ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Timo Kohvakka
Helsinki

#551 Hallituksen uusi linja

19.02.2009 16:26

Päätellen mitä on luettavista median ja politiikkojen toimista, uskon että he ovat ottaneet uuden linjauksen ulkomaalaislain käsittelyyn (esim. Katainen tänään). He ovat huomanneet että on kova pako äänestäjäkunnasta ja että tätä ei voi enää piilotella vetoamalla rasismiin. Äänestäjät ovat huomanneet että heitä vedätetään. Agressio vain kasvoi ja kasvoi. Jotain oli pakko tehdä.

Nyt he ovat ottaneet uuden linjauksen niin, että asia kyllä otetaan keskusteltavaksi, mutta niin että keskustelun kärki ohjataan käsittelemään niitä ristiriitoja joita syntyy suomalaisten ja maahanmuuttajien välille. Ei siis varsinaista aihetta, sitä että onko tämä tapa jolla toimitaan oleskelulupien myöntämisessä, sosiaalitukien jaossa, erityisoikeuksien myöntämisessä, ja kansalaisuuden myöntämisessä oikein, liittyen erityisesti humanitäärisiin maahanmuuttoon. Nyt on keskusteltava siiitä että toimimeko oikein tässä asiassa meitä suomalaisia kohtaan ja toteutammeko yleistä oikeudenmukaisuutta.

Alun perinkin asian käsittelyn tapa oli tämä keskustelunohjaus, ensin rasismiin sitten maahanmuuttajiin jotka eivät ole humanitäärisiä pakolaisia ja maahanmuuttajien ja nyt suomalaisten ja maahanmuuttajien ongelmiin. Ei pidä sotkea maahanmuuttajia ja sosiaalitukipakolaisia keskenään. Toinen asia on se, että meillä on okeus itsenäisyyteemme ja elämäntapaamme. Meillä on se oikeus säilyttää. Lakimuutokset ja käytännöt jotka polkevat tätä oikeuttamme eivät ole oikein.

Tämä on kriittinen vaihe, useimmat rauhoittuvat ajattellen, että asiaa käsitellään. He eivät huomaa että puhutaankin asian sivusta käsittelemättä lainkaan asiaa miksi olemme lähteneet liikkeelle.

Juhalle erityisesti kiitoksia esimerkillisestä suomalaisesta ryhdistä tässä asiassa!
Ari Paldan
Rovaniemi

#552 Ihmettelyä

19.02.2009 19:49

Meillä täällä Rovaniemellä on Kauppakeskus Revontuli. Käyn siellä noin kerran viikossa. Huomioni on kiinnittynyt aina samoihin ulkomaalaisiin, jotka ihme kyllä sattuvat olemaan siellä aina samaan aikaan kuin minä. Kaikki ovat nuoria miehiä. En tiedä mistä ovat mutta kieli vaikuttaa, joko Pohjois-Afrikasta tai Irakista. Miehet vain maleksivat siellä, eivätkä osta mitään. Koko ajan näyttää kännykät olevan korvalla. Puheluja näyttää olevan menossa koko ajan. Eilen yhdellä oli 2 kännykkää yhtäaikaa korvissa.

Kukahan maksaa heidän puelunsa? Ei luulis pakolaisilla olevan varaa koko ajan soitella. Kuuluko pohelinkulut luontaisetuihin, jotka Suomen kansa maksaa verojen kautta. Minua kyllä moiset tyypit ärsyttävät. Toivoisin, että heidät pantaisiin tekemään jotakin työtä oleskelunsa korvauksena.

Kyllä suomalaisten pitäisi oppia muiden maiden kokemuksesta, mitä tapahtuu, kun pakolaisia tulee kaupunkeihin ja he asuttavat jonkin kaupunginosan. Kohta kantaväestö muuttaa sieltä pois. Olen itse asunut Ruotsissa ja siellä on näin tapahtunut. Kävin muutama vuosi sitten Ruotsissa paikassa jossa asuin ennen. Ennen siellä asui ruotsalaisia ja suomalaisia, eikä mitään ongelmia ollut. Käydessäni asutusalueella (n.30 kerrostaloa)siellä ei asunut yhtään ruotsalaista ja suomalaista. Asian varmisti siskoni, joka asuu ko paikkakunnalla. Heidän perheensä oli viimeinen suomalaisperhe, joka muutti pois kerrostaloalueelta. Parvekkeet olivat täynnä TV:N vastaanottolautasia ja ärsyttävä musikki kuului koko ajan. Miehet korjasivat vanhoja autoja parkkipaikoilla. Ihmetyttää sekin, että on vara hankkia TV lautasia ja autoja, vaikka tullaan keppikerjäläisinä maahan. Töissä tuskin heistä oli kukaan.

