Peruspäiväraha ja työmarkkinatuki verottomiksi
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Peruspäiväraha ja työmarkkinatuki verottomiksi.
Sari Heikkilä |
#112.07.2013 14:22Tämä kun menisi läpi ja työttömät osallistuisivat ja allekirjoittaisivat adressin,niin työmarkkinatuki ja peruspäiväraha jäisi kokonaisuudessaan itselle .Se tekee noin 160e enemmän taskuun joka kuukausi ja suuri osa meistä saisi unohtaa sosiaalitoimistossa asioinnin ja jatkuvan kerjäämisen. |
Heidi y. |
#212.07.2013 14:28totta!!! tehdään yhdessä tästä kansalaisaloite ja lopetetaan sosiaalissa asiointi!!! |
Eero Vehmas |
#3 Verovähennys 10%12.07.2013 14:30Ehkä ei kokonaan poisteta ,vaan laskettaisi sitä tuohon 10%. |
Satu Ollonen |
#4 Hieno Idea!12.07.2013 14:32Olen Täysin samaa mieltä.Verotus pois työmarkkinatuesta!! |
Ismo 46v. |
#5 Verot pois köyhiltä!12.07.2013 14:35Heti verot köyhiltä pois.Päättäjät kehtaavatkin verottaa vielä naurettavan pienestä tulosta jopa 20prossaa joka on iso raha köyhälle kaurapuuron syöjälle. |
Se oli ennen verottomana,mutta paljon pienempi. |
#6 RAHANARVON HEIKKENEMINEN JA VEROPROSENTTI12.07.2013 17:34Suomessa on kaikki veroalaista tuloa ja useimmilla on muitakin tuloja,joiden vaikutusta arvioidaan verotuksessa yhteismäärällisesti,näin on helpompi seurata tasa-arvolain toteutumista.Jos nyt yksikin etuoikeutettujen ryhmä jätettäisiin pois,työtönhän voisi tienata enempikin kuin työssä käyvä.Köyhästä väestöstä pyritään pääsemään eroon, joka Halosen aikakaudella kasvoi vähän turhankin suureksi johtuen maahamuuttaja pakolaisten suuresta määrästä.Nykyisinhän pakolaisia ei enää juurikaan tule maahan ja entisetkin pyrkivät pois maasta,joten köyhyyskin katoaa sen mukana Suomesta. |
tuleva arkkitehti |
#7 MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset12.07.2013 19:53Teitä kelan vakioasiakkaita riittää aivan tarpeeksi menettämään valtiolta rahaa ja kitisette vielä sen verottamisesta. Sosiaalituet ovat suomessa muutenkin aivan liian korkealla koska Se motivoi tuonkaltaisia sekä rikollisia ja narkkareita työttömyyteen...siksi tuo 11% mikä on siis työttömyysprosentti ei ole ainakaan laskussa. Menkää töihin töitä saa aina kun haluaa. Eipähän tarvitse kitistä rahasta eikä paperinipuista. En ole kuin 17vuotias mutta ymmärrän enemmän näköjään kun aikuiset ihmiset. Siinä missä laitetaan rahaa tyhjäntoimittajille sosiaalituki muodossa valtio voisi järjestää teille työpaikkoja ja unohtaa kelatuet... Tässä yksi ratkaisu EU.sta eroamisen kanssa suomen talouden pelastamiseen. Tehkää asiat kunnolla ja asioiden eteen pitää tehdä töitä. Ei saa valittaa jos ei ole tehnyt mitään asian eteen! |
Elätys velvollisia eivät ole ketkään muut |
#8 Se on velvollinen elättämään joka tuottaa köyhiä12.07.2013 21:23Kysymykseen tulee isät ja äidit,sukulaiset. |
S.Peltomaa |
#9 Re: MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset14.07.2013 11:34#7: tuleva arkkitehti - MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset Anna sitten minulle työtä!!! Olen ollut jatkuvasti pätkätöissä ,mutta vcakityötä ei ole tarjolla ja taas loppui työsopimus 30.6.2013, Jouduin työttömäksi ja työhakemuksia olen tehnyt jatkuvasti ,käyn mollin sibvuilla lähes päivittäin ,olen soitellut eri paikkoihin ja käynyt henkilökohtaisestikkin kysymässä muutamasta paikasta.Minkäs teet jos työtä ei ole nyt tarjolla ja joutuu olemaan työttömänä.Olen valmis lähtemään siivoamaankin ja olen hakenutkin ,sillä en ole kranttu,työ kuin työ kelpaa vaikka koulutus on kahteenki eri ammattiin.Helppohan se sinun on sanoa että Mene duuniin!! ei sinne voi vöäkisin mennä jos ei ole paikkoja.Tiedän että saan töitä ja se on vaan ajan kysymys ,mutta ikävä kyllä tällä hetkellä niitä ei tunnu olevan.Joudun "kitiseen"niinkuin sanot,ja pummaamaan kelalta rahaa.Olen tehnyt n.30 vuotta erilaisia töitä.Minulla oli vakipaikkakin ,mutta sitten firma lopetti ja jäin työttömäksi.Sen jälkeen on ollutkin vain pätkätöitä.Puolta vuotta ja kerran olin samassa paikassa peräti 2vuotta 2kk yhteen putkeen kun tuurasin äitiyslomia.17Vuotiaana luulee tietävänsä elämästä kaiken ja on helppo ja hyvä neuvomaan jo elämää nähneitä ja kokeneita ja kymmeniä vuosia töitä tehneitä ihmisiä,eikö vaan ;)Ja korjaan se ei ole 11% vaan 20% kaikilta! Olen mielestäni maksanut veroja jja maksan koko ajan valtiolle,joten kai minulla on oikeus työttömänä ollessa saada jotain turvaa ja vastinetta maksetuille veroille kymmenien vuosien aikana.En ole rikollinen,enkä narkomaani enkä mielellään ole kotona.Ei saa yleistää ,sillä on niitäkin jotka TODELLA HALUAVAT tehdä työtä,ja maksaa myös siitä menevä vero valtiolle. |
