Karkkilan löytöeläinten talteenottopaikka vaihtoon

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

30.03.2013 17:14


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.04.2013 14:33



Vieras

#28 Re: LÖYTÖELÄINASIAT KARKKILASSA EDELLEEN REMPALLAAN

01.04.2013 14:54

#11: Mahdikas - LÖYTÖELÄINASIAT KARKKILASSA EDELLEEN REMPALLAAN 

Suhmurointiin on liittynyt eläkeläisen toimiin tyylinmukaisesti myötävaikuttaen myös mm. ns. Maikkalanmies, sydämetön,joka on tunnustanut mm. surmanneensa Turre-koiran.

 Kuka on ns. Maikkalanmies? Millä tämä väite perustellaan ja miksi Turren juttua tällä todistuksella viedä eteenpäin??

Maija Ankkuri

#29 Re: Re: LÖYTÖELÄINASIAT KARKKILASSA EDELLEEN REMPALLAAN

01.04.2013 17:28

#28: - Re: LÖYTÖELÄINASIAT KARKKILASSA EDELLEEN REMPALLAAN 

Sitä mitä Turrelle tapahtui, ei enää voi viedä eteenpäin.  Turren ja Tipsun kohtalot ovat tapa osoittaa minkälainen ihminen Karkkilan löytöeläinasioista oikein vastaa. 

Olin jo aikoja sitten ehdottanut parille muulle ihmisella adressin laatimista, mutta aikani odotettuani oli pakko laatia  itse. 

Sitä tiedä kuka on mies, josta kyselit,  varmaan jokin sisäpiiriviittaus.  Toivottavasti tekstin tehnyt selittää itse mistä miehestä on kyse.


Vieras

#30 "Kuka on ns. Maikkalanmies?"

02.04.2013 08:00

Ikävää, kun tällaisissa adresseissa usein käytetään niin mielikuvituksettomia nimimerkkiä, kuin Vieraskin on tässä tapauksessa tehnyt.
Ei kai Vieras ole Maikkalanmiehen pseudonyymi? Saatujen tietojen mukaan nk. Maikkalanmies piti ruutiasettakin liiallisia kustannuksia kerryttävänä ja koetti toteuttaa finaalit toimet käteen osuneilla astaloilla saunantaustan nokkospöheiköissä.Turren tapauksessa hän oli lisäksi ilmoittanut nauttineensa surmatyöstä, mainiten kotipeltonsa olevan hautoja täynnään ja po.lemmikin raadon löytämisen liki mahdottomaksi.
Eläinparat

#31 Voi Turre-parkaa !

02.04.2013 14:30

Mistä noita hulluja tappajia sikiääkin...eläimen tappamisen täytyisi olla välttämätän paha, kun eläin on sairas tai teurastaja tappaa teuraseläimen...
Ken tappamisesta nauttii, niin sen täytyy olla pahasti sairas ihminen ja hoidon tarpeessa.
Kuka tuntee Maikkalanmiehen, niin pitäköön huolen, että ko. henkilö määrätään pakkohoitoon.
Outo on myös löytölän pitäjä, kun on heti tappamassa löytöeläimet , vaikka laki vaatii 15 vrk säilytyksen. Outo on myös Suomen Kennelliitto , kun rekisteröi ämmän koiria.

