Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Suvaitsematon suvaitsemattomuutta kohtaan

#6751

06.04.2013 08:58

Outo näkökulma tässä keskustelussa, että homojen puolustajat ovatkin vihan lietsojia.

Täällä on nähty loputon määrä kommentteja, jotka kauhistelevat homoutta, tekevät siitä maailmanlopun aiheuttajan, kannattavat sen kriminalisointia ja pitävät jopa Venäjän homojen hakkaamista ja murhaamista esikuvallisena. Vastapuoli taas haukkuu täällä meiskaavia fundiksia pääasiassa ennakkoasenteella varustetusta Raamatun tulkinnasta, tieteen tulosten ohittamisesta, väitteiden sisäisen logiikan puutteesta ja edellä kuvatusta ajoittain laillisuuden rajat ylittävästä rienaamisesta ja ihmisoikeuksien polkemisesta.

En halua ottaa keneltäkään pois oman uskon iloa, vaikka se tarkoittaisi sitä, että vain minun tavoin ajattelevat pelastuvat viimeisellä tuomiolla. Jos sellaisella tyypillisen lahkolaisella höpönhöpöllä taas yritetään vaikeuttaa muiden ihmisten elämää vaikkapa lainsäädäntöteitse, en voi sitä vaikenematta seurata.

Vieras

#6752

06.04.2013 08:58

Miksi homoparien pitää saada "siunaus" "liitolleen", eikö avosuhde riitä? Miksi Jumalan pitäisi siunata sellaista, minkä Hän on nimenomaan kieltänyt Raamatussa! Ei Jumala ole kaksi mielinen, eikä muuta säädöksiään.
Ortodoksi

#6753 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden

06.04.2013 08:58

#6747: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden

 

Onpa erikoista, että luterilainen opastaa meitä ortodokseja Raamatun tulkinnassa. Osaamme, kuule, itsekin.

Heikki

#6754 Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:00

#6676: - Re: Re: Hiljainen varmuus 

 

"Olen kanssasi samaa mieltä! Itse olen kristitty ja homoseksuaali..." Älä valehtele! Et voi olla molempia. Opetuslapset eli kristityt eivät tee tahallista syntiä! Yhtä järjetöntä olisi väittää olevansa kristitty parittaja tai huumetrokari! Ef 1:13-14 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet TOTUUDEN sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI TULTUANNE pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi Hebr 1026-29 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Vieras

#6755 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:01

#6742: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

Huomaan että kommenttini aiheuttaa paljon vihaisia kommentteja.Se ei ollut tarkoitukseni vaan avata keskustelu,miisä ei viha ole ensimmäinen tunne.Epäonnistuin todella pahasti.Suon rakkauden sydämmestäni kaikille ja rukoilen sitä kaikille,mutta me ihmiset emme näköjään opi rakkaudesta vaan vihasta.Kiitos teille asiantuntioille kommentoista.Koen myös olevani jonkinlainen asintuntija ,koska isäni oli homo.t.Minna-Liisa


Vieras

#6756 Re:

06.04.2013 09:02

#6745: -

"Olen todella ihmeissäni siitä,että keskustelu on erittäin vihaan lietsovaa homojen ja lesbojen keskuudessa."

Luepa tätä keskusteluketjua ja pane merkille, ketkä täällä syyllistyvät mainitsemaasi vihan lietsontaan. Odotan konkreettisia esimerkkejä. Voidaan vaikkapa pelata pientä foorumipeliä: jokaista vihaa lietsovaa homomyönteistä viestiä kohden minä voin leikiten esittää vaikkapa kolme isoin kirjaimin kuola suusta pärskyen kirjoitettua, absurdeja varjohallituspelotteluja tai anaaliyhdynnän kuvailuja sisältävää viestiä.

"Ihmisten ei tarvitse aina olla muuttamassa asioita omien halujensa ja tarpeidensa ajamina.Tämä aika on sitä aikaa,että'Mut ku mä haluun'."

Sama ongelma kuin edellisellä kirjoittajalla: sinulta lienee jäänyt huomaamatta, että omat halusi ja tarpeesi on jo tyydytetty. Sinä (=heterot) olet halunnut, että oma avioitumistahtosi otetaan huomioon, ja niin yhteiskunta on luonut ja muuttanut esim. lainsäädännöllisiä rakenteita pelkästään juuri sinun halujesi ja tarpeittesi tyydyttämiseksi. Tämän jälkeen on sangen kaksinaismoralistista torua niitä, jotka myös haluaisivat tulla samalla tavalla huomioonotetuiksi; harvinaisen kaksinaismoralistista on koettaa lyödä vastapuolta niillä samoilla haluilla ja tarpeilla, joiden osalta oma tontti on hoidettu kuntoon jo aiemmin.

