Pakkoruotsi säilytettävä! HUOM! Päättyy 31.1.2007

Hassu Setä
Tornio

#126

26.03.2007 11:40

Muistakaa taas äänestää ensi vaaleissa jotta saatte pakkoruotsin vastustajia eduskuntaan.

Vuonna 2011 ovat seuraavat eduskuntavaalit.
janne mäkitalo
espoo

#127

22.05.2007 20:24

Ei kiinnosta opiskella h poikien kieltä...
janne mäkitalo
espoo

#128

22.05.2007 20:25

Suomessa ei kaivata hurreja...

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.06.2007 12:41


Viikku Juwaisir
Vantaa

#130 Pakkoruotsi vittuun!

14.07.2007 17:24

Jos jotkut saatanan Ruotsalaiset välttämättä haluu opiskella sitä saatanan kieltä, ni ok. Mutta ei suomalaisia voi pakottaa Ruotsalaisten kieltä opiskelemaan!!!

Mielestäni pitäisi järjestää mielenosoitus pakkoruotsia vastaan! Sen kestän että suomessa ruotsalaiset opiskelee kieltään, mutta en sitä että jotkut hullu ruotsalaiset politikot pistää suomalaiset opiskelemaan ruotsin kieltä!!!
Miika Poikela
Mäntsälä

#131

16.07.2007 12:01

PAKOLLINEN! Ja ISOLLA PEELLÄ! En allekirjoita. Matti Valtonen on asiaa tässä keskustelussa!

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.07.2007 22:25


Samuli Rask
Espoo

#133 En tue tälläistä paskaa

22.07.2007 14:58

Ei järkeä opiskella ruottia Suomessa.
tuomas latva-pirilä
hyvinkää

#134 no jos

22.07.2007 22:43

No jos täytyy jokin perustelu tohon keksiä niin ehkä se että suomi on perustuslaissa määritelty virallisesti KAKSIKIELISEKSI joten eköhän suomen opetuskin myöteäile suomen valtion perustaa perustuslakia. On ehkä katsottu että on hyvä osata suomen molempia virallisia kieliä sekä ruotsia että suomea en näe oikein muuta syytä sille miksi täällä on "pakkoruotsi".
arttu västilä
espoo

#135

12.08.2007 22:37

99% suomalasista vihaa ruotsia! PAKKO RUOTSI LOPETETTAVA!!!!
(AIVAN TURHA KIELI)
Matti Uusitalo
Forssa

#137 Perustuslaki ei vaadi pakkoruotsia!

14.08.2007 01:50

Suomen perustuslaki ei vaadi, että kaikkien suomalaisten tulisi osata ruotsia. Lainsäädännössä on erikseen määritelty kielitaitovaatimukset tiettyihin virkoihin. Yleensä silloinkin edellytetään vain tyydyttävää ruotsinkielen taitoa. Sellaisen voi hankkia kouluajan jälkeenkin, jos tarvetta ilmenee.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.03.2009 16:39


Mikko Saari
Vantaa

#139

11.03.2009 12:09

Addressin tekijä, Lars Dahl, voisitko panna addressiin kaikki ne taloudelliset hyödyt mitä ruotsin kielen koko suomen kansalle pakollisesta opiskelusta on tullut, selittää miten pakkoruotsin pitäminen Suomessa on ollut tälle maalle taloudellisesti voitollista? Ja jos sinulla on joutoaikaa käsissäsi, mikset näin asialle omistautuneena ihmisenä koita hyväksyttää faktojasi jollakin yliopistotason kouluttajalla esim.? Ei ole epäilystäkään, ettetkö seisoisi omiesi takana RKP:n tavoin, mutta taidat (alitajuisesti?) unohtaa että olet Suomessa, maassa jossa valtaosa ei tarvitse ruotsia duunissa eikä vapaa-ajalla.

Eikö se ollut verorahojen haaskausta, kun ne jotka eivät ruotsia halunneet oppia eivätkä sitä ikinä tarvinneet, pantiin ruotsin luokkaan muutamaksi vuodeksi? Itse en ainakaan saanut kyseisestä kokemuksesta mitään valaisevaa sivistystä, vain vitutuksen ajasta joka oli turhaan käytetty. Lars Dahl, mikset tee addressia "kansanäänestys pakkoruotsin säilyttämisestä"? Varmaan siksi että tässäkään asiassa päättäjät eivät kuuntele kansan enemmistöä eivätkä mieti niitä tärkeimpiä prioriteetteja eli maan taloudellista ja humaanista etua, vaan toimivat oman päänsä mukaan.

