Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

avuton mummo

#3801 Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:12

#3785: - Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Jotenkin on epätoivoista noiden tämän adressin vastustajien häirikönti 8-) Ei ne ymmärrä uskovia.Ne luulee, että tämä kristinusko on jostain elämänkatsomuskaupasta valittu trendi. Ei ne ymmärrä, että Jeesus on totta ja auttaa meitä.


Vieras

#3802 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:12

#3799: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

virallisempaa listaa mihin? kansalaisaloitetta tästä ei todellakaan voi tehdä, koska tämä ei ole lakialoite.

pöh

#3803 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:13

#3795: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

En minäkään ehkä hoitoihin hakeutuisi. Adoptio saattaisi olla vaihtoehto, jos lapsen yksin haluaisin. Kyllä varmasti yksikin rakastava vanhempi on lastenkotia parempi. Maailmalla on valtavasti lapsia vailla minkäänlaisia vanhempia.


Vieras

#3804 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:13

#3798: Leena - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Kyllä minä ymmärrän sen että sinä haluat elää naisen kanssa ja rakastat naista. Minulla ei ole mitään sitä rakkautta vastaan. Mutta kuten sanoin minusta oli kauheaa kasvaa ilman isää, olisin niin kovasti kaivannut isän, äidin kanssa ei voi tehdä samoja asioita kuin isän ei vaikka olisi kaksi äitiä. Se on ainoa syy miksi minä nimeni tähän adressiin kirjoitin.

En edes vastusta adoptiota koska uskon että lesboparin kanssa lapsella on paremmat oltavat kuin afrikassa ilman ruokaa.

 


Vieras

#3805 kansalaisaloitteesta

27.03.2013 21:14

Veikkaan että korkeintaan kuukauden päivät. Kunhan saan apua (tekstin oikoluku yms) niin asia etenee vauhdilla. Ihmettelen kun ei kukaan ollut jo tähän ryhtynyt;-)

Vieras

#3806 Meillä on jo miehen ja naisen välinen tasa-arvoinen avioliitto.

27.03.2013 21:16

Oikeasta asiasta muistutatte!

Vieras

#3807

27.03.2013 21:19

Hienoa, jään odottamaan.
pöh

#3808 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:20

#3804: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Olen pahoillani, ettei kaipaamaasi miehenmallia löytynyt lähipiiristä. Omat lapseni metsästävät, retkeilevät jne papan kanssa. Surullinen tosiasia on, että vaikka perheeseen kuuluisi sekä äiti että isä, ei takuita niistä yhdessä touhuavista vanhemmista ole.


Vieras

#3809 Re: Re: Re: Re: Ei tänne

27.03.2013 21:20

#3738: ziisus - Re: Re: Re: Ei tänne

Sää mun matkustamisesta päätä, pässi!

Matti

#3810 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:21

#3804: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

No mistäs jäit paitsi, mitä et voinut toteuttaa äitisi kanssa mutta isäsi kanssa olisit.


Vieras

#3811 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:24

#3801: avuton mummo - Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Tiedätkö rakas kanssaihminen että samaa mietin koko ajan kun lujen näitä kammottavia ja luonteiseen vastaisia ilmipiteitä,

nyt ON AIKA SUOMEN HERÄTÄ POIS RUOTSIN TIELTÄ!

Kais täämä tuli perille sinne palstallle

monen lapsen äiti

#3812 lapsen hankkiminen yksin?

27.03.2013 21:24

En koskaan uskaltaisi hankkia tietoisesti lasta yksin.

Miten koskaan voin ottaa niin suuren päätöksen toisen ihmisen puolesta, että viisaudessani olen päättänyt, että hän ei tarvitse isää? Ikinä en mestaroisi kenenkään elämää sellaisella.

Miten voisin selittää asian lapselleni niin, että hän vielä sen jälkeen kunnioittaisi minua? Hän halveksisi minuakin ja olisi sen jälkeen vielä yksinäisempi. Minulla ei ole oikeutta riistää yhdeltäkään yksilöltä isää - jos isä lähtee tai kuolee, sille en voi mitään. Nekin tilanteet ovat lapselleni kammottavia, elämän läpi jatkuvia suruja.
Ihmettelevä

#3813 Re: Freakin' really?

27.03.2013 21:25

#60: - Freakin' really?

"Akateemisissa piireissä on tehnty jo varsinaisen lopullinen selvityks..."

Jo tosta voi päätellä tason. Kolmannessa valtakunnassa oli lopullisia ratkaisuja, ei missään akatemiassa. Huh huh mitä keinoja te käytätte.

Leena

#3814 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:25

#3801: avuton mummo - Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Tiesitkö että kristinusko on vain matkittu ja kopioitu toisista vanhoista uskonnoista?


Vieras

#3815 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:26

#3808: pöh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Itseasiassa kyllä mulla ihana isäpuoli on joka tuli kuvioihin ala-asteella. Mutta ei se siltä ole koskaan korvannut sitä miten kovasti olisin sen oman isän halunnut. Ei sitä vaan korvaa mikään muu.