"Tässä avioliitto asiassa ei ole kysymys tasa-arvosta vaan uskosta ja siitä miten haluamme raamattua nykypäivänä tulkita omiin tarkoitusperiimme"

Ei, vaan avioliitossa on kyse julkisoikeudellisesta mallisopimuksesta, jonka perusteiden tulisi kummuta muusta kuin uskonnollisesta ajattelusta. Jos kotoinen avioliittolakimme edes nykyään perustuisi tiukasti kristilliseen arvokäsitykseen, siinä kiellettäisiin avioero ja todennäköisesti siinä olisi pysytetty lainsäädäntömme vanhastaan tuntema edusmieheys-järjestelmä, jossa nainen siirtyi avioituessaan miehen käsky- ja määräysvallan alle ja menetti muun muassa oikeuden vallita itse omaa omaisuuttaan (tai käydä töissä ilman miehen lupaa).

Kristinuskosta nousevaa lainsäädäntöä on toki kokeiltu maassamme paitsi avioliittonormituksessa myös rikoslain puolella: valitettavasti porukkaa jouduttiin tuomitsemaan Mooseksen lain voimaansaattamisen jälkeen siinä määrin suurissa määrin kuolemaan, että sääntelystä luovuttiin. Kuitenkin ehdittiin silpaista henki esimerkiksi sellaisilta uppiniskaisilta jälkeläisiltä, jotka eivät olleet kunnioittaneet isäänsä tai äitiään.

Tasa-arvoa kaikkiin käänteisiin

#6757 Re:

06.04.2013 09:03

#6752: -

Toivottavasti nuo sitaatit tarkoittivat, että ymmärrät nyt olevan kyse juridisesta, ei kirkollisesta avioliitosta...

Syynä kysymääsi on lähinnä se, että tämä nimi antaa mahdollisuuden diskriminointiin esim. työhönotossa - samalla tavoin, kuin esim. rotumerkintä apartheidin aikaan Etelä-Afrikassa. Vertaus toki ontuu siinä suhteessa, että diskriminointi täällä ei ole laillista, mutta senhän voi aina yrittää verhota muilla syillä, vrt. tapaus Johanna Korhonen.


Vieras

#6758 Re:

06.04.2013 09:03

#6752: -

Miksi homoparien pitää saada "siunaus" "liitolleen", eikö avosuhde riitä? Miksi Jumalan pitäisi siunata sellaista, minkä Hän on nimenomaan kieltänyt Raamatussa! Ei Jumala ole kaksi mielinen, eikä muuta säädöksiään.

 

Kyse on eduskunnan säätämästä avioliittolaista, joten vihkiminen tapahtuu maistraatissa. Älä sotke tähän uskontoa ja kirkkoa.

Heikki

#6759 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden

06.04.2013 09:04

#6753: Ortodoksi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden 

 

Ortodoksi tarkoitaa puhdasoppista. Miksi siis revitte Raamattusta osan pois? Oletteko kenties myyneet nahkanne saa tanan palvelukseen vai miksi eksytättä homoja helvettiin? Eksyttäjien rangaistus tulee olemaan sama kuin tahallisen synnin tekijöidenkin: Hesekiel 3:17-21 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.,Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

Vieras

#6760 Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:06

#6754: Heikki - Re: Re: Re: Hiljainen varmuus Yhtä järjetöntä olisi väittää olevansa kristitty parittaja tai huumetrokari!

 

Tuosta tuleekin mieleen Timo Soinin väite, ettei hän voi olla rasisti, koska on katolilainen.

Ortodoksi

#6761 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden

06.04.2013 09:07

#6759: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä kohden

 

Jätäpä ortdoksisuuden määriteleminen meille ortodokseille, äläkä sekaannu oppiimme. Tuollaiset ääriprotestantit ovat saaneet niin paljon pahaa aikaan.

syntinen kristitty

#6762 Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:08

#6754: Heikki - Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

Kumpiakos sitten eräät rysän päältä kiinni jääneet lahkojohtajat tai katoliset papit ovat, kristittyjä vai syntisiä? Heidän katuvuutensa on ainakin ollut kovin rajallista, uhreja kun on pääasiassa vaadittu antamaan anteeksi tapahtunutta.


Vieras

#6763 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:08

#6755: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

"Huomaan että kommenttini aiheuttaa paljon vihaisia kommentteja."

Enpä taaskaan huomannut mitään vihaa "homopuolelta". Ilmeisesti on niin, että mikä tahansa vastapuolelta tuleva ja siten sisällöltään epämieluisa kommentti tulkitaan automaattisesti vihaiseksi? Homoliittojen vastustajien välistä raivotautisilta vaikuttavat ulostulot puolestaan tulkitaan rauhallisiksi, vakaiksi ja luonteeltaan "hiljaista varmuutta" synnyttäviksi.

Heikki

#6764 Avioliittolaki on kaikille sama

06.04.2013 09:12

#6757: Tasa-arvoa kaikkiin käänteisiin - Re:  

 

Se että joku on homo, ei oikeuta rikkomaan lakia ja menemään " avioon" samaa sukupuolta olevan kanssa. Kyse on avioliiitolle asetetusta määritteestä, eikä mistään tasa-arvosta. Eihän homot valita siitäkään, etteivät voi avioitua sisarensa tai alaikäisen kanssa. olkoot siis vaatimatta erivapauksia ja menkööt naimisiin toista sukupuolta olevan kanssa niinkuin muutkin kansalaiset. Homous ei ole oikeutus erivapauksiin. Eihän sokeillekaananneta ajokorttia!

