Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#7801 Re: Re: Asiaa

08.04.2013 17:49

#7794: eksytyksestä/valvokaa - Re: Asiaa

436 nimeä ei ole 1000! Miksi valehtelet?


Vieras

#7802 Re: Re:

08.04.2013 17:50

#7790: - Re:

Miten niin, Agricola aikoinaan oli kirkon palvelija. Hän on ensimmäinen mahdollinen "avioliitto" sanan käyttäjä.


Vieras

#7803 Re: Re: Re:

08.04.2013 17:50

#7760: - Re: Re:

Noiden kahden lähteen yhdistävä tekijä on lähdearvo - tai oikeammin sen puuttuminen.


Vieras

#7804 Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 17:51

#7785: - Re: Re: Re:  

 

Kyllä esimerkiksi leski- tai poikamies vanhus voi helposti avoitua lain mukaan ja saada lapsia, kunhan vaimo on täysi-ikäinen. Onhan presidentillämmekin nuori ja kaunis vaimo. Eivätkö he esim. voi saada mielestäsi lapsia?
Anteeksi että synnyin rakastumaan ihmiseen

#7805 Re: Re: Re: Asiaa

08.04.2013 17:51

#7791: - Re: Re: Asiaa

Eihän sitä sukupuolta voikkaan poistaa, eikä tietty pidäkkään. Mutta niin mies kuin nainenkin, on samanarvoisia ihmisiä. Niinkuin monet täällä nyt näyttävät väittävän että tahdosta rakastutaan, eikä tunteesta. Omalla kohdallani voin ainakin sanoa sen, että kun en rakastu sukupuoleen vaan ihmiseen, niin olen rakastunut täysin tahtomattani. En minä ole päättänyt sitä että rakastuin samaan sukupuoleen. Ei se ole tahtomisesta kiinni. Anteeksi nyt poikkesin sinun kommentistasi toisen henkilön kommenttiin, mutta joo.


Vieras

#7806 Re: Re: Re:

08.04.2013 17:52

#7799: veryxyl - Re: Re:

Lasta ei tietääkseni voi testamentata!


Vieras

#7807 Re: Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 17:56

#7804: - Re: Re: Re: Re:

Ymmärrät varmaan tahallasi väärin, mutta väännän nyt sitten eräästä metallitavarasta.

Sinun mukaasi parin liitto hyväksytään avioliitoksi vasta kun liitosta on pyöräytetty lapsi. Näin esimerkiksi miesparin parisuhdetta ei voi virallistaa avioliitoksi. Mutta huomaathan, ettei kahden vanhuksen parisuhteesta synny siitäkään jälkeläisiä. Logiikkasi kieltää avioitumisen vaihdevuodet ylittäneeltä naiselta. Yleensä tämänikäiset naiset menevät naimisiin heitä itseään vanhempien henkilöiden kanssa, joten katsoin sopivaksi viitata heihin termillä vanhukset.

veryxyl

#7808 Re: Re:

08.04.2013 17:57

#7779: - Re:

Ne kaksi vanhusta ovat nainen ja mies, niinkuin meillä!

 

 


Vieras

#7809 Re: Re: Re:

08.04.2013 17:59

#7802: - Re: Re:

Vastasin tähän: "Avioliitto ei ole juridinen termi, vaan kirkon käyttöönottama käsite."

Avioliitto käsitteenä ei vieläkään ole kirkon keksimä.


Vieras

#7810 Re: Re: Re:

08.04.2013 17:59

#7808: veryxyl - Re: Re:

Eli otetaan täysin sattumanvarainen kriteeri lainsäädännön pohjaksi ja käytetään sitä toisten ryhmien oikeuksien polkemiseen. Vrt. tilanne, jossa naimisiin saavat mennä vain punatukkaiset ja kaljut.

Yeshh!

#7811 Siunattu olkoon

08.04.2013 18:01

Yhden naisen ja yhden miehen välinen avioliitto, on se kaunista.. :) Kyllä Jumala on vaan mahtava yeshh!

"Ken vaimon löysi, se onnen löysi ja sai Herran mielisuosion"


Vieras

#7812 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 18:04

#7778: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

"Paavalin näkemykset viittaavat siihen, että hän haluaa erottautua voimakkaasti ympäröivien kansojen noudattamista tavoista. Sukupuoliroolit nähdään selvinä, ja niiden rikkominen on Paavalille kauhistus (samalla tavalla kuin ennen vanhaan vaikkapa koti-isyys tai nainen perheen elättäjänä olisivat olleet). Paavali ei myöskään tunnusta minkäänlaisen rakkauden mahdollisuutta tai olemassaoloa homoseksuaalisissa suhteissa, mikä viittaa siihen, että hänen tuomitsemansa "homostelut" ovat tyypiltään ja tarkoitukseltaan jotakin muuta kuin esimerkiksi pitkä ja uskollinen homoseksuaalinen parisuhde lapsineen, Volvoineen ja ylisuurine asuntolainoineen." Paavalin kirjoitukset ovat syntyneet Pyhästä Hengestä siinä missä Pietarinkin. He eivät opeta ihmisiltä saatua evankeliumia, vaan sitä minkä Kristukselta olivat saaneet. Kaltaisesi eksyttäjät repivät heille sopimattomat tekstit pois Raamatusta. Kristinuskossa oleva hyväksyy joko koko Raamatun ilmoituksen, tai muutoin häntä ei pidetä kristittynä: Gal 1:6-16 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Vieras