Lars Dahl, jos asuisit ruotsissa, hyväksyisitkö pakkosuomen opiskelun sinulle ja lapsillesi?
Pilkun viilaaja
Nummi-Pusula

#140 Lahjoista

16.07.2009 02:03

En ota kantaa pakkoruotsin puolesta tai vastaan. Kiinnitin kuitenkin huomion siihen, että täällää sanottiin, että sellaisilla ,jotka ei osaa ruotsia ei ole lahjoja. Itse tunnen henkilön, joka vetää yliopistolla vitosia matematiikasta ja fysiikasta ja ruotsinkielen kanssa on vaikeuksia. Voiko sanoo ettei ole lahjoja? Kaikki ei oo samoissa asioissa lahjakkaita.

Pilkun viilaaja
Nummi-Pusula

#141 ...

16.07.2009 03:16

Suomenruotsalaisista olen kuullut ainoastaan hyvää. Ne on kuulemma kohteliaita ja hyväkäytöksisiä ja hyviä työntekijöitä. Yhtä asiaa en ymmärrä. Jos puhutaan tasa-arvosta, niin se ei kyllä tarkota sitä, että vähemmistöllä on parempi asema. Näin esimerkiksi jatko-opinto jutuissa. Ei ole oikein, että suomenruotsalaiset pääsee helpommin opiskelemaan, kun niillä on ne kiintiöt. Olen kuullut , että henkilö, joka opettaa ruotsia lukiossa ei päässyt suomalaisille tarkotetusta kielikokeesta läpi. Tää on epäkohta, joka tulis ehdottomasti poistaa.
Lauri Pitkänen
Tottijärvi, Nokia

#142

04.08.2009 13:13

Lars dahlin kaltaiset hurrit vain terrorisoivat adressit.comia. Uskon että Hassu-setä nimimerkillä kirjoittava on lars dahl koska palvelun käyttö on varmaan estetty siltä. Kaikissa maakunnissa jossa on paljon kaksikielisiä kuntia eli.


Pohjanmaa
Varsinais-suomi
Uusimaa

Niissä voi pakkoruotsi säilyä mutta muissa ei!
Ilari Karasti
Tampere

#143 Ei näin...

29.08.2009 17:25

Kun Suomessa ollaan niin puhutaan Suomea, vaikka laki määritteleekin kaksikieliseksi maaksi. Sekin saisi kyllä muuttua. Tosi moni (mukaan lukien minä) vihaa ruotsia suurimmaksi osaksi sen takia, että tätäkin kieltä on pakko opetella koulussa! Ja terveisiä Aku Ankalle ja kavereille.
gfghhfgf

#144 jfhgngg

20.01.2012 01:19

EI pakkoruotsia kouluissa!

Ei haittaisi jos Suomi olisi kaksikielinen maa, jos se toinen kieli olisi englanti, eikä ruotsi, joka varmaankin kuulostaa rumimmalta ja homoimmalta kieleltä mitä olen ikinä kuullut.


Vieras

#145

16.07.2012 14:31

Noniin. Suomenruotsalaiset takaisin sinne närpiön tomaattiviljelmään. Lars Dahl, olet pelle. Pelle.
Yks vain

#146 Re:

29.08.2014 14:19

#8: Lars Dahl -  

 Kiitos mutta olet kirjoittanut tämän saman sepustuksen ja se on kumottu usealla sivulla. Ja nimet ei näy, epäilyttävää, eikö toki?

Tulen Herra

#147

16.02.2022 21:34

Minä olin Lars Dahl. En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta välillä kuvittelen aidosti olevani joku suomenruotsalainen. Ehkä siitä syystä, että suomenruotsalaiset tienaavat enemmän kuin suomenkieliset. Jotain pahoja lapsuudentraumoja minulla on, joskus kuvittelen olevani jopa nainen. En vain voi sille mitään, että kuvittelen olevani jotain muuta kuin mitä oikeasti olen. Välillä herään oudoista tilanteista ja paikoista enkä muista, mitä olen sitä ennen tehnyt.

 

Oikeasti olen mies ja asun Riihimäellä osoitteessa Perjalantie 3, jos ymmärrätte mitä tarkoitan... Googlatkaa... Olen Tulen Herra...

Ylivääpeli

#148 Re:

18.02.2022 01:18

#147: Tulen Herra -  

 

Taasko sinä tuotat suurta häpeää suvullemme. Olisi pitänyt antaa remmiä ja piiskaa sinulle lapsuudessasi enemmän, niin olisit kasvanut mieheksi!

Kirjoittelen myöhemmin lisää mutta nyt minun pitää mennä käyttämään seksuaalisesti hyväksi koiraani.

 

Peppu-Reino

#149 Re:

26.02.2022 12:38

#147: Tulen Herra -  

 Oletko sinä se "Anna 8C:ltä lupas mulle p*lluu" -tyyppi?

Amelia Tahiry

#150

27.02.2022 20:56

Ylivääpeli ja Ylilauri naivat minua kimpassa peppuun 1970-luvulla, kun olin 14-vuotias. Se sattui ja oli mielestäni rikollista!