Vieras

#32 Maikkalan mies

02.04.2013 17:47

tuo metsästäjä joka lopetti löytöeläimiä asuu lähellä Vihdin rajaa mutta ymmärtääkseni Karkkilan puolella eikä Maikkalassa joka on Vihdissä. Asuisko lähellä Maikkalaa. Muistan vain kun vaimoni kanssa ajettiin Porintietä Karkkilan suuntaan, niin alunperin syntyjään karkkilalainen vaimovainajani viittasi erästä oikealle menevää pikkutietä ja sanoi kuulleensa että sillä suunnalla asuva metsästäjä lopettaa löytöeläinkoidin eläimet. Tuoreessa muistissamme oli Turren tapaus josta luimme Karkkilan Tienoo lehdestä mikä tuli vaimoni lapsuudenkotiin. Ei kuitenkaan koskaan tullut todistetuksi mitä Turrelle oikeasti tapahtui. Enkä tiedä sitäkään missä vaiheessa löydetyt lopetettiin ja kauanko säilytettiin. Pidettiinkö kaksi vai kolme viikkoa vai vähemmän tai enemmän. Se ei ole pointtini, mutta ihmetellä täytyy miksi Turre katosi suoraan sanoen mystisesti.

Vieras

#33

03.04.2013 07:52

Adressi on hyvä asian eläinten oikeuksien puolesta. Pitäisi panna vastuuseen tämä nykyinen koira " keskitysleirin" pitäjä. Linnaan muutamaksi vuodeksi miettimään tekojaan.

Vieras

#34

03.04.2013 07:59

Hankasalmella oli löytöeläinkoti jota piti hiemanko hullu nainen.Hän tappoi kaikki koirat ja kissat jotka sinne tuotiin-HETI!!.Lisäksi hän saalisti kotieläimiä kylillä-vain tappaakseen ne.Teki kovaa tiliä kunnalta-jOKAISESTA lopetetusta ja haudatusta eläimestä hän sai 62,30e ja lisäksi korvauksen jokaisen eläimen 15 pvän hoitokuluista 150e.Hoitomenoja ei ollut-nainen tappoi elukat itse-haulikolla ja useimmiten niin että kissat oli jätesäkissä ja ampui ne sitten pussiin-osa kuoli osa jäi kitumaan kunnes kuoli...eli lopetus kuluja ei ollut-eikä myöskään hautauskuluja koska kissan raadot hän heitteli pitkin metsiä ja hoitolan tonttia ja lisäksi löytyi sitten varsinainen raato-kaatopaikka läheiseltä suolta.Minulla on valokuvia tuolta suolta -se on karmivaa katseltavaa!!!! Siellä ne ovat vieläkin -lehmän päitä,hevosen kavioita,satoja kissoja ja koiria ...osa vieläkin mustissa säkeissä....Lopulta nainen jäi kiinni mutta ei saanut mitään syytettä ei NIIN mitään-kunta irtisanoi sopimukset ja nainen muutti pois....vannoi kyllä jatkavansa samaa hommaa kunnes löytää uuden paikan.Voitte googlettaa manta kissa löytyi hautaamattomana ja johanna haavisto...nin löytyy asiasta enemmän.Pahoin pelkään että sama homma on tuolla Karkkilassa nyt meneillään.....pitäisi tutkia tarkemmin hommaa ja kerätä todisteita ja lyödä eukolle ns.luu kurkkuun ja lappu luukulle!!!!!!
Elisa

#35

03.04.2013 08:43

On täysin käsittämätöntä, että Suomessa voi yhä tapahtua tällaista. Eikö tuota Maikkalanmiestä saa edes poliisikuulusteluihin, rikosilmoituksen voisi tehdä nimikkeellä epäilty eläinrääkkäys? - Onko Karkkilan kaupunginvaltuustossa muuten käsitelty asiaa? Kuka tahansa karkkilalainen voi tehdä aloitteen?

Vieras

#36

03.04.2013 09:17

tärkeää on että löytöeläimet saavat arvoisensa paikan.
Maija Ankkuri
Adressin tekijä

#37 Re:

03.04.2013 10:59

#36: -  

Eipä asialle ikävä kyllä voi mitään nyt enää kun ei voinut silloinkaan.

Metsästäjä, joka ilmeisesti on kyseinen Matikkalanmies, ei enää virallisesti lopeta Kytökaruun päätyneitä löytöeläimiä.  Epävirallisuudesta en tiedä.  Nykyisin virallinen lopettaja on eläinlääkäri. ´Hävittämisestä huolehtii tämä kennelinomistaja.

