Pateniemen Honkapirtti on säilytettävä
Ota yhteyttä adressin tekijään
matalaksi. Eikä jossain saisi näkyä myös menneisyys. Onko meiltä oululaisilta unohtunut tällainen tärkeä asia kuin vanhan säilyttäminen on myös kulttuuriteko.
Re: Re:
Olen jo lähettänyt kaupunginhallituksen jäsenille henk.koht kirjeen 6.10 joka tietojeni mukaan on johtanut toimenpiteisiin kansalaisaloitteena.
t. Aarre Katisko
OULUN HULLUT HERRAT TUHON TIELLÄ
On kuitenkin pelättävissä, että joku älykääpiö "löytää" siitä hometta ja talo pannaan matalaksi tyypilliseen kaupungin kerskamalliin. Viheliäinen ultrauudistaminen on tuhonnut kaupunkiamme enemmän, kuin pommitukset.
On tylympi kohtalo, että olemme valinneet tuommoisia päättäjiä.
Eihän Honkapirttiä saa hävittää, koska sen käyttöaste on korkea ja käyttäjiä riittää vauvasta vaariin ja mummoonkin! Sitä paitsi sieltä olen saanut ensimmäiset kulttuurielämykseni: Honkapirtillä Oulu Oy:n kirjasto tuli tutuksi jo ennen kouluikääni ja myös teatterikokemukset Oulu Oy:n järjestämänä, puhumattakaan elokuvateatterista, jossa oli useita näytöksiä viikossa.
Jokaikiselle valtuutetulle suora kysymys
Aarre Katiskon kirjeen 6.10.2013 (viesti 30) kaupunginhallitukselle lisäksi joka ikiselle valtuutetulle 'kyllä vai ei' kysymys Pirtin säilyttämisestä ja julkisena. Saataisiinko Kalevaan, Forumiin, Oulu-lehteen, Alueuutisiin, Oulu-radioon tästä pätkä?
Pirjo Valion kirjoitus Kalevan Lukijalta-palstalla torstaina 24.10.2013 'Honkapirtin hävittäminen olisi kylmää politiikkaa' talteen ja jakeluun, ainakin valtuutetuille.
Seuraava valtuuston kokous 4.11.2013 maanantaina ja hallituksen kokous 28.10.2013. Kaupunginhallituksen kokouksien esityslistat ovat kaupunkilaisten nähtävillä kaikissa kirjastoissa ja internetissä.
http://asiakirjat.ouka.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/epj_kokl_tweb.htm?+kirjaamo=690
ps. Laitan Aarre sinulle yksityisen viestin näistä
Arkkitehti -ja museoväelle
Onko kuultu Museovirastoa ja Pohjois-Pohjanmaan museota? Mikä on kaupungin kaavoitusarkkitehdin näkemys asiasta? Oulun vanhemman rakennuskannan suojelu? Uki Heikkisen perintö?
Jos joku on jo perehtynyt näihin, niin kirjoittakaapa tänne.
Re: Arkkitehti -ja museoväelle
#37: Kulttuuriperinnön ystävä - Arkkitehti -ja museoväelle
Olen perehtynyt suojeluasiaan, asia etenee hakemuksella ELY: keskukseen, minulla on henk.koht. yhteys pohjois-pohjanmaan museon rakennustutkijaan Teija Ylimartimoon, olen myös keskustellut Matti Heikkisen kanssa asiasta hän on Uki Heikkisen poika ja meillä on hänen tukensa. Kaarina Niskala on myös tietoinen asiasta. Jatkan maanantaina virastojen avuduttua.
Aarre Katisko
SOTE jalkautuisi kentälle ja järjestetään palvelupäivät vauvasta vaariin,verenpaineen mittaus
hierontaa,jos mahdollista inrin mittaukset,pieniä ensiapua vaativia tehtäviä,neuvontaa, lomakkeita jaettavaksi sellaisille, joilla ei ole tietokoneita. Rajattomat mahdollisuudet käyttää taloa.
edusmiehet asialla,"pennasen"monttuun tarvitaan
kaikki rahat ja siitä huolimatta pitää ottaa
lisää velkaa!
Arkkitehti -ja museoväelle
#39: - Re: Arkkitehti -ja museoväelle
Kiitos lisävalaisusta Aarne! Tukijoukkoja löytyy :)
http://www.prohonkapirtti.fi/
rahapulako?
| This discussion has been closed. |