Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

ärrätön

#401 Re: T3V ja RT3 suhde

23.07.2014 15:54

#400: Tupu - T3V ja RT3 suhde

Minäkin sain tulokseksi 7,1. Laskin samalla taktiikalla kuin omanikin aikoinaan. Mulla oli vähän parempi tilanne, 12 ja risat. Kyllä lääkäritkin voivat erehtyä, ihmisiä hekin vain ovat;) Pitäisiköhän sinun nyt rautalangasta vääntää tuo lasku ja tulos lääkärillesi, että saisit oikeanlaista hoitoa?

Tupu

#402 Re: Re: T3V ja RT3 suhde

25.07.2014 18:47

#401: ärrätön - Re: T3V ja RT3 suhde 

 

Kiitos kovasti näistä tiedoista ,sain myös toisen henkilön viestin , joka oli saanut saman tuloksen kuin minä. Katsotaan mitä mieltä lääkäri on kun alan häntä neuvomaan ei ole fung.lääkäri , heillehän ei aikoja heru. Kiittäen Tupu
Lue blogi!

#403 Amplian blogi kilpirauhasista

26.07.2014 19:53

Amplia klinikka kirjoittaa kilpirauhasista: http://www.amplia.fi/blogi/?x119991=237743
Liisa

#404 Lionthyronin

28.07.2014 18:44

Kilpirauhasen vajaatoimintaoireita ainakin 20 vuotta. Huhtikuussa aloitettiin Thyroxin lääkitys. Kilppariarvot saatiin kuntoon mutta oireet ei helpottaneet. Nyt perjantaina aloitin funktionaalisen lääkärin määrämän Lionthyronin. Nyt mennään vielä enemmän vajaalla kun Thyroxinia lasketaan alan rinnalla. Saa nähdä löytyykö minullekkin apu tästä lääkkeestä.

Vieras

#405

02.08.2014 09:32

Pelkkä Thyroxin ei vie oireitani pois
Liothyronin elämässä jo 2,5v

#406 Re: Re: Re: T3V ja RT3 suhde

02.08.2014 11:39

#402: Tupu - Re: Re: T3V ja RT3 suhde

Myös minä sain tulokseksi 7.1. (7.09...).

Vielä blogi

#407 Amplian uusi blogi

03.08.2014 07:16

Amplia on kirjoittanut toisenkin bloginkilpirauhaskiistasta "Valviran ylilääkäri Tarja Holi antaa puolueellista tietoa Lääkärilehdessä 17.6.14" : http://www.amplia.fi/blogi/?x119991=245743
http://www.amplia.fi/blogi/?x119991=245743

Vieras

#408

03.08.2014 08:56

VALVIRA ON TODETTU BISNES HUIJAREIKSI POTILAIDEN VALITUKSET PISTETÄÄNMUISTIIN JA MYÖHEMMN RANGAISTAAN.VALVIRAN TOIMINTA ON SUORASTAAN RIKOLLISTA,MITÄ ISOMPI JOHTAJA SE AHNEEMPI NILVIÄINEN.LAILLA KIELLETTÄVÄ,IMISILLÄ TESTAAMINEN JOTA HARRASTETAAN SUOMESSA SALAISESTI VANHUKSIIN JA LAPSIA,VALVIRAN HENKILÖ KUNTA ON HILJAISIA TAPPAJIA,NIIN KUIN ON LAIN LAATIJATKIN,TÄMÄ KANSA TULEE NÄÄNTYMÄÄN JOS ME KSNSALAISET EMME SAA PYSÄYTETTYÄ NYKYISIÄ LAINLAATIJOITA,JA KAKARAT ULOS EU:sta HALLITUKSESTA JA EDUSKUNNASTA,PIKAISESTI
Sain avun Liothyroninista

#409 Tutkimus Thyroxin vs Liothyronin

04.08.2014 18:56

Valtiotieteitten maisteri, bioanalyytikko Satu Suvisaari on tehnyt tutkimuksen potilaiden oireista Thyroxinilla  ja Liothyroninilla. Tutkimukseen otettiin mukaan vain sellaisia potilaita, jotka olivat kokeilleet molempia lääkkeitä. Tutkimuksen tarkoitus oli verrata oirekuvaa Thyroxinilla versus Liothyroninilla.

Yllätys yllätys Liothyronin (sekä yhdistelmän että monoterapian käyttäjät olivat molemmat samassa Liothyronin -ryhmässä) paransi lähes kaikki oireet paremmin kuin Thyroxin. Thyroxin ei ollut parempi yhdessäkään oirekuvassa, mutta parissa se oli samanarvoinen Liothyroninin kanssa.