Aikanaan Turren kohdalla oli kehunut tappaneensa Turren, nauttineensa tappamisesta ja kätkeneensä ruumiin paikkaan josta sitä ei tulla löytämään koskaan.

Henkilö, jolle mies kahden kesken kehuskeli, ei ollut tehnyt rikosilmoitusta, koska oli vain sana sanaa vastaan, ei mitään todisteita.  Valitin aikanaan silloiselle poliisipäällikölle kuulleeni että Turren rikosilmoitusta hoitanut poliisi olisi ollut Virtasen,  nykyinen Schginin perhetuttu,  mutta poliisipäällikön mielestä ei ollut mitään syytä syrjäyttää tutkijaa.  Nyt kumpikin, sekä päällikkö että tutkija,  ovat eläkkeellä. 

Ymmärtääkseni sama tutkija istui Karkkilan kaupunginvaltuustossa, eli istui kahdella pallilla siinäkin suhteessa.

Tänä päivänä ei moinen peli vetelisi, silloin oli aika vielä toinen. 

Maija A

#38 Hankasalmen tapaus

03.04.2013 19:51

Tiedän tuosta tapauksesta. Nainenhan muutti loppupeleissa taajamaan jatkoi siellä toimintaa kunnes naapurustossa kerättiin nimilistaa, kun eivät halunneet taajamaan löytöeläinten talteenottopaikkaa. Otin minäkin kuntaan yhteyttä ja ihmettelin asiaa. Siellä joku pamppu puolsi naista. Ihme, että sentään nimienkeruun jälkeen kunta kilpailutti löytöeläintoiminnan. Kuulin, että nainen yritti vielä siinäkin vaiheessa saada jatkaa jonkun tyypin haja-asutusalueella olevissa tiloissa, mutta ei onneksi saanut.

Vieras

#39

04.04.2013 06:57

Johan se nyt on kumma ettei moista touhua saada loppumaan! Mikä peräkylän pitäjä se Karkkilan kaupunki oikein on??

Vieras

#40 Asian vierestä

04.04.2013 14:08

Googletin Johanna Haaviston...törmäsin Satu Siitosen Rox-koiriin....
Tietääkö kukaan, mitä tuolle Satu Siitoselle kuuluu? Toivottavasti ei enää kasvata sisäsiittoisia sekoituksia....ja toivottavasti ei omista enää yhtään koiraa....
Ihmettelevä

#41 Löytökoirien tilat?

04.04.2013 17:29

Google on nykyään niin kätevä. Katsoin tuon kennelin osoitteen sillä ja sitten laitoin sen karttahakuun ja menin sillä katsomaan osoitetta ja kyseisen kennelin rakennuksia ja tiloja. Hämmästyttävää, että minkäänlaisia sopivalta näyttäviä ulkorakennuksia tai koiratarhoja siellä ei ole, on vain yksi suuri matalla aidalla rajattu peltoalue, jossa vanhan näköinen koirankoppi (ja aita on niin matala, että siinä ei isompi koira kauaa pysyisi).

Mutta entä jos löytökoiria on useita ja kennelillähän on kai omiakin koiria, jos on kasvatustoimintaa, niin missä ihmeessä he niitä kaikkia koiria pitävät? Ei tuossa talossa mitenkään huoneet riitä ja ei kahta toisilleen vierasta koiraa useinkaan voi laittaa tuosta vaan samaan tilaan..
Oikeutta löytöeläimille!

#42

05.04.2013 09:25

Karkkilan nykyisen löytöeläinhoitajan väistyttävä!