#7813 Re: Siunattu olkoon

08.04.2013 18:04

#7811: Yeshh! - Siunattu olkoon

"Ken vaimon löysi, se orjan ja toisen tahtoon alistettavan, lapsen asemassa oman mielipiteenmuodostuksen osalta olevan löysi ja sai Herran mielisuosion"

Anteeksi että synnyin rakastumaan ihmiseen

#7814 Re: Re: Re: Asiaa

08.04.2013 18:05

#7793: - Re: Re: Asiaa

Onnekseni, minä en kommentissani puhunutkaan siitä kenen kanssa kenenkin on tarkoitus mennä avioon. Ilmaisin mielipiteeni ''homous on sairaus''- asiasta. :) Tiedän hyvin itsekkin, että raamatussa lukee että mies ja nainen on luotu menemään avioliittoon, en ota kantaa tähän. Voin sanoa, tuohon rakkaus on tahtotila eikä tunnetila asiaan pari juttua. Ainakin omalla kohdallani, minä en päätä kehen rakastun. Kun rakastuin samaan sukupuoleen, en päättänyt sitä itse. Ensin rakastutaan tahtomatta ja rakkaus loppuu tahtomatta. Sitten kun ollaan yhdessä rakastuneita, sitä rakkautta voidaan tahtoa enemmän ja enemmän, ihan totta sekin. Mutta vaikka kuinka haluaisin, (onneksi minulla ei ole tarvetta muuttaa itseäni) niin en rakastuessani voi päättää sitä, kumpiko sukupuoli on rakkauden kohteeni. Enkä myöskään tahtoessani voi lopettaa sitä rakkautta joka minun ja saman sukupuolen välille on syntynyt. Se rakkaus voi sammua kyllä, mutta niinkin käy tahtomatta. Tämä juttu on tosi ainakin minun kohdallani, eihän kukaan voi tietenkään sanoa samaa toisten kohdalta. Se ei ole varmasti tätä kokemattomalle helppo ymmärtää, että sitä ei itse päätetä että kumpiko sukupuoli kiinnostaa. Minun kohdallani se on molemmat, enkä häpeä sitä yhtään - enkä pidä sitä sairautena. Minä ainakaan en itse päättänyt sitä että rakastuin naiseen, se vaan tuli luonnostaan - niinkuin heteroillekkin se tulee vastakkaiseen sukupuoleen. Enkä osaa, enkä voi myöskään määrätä itseäni olla rakastumatta.

En tarvitse vihamiehiä ylleni, ei minulla ole mitään kenenkään mielipiteitä vastaan, tämä vain on omani :)

 


Vieras

#7815 Re: Re: Re:

08.04.2013 18:05

eksytyksestä/valvokaa

#7816 Re: Re: Re: Asiaa

08.04.2013 18:07

#7801: - Re: Re: Asiaa

En käy joka päivä täällä, niin kuin te käytte kirjoittelemassa, missään muussa adressissa ei ole näin paljon kommentteja, ei tietääkseni edes 1000 komenttia. Kertoo jostakin.. Olet varmaankin oikeassa, muistin väärin tuon allekirjoittaneiden luvun, se olikin kahdelta päivältä, mutta hyvin siltikin. eniwei.. Laskin väärin, anteeksi.


Vieras

#7817 Re: Re: Re: Asiaa

08.04.2013 18:15

#7800: - Re: Re: Asiaa 

 YÖKÖTTÄVÄÄ HOMOPROPAGANDAA.


Vieras

#7818 Logiikan nyrjähdys raamattulaisilla

08.04.2013 18:15

Näillä ns. uskovaisilla on sellainen siru laitettu päähän, että se on kuin monitori josta ne alkavat toistaa samaa raamattuhokemaansa kun asiat menevät heidän kannaltaan liian epämieluisiksi. Se on huvittavaa. Toisaalta aika surullista heille.

Todellista keskustelua täällä ei tosiaankaan ole näkynyt heidän puoleltaan. Laitetaan vain korvat kiinni ja heilutetaan päätä, ettei vaan näkisi maailman muutoksia ympärillään.

Minua on ihmetyttänyt mm. heidän kirjoituksissaan se, että jos tätä yhtä asiaa naulataan näin ehdottomasti kiinni raamattuun perustuen, niin miksi kaikki muut ohitetaan tässä ajassa tuosta vaan. Missä on se johdonmukaisuus?