Tutkimus on julkaistu Kilpirauhasliiton sivuilla: http://www.kilpirauhasliitto.fi/images/PDF/Tutkimus_potilaiden_kokemuksista.pdf


Vieras

#410

07.08.2014 14:34

ehdottomasti koko valvira rikollisesta touhusta tutkimukseen lopetettava käyttämästä lapsia ja vanhuksia koekaniineina,raakoja huijareita jossa ihmiselle ei anneta minkäälaista arvoa,

Vieras

#411

11.08.2014 20:07

Edes kaikkia siaankuuluvia verikokeita ei oteta terv.keskuksissa ainakaan, täytyy lähettää USA:n laboratorioihin, hoito retuperällä kaamealla tavalla.
Tupu

#412

15.08.2014 18:56

Liisa, onko olosi helpottanut liothyroksiinillä ?


Vieras

#413 Re:

18.08.2014 17:04

#412: Tupu -  

 En osaa vielä kyllä hehkuttaa että olisi ihmeemmin helpottanut. Viime torstaina lisättiin annosta eli otan päivässä 2 x 1/4 tablettia. En tiedä kuinka kauan menee ennenkuin alkaa vaikuttamaan. Thryroxia rinnalla 3 lastentablettia. Minulla on vuoden ollut jo unettomuutta ja se ei ainakaan vielä ole helpottanut. Missähän ajassa pitäisi alkaa muutoksia tuntua ja en tiedä täytyykö tuota Thyroxinia jossakin vaiheessa tiputtaa. Ei ole ainakaan vielä liikatoiminnan oireita tullut. Perjantaina meinasi vähän tykytellä mutta meni ohi. Minulla on sellainen tunne että kun aloitin Lion ja nyt kun nostin annosta tuli aluksi jotenkin alakuloisempi olo. Oletko sinäkin Tupu Lion käyttäjä?

Tupu

#414 Re: Re:

20.08.2014 17:49

#413: - Re:  

 Tutkimukset vielä kesken, nyt sain tulokset MDD kautta tilattuna lisämunuaisten uupumista kartoittamasta testeistä, rautavarastoista keliakiasta,D- vitamiinista.Näiden kans pitäis ens viikolla mennä lääkärin juttusille.Ensinhän mulla toi kilpirauhaspaneeli tehtiin, minkä mukaan mulla liikaa tota käänteistä rt3 , suhdeluku 7, joka kielii siitä,ette thyroksiinin auta. Jotain muutahan tähän olis keksittävä, itse ajatellut Lioa,mutta kirjoitusten perusteella sitä lääkärit ei varmaan uskalla kirjoittaa,kun semmoinen sota siitä meneillään, sinä kuitenkin olet sen saanut, varmaan menee muutama kuukausi ennenkin elimistö siihen sopeutuu, toivon sulle parasta.


Vieras

#415 Re: Re: Re:

21.08.2014 16:05

#414: Tupu - Re: Re:  

 Hei Tupu

Mulle ei kilpirauhaspanelia ole tehty ja siksi on yhdistelmälääke. Eikö sinullakaan Thyroxin tehonnut?

 

Tupu

#416 Re: Re: Re: Re:

22.08.2014 10:58

#415: - Re: Re: Re:  

 Ei ole tehonnut, tulee vielä huonompi olo kun lisättiin lääkitystä 1 aikuisten tablettiin.Sydäntykytykset lisääntyneet, hengenahdistus ja mitään ei jaksaisi tehdä, vaatii suurta ponnistelua ihan yksinkertaiset askareet, vaikkapa esim. Pyykkien ripustaminen kuivumaan ,siivous,kauppareissut.Tää on kyllä kammottavaa kun ei jaksa ees ystäviä tavata. Voi kun sais sen Lion ees kokeiltavaksi, mutta taitaa olla turha toivo :( 


Vieras

#417 Re: Re: Re: Re: Re:

22.08.2014 17:44

#416: Tupu - Re: Re: Re: Re:  

 Hei Tupu

Onko sinulta tutkittu rautavarastot, d- vitamiinitasot, lisämunuaisten tilanne?. Minä yritin jo vuosi sitten kokeilla Thyroxinia mutta tuli jo 25 tabletilla kolmessa viikossa kamala liikatoiminta. Silloin oli kaikki nuo yllämainitut epäkunnossa eikä niitä silloin tutkittu. Tutkittiin nyt vasta tänä keväänä. Ei tullut liikatoimintaa eivät vain poistaneet oireita.


Vieras

#418 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.08.2014 17:45

#417: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Hei Tupu

Huomasin että noihin kysymyksyyni oli vastaukset jo tuolla aiemmin. Kenelle lääkärille olet menossa?