Vieras

#43

05.04.2013 17:16

Minä taas en ymmärrä tätä ajojahtia, kun kyse on todellakin iäkkäästä ihmisestä. Olen kennelissä jonkun kerran käynyt, sieltä koirankin hankkinut yli 20 vuotta sitten. Aina saimme halutessamme kasvattajan luona käydä, eikä mitään erityistä puutetta mielestäni ollut. Onhan puitteet toki vanhat ja kuluneet, yksinäinen vanha naisihminen ei taida olla varakas. Olen myös meille ilmestyneen koiran sinne vienyt ja asianmukaisesti paperit täytettiin, olin itse mukana. Omistaja löytyi ja rouva tästä soitti. Sittemmin tapasin koiranomistajan ja koira oli asianmukaisesti haettu.

Olisi mielenkiintoista saada kaupungilta tietoa, miten eläinten talteenotosta on vuosien varrella sovittu ja millaista korvausta niistä oikeasti maksetaan. Vuosia sitten ymmärsin, että löytöeläimiä on naiselle tarjottu ja hän asiaa hoitaa, sillä muitakaan ei ole ollut. Onko näin? Minne Karkkilasta löydetyt eläimet viedään? Kuinka moni koirankasvattaja on valmis ottamaan kotiinsa irtokoiria ja kissoja?
Eläinsuojelija

#44 Vieraalle 43 !

07.04.2013 11:27

Totta, kyse on iäkkäästä ihmisestä, joka ei ole kykenevä hoitamaan löytöeläimiä. Siksi Karkkilan löytöeläimille pitää löytää uusi hoitaja.
Ei iällä voi puolustella laittomuuksia, ko. henkilöhän on ammuttanut löytöeläimiä ennen 15 vrk:en pakollista säilytystä.
Tilat voivat todella olla vanhat ja hiukan rähjäisetkin, JOS HOITO ON HYVÄÄ. Nyt hoidossa on paljon puutteita.
Oikeutta löytöeläimille!

#45 Re:

07.04.2013 13:20

#43: -  

Ei ole näin. 

Noin kolme kilometriä Karkkilan rajalta, toimii Vihdissä Fallenhaus -niminen koirahoitola, jonne otetaan talteen Nummi-Pusulan, Lohjan, Karjalohjan ja Vihdin löytökoirat ja -kissat.  Karkkila on yhteistominta-alueen ainoa kunta, jonka löytöeläimiä ei sinne toimiteta kuin silloin, kun löytöeläin on ylittänyt kuntarajan, eli löytyy esim. Vihdin tai Nummen alueelta. 

Jo vuonna 2000, ja viimeistään 2010, kun Tipsu koko kurjan kohtalonsa, Karkkilan päättäjien olisi pitänyt tajuta vaihtaa löytöeläinten talteenottopaikkaa.  

 

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.04.2013 13:58


Maija Ankkuri
Adressin tekijä

#47 Korvaus

07.04.2013 15:04

Lainaus henkilöltä, jonka mielestä kaikki tuntuu olevan ok. Karkkilan löytöeläintarhassa: "Olisi mielenkiintoista saada kaupungilta tietoa, miten eläinten talteenotosta on vuosien varrella sovittu ja millaista korvausta niistä oikeasti maksetaan. Vuosia sitten ymmärsin, että löytöeläimiä on naiselle tarjottu ja hän asiaa hoitaa, sillä muitakaan ei ole ollut".

"Muitakaan ei ole ollut", koska Karkkila haluaa pitää nykyisen löytöeläinten talteenottopaikan ilmeisesti kunnes paikan omistajan päällä on kuusi jalkaa multaa. Karkkilan ja Kytökarun välisen löytöeläinten talteenottosopimuksen korvaussumma on 495 euroa kuukaudessa. Turre-koiran katoamisvuonna (2000) kaupunki ei korvannut löytöeläimistä mitään, koska oli teettänyt tarhalle joitain eläinten oleskelutiloja.