Onneksi saan olla vapaa tuosta ikävästä ahdasmielisyydestä ja nauttia elämästä rakkaani kanssa. Ja kyllä se avioliittokin meille pian sallitaan, siitä ei ole epäilystäkään.

Sekös joitakin harmittaa sitten, mutta hällä väliä.
siunaus vs. kirous

#7819 Mooses vs. noidat

08.04.2013 18:15

Faraon hovissa Mooses teki Jumalan armosta monia ihmeitä, mm: sai sauvan muuttumaan käärmeeksi jne, faaraon noidat jäljittelivät ko. ihmetekoja, mutta hopealle jäivät. Tälle foorumille on pesiytynyt porukkaa jotka tietoisesti ja pahuuttaan vääristelevät selkeitä Sanan kohtia, näkee selkeästi että minkä herran palveluksessa (ehkä tietämättäänkin) ovat. :(

Ei provosoiduta ja voisi olla parempi että sen kaltaisille ei vastaisi mitään, ei jaksa kauaa keuhkota omia valheitaan...ja hävinneen puolella ovat joka tapauksessa kun Jumalan säätämystä ja totuutta vastaan nousevat...repivät siinä itsensä lopulta. Ei anneta tuollaisten repiä kansaamme aivan hajalle ja vetää kirousta maamme ylle.

Vieras

#7820 Hiljaa kiitollinen

08.04.2013 18:16

jokaisesta oikeamielisestä :)
Äly hoi!

#7821 Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

08.04.2013 18:18

#14: Kirin - Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Menkööt homot minun puolestani liittoon,mutta ottakoot käyttöön jonkin muun sanan kuin avioliitto! Esim. Homoliitto! Asia tulisi kerralla selväksi. Ja maistraatissahan asia hoituu jo kai nytkin,pitääkö sitä kirkkoon tunkea homoliittoon vihille!

samat säännöt kaikille tasapuolisesti

#7822 Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 18:21

#7810: - Re: Re: Re:  

 

jatkanko listaasi? -puoliso ei voi olla samaa sukupuolta tai esim. linnunpönttö tai koira, koska: 1 § (16.4.1987/411) Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet. Avioliitto solmitaan vihkimisellä. Ennen vihkimistä on selvitettävä, ettei avioliitolle ole muita esteitä. Jos tämä tärkein, eli 1. ehto täytetään, (mies ja nainen - nämä on helppo vihkijänkin varmistaa, vaikka molemmilla olisi kimittävä ääni, esim henkilöllisyys papereista) tutkitaan ettei avioliitolle ole muita esteitä: Varmistetaan ettei joku ole naittamassa alaikäistä lasta : 4 § (16.4.1987/411) Avioliittoon ei saa mennä alle kahdeksantoistavuotias. Oikeusministeriö voi kuitenkin erityisistä syistä antaa kahdeksaatoista vuotta nuoremmalle luvan mennä avioliittoon. Ennen asian ratkaisemista luvanhakijan huoltajalle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, jos hänen olinpaikkansa voidaan kohtuullisin toimenpitein selvittää. Varmistetaan ettei pääse syntymään moniavioisuutta: 6 § (13.12.2001/1226) Kukaan ei saa mennä avioliittoon, jos hänen aikaisempi avioliittonsa on vielä voimassa. Avioliittoon ei myöskään saa mennä se, jonka rekisteröity parisuhde on voimassa. Varmistetaan ettei tapahdu sukurutsausta: 7 § (16.4.1987/411) Kukaan ei saa mennä avioliittoon isänsä, äitinsä, näiden vanhempien tai muun suoraan takenevassa polvessa olevan sukulaisensa kanssa eikä lapsensa, lapsenlapsensa tai muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa. Sisarukset ja puolisisarukset eivät saa mennä keskenään avioliittoon. 9 § (16.4.1987/411) Avioliittoon eivät saa mennä keskenään ne, joista toinen on toisen veljen tai sisaren jälkeläinen, ellei oikeusministeriö erityisistä syistä anna siihen lupaa. Ks. AvioliittoA 820/1987 12 §. Ks. myös 109 §. 9 a § (20.1.2012/23) Mitä 7 ja 9 §:ssä säädetään, sovelletaan myös, kun sukulaisuussuhde on syntynyt adoption seurauksena.

Vieras

#7823 Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

08.04.2013 18:22

#7821: Äly hoi! - Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Todellakin Äly hoi! Näytä missä kohtaa tässä aloitteessa vaaditaan kirkossa vihkimistä?

Ihan vilpittömästi, näyttäisitkö sen kohdan!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/192


Vieras

#7824 Re: Siunattu olkoon

08.04.2013 18:23

#7811: Yeshh! - Siunattu olkoon 

 

"Talo ja tavara peritään isiltä, mutta toimellinen vaimo tulee Herralta."

Vieras

#7825 Re: Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 18:24

#7822: samat säännöt kaikille tasapuolisesti - Re: Re: Re: Re:  

 

Kylläpä on rajoituksia. Onko tuo tasa-arvoista kaikkia kohtaan?