Varvin ranta-alue suojeltava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Varvin ranta-alue suojeltava.

P I
Raahe

#1 Uimapaikan pitää pysyä siinä missä se nyt on!

21.01.2008 23:21

Ei saa Raahen kaupungin parasta uimapaikkaa pilata! Raahen keskustassa ei toista yhtä hyvää uimapaikkaa löydy! Ainut uimaranta jossa tykkään käydä uimassa, sekä ottamassa aurinkoa! Ja koska paikalle on jo kaavailtu parannusta esim. nuotiopaikkaa ja uimakopin kunnostusta, niin en kyllä lähtisi sen paikkaa muuttamaan.

Saahan niitä Rannallisia tontteja muualtakin Raahesta! esim. Aittalahdellehan tulisi loistavia rantapaikkoja, kun se on nyt puhdistamisvaiheessakin. Ja kyllähän niitä rantapaikka tontteja voisi laittaa muuallekkin. Lapaluodossa päinkin on tilaa...

Ja jos "kaupunki" päättää kuitenkin antaa rakennuspaikkoja jostain kummallisesta syystä varvin uimarannan alueelle, niin se on varmaa ettei tavallisella tallaajalla ole edes mahdollisuutta varata paikkoja, kun "kaupungin hallitus" on jo jakanut parhaat paikat VANHOILLE veronmaksajille ja siitä seuraa se ettei antenneja nouse kovin monen talon katolle.

Ja vaikka varvin rantapaikkaa siirrettäisiin, niin kuka siellä enään saa olla, kun koko paikan valtaa nämä niin sanotut UUDET(oikesti -->vanhat) veronmaksajat! Siellä tod. näk. ei saa enään uida rauhassa, kuunnella musiikkia ja rentoutua, olla illalla ja katsella kuutamoa tai viettää iltaa saati sitten ajaa moottorikelkalla jäätiköllä yms. koska jotkut ihmiset ovat aina valittamassa joka asiasta!

Minä sanon EI koko hommalle! Rakentakaa muualle, kunhan ette Varvin rantapaikkaan koske!!!
Esko Puijola
Oulu

#2 Miksi ihmeessä uusi paikka ei kelpaa?

06.03.2008 11:54

Nykyinen Varvin uimapaikka on venesataman vieressä. Siinä on kaikki mahdollisuudet tulla veneilijöiden yliajamaksi, kun perämoottorivene tulee keula pystyssä satamaan. Lisäksi puhtaita veneitä on harvassa. Öljyä leviää uimaveteen ja -rantaan. Tilanne on lähes laiton.
Esitetty uusi paikka on ihanteellinen. Siinä on sopivasti matalaa vettä lasten polskia ja ihan lähellä rannan tuntumassa on pieni saari, joka tekee uimapaikan vaihtelevaksi ja mielenkiintoiseksi. Pohjan kivisyys on helppo korjata. Muutama autokuorma hiekkaa veteen ja rantaan niin paikasta saadaan todella hyvä. Kun kaupunki lähtee tällaista paikkaa tekemään se siistii ja istuttaa ympäristönkin ja varustaa sen tarvittavin välinein.