Armi

#419 Armour lääkitys

02.09.2014 18:51

On ihan käsittämätöntä että tämä Armour lääkkeen käyttö on tehty näin vaikeaksi. Loppu elämän pitää käyttää ja joka vuosi pitää anoa lupa että saat lääkkeen joka on paras lääke minulle, synteettisellä thyroksiinilla sydän hakkaa jo puolikkaasta lasten tabletista. Kyllä tässä on rahastuksen maku. Lääkkeellä kymmenkertainen hinta ja vielä lupamaksut joka vuosi päälle.

nainen77
Vieras

#420 95%

03.09.2014 01:33

Kävin tänään sisätauti lääkärillä ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaa toiminta, oireet alkoivat jo 2012. Lääkärini sanoi että noin 95% potilaista saa täydellisen avun käyttämällä pelkkää T4 hormonia, siispä nyt toivon parasta ,että kuulun tähän onnekkaaseen joukkoon, jolla ei ole muunto-ongelmaa T4:sta T3:een. Sain siis thyroxsiinin (T4) kokeilulääkitykseksi. Samalla pelkään pahinta vaihtoehtoa, että pelkkä T4 osoittautuisi riittämättömäksi. Jos näin olisi niin mistä saisin enää apua -ulkomailtako - mikäli Valviran sairas suunnitelma toteutuisi! Jo nyt potilaat kärsivät vuosia, kun tietämättömät lääkärit eivät anna koelääkitystä vaikka olisi selkeät oireet! Onneksi löysin viimein fiksun lääkärin, joka varmasti olisi kuunnellut minua, vaikka olisi ollut vähemmänkin kuin THS 4,55. Ja joka antaisi T3:a heti, jos ja kun se osoittautuisi tarpeelliseksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.09.2014 01:54


nainen77
Vieras

#422 eikö sittenkään 95%

03.09.2014 02:12

#420: -  

 APUA luin uusimpia tutkimuksia... joissa sanotaan että vain alle puolet saa kaikki oireensa pois pelkällä T4- valmisteella...Lääkärini päätteli että minulla ei olisi muuntoongelmaa kun suolaarvot olivat normaalit siis että sen voi päätellä lisämunuaistoiminnasta jotenkin? Mutta liittyykö T4-lääkitykseen tehottomuutta ilman että on muuntoongelma? Tietääkö kukaan? Auttaako jos ja kun dhea ja prolaktiivisuus ovat kunnossa? Ehkä jos ne olisivat pielessä niin sitten tulisi vaikutelma ettei T4 ´auta`? Onko tuollainen oma teoriani mahdollinen?

nainen77

#423 kuinka moni sitten todellisessa elämassä saa avun T4- lääkkeestä?

03.09.2014 02:47

#422: nainen77 - eikö sittenkään 95% 

 Tuli vielä mieleen että tällä palstalla saa varmaan todellista negatiivisemmän kuvan pelkäällä T4:llä olemisesta, sillä eihän ne joilla T4 yksin toimii kirjoittele täällä koska ne voi hyvin eikä lue tälläisiä palstoja. Siis enhän minäkään lue esim. laihdutus palstoja, kun ei minulla ole mitään paino-ongelmia itselläni. Esimerkkinä hyvinvoivasta thyroxin potilaasta on mummoni, joka on ollut tosi pirteä siitä kun lääkitys alkoi parikymmentä vuotta sitten. Tosin diapetes tuli kun kilppari oli pitkään diagnosoimatta tai sitten se tuli säteily hoidosta joka oli ensin liikatoimintaan, mutta lääkäri sanoi että tuskin diapetes ainakaan thyroksiinista tuli. Paitsi jos thyroksiinissa on jotain hämärää josta ei tiedetä yleisesti? Ehkä Thyroksin ei hoidakkaan täysin terveeksi ja siten altistaa muille AI sairauksille? Miten voimme tietää? En kyllä oikein usko siihen että ORION haluaa kieltää eläinperäiset valmisteet hyötyäkseen synteettisestä, sillä voisihan se alkaa valmistamaan itsekin paljon arvokkaampia possu lääkkeitä ja saisi niistä hyvät rahat. Eikö orion hyötyisi jos se myisi paljon kalliimpia lääkkeitä itsekin? No onhan se kyllä helpompi myydä jo tunnettua, vanhaa merkkiä. Eikä sillä ehkä ole valmistus lupaa possu nappeihin.

Jaana

#424

04.09.2014 14:11

Kaikille ei vain tavallinen Thyroxin riitä, minä olen yksi heistä!

Vieras

#425

05.09.2014 10:24

Olen itse kilpirauhaspotilas ja henkilökohtainen kokemus kertoo ettei verikokeista näkyvät arvot ole kaikki kaikessa.