Sattui vielä niin, että 2 Ruotsin poliisia oli hakemassa jotakin henkilöä alueelta. Poliisit olivat erittäin varautuneita. Kädet olivat aseiden perissä kiinni. Pakolaismiehet katselivat heitä ryhmissä ja joka ikkunassa näkyi päitä. Tunnelma oli räjähdysherkkä. Katsoimme viisaimmaksi lähteä.
Elisa Kuitunen
Helsinki

#553 Olen pettynyt

20.02.2009 04:07

Kävin Juha Mäki-Ketelän nettisivuilla katsomassa, mitä kansanedustajat ovat vastanneet tämän suuradressin kerääjän lähettämään sähköpostiin. Olen yllättynyt ja hyvin pettynyt, että vain muutama kansanedustaja vaivautui vastaamaan sähköpostiin ja heistä vielä harvempi vastasi itse kysymyksiin.

Ymmärrän sen, että kansanedustajilla ei ole aikaa vastailla jokaisen yksittäisen kansalaisen sähköposteihin, mutta näin mittavan adressin olisi luullut vaikuttavan tässä tapauksessa vastausinnokkuuteen. Ovatko kansanedustajat vain välinpitämättömiä asioista ja äänestäjiensä huolesta vai ovatko he pelkureita?

Presidentinvaaleissa lähetin sähköpostilla kahdelle pääehdokkaalleni muutaman tarkentavan kysymyksen ja sain toiselta heistä hyvin pian vastauksen. Olin todella otettu siitä, että vaalityötänsä puurtava presidenttiehdokas ja kansanedustaja kerkesi ja näki vaivaa vastata yksittäisen kansalaisen sähköpostiin, mutta nyt kun yli 28 000 ihmistä on tämän "adressisähköpostin" takana, kyseinen kansanedustaja kollegoineen ei ole nähnyt tärkeäksi vastata mitään. Todella masentava olo tuli tuota "vaikenemista" selatessani. Joka tapauksessa suuri kiitos Juha Mäki-Ketelälle.
Martti Pitkäranta
Vantaa

#554 Toinen pettynyt

20.02.2009 13:00

Käsittämätöntä että suurin osa kansanedustajista ei suostunut vastaamaan mitään varsin selkeisiin kysymyksiin. Ei liene sattumaa, vaan asiasta on varmaan annettu jonkinlainen ohjeistus tyyliin älkää kommentoiko. Ihmettelin mikseivät edes Perussuomalaiset vastanneet kysymyksiin vaikka käsittääkseni he ovat ainoana puolueena ilmoittaneet vastustavansa kyseista lakimuutosta.

J M-K:lle todellakin ISO hatunnosto kaikesta työstä ja vaivasta sekä TV-esiintymisistä. Toivotaan, että aihe pysyy otsikoissa ja päästään nimenomaan puhumaan asiasta eikä sen vierestä. Näin lama-aikaan luulisi että numerofaktaa (eli maahanmuuton välittömiä ja välillisiä kustannuksia) esiin työntämällä ja asiaa toistamalla alkaa viesti mennä pikku hiljaa perille.

Olen monista asioista suurelta osin samoilla linjoilla J M-K:n ja monien muiden täällä asiaa kommentoineiden kanssa. Henkilökohtaisesti olisin kuitenkin valmis korottamaan kehitysyhteistyömäärärahoja sillä edellytyksellä että kyseisellä rahasummalla todellakin saadaan positiivista kehitystä aikaan kehitysmaissa paikan päällä. Vain tätä kautta voidaan todellisuudessa parantaa ihmisten elinolosuhteita globaalissa mittakaavassa. Jos emme ole itse valmiita tinkimään mistään kasvaa elintasokuilu eri maiden välillä entisestään ja jännitteet lisääntyvät.

Se että rahaa syydetään muutamien tuhansien ihmisten elintason parantamiseen rahtaamalla kyseisiä ihmisiä tänne elätettäviksi ei ole toimiva ratkaisu eikä maailman mittakaavassa vaikuta millään tavalla eriarvoisuuden vähenemiseen tai kehitysmaiden ihmisten elinolojen paranemiseen. Usein päin vastoin heikennämme kehitysmaiden tilannetta entisestään tällä politiikalla.
Juha Päivärinta
Elimäki

#555 Ei kannata pettyä

20.02.2009 16:07

EU-vaalit ovat jo kesäkuussa. Silloin kannattaa ilmaista mielipiteensä.
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#556 Vielä ehtii allekirjoittaa!