Vieras

#6765 Re: Re:

06.04.2013 09:12

#6758: - Re:

Hei  aikuisten oikeesti miksi kaikki mielipiteet otetaan vihassa vastaan.Ymmärrän asian olevan todella haastava,mutta miksi mieletön viha ei ole kyse kilpailusta kuka on oikeessa ja kuka väärässä.Rakkautta on monenlaista viljellään sitä ei vihaa.Mä en voi tähän osallistua enää tulee niin pahamieli oman edesmenneen isän vuoksi joka oli todella rakas vaikka oli homo.t.Minna-Liisa

Heikki

#6766 Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:13

#6762: syntinen kristitty - Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus 

 

No eivät ainakaan kristittyjä jos jatkavat synnin tekemistä, eli tekevät tahallista syntiä. Ei voi olla molempia yhtäaikaa.
Heikki

#6767 Re: Re: Re:

06.04.2013 09:16

#6765: - Re: Re:  

 

Sun maailmankuvas on jo niin vääristynyt että hyväksyt, ja pidät homoutta normaalina. Ajatelkaa jos kaikki menis samaan lankaan sen jälkeen kun homoilulle alettaisiin osoittaa yleistä hyväksyntää. Kettän ei saa kannustaa vääryyteen.

Vieras

#6768 Re: Avioliittolaki on kaikille sama

06.04.2013 09:16

#6764: Heikki - Avioliittolaki on kaikille sama

"Se että joku on homo, ei oikeuta rikkomaan lakia ja menemään " avioon" samaa sukupuolta olevan kanssa."

Niin sitä lakiahan ollaan nyt kovasti muuttamassa, jottei sitä "rikottaisi".

"Homous ei ole oikeutus erivapauksiin."

Heterous sen sijaan on.


Vieras

#6769 Re: Re: Re: Re:

06.04.2013 09:18

#6767: Heikki - Re: Re: Re:

Kai "Heikki" huomasit, että kommentoit hartaan uskonsisareni viestiä, ja vieläpä henkilökohtaisuuksiin menemällä. Tästäpä mallia muillekin adressissa kirjoittaville, joiden mielestä tasa-arvoisen avioliiton kannattajat huokuvat vihaa ja menevät asiattomuuksiin.

Heikki

#6770 Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:20

#6760: - Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus 

 

Sä voit rakastaa ihmistä, mutta sun ei tarvitse hyväksyä hänen pahoja tekojaan. Samoin homoja voi rakastaa ihmisinä, mutta homoilulle ei tarvitse osoittaa myötätuntoa. Sama esim. alkoholistin kanssa - rakasta häntä ihmisenä, mutta kehoita häntä luopumaan sellaisesta, mikä tuhoaa hänet.
Heikki

#6771 "Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun"

06.04.2013 09:22

#6769: - Re: Re: Re: Re:  

 

Uskonsisaresi on menossa helvettiin, jos hän kannustaa ihmisiä homouteen: Room 1:24-32 "Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin JUMALA HYLKÄSI HEIDÄT HEIDÄN KELVOTTOMAN MIELENSÄ VALTAAN, TEKEMÄÄN SOPIMATTOMIA. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ANSAINNEET, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan VIELÄPÄ OSOITTAVAT HYVÄKSYMISTÄ niille, jotka niitä tekevät."

Vieras

#6772 Re: Avioliittolaki on kaikille sama

06.04.2013 09:24

#6764: Heikki - Avioliittolaki on kaikille sama

Kyse ei ole erivapauksista, vaan samoista oikeuksista kuin erisukupuolisilla pareilla. Tasa-arvoisen avioliittolain säätäminen kuuluu eduskunnalle.

 

Sokeat ja ajokortit eivät liity asiaan mitenkään.


Vieras

#6773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:25

#6770: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

Sä voit rakastaa ihmistä, mutta sun ei tarvitse hyväksyä hänen pahoja tekojaan.

 

Niin, minäkin hyväksyn kyllä kristityt ihmisinä, mutten voi sietää heidän silmitöntä jeesushihhulointiaan.


Vieras

#6774 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

06.04.2013 09:29

#6766: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Hiljainen varmuus

No oletkos laatimassa kansanliikettä kristillisiksi itseään kutsuvien vl-seurakuntien pomoille, jotka tätä ovat vuosia harjoittaneet?


Vieras

#6775 Re: "Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun"

06.04.2013 09:32

#6771: Heikki - "Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun"

Uskonsisaresi on menossa helvettiin, jos hän kannustaa ihmisiä homouteen

 

Heikkipä vasta onkin terhakas ensimmäisen kiven heittäjä ja Jumalasta ylöspäin seuraava.

Todella kristillistä.