Vieras |
#1014.07.2013 17:40On kohtuutonta, että pienestä korvauksesta menee vielä veroa. Kyllä valtio on ahne. |
tuleva arkkitehti |
#11 älä jää silti avuttomaksi15.07.2013 16:0511% prosentilla tarkoitin työttömyysprosenttia.en väittänyt sinua narkomaaniksi enkä rikolliseksi. Minäkään en meinannut saada töitä vaikka olenkin luokan paras, mutta hakemalla yli 20 arkkitehti ja suunnittelutoimiston jälkeen sain ja nyt minulla on siellä vakituinen paikka opiskelun ohella ja sen jälkeen. Vaikka olen nuori enkä omista kokemuksista voi puhua paljoa, mutta tiedän silti vanhempieni ja muiden kokeneempien kokemuksista ja neuvoista että jos haluaa niin työtä saa ja riittää. Pitää hoitaa asiat oma aloitteisesti ja vastuullisesti ja olla paikkansa arvoinen ja olla tiukka eikä lepsuilla. Johonkin ammattiin on tietysti vaikea saada nykyään töitä koska työtavat ovat muuttuneet ja vanha koulutus ei nykyään aina riitä. Saatoin yleistää tilannettasi, mutta muut ottakoon mielipiteestäni opiksi ja varmaan jäi sinullekin jotain siitä käteen. Puheluja ja cv:itä niin kyllä Se löytyy. Ja yksi vaihtoehto on firman perustaminen. Itselläni tällä hetkellä alkamassa oma 4h yritys jota hoidan opiskelun ohella ja kaksi työntekijää on jo hankittu sillä ei paljon tienaa ainakaan aluksi mutta opiskelun ohelle hyvä raha. |
tuleva arkkitehti |
#12 tässä sinulle töitä15.07.2013 16:07Tule yritykseeni myyntitöihin niin voit tienatakkin...sinä sinulle töitä :D |
tuleva... |
#13 taepeen mukaan15.07.2013 16:29Olen myös sitä mieltä että esim sinun kaltaiselle joka on tehnyt paljon elämässään töitä ja maksanut verotuloja valtiolle niin pitäisi olla sellainen tuki että sillä tulisi toimeen, mutta tyhjäntoimittajille ja niille jotka eivät aio työtä tehdä eikä ole ikinä kunnolla sitä tehneet niin niille ei tarvitse maksaa näitä tukia. Tarpeen mukaan eikä kaikille samanlailla, koska tasa-arvoinenhan tämän maan pitäisi olla |
Vieras |
#1405.08.2013 11:2420 % vero on liian suuri työttömälle. Noin 5 % vero olisi sopiva. |
Vieras |
#1508.08.2013 13:22Todellakin! Jäisi pois se turha paperien keräileminen ja nöyryyttäminen! Ja verovirkailijoiden työ vähenisi, kun ei tarvitsisi hoitaa veronpalautuksia. Itse olen ainakin saanut joka vuosi palautusta. |
|
Adressit, joille on ostettu lisänäkyvyyttä
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Ei energiapuuterminaalia Munittulaan!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
31707 Luotu: 02.06.2025
Huumeneulojen vaihtopistettä ei tule sijoittaa Kivenlahteen
711 Luotu: 02.06.2025
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
847 Luotu: 07.02.2025
Uittamon Kannuskadun täydennysrakentamisen pysäyttäminen
102 Luotu: 05.06.2025
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
1625 Luotu: 01.05.2025
Säilytetään maksuton ruoka kuntouttavassa työtoiminnassa Tampereella ja laajennetaan se koko Pirkanmaalle!
1097 Luotu: 16.05.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
924 Luotu: 01.04.2025
Ilotulitteet eivät kuulu Kolin kansallispuistoon
495 Luotu: 17.02.2025
Pelastetaan Pitkäjärvi ja Ilkon upeat kalliot
3526 Luotu: 10.09.2021
Suojellaan Pispalan rakennusperintöä – perinteinen rakentaminen on sallittava asemakaavassa
786 Luotu: 16.05.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20702 Luotu: 20.03.2025
Pirkkalan virkistysmetsät säilytettävä
817 Luotu: 10.03.2025
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
33 Luotu: 30.05.2025
Virtasalmen kylätalon purkupäätöksen kumoaminen
418 Luotu: 22.05.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
2047 Luotu: 22.03.2025
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
68745 Luotu: 15.02.2024
Lastenosteopatian puolesta
742 Luotu: 21.05.2025
Ei energiapuuterminaalia Munittulaan!
646 Luotu: 13.05.2025
Säilytetään Santapankki virkistyskäytössä
641 Luotu: 04.05.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
578 Luotu: 17.03.2025