20.02.2009 18:56

Adressi auki vielä 24.2. asti. Ainakin 29000 allekirjoitusta tulee täyteen!

http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/eduskunta/organisaatio/taysistunto/taysistuntoeikaynnissa/index.htx
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#557 Äänestämällä voit vaikuttaa!

21.02.2009 13:07

Kuten kaima tuossa ylempänä totesi, äänestämällä voi ilmaista mielipiteensä.

Olen 43v. ja äänestänyt elämäni aikana kaksi kertaa. Ei ole ollut enempään aihetta.

Tulevissa EU-vaaleissa sen sijaan äänestän, mikäli ehdokkaani nimi on 5.3. julkaistavien nimien joukossa.

Mikäli ei jostain syystä ole, masinoin kansanliikkeen, joka kerää tarvittavat 5000 kannattajakorttia. Tuon henkilön tunnettuus on sitä luokkaa, että uskon saavani kerääjät kokoon päivässä ja kortit viikossa. Sitten ei kun äänestämään!

*****

Olethan muuten jo käynyt lukemassa uusimmat kirjoitukseni kotisivuiltani juhamakiketela.info.
tuomas latva-pirilä
hyvinkää

#558 2000 kannattajakorttia.

21.02.2009 16:49

Eurovaaleissa 2000 kannattajakorttia riittää yhden ehdokkaan asettamiseksi, ja kannattajakortit tulee olla kerätty 60 päivää ennen vaaleja.
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#559 Nyt se on sitten oikein tutkittukin

21.02.2009 19:24

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1648469

*****

Kiitos Tuomas oikaisusta tuossa kannattajakorttijutussa. 2000 korttia kerätään päivässä, kahdessa.
Ernesti Hemmingvei
Suomi

#560 J M-K:lle

22.02.2009 10:20

#557 Jos tarkoitat Halla-ahoa, niin henkilökohtaisesti toivon ettei Halla-aho asetu eu-vaaleissa ehdolle.
Jussia tarvitaan enemmän kotimaan politiikassa.
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#561 Käykääpä allekirjoittamassa

22.02.2009 21:52

Toni Karppi
Vaasa

#563 Tuomio

23.02.2009 19:16

Antti Härmä
Helsinki

#564 #563

23.02.2009 19:50

Veikkaan, että odotettavissa propagandaa.... ;)
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#565 Perhosia vatsassa...

23.02.2009 20:37

...täälläkin! Popcornit ja kylmä limppari odottavat jo...

Hienosti muuten taas napsahti tasatonni rikki. Komea luku tuo 29000!
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#566 Pakko se on uskoa!

23.02.2009 21:23

Kakkosella on suhteellisen nuiva meininki. Hauskaa viihdettä eikä tuomiokaan yllättänyt!
Jouko Lilja
SALO

#567 Jussi Halla-aho

24.02.2009 06:17

Hänenet tarvitaan Eduskuntavaaleissakin, mutta se ei estä häntä osllistumasta EU-vaaleihin ja toimimasta MEPpinä siihen asti. Sitten kun PerusS saa rökälevoiton niin Jussi voi Väyrysen lailla vaatia ministerin paikkaa. Timo Soini tietysti pääministerinä.:)
Leikki leikkinä mutta voihan sitä MEppi paikasta luopua Eduskuntapaikan vuoksi. Siihen tulee vain varahenkilö tilalle. Jatkuupahan edustaminen sitten vielä ne neljä vuotta lisää.
Mika Sevón
Lohja

#568 KKO jatkaa taattua linjaa.

24.02.2009 14:23

Voi että ei osaa ymmärtää.....

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=143884

Virheellisillä perhetiedoilla oleskeluluvan Suomesta saanut nainen ei syyllistynyt rikokseen, kun hän myöhemmin haki samoilla tiedoilla sosiaalietuuksia. Korkein oikeus (KKO) otti tiistaina kantaa tapaukseen, jossa naista syytettiin törkeistä petoksista.

Päätös: http://www.kko.fi/45905.htm
Jouko Lilja
SALO

#569 Oikeuden miekka

25.02.2009 09:14

Noilla sävytteiviritteisillä on erikseen määrätyt maksuttomat oikeusavustajat jotka mahdollistavat juttujen puimisen aina KKO:n asti. Sitä ylellisyyttähän ei ole tavallisella leipäjonossa seisojalla. Tietysti KKO edustaa pääasiassa demlaa,(demokraattiset lakimiehet) jolla on oma kantansa ulkomaalaisiin. Kantasuomalainen on eriarvoisessa asemasssa oikeuden edessä nykyaikana verrattuna maahanmuuttajiin. Olisi kirveellä töitä.
Ernesti Hemmingvei
Suomi

#570 Niinhän siinä sitten kävi

25.02.2009 16:37

Läpi meni että heilahti. Tämäkin adressi osoittautui täysin turhaksi.
Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

#571 Eduskunta on äänestänyt

25.02.2009 17:03

Eduskunta siis äänesti uudes...eikun vanhasta, mutta hieman vain päivitetystä ulkomaalaislaista pari tuntia sitten.

