Peruspäiväraha ja työmarkkinatuki verottomiksi

Kommentoitu viesti

tuleva arkkitehti

#7 MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset

12.07.2013 19:53

Teitä kelan vakioasiakkaita riittää aivan tarpeeksi menettämään valtiolta rahaa ja kitisette vielä sen verottamisesta. Sosiaalituet ovat suomessa muutenkin aivan liian korkealla koska Se motivoi tuonkaltaisia sekä rikollisia ja narkkareita työttömyyteen...siksi tuo 11% mikä on siis työttömyysprosentti ei ole ainakaan laskussa. Menkää töihin töitä saa aina kun haluaa. Eipähän tarvitse kitistä rahasta eikä paperinipuista. En ole kuin 17vuotias mutta ymmärrän enemmän näköjään kun aikuiset ihmiset. Siinä missä laitetaan rahaa tyhjäntoimittajille sosiaalituki muodossa valtio voisi järjestää teille työpaikkoja ja unohtaa kelatuet... Tässä yksi ratkaisu EU.sta eroamisen kanssa suomen talouden pelastamiseen. Tehkää asiat kunnolla ja asioiden eteen pitää tehdä töitä. Ei saa valittaa jos ei ole tehnyt mitään asian eteen!

Vastaukset

S.Peltomaa

#9 Re: MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset

2013-07-14 11:34:09

#7: tuleva arkkitehti - MENKÄÄ DUUNIIN niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset

Anna sitten minulle työtä!!! Olen ollut jatkuvasti pätkätöissä ,mutta vcakityötä ei ole tarjolla ja taas loppui työsopimus 30.6.2013, Jouduin työttömäksi ja työhakemuksia olen tehnyt jatkuvasti ,käyn mollin sibvuilla lähes päivittäin ,olen soitellut eri paikkoihin ja käynyt henkilökohtaisestikkin kysymässä muutamasta paikasta.Minkäs teet jos työtä ei ole nyt tarjolla ja joutuu olemaan työttömänä.Olen valmis lähtemään siivoamaankin ja olen hakenutkin ,sillä en ole kranttu,työ kuin työ kelpaa vaikka koulutus on kahteenki eri ammattiin.Helppohan se sinun on sanoa että Mene duuniin!! ei sinne voi vöäkisin mennä jos ei ole paikkoja.Tiedän että saan töitä ja se on vaan ajan kysymys ,mutta ikävä kyllä tällä hetkellä niitä ei tunnu olevan.Joudun "kitiseen"niinkuin sanot,ja pummaamaan kelalta rahaa.Olen tehnyt n.30 vuotta erilaisia töitä.Minulla oli vakipaikkakin ,mutta sitten firma lopetti ja jäin työttömäksi.Sen jälkeen on ollutkin vain pätkätöitä.Puolta vuotta ja kerran olin samassa paikassa peräti 2vuotta 2kk yhteen putkeen kun tuurasin äitiyslomia.17Vuotiaana luulee tietävänsä elämästä kaiken ja on helppo ja hyvä neuvomaan jo elämää nähneitä ja kokeneita ja kymmeniä vuosia töitä tehneitä ihmisiä,eikö vaan ;)Ja korjaan se ei ole 11% vaan 20% kaikilta! Olen mielestäni maksanut veroja jja maksan koko ajan valtiolle,joten kai minulla on oikeus työttömänä ollessa saada jotain turvaa ja vastinetta maksetuille veroille kymmenien vuosien aikana.En ole rikollinen,enkä narkomaani enkä mielellään ole kotona.Ei saa yleistää ,sillä on niitäkin jotka TODELLA HALUAVAT tehdä työtä,ja maksaa myös siitä menevä vero valtiolle.