Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista / Tiedotteet / Tiedote ydinvoimakansanäänestysadressin allekirjoittaneille / Kommentit

Vieras

02.02.2014 19:07

Toivon mukaan nyt helmikuussa järjestetään ydinvoimaa vastaan kulkueita eri puolella Suomea.
Voisimme näin ilmaista mielipiteemme ja saada kansalaisia mukaan.
Helmikuun loppuun mennessä Pyhäjärven ydinvoima hankkeessa olevat joko jättäytyvät pois tai sitoutuvat hankkeeseen.

#2 Re:

14.09.2014 17:28

#1: -

jos kommentointiin saa käyttää 25 kaksikymmentäviisi merkkiä niin eiköhän anneta olla pellet

Vieras

27.09.2014 04:03

Ainakin yhdellä suurella kaupunkiseudulla on vedetty esiin kaupungin vedenhankinnan varautumisasiassa esiin ydinlaskeumakortti. Tässä jännittävässä korttipelissä on peloteltu kunnan-valtuutettuja eli päättäjiä valitsemaan poikkeustilaan varautumisen tason nostamisessa sellainen vaihtoehto, joka on luonnonsuojelulain vastainen. Pohjois-Suomessa sijaitsevan ainutlaatuisen lähteikkötihentymäalueen merkittävä heikkeneminen toteutuisi. Vedenhankinnan varautumisen luokan nostaminen III-luokasta II-luokkaan tarkoittaa sitä, että vettä on asukasta kohden pokkeustilassakin saatavana II-luokassa 50-120 l/vrk.Vedenhankinnan vaihtoehtojen valitsemisprosessin yhteydessä on painotettu pohjaveden turvallisuutta ydinlaskeumaonnettomuuden yhteydessä. Kansalaisia on siis jo alettu valmistelemaan siihen. Asetus, suositus ja lainsäädäntätasolla on jo näistä asioista päätöksiä liittyen ydinlaskeumaan. Ydinlaskeumalta ei ole turvassa edes pohjavesi.
Anja Henttunen