Minulla ei ainakaan ole lesboja ja homoja vastaan tosiaan mitään. Uskon Jumalaan ja luen Raamattua ja jos jotain kohtaa pidän tärkeänä se on lähimmäisen rakkaus, olisi se lähimmäinen sitten homo tai lesbo. Ja mielestäni täällä muutama ”kristitty” voisi vähän lukea sitä Raamattua uudestaan.

 

Meikä

#3816 Sitähän täällä

27.03.2013 21:26

Vedän taas raamattuanne...kädestä käteen!

Kiitos

#3817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:30

#3814: Leena - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Kristinuskolla on syvät juuret. Se on aikojen kuluessa korvannut monia menneitä uskontoja ja ottanut muistoksi matkallaan piirteitä niistä. Perintö on rikas ja puhutteleva.


Vieras

#3818 Re: kansalaisaloitteesta

27.03.2013 21:35

#3805: - kansalaisaloitteesta

Sain vastauksen kristillisdemokraattien Asmolta, seraavat tilannetta ja pohdinnassa on josko tästä saisi tehtyä kansalaisaloitteen!

Sinun tulisi olla yhteydessä heidän kanssaan!

 

 

pöh

#3819 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:35

#3815: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Olen pahoillani, että sinulle on jäänyt asiasta paha mieli ja koet, että jotain jäi puuttumaan. Minä tunnen muutaman homoperheessä kasvaneen, ja heille ei ole tällaista tuntemusta jäänyt. Mutta tokihan se on yksilöllistä.


Vieras

#3820 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:40

#3819: pöh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Ymmärrän tuonkin puolen, mutta minun on vain seurattava sitä mikä minusta tuntuu oikealta ja sen takia vastustan tuota lakialoitetta. Jos lakialoite koskisi pelkästään avioitumista, olisi kantani toinen.

 

pöh

#3821 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:42

#3820: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Minä ymmärrän kyllä :) Taisi olla paras perustelu ilman kiihkoilua mihinkään suuntaan.


Vieras

#3822 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:43

#3801: avuton mummo - Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Kuule rRakas sisko. Ostin nakkei ja Niitäs nyt ajattelin illan palaksi suuhub laittaa, sitten soitan yläkerran hyvälle tuulLALLE ja jutela tästä kamalasta hankkeesta suomen maalla. Hän or ortodoksi ja kunnioittaa myös perinteistä mallia.

 

 


Vieras

#3823 3818

27.03.2013 21:43

Loistavaa! Kiitos avustasi.

Vieras

#3824 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 21:47

#3821: pöh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Niin kyllä täälläkin näitä järkeviä ihmisiä seassa ihan oikeasti on, ja kylläpä tuntuu pahalta kun nämä hihhulit pilaavat uskovaisten maineen. Kuten jo aikaisemmin sanoin, ei kuulosta että monikaan muistaisi lähimmäisen rakkaudesta mitään.

Se riittää kun Heikki ja kaverit pitävät kovaa ääntä täällä niin jo kuulostaa siltä että hihhuleita koko joukko.

Kiitos myös sinulle, hienoa on keskustella ”vastustajan” kanssa sivistyneesti. Saattaa oppia vaikka jotain uutta ;)

 

taku

#3825 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

27.03.2013 21:48

#3817: Kiitos - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HYVÄ HUOMIO

Minä tein nuorempana sen virheen että ajattelin että olisiikäänkuin selkeät rajat uskontojen välillä että voitaisiin lokeroida että tämä on kristinusko ja tämä islam.Läheskään aina ei ole selvää edes kuka on kristitty ja kuka ei.Jotkut kristityt esimpitävätMuhammedia profeettana.

Sinänsä jännää että kristityt ja muslimit on vuosisatojen ajan ollut toistensa vihollisia vaikka 99% ei tiedä mistä tämä nahina johtuu.Minäkin tajusin sen vasta vuosi sitten.Islamin mukaan Jumalalle ei ole vertaista kristinuskon mukaan Jeesus on yhtä kuin Jumala.Tästä on kysymys vain ja ainoastaan.Areiolaiset poikkesivat muista kriistityistä vain siinä että he pitivät Jeesusta Jumalasta seuraavana luotuna luomakunnan esikoisena muut kristityt taas ajattelivat että jeesus on yhtä kuin Jumala eikä luotu tämän seurauksena katolinen kirkko julisti heidät kirkonkiroukseen.Muslimit taas suhtautuivat heihin myönteisesti.Avain kysymys kuuluu onko Jeesus Jumalan vertainen vai vasta Jumalasta seuraava.Tästä on taistelu nyt 1400 vuotta.Minun uskossani kysymys ei ole koskaan ollut tärkeä ja arvatkaapa tunsinko oloni hölmöksi kun tajusin että puolet elämäni olin suhtautunut kielteisesti muslimeihin asian takia joka ei ole minulle tärkeää ollenkaan