Nälkälinnanmäki kuuluu savonlinnalaisille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Nälkälinnanmäki kuuluu savonlinnalaisille.

Katariina Suutarinen
Savonlinna

#1 Näkötornin paikka

31.07.2009 08:34

Nälkälinnanmäelle sopisi rakentaa uudelleen näkötorni ja sen tulisi palvella niin savonlinnalaisia kuin meidän vieraitamme. Samalla muistutan toisesta adressista koskien palveluhalukkuuttamme Savonlinnassa käyvien vierailijoiden ja turistien palvelemiseksi:

Savonlinnan matkailuneuvonnan säilyttäminen vähintään nykymuodossaan ja asiakaspalvelu myös face to face -periaatteella on matkailukaupungin imagolle välttämätöntä. Nälkälinnanmäen näkötornin kahvioon voisi laittaa turisti-infon sivutoimipisteen.

#2 Näkötornin paikka ehdottomasti

11.08.2010 08:56

Näkötorni, kuten siellä on ennen ollut, kuuluisi ehdottomasti Nälkälinnanmäelle. Aivan ainutlaatuinen paikka hyvin toteutetulle tornille, jota matkailijat varmasti käyttäisivät.  Nälkälinnanmäki ei sovellu, eikä sitä pidä antaa lomaosaketontiksi. Tuollaisia hankkeita tarvitaan, mutta rakennuspaikka on nyt kyllä väärä. Parkkipaikkojen vähäisyyden takiahan se on huono paikka myös kirjastolle. Vanhaa kirjastorakennusta ei pidä missään nimessä kuitenkaan purkaa, vaan muuttaa muuhun sille soveltuvaan käytöön ja rakentaa mäelle uusi matkailuvetovoimainen näkötorni. Sille on varmasti käyttäjiä myös omasta maakunnasta ja sinne pääsyn ei tarvitse olla ilmainen.

14.11.2011 14:02

Nälkälinnanmäki on ainoa puistoalue Savonlinnan keskus-
tassa. Muut puistot ovat järvien rannoilla. Rakennetta-
koon varakkaille kerrostalo esim. Kirkkolahteen huone-
kaluliike Sotkan paikalle. Paikka on kaupunkialueella,
vieläpä järvinäköalalla. Ossi Kosonen

#4 Kähmintää

21.11.2011 21:57

Vieläkös sielä päätökset kähmitään jokisenboolien huuruissa, kun ei tunnu olevan aivot mukana näissä asioissa. Että oikein lomaosakkeita, no nehän kaupungin keskustaan kuuluu. Onko päättäjiltä jäänyt huomaamatta, että kaikissa matkailusta elävillä kaupungeilla on keskustan tuntumassa PUISTO. Savonlinnassa on vain kävelyteitä rannoilla, muttei yhtään puistoa enää, kun jopa ns. satamapuistossakin on nykyään juottola. Edellisiin kommentteihin yhtyen puisto + näkötorni. Timo Naukkarinen

28.11.2011 20:52

Erittäin hyvä asia, että puututaan ns. väärinkäytöksiin, joita perustellaan matkailun edistämisellä. Kuka pystyy laskemaan Kasinonsaarten ns. luxus-loma-asuntojen taloudellisen merkityksen Savonlinnalle. Nyt viimeinkin myös Savonlinnassa tulee tehdä kattavia ympäristöön ja ihmisiin kohdistuvia arviointeja (IVA /YVA). Rahan näennäinen valta ei voi kaikessa olla suurin vaikuttaja.SP

Alfa

#6 YIT:n konsepti

13.03.2012 13:34

YIT tuhoaa samantapaisella konseptilla kulttuurimaisemia eri puolilla Suomea. Joku täky päättäjille, jolla konsepti myydään. Useimmiten tuo täky jäänee toteuttamatta, kuten Kemissä YIT:n Sarius-hankkeen isolle hotelli-kylpylälle todennäköisesti tulee käymään: hotellin bisnes-idea ei kanna. Mutta kerrostalot kaupunkipuiston rannassa kyllä halutaan rakentaa vaikka kaupunkilaiset niitä vastustavat.
Kimmo Käärmelahti
Adressin tekijä

#7 Tämä on tässä

25.03.2012 08:31

Hienoa kirjata adressi suljetuksi Savonlinnan kaupunginvaltuuston viisaan päätöksen seurauksena.

Nälkälinnan mäki ei tule tuhotuksi lomaosakkeilla eikä muutenkaan rankalla rakentamisella. Savonlinnan kaupunginvaltuuston selvä enemmistö päätti äänin 27-14 hylätä kaupunginhallituksen ehdottoman kerrostalokaavan (http://www.ita-savo.fi/Uutiset/12130652.html).

Tällä päätöksellä Nälkälinnan mäen tulevaisuus on tietyllä tavalla nollapisteessä, mutta eiköhän kaupunginvaltuuston päätös anna selkeät askelmerkit tulevalle suunnittelulle.

Kiitos teille kaikille 3700 vaikuttajalle jotka allekirjoititte jommankumman nettiadressin tai Nälkälinnanmäki-ryhmän keräämän paperiadressin.

Saitte paljon hyvää aikaan.