua uskoa. Asenteesi ratkaisee. Pyhä Henki vakuuttaa uskovassa Jumalan sanan olevan totta, ei niinkään, että Raamattu todistaisi itsensä todeksi vaan se on Pyhän Hengen työtä uskovassa ihmisessä. Lopputuloksena on se, että uskova tietää Raamatun olevan totta! Ulkopuolisen on varmaan vaikea tätä ymmärtää. Asiaa on ainakin yritetty selostaa, ota tai jätä. Rakkaudella kirjoitetaan vaikka vihaksi monet tulkitsevatkin.


Vieras

#25959 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roskaa

14.12.2013 18:49

#25953: Jumala ei riipu meidän ajatuksistamme - Re: Re: Re: Re: Re: Roskaa

Haluan ilmaista pienen oman huomautukseni täältä reunasta päin.

(vaikka se turhalta tuntuukin sinun tapauksessasi) -kommentti kertonee inhimillisestä väsymyksestä, siis siitä, että olemme vain ihmisiä ja epätäydellisiä. Asiaan on olemassa myös aivan toisenlainen suhtautumistapa, joka välillä tuppaa unohtumaan:

JUMALALLE EI OLE OLEMASSA TOIVOTONTA TAPAUSTA. Jees, jees. Yes, yes!


Vieras

#25960

14.12.2013 19:13

Kristillidemokraatit (KD) ovat oikeiden arvojen asialla. Lämpimästi tervetuloa joukkoomme tämän lukija !

Vieras

#25961 Re:

14.12.2013 19:15

#25960: -

 

Kristillisteokraattien kannatus on marginaalista ja laskee jatkuvasti. Syytä ei tarvitse kaukaa etsiä.

 


Vieras

#25962 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei enää roskaa vaan jopa asiaa.

14.12.2013 19:19

#25958: - Re: Re: Re: Re: Re: Ei enää roskaa vaan jopa asiaa.

Asenteesi ratkaisee. Pyhä Henki vakuuttaa uskovassa Jumalan sanan olevan totta, ei niinkään, että Raamattu todistaisi itsensä todeksi vaan se on Pyhän Hengen työtä uskovassa ihmisessä. Lopputuloksena on se, että uskova tietää Raamatun olevan totta!

Näin minäkin ymmärrän!

Kuunnelkaapa mitä arkkipiispamme asiasta sanoo!!??

Yle Areena 14.12.13 "Ykkösaamu", n. 28 min kohdasta alkaa.

 


Vieras

#25963 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei enää roskaa vaan jopa asiaa.

14.12.2013 19:42

#25958: - Re: Re: Re: Re: Re: Ei enää roskaa vaan jopa asiaa.

Lopputuloksena on se, että uskova tietää Raamatun olevan totta!

 

Uskova "tietää" Raamatun olevan totta, koska sen voi uskon voi varmentaa Raamatusta.

Kehäpäätelmä.

Jeesuksanoma

#25964 Pyhä Henki: Jeesus oli Homo

14.12.2013 19:48

Kohdalta 37.30 alkaa kiinnostava asia, jonka TV7 sensuroi munakoisovuoan kera.

http://areena.yle.fi/tv/2081306







Vieras

#25965 Re: Pyhä Henki: Jeesus oli Homo

14.12.2013 20:29

#25964: Jeesuksanoma - Pyhä Henki: Jeesus oli Homo 

 Ecce homo- katsokaa ihmistä!


Vieras

#25966 Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 20:46

#25950: Sivusta sivusta seurannutta seurannut - Re: Re: Re: Re: Roskaa

Pyhän Hengen johdatus ei ole pään sisältä kuuluvaa ääntä vaan kokonaan toisenlainen asia. Eikä kuuluvaa ääntä ollenkaan. Toisenmoista.


Vieras

#25967 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 20:53

#25966: - Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Täällä moni profetoiva sisar ja veli on todistanut sen olevan juuri sitä.


Vieras

#25968 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 20:56

#25966: - Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Pyhän Hengen johdatus ei ole pään sisältä kuuluvaa ääntä vaan kokonaan toisenlainen asia.

 

Olet täysin oikeassa; pyhä henki on perşeestä kuuluvaa ääntä.

 

 


Vieras

#25969 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:18

#25968: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

 

Jos "ajatus jostain pyhästä hengestä on perşeestä", niin varmaan avaruustähtitieteen professori Esko Valtaojan tämän iltainen "totuus" TV 3:n lottoarvonnassa on mielestäsi paljon uskottavampi.

Hän nimittäin "ilmoitti", että olemme syntyneet tähtipölystä, siis IHMINEN.

Ajatelkaa ! ;)

 

 

 


Vieras

#25970 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:19

#25967: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Tarkoittanevatkohan ns. ääntä! Eri ihmiset kuvailevat samaa asiaa vähän eri sanoin. Miehenä en ole kovin hyvä tässä kuvailupuolessa.


Vieras

#25971 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:24

#25970: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Kun taiten nussii, niin kyllä vitustakin saa samanlaisen äänen kuulumaan.

 


Vieras

#25972 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:45

#25969: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Jos tarkoitit tuossa Esko Valtaojan ilmoittaneen, että olemme syntyneet tähtipölystä, siis me ihmiset, niin Raamatussa 1.Moos.2:7 kertoo: (Tarkoitan Raamatunkohdan olevan noin, siis ilman jossitteluakin Valtaojasta)

"Sitten Herra Jumala muovasi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä tuli elävä sielu." Tomustahan me olemme.


Vieras

#25973 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:51

#25969: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Ajatelkaa ! ;)

 

Kemialliset prosessit voimme todentaa, mutta väitetyn yliluonnollisen toimijan tekemisiä emme.

 

 

 


Vieras

#25974 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:56

#25972: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Kaikki menevät samaan paikkaan. Kaikki ovat tulleet tomusta, ja kaikki palaavat tomuun.  Saarn.3:20


Vieras

#25975 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 21:59