Laitanpa tähän netistä löytämäni blogin:
http://ulosottokarkkila.vuodatus.net/

Eläinsuojelijalle kerron, ettei ole tullut todistetuksi, että Kytökarun omistaja lopetuttaisi löytöeläimiä etukäteen. On vain kahden ihmisen keskinäinen keskustelu Turren kohtalosta, jota ei voida todistaa koska sitä ei otettu nauhalle. Mutta tuosta Tipsun tapauksestakin voi päätellä miten empaattinen henkilö Karkkilan löytöeläimistä vastaa.

Nummi

#48 Yleistä

08.04.2013 00:49

Olen kuullut, että kyseinen nainen ei todella vielä viime vuonna päästänyt koiransa Karkkilassa kadottanutta naista katsomaan, olisiko karkuri ollut tuolla Karkkilan "löytöeläintalolla".

Olen itse ollut puhelimitse yhteydessä kyseiseen höperöön kadonneiden eläinten hoitajaan, ja voin vain ihmetellä kunnan myöntämää lupaa toimintaan, joka on jo monesti todistettu sananmukaisesti jopa rikolliseksi.
Esimerkiksi eläinten lopettaminen ennen 15 vrk:n pitämistä, lopetus ampumalla eli epävirallisesti (vaikka ilmeisesti nyt tuo kohta muuttunut?), tietojen salailu, ei kirjanpitoa, ei mitään MUSTAA VALKOISELLA.
Itse olen hakenut ystäväni karanneen koiran ja itselleni yhden kissan Fallenhausista, ja heillä toimii kaikki kuten pitääkin.
Lisäksi henkilöt eivät ole dementtejä despootteja.

Olisin kiitollinen, jos saisin lisätietoa Karkkilan kunnan suhtautumisesta ja perusteluista tämänhetkiseen tilanteeseen, Maija varmasti voisi laittaa kunhan saan yv:n kirjoitettua.

Pikkutunneilla väsynein silmin avasin e-mailin ja selailin näitä kommentteja ja muutakin aiheeseen liittyvää.
Minulla olisi aikaa olla enemmän mukana viemässä tätä asiaa eteenpäin vai olisiko parempi sanoa "taaksepäin eli taakse poistumista" mitä tulee Kytökarun Kennelin omistajaan tässä tehtävässä, mikä vaatii tietyt lain määrittämät puitteet ja tietoa, taitoa ja järjenkäyttöä sekä empatiaa!

Asun itse tällä Vihti-Lohja-Karkkila -alueella, mistä minun eläimeni voidaan ikävän tilanteen sattuessa viedä tuonne Karkkilaan, joten tämä asia koskee tätäkin kautta minua, ei pelkästään tuttavani/ystävättäreni kadonneen koiran kautta tai vain yleisen hyvän vuoksi.
Tässä on sekä objektiivinen että subjektiivinen näkemys mukana itselläni.

Ensimmäisenä silti laiton ja epämääräinen toiminta on saatava loppumaan.

Maija Ankkuri

#49 Re: Yleistä

08.04.2013 11:48

#48: Nummi - Yleistä 

 Lisätietoja jos kysyy kunnasta, vastaus on, ettei ole ollut mitään syytä vaihtaa talteenottopaikkaa, ainakin puutarhuri mulle totes ennen kuin aloitin tämän adressin.  Ainoat lisätiedot jotka mulla on ovat löytöeläinten määrät, jotka tarhuri on ilmoittanut, ja niitä ei ole paljon.  Kissojakin vain muutama. En ehdi nyt kaivaa niitä esille. 

Kannattaa myös lukea tarkkaan edellinen kommettini, ettei tule väärinkäsityksiä.


Vieras

#50 Luonto hoitaa

09.04.2013 09:30

Mikä pahan tappais(vanha sanonta)...eli saanemme odottaa kauan, ennenkuin "luonto hoitaa asian".

Toivottavasti kuitenkin tämä adressi panisi vauhtia päättäjiin, että Karkkilaan saataisiin uusi löytöeläinhoitola, ettei tarvitsisi odottaa, että "luonto hoitaa asian".