Vakavammat tuomiot - Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

09.04.2013 09:13

Kovemmat rangaistukset niin lapsen hyvåäksikäytöstä kuin kenen tahansa raiskaamisesta. Iljettävä rikos , joka ei tunnusta kenenkään koskemattomuutta. Henkiset vammat säilyvät läpi elämän ja rikoksentekijä sen sijaan on vapaa jatkamaan puuhiaan. Näin tämä ei voi eikä saa olla.

09.04.2013 14:07

Kuis asian toinen puoli,jos 16-17 vuotias neitonen toiminnallaan aiheuttaa yli kakskymppisen miehen lankeemukseen!, millainen sanktio olisi tyttölapselle oikea, ehdoton vankeusko? Entä miehen henkiset kärsimykset?
NM. 22 vuotta kärsinyt mies
Leena Korg
Adressin tekijä

#3 Valitettavaa mutta

10.04.2013 05:58

#2: -

Uskon että tämä laki suojelee myös katteettomilta syytöksiltä, koska joudutaan käyttämään asiantuntija apua, saadaan poliiseille oikea koulutus sen perusteella tutkimaan onko syytös oikea. Oireet ja psyykkiset vaivat näkyvät jos hyväksikäyttöä on tapahtunut. Varsinkin jatkuvan hyväksikäytön kohdalla.

Toivon myös että jokainen ihminen arvioi tarkkaan tilanteensa ettei vaan joudu tilanteeseen, jossa on helposti mahdollisuus tulla syyttömänä syyllistetyksi.

Älä huoli, paha saa palkkansa, aina! Ennemmin tai myöhemmin.

Tärkeää kuitenkin tässä laissa on se, että se puolustaa heikompaa ja puolustuskyvyttömämpää lasta ennenkaikkea niitä alle 10 vuotiaita joilla on suurin vaara vaurioitua seksuaalisen hyväksikäytön seurauksena. Mutta myöskin niitä 10-17 vuotiaita jotka voivat valitettavasti käyttää lakia tällähetkellä hyväkseen.

Mutta uskon että asiantuntijuuden ja tiedon lisääntyessä väärinsyytösten määräkin häviää huomattavasti.

18.04.2013 19:00

hyväksikäyttäjille maksettava samalla mitalla ja vielä ankarammin koska ovat aikuisia ja pitäs ymmärtää ettei lapsiin saa koskee, ja joka päivä vankilassa olessa tärpättiä munille että tietävät mitä ovat tehneet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
raiskaaja

#5 minä siis pääsen vapauteen

28.04.2013 07:54

Raiskaaja-tappaja siis saa päästä vapauteen. On tää mielenkiintoista, mistä milloinkin vouhotetaan

kuusamosta

#6 Re: Valitettavaa mutta

26.06.2015 18:22

#3: Leena Korg - Valitettavaa mutta

Laissa pitäisi myös eritellä hyväksikäyttö selkeästi eikä niputtaa niitä samaan. On hiukan eri asia jutteleeko netissä vai onko ihan oikeasti livetapahtuma jossa koskettelua jne.