Eläinkokeet saatava loppumaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Eläinkokeet saatava loppumaan!.

Thuran Dan
Espoo

#1 mm..

02.01.2008 15:33

Niin, noh, voithan sinä itsekkin mennä sinne kavereittesi kanssa testattavaksi jos haluat...

En oikein usko että olet huomioinut että (melkein) kaikki lääkkeetkin testataan eläimillä, ei vain meikit ym...

Tosin olisihan se ihan kivaa jos apteekista saisi lääkkeitä joita ei olisi testattu, vaan joita olisi satunnaisesti yhdistelty ja sitten laitettu markkinoille.
Pauliina Rusula
Äänekoski

17.01.2008 00:34

Valitettavasti edelleen on kokeita joita ei voida suorittaa mitenkään muuten kuin eläinraasuja kiusaten. Vastustan tätä, mutta kovin realististia se ei ole. Olen tehnyt elin- ja kudosluovutus testamentin, ja toivon että sillä voin edes yhden eläimen kärsimyksen estää. Ja muutenkin valitsen aina mahdollisimman eläinystävällisiä tuotteita. Lisä luomua kehiin ja kasvisruokia ja raaka-aineita lisää kauppoihin. Siitä on hyvä lähteä.

Korostan vielä että hartaasti toivon että jonain päivänä vielä tapahtuu maailman historian vihoviimeinen eläinkoe foeva.
Janne Korhola
Lappeenranta

28.01.2008 18:58

Nuo kuvat on niin järkyttäviä ettei mitään järkeä... :(
Miia Heinonen
Espoo

#5 Vaihtoehtoiset keinot

30.04.2009 13:47

Tässä osoitteessa on hyvä esitys vaihtoehtoisista testimenetelmistä:
--> http://www.makeanimaltestinghistory.org/resources/campaign/Briefing%20on%20non%20animal%20replacements.pdf

Kyseessä on PDF-tiedosto otsikolla "Briefing on non-animal replacements".

Alla vielä lyhyesti listattuna tiedostossa mainitut menetelmät (en rupea kääntämään niitä suomeksi, koska en tiedä oikeaoppisia nimityksiä).

Cell and tissue culture
Molecular methods
Microorganism studies
Computer modelling and bioinformatics
Volunteer studies
Population studies
Genomics, Proteomics & Metabolomics

Eläinkokeet ovat paitsi moraalisesti väärin myös tarpeettomia. Eläimet joutuvat kärsimään kokeista, jotka eivät edes lisää tietämystämme testattavien tuotteiden (lääkkeiden) turvallisuudesta tai hyödyllisyydestä ihmisille. Ihmiset ja kokeissa käytettävät eläimet eroavat toisistaan siinä määrin, ettei koe-eläinten reaktioista ole mahdollista päätellä aineiden mahdollisia vaikutuksia ihmisiin.

Eläinkokeiden käyttö on pitkälti jäänne ajalta, jolloin muitakaan keinoja ei tunnettu. Nykyiset vaihtoehtoiset keinot, joista löytyy tietoa mainitsemassani tiedostossa, ovat paljon eläinkokeita varmempia, tarkempia ja myös halvempia. Mitään pitäviä syitä jatkaa eläinkokeita ei ole. Tällainen massiivinen kiduttamisen käytäntö on ehdottomasti saatava loppumaan.
Henrik Tuisku
Nokia

07.08.2009 13:13

Menkää itte lääkkeiden testaajiksi ja kuolette varmasti.
ANNE-MARI MAINIO
Vieras

#7 JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

05.10.2010 15:38

Katsoin kuvia jyrsijöistä joita käytettiin eläinkokeisiin ja meinasin oksentaa!!!
Miten kukaan saattaa tehdä eläinraukoille noin???? Ihmisen täytyy olla TOSI sairas kun tekee tuollaista
ss

#8 Re: mm..

18.12.2013 16:31