Kuten Ernesti tuossa ylempänä jo totesi, niin "läpi meni, että heilahti". (kansan)edustajat kertoivat näin äänestäjilleen, mitä ovat heistä mieltä. Muistakaa tämä seuraavissa vaaleissa.

Et kuitenkaan allekirjoittanut turhaan. Tämän projektin hedelmät korjataan lähivuosina.

Muista äänestää EU-vaaleissa. Äänestä oikein. Äänestä myös v. 2011 Eduskuntavaaleissa. Äänestä niissäkin oikein.

*****

Suljen adressin tuota pikaa. Kiitos kaikille allekirjoittajille & tukiryhmälle.

Keskustelu jatkuu osaltani ainakin täällä:

juhamakiketela.info
Jani Rohunen
Seinäjoki

#572 >=(

25.02.2009 19:14

Sinne meni se vähäinenkin luottamus politiikkoihin meidän perheessä. On tässä se hyvä puoli,että nyt ainakin tiedän ketä meidän perheessä EI äänestetä.. =/
Lasse Kallo
Kallon kylä (Kittilä)

#573

25.02.2009 22:45

ernesti hemmigvei kirjoitti, että tämäkin adressi oli täysin turha. Ei kannata masentua. Kansalaisaktiivisuus ei ole koskaan turhaa. Olisiko televisio järjestänyt sitä suurta maahanmuuttokeskustelua ilman tätä adressia? Epäilen ja vahvasti. Ilman kyseistä tv-ohjelmaa suurin osa kansasta olisi pihalla kuin lumiukko maahanmuuton haitoista ja eduista.

Olen poliittisesti sitoutumaton, mutta seuraan politiikkaa melko tiiviisti. Tarvittaessa otan myös kantaa asioihin. Kuten moni mielipidekirjoittaja, myös minä olen huomannut, että sananvapaus on toisinaan kortilla. No, jos joillakin foorumeilla tulee turpiin, aina löytyy foorumi, jossa voi purkaa sydäntään. Läänini valtalehteen Lapin Kansaan en ole moneen kuukauteen kirjoittanut riviäkään paria tekstiviestiä lukuunottamatta. Syy on se, että olen vieläkin hieman käärmeissäni Lapin Kansalle Heikki Tuomi-Nikulan kohtelusta. Kirjoitin taannoin Lapin Kansaan Tuomi-Nikulaa puolustavan kirjoituksen. Kävi niin kuin vähän epäilinkin - kirjoitus vaiennettiin haudan lepoon. Tarkoitus ei ole eikä ole ollut puolustaa Heikki Tuomi-Nikulan mielipidettä (Korhosjupakka) vaan hänen oikeuttaan sanoa se. Samoin kävi pari muun lehden kanssa. Ainoastaan Kaleva julkaisi kirjoitukseni. Tämän mielipidepaitsion vuoksi siirryin parantamaan maailmaa Vihreän langan verkkolehteen. Kokemukseni mukaan Vihreä lanka on suhteellisen reilu lehti. Ainakin minä olen saanut siellä ääneni kuuluville. Kirjoitin myös "Lankaan" näistä maahanmuuttoasioista. Niin kirjoittivat monet muutkin, puolesta ja vastaan. Kyllä tämä maahanmuuttoasia näkyy kinnostavan ihmisiä.

Lapin Kansan journalismista muutama sana. Uusi päätoimittaja tuli taloon tämän vuoden alussa. Olen seurannut lehden linjaa, eikä se ihan onnettomalta näytä. Muutama päivä sitten päätoimittaja Antti Kokkonen kirjoitti pääkirjoituksessaan maahanmuuttoasiasta. Kirjoitus oli mielestäni täysin hallitusta myötäilevä. Minun silmissäni Antti Kokkonen menetti kirjoituksen myötä paljon pisteitä. Ei kuitenkaan pidä tuomita yhden tai kahden kirjoituksen perusteella. Seurataan tilannetta.

Lopuksi: Iso kiitos Juha Mäki-ketelälle tästä adressista. Sinun kaltaisiasi ihmisiä tarvitaan tässä maassa.
tomppa vaan
pirkanmaa

#575 lisää islamia suomeen!!!!!!!!

11.